Achile Postat August 29, 2007 Share Postat August 29, 2007 1 desfa cablul si vezi daca nu e rupt 2 verifica cupla de la vitezometru sa vezi dc nu e rupta 3 scoate roata si desfa melcul de la kilometraj. O sa gesesti o rotita de plastic cu dintii rasi. gasesti o saiba ca sa intre acolo, o bagi inauntru, polizezi putzin partea dinspre roata cat sa ii faci loc seibii sa intre, bagi inapoi rotitza si montezi totul la loc. Mergi la calculator si cautzi pe cineva care sa iti aduca rotitza aia dintata. have phun in urma unei "curatenii" prin uscator am descoperit cantitati impresionante de cornier de aluminu(2 cm grosime si 2 latzime) si tabla de inox de 1 mm grosime.... Amintindu-mi de ultima baitza in urma careia mi-am belit un telefon si mi-am udat toate tzoalele, sacul de dormit si mancarea, m-am hotarat sa imi fac coburi de...inox(deh, asta am prin casa) Masuratorile preliminare: coburul din dreapta va avea 18 cm latzime, 35 adancime si 45 lungime(va fi mai ingust decat cel din stanga cu 10 cm datorita tobei finale) Initial voi construi un schelet din cornier pe care il voi imbraca in tabla(cu silicon intre cornier si tabla pt etansare) apoi voi imbraca marginile coburilor in cornier pt rezistenta sporita si pt partea estetica, desigur. voi face doua platbande in forma de L pe care le voi fixa pe partea de interior a coburilor si ma voi folosi de ele cand voi ajunge la capitolul prinderi. capacul va fi unul simplu...balama pe o parte si pe cealalta urechi pentru lacat Va tzin la curent! (later edit) ca materiale va pot enumera: -doua cuve de masina de spalat din 1900 toamna(fundurile si capetele coburilor) -o foiae de 100/90 cm de inox de 1 mm -una bucata de antena de bulgari pentru profilul U care va deveni cornier biggrin.gif Pimp my thumper romanian style. Kiss my ass, Turatech tongue.gif <small>--- Mesaj completat în 29 Aug 2007 21:32 -------------</small><br/> Coane, nu esti pe treaba ta ! Spor la treaba si astept poze cu rezultatul ! primul pas e sa gasesc o modalitate de a gauri si decupa inoxul. O sa ma distrez maine <small>--- Mesaj completat în 30 Aug 2007 17:26 -------------</small><br/>Coburi din ce gasesti pe la mine prin uscator. partea a 2-a am plekat ca baiatul la dedeman dupa provizii: 1) un burghiu de 4 (bosch, scrie cobalt pe ele) cu care am incercat cateva gauri- 10 ron 2) 3 discuri pt inox-9 ron 3) 50 de nituri de 4x8 mm 4) un tubuletz mic de silicon pt barci, masini...etc 4 ron M-am intors si am inceput sa despic profilul U in cornier(aluminiu) am facut cadrele exterioare(in forma de U) Am taiat fetzele din tabla de inox. Maine ma apuc de nituit la fetze. Inca nu m-am gandit la capac, sper sa-mi vina maine o idee am ramas la dimensiunile astea: 40 cm lungime 32 inaltime 18 cm latzime la cel din dreapta 28 cm la cel din stanga Maine voi reveni cu un nou episod din "Pesteste-mi motoreta" nu stiu cum o sa le inchid, sau cum o sa le fac prinderea pe motoreta, da' e fun sa stresezi vecinii cu flexu' 6 ore pe zi <small>--- Mesaj completat în 31 Aug 2007 15:20 -------------</small><br/>EPISODUL 3 azi am reusit sa inchei cutia din stanga, cea mare. Am ramas la dimensiunile astea: 25 cm latime 31 adancime 40 lungime Pana acum am bagat in jur de 60 de nituri. Sper sa fac rost de o camera digitala sa va si bag poze. pana acum, cutia e surprinzator de usoara. O sa o cantaresc dupace o termin. Tot nu am gasit o solutie pt capac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 31, 2007 Share Postat August 31, 2007 (editat) Inca de miercuri tot zic sa intru sa va arat asta : Este vorba de "Easy Clutch", un mecanism care odata ce a fost instalat nu mai este necesar sa apasati levierul de ambreiaj atat de mult (acum depinde si cum a fost reglat - sa prinda mai sus sau mai jos) si care amplifica atat forta de actionare cat si distanta, transformandu-le intr-un parcurs mai amplu la nivelul tijei de la ambreiaj. Nu stiu daca m-am exprimat eu prea bine, dar sunt sigur ca ati prins ideea. Se poate folosi la orice motocicleta si l-am gasit, la o cautare scurta cu fratele Google la 12 £ in Anglia si parca, mai demult, vreo 30 $ in State. Si inca ceva util : Mi-am sablat in Timisoara cu 150.000 de lei cotul evacuarii de la Teneroana. Daca mai este cineva interesat - aveti adresa de YM in profil. Sableaza orice piese cu o dimensiune decenta. Ziceti voi ce va intereseaza, vb. cu omul si va pun dupa aceea in legatura. De acolo va descurcati la bani si orice alte detalii. Preferabil ar fi sa fiti din Timisoara sau de pe aproape, fiindca omul e destul de in varsta si nu are posibilitatea (timpul si nervii) sa faca colete samd. Editat August 31, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 1, 2007 Share Postat Septembrie 1, 2007 1 desfa cablul si vezi daca nu e rupt 2 verifica cupla de la vitezometru sa vezi dc nu e rupta 3 scoate roata si desfa melcul de la kilometraj. O sa gesesti o rotita de plastic cu dintii rasi. gasesti o saiba ca sa intre acolo, o bagi inauntru, polizezi putzin partea dinspre roata cat sa ii faci loc seibii sa intre, bagi inapoi rotitza si montezi totul la loc. Mergi la calculator si cautzi pe cineva care sa iti aduca rotitza aia dintata. have phun in urma unei "curatenii" prin uscator am descoperit cantitati impresionante de cornier de aluminu(2 cm grosime si 2 latzime) si tabla de inox de 1 mm grosime.... Amintindu-mi de ultima baitza in urma careia mi-am belit un telefon si mi-am udat toate tzoalele, sacul de dormit si mancarea, m-am hotarat sa imi fac coburi de...inox(deh, asta am prin casa) Masuratorile preliminare: coburul din dreapta va avea 18 cm latzime, 35 adancime si 45 lungime(va fi mai ingust decat cel din stanga cu 10 cm datorita tobei finale) Initial voi construi un schelet din cornier pe care il voi imbraca in tabla(cu silicon intre cornier si tabla pt etansare) apoi voi imbraca marginile coburilor in cornier pt rezistenta sporita si pt partea estetica, desigur. voi face doua platbande in forma de L pe care le voi fixa pe partea de interior a coburilor si ma voi folosi de ele cand voi ajunge la capitolul prinderi. capacul va fi unul simplu...balama pe o parte si pe cealalta urechi pentru lacat Va tzin la curent! (later edit) ca materiale va pot enumera: -doua cuve de masina de spalat din 1900 toamna(fundurile si capetele coburilor) -o foiae de 100/90 cm de inox de 1 mm -una bucata de antena de bulgari pentru profilul U care va deveni cornier biggrin.gif Pimp my thumper romanian style. Kiss my ass, Turatech tongue.gif <small>--- Mesaj completat în 29 Aug 2007 21:32 -------------</small><br/> primul pas e sa gasesc o modalitate de a gauri si decupa inoxul. O sa ma distrez maine <small>--- Mesaj completat în 30 Aug 2007 17:26 -------------</small><br/>Coburi din ce gasesti pe la mine prin uscator. partea a 2-a am plekat ca baiatul la dedeman dupa provizii: 1) un burghiu de 4 (bosch, scrie cobalt pe ele) cu care am incercat cateva gauri- 10 ron 2) 3 discuri pt inox-9 ron 3) 50 de nituri de 4x8 mm 4) un tubuletz mic de silicon pt barci, masini...etc 4 ron M-am intors si am inceput sa despic profilul U in cornier(aluminiu) am facut cadrele exterioare(in forma de U) Am taiat fetzele din tabla de inox. Maine ma apuc de nituit la fetze. Inca nu m-am gandit la capac, sper sa-mi vina maine o idee am ramas la dimensiunile astea: 40 cm lungime 32 inaltime 18 cm latzime la cel din dreapta 28 cm la cel din stanga Maine voi reveni cu un nou episod din "Pesteste-mi motoreta" nu stiu cum o sa le inchid, sau cum o sa le fac prinderea pe motoreta, da' e fun sa stresezi vecinii cu flexu' 6 ore pe zi <small>--- Mesaj completat în 31 Aug 2007 15:20 -------------</small><br/>EPISODUL 3 azi am reusit sa inchei cutia din stanga, cea mare. Am ramas la dimensiunile astea: 25 cm latime 31 adancime 40 lungime Pana acum am bagat in jur de 60 de nituri. Sper sa fac rost de o camera digitala sa va si bag poze. pana acum, cutia e surprinzator de usoara. O sa o cantaresc dupace o termin. Tot nu am gasit o solutie pt capac poze cu cobul stang, inca neterminat cotele rulmentilor de la roata de fatza YAMAHA XTZ 660 TENERE 6202 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Septembrie 2, 2007 Share Postat Septembrie 2, 2007 Salutare tuturor! De curand am devenit fericitul posesor al unui XT500E din 1993. Problema e ca modelul e rar si nu gasesc manual la el...help? Stie cineva intamplator care ar fi diferentele majore intre modelul acesta si cel de 600 din acelasi an? pun si o poza cu motorul desi nu cred ca ajuta prea mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Septembrie 3, 2007 Share Postat Septembrie 3, 2007 Asta este un XT600E model 3TB, se gasesc de toate la el, inclusiv manual. Vezi pe Tanga, au acolo, descarca si alte modele ca motoarele sint 99% identice. http://www.tanga-moteurs.ro/service/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 3, 2007 Share Postat Septembrie 3, 2007 de ce presimt oare ca e un model pt piatza japoneza? Daca e asa, nu difera decat capacitatea cilindrica. Am experientza de la dr-ul de 250. Tot ce comandam era de dr 350 si se potrivea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Septembrie 3, 2007 Share Postat Septembrie 3, 2007 (editat) @cristi-mic: arata exact ca cel de 600, are aceleasi dimensiuni dar e de 500 si nu e 3tb (scrie pe motor capacitatea cilindrica 499, in plus am acte la el pe care e trecut clar xt500E din anul 1993 deci nu incape indoiala). @Achile: Asa banuiam si eu, dar nu stiu ce sa zic, l-am si pus langa unul de 600 din 94 si e identic. Oricum, nu ma intereseaza in mod special fiindca sunt foarte multumit de el, ma gandeam doar ca poate stie cineva ceva tips and tricks la modelul asta care difera de cel de 600 (desi nu cred ca difera). mersi oricum si inca ceva: si-a schimbat cineva ghidonul pe xt? asta standard e ok pe drum dar la mers pe scarite nu prea face treaba buna. L-am reglat in toate pozitiile dar tot nu il simt ok. Vreau sa pun un renthal standard, dar e mult mai jos decat asta de pe xt si mi-e frica sa nu se strice cu totul pozitia in sa. Pareri?(din experienta). Editat Septembrie 3, 2007 de toasted Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 3, 2007 Share Postat Septembrie 3, 2007 @cristi-mic: arata exact ca cel de 600, are aceleasi dimensiuni dar e de 500 si nu e 3tb (scrie pe motor capacitatea cilindrica 499, in plus am acte la el pe care e trecut clar xt500E din anul 1993 deci nu incape indoiala). @Achile: Asa banuiam si eu, dar nu stiu ce sa zic, l-am si pus langa unul de 600 din 94 si e identic. Oricum, nu ma intereseaza in mod special fiindca sunt foarte multumit de el, ma gandeam doar ca poate stie cineva ceva tips and tricks la modelul asta care difera de cel de 600 (desi nu cred ca difera). mersi oricum si inca ceva: si-a schimbat cineva ghidonul pe xt? asta standard e ok pe drum dar la mers pe scarite nu prea face treaba buna. L-am reglat in toate pozitiile dar tot nu il simt ok. Vreau sa pun un renthal standard, dar e mult mai jos decat asta de pe xt si mi-e frica sa nu se strice cu totul pozitia in sa. Pareri?(din experienta). din cate am vazut, ghidonul te xt e identic cu cel de xtz 660. Am avut aceeasi problema si am bagat un ghidon AFAM de enduro. Este MULT mai manevrabila la viteza mica si se simte o mare diferenta la mers in scari. Nu deranjaza nici la drum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 3, 2007 Share Postat Septembrie 3, 2007 Salutare tuturor! De curand am devenit fericitul posesor al unui XT500E din 1993. Problema e ca modelul e rar si nu gasesc manual la el...help? Stie cineva intamplator care ar fi diferentele majore intre modelul acesta si cel de 600 din acelasi an? Daca intuiesc bine motocicleta ta a fost cumparata din Austria, unde foarte multe motociclete de 600 (presupun ca datorita legislatiei si taxelor in vigoare acum ceva multi ani de zile), au corespondent in variante de 500 cmc - vezi GPZ 600 R, ZZR 600, CBR 600, Dominator-ul (astea mi-au venit acum in minte). Versiunile pentru Japonia au de obicei 400 cmc. Exista Transalp de 400, GPZ 400 R, samd. Nu ai de ce sa iti faci griji in privinta pieselor si a manualelor de reparatie. Eu am avut un Kawasaki GPZ 500 R (4 in linie) cumparat din Austria si era 99% identic cu versiunea germana. Difera volumul camerei de ardere, diferente care se fac prin diverse forme ale partii superioare a pistonului. Concluzionand, Cristi-Mic are dreptate - manual XT 600 3TB. Sa il stapanesti cu placere ! Bafta si numai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Septembrie 3, 2007 Share Postat Septembrie 3, 2007 frumoase cutii ai facut achile, solide , poti sa bagi si bombe in ele.....iti iei un triumph tiger din primele serii ii pui gentile facute de achile si pleci in haiducie..... pleci si nu te mai uiti inapoi, pur si simplu, pleci cum au facut keith si tania , englezii care au plecat pe un cx 500 in jurul lumii si au venit dupa 17 ani.....voi enduristii , sunteti o rasa aparte de motociclisti , cred ca exprimati cel mai bine spiritul de libertate care ne insufleteste pe toti cei care avem motorete...spor la treaba , achile si sa ne mai pui poze cu cutiile si explicatii poate ne facem si noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Septembrie 3, 2007 Share Postat Septembrie 3, 2007 mersi tuturor pentru pareri si sfaturi. DA, e din Austria (buna intuitie). Da, mi-am scos manualul pt 3tb de 600 si e la fel cu al meu si o sa imi pun si alt ghidon numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 3, 2007 Share Postat Septembrie 3, 2007 frumoase cutii ai facut achile, solide , poti sa bagi si bombe in ele.....iti iei un triumph tiger din primele serii ii pui gentile facute de achile si pleci in haiducie..... pleci si nu te mai uiti inapoi, pur si simplu, pleci cum au facut keith si tania , englezii care au plecat pe un cx 500 in jurul lumii si au venit dupa 17 ani.....voi enduristii , sunteti o rasa aparte de motociclisti , cred ca exprimati cel mai bine spiritul de libertate care ne insufleteste pe toti cei care avem motorete...spor la treaba , achile si sa ne mai pui poze cu cutiile si explicatii poate ne facem si noi multzam fain...cutiile sunt momentan o singura cutie. E migalos sa le faci.... am gasit modalitate de inchidere pt ele. O sa termin treaba dupa restantze Bafta mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Septembrie 8, 2007 Share Postat Septembrie 8, 2007 salutare tuturor Problema: las motoru nepornit mai mult de 5-6 zile si nu mai porneste nicicum. Am patit de 2 ori chestia asta si o trebuit sa il imping de fiecare data. Chestia ciudata e ca dc merg cu el zilnic n-are nici pe dracu, porneste la buton din prima cald rece, cum o fi, n-am probleme. Daca il las cateva zile, mort!. Pareri? e ceva dereglat la el? tre sa schimb ceva? in mod normal nu as fi asa de mirat daca ar merge prost tot timpul, dar cand il folosesc constant merge foarte bine, si dupa aia nu mai merge deloc...?!? mersi. a, da...motorul e un xt500. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 8, 2007 Share Postat Septembrie 8, 2007 (editat) Problema: las motoru nepornit mai mult de 5-6 zile si nu mai porneste nicicum. Am patit de 2 ori chestia asta si o trebuit sa il imping de fiecare data. Chestia ciudata e ca dc merg cu el zilnic n-are nici pe dracu, porneste la buton din prima cald rece, cum o fi, n-am probleme. Daca il las cateva zile, mort!. Eu cred ca bateria ta e fie veche fie nu a fost folosita perioade mari de timp, de-a lungul existentei ei. Nu e nimic neobisnuit sau grav. Ceea ce o sa scriu mai jos este ceea ce stiu eu teoretic (asa ca nu lua de bun 100% si mai cere o parere-doua), fiindca nu am avut niciodata belele cu bateria: - Prima data verifici nivelul lichidului din ea si o masori sa vezi cat curent da. - Daca e nevoie completezi lichidul deja existent cu apa distilata, pentru a ajunge la acelasi nivel (marcat pe baterie) in toate celulele bateriei. Indicat ar fi sa nu faci asta singur ci impreuna cu cineva cu experienta. In baterie este acid care poate reactiona in mod ciudat la contactul cu apa, daca aceasta nu este turnata cum trebuie. Dupa incarcare se pune la redresor. - Daca da curent ceva mai putin o poti pune la redresor sa isi revina. Cand dai la buton auzi un sunet de motor electric care ramane din ce in ce mai tare fara vlaga sau electromotorul tau din start nici macar nu se mai invarte ? Care e de fapt felul in care reactioneaza cand o pornesti dupa cateva zile (fiindca asta nu ai scris) ? Editat Septembrie 8, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Septembrie 8, 2007 Share Postat Septembrie 8, 2007 Eu cred ca bateria ta e fie veche fie nu a fost folosita perioade mari de timp, de-a lungul existentei ei. Nu e nimic neobisnuit sau grav. Ceea ce o sa scriu mai jos este ceea ce stiu eu teoretic (asa ca nu lua de bun 100% si mai cere o parere-doua), fiindca nu am avut niciodata belele cu bateria: - Prima data verifici nivelul lichidului din ea si o masori sa vezi cat curent da. - Daca e nevoie completezi lichidul deja existent cu apa distilata, pentru a ajunge la acelasi nivel (marcat pe baterie) in toate celulele bateriei. Indicat ar fi sa nu faci asta singur ci impreuna cu cineva cu experienta. In baterie este acid care poate reactiona in mod ciudat la contactul cu apa, daca aceasta nu este turnata cum trebuie. Dupa incarcare se pune la redresor. - Daca da curent ceva mai putin o poti pune la redresor sa isi revina. Cand dai la buton auzi un sunet de motor electric care ramane din ce in ce mai tare fara vlaga sau electromotorul tau din start nici macar nu se mai invarte ? Care e de fapt felul in care reactioneaza cand o pornesti dupa cateva zile (fiindca asta nu ai scris) ? Electromotorul merge ok la prima incercare...da pierde din putere dupa cateva incercari. Asta ma gandeam ca e logic si dc ar fi bateria noua, tot moare dc insisti(sau?). Cu toate astea nu am insistat atat cat sa o termin si nici nu am tinut cuplat starteru mai mult de 10 sec (am vazut in cartea tehnica ca nu e ok sa il ti mai mult de 10 sec) si de data asta (ultima oara cand am incercat si nu a pornit) chiar mi s-a parut mai bleg electromotorul, deci e foarte posibil sa fie bateria problema. Ar fi bine sa cumpar una noua sau e ok dc o pun la redresor? Si data trecuta cand am patit chestia asta, dupa ce l-am pornit impins m-a sfatuit cineva sa o pun la redresor, ceea ce am si facut...si a mers pana acum. E drept ca a venit si frigul. Alta intrebare: schimbul de ulei cam la cati kilometri? din ce am inteles eu din cartile tehnice in toate limbile mai putin engleza care le-am adunat cam la 1000 trebe schimbat si uleiul si filtru. As incerca sa fac operatiunea asta singur, din explicatiile tehnice din manual cred ca as fi in stare (am mai pus mana pe scule ...am avut dacie). Sa o duc totusi la mecanic? ce ar putea merge rau?. Si filtrul de aer dc e murdar trebuie schimbat sau se poate curata? mersi pt intelegere si scuze pt intrebarile de nestiutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 8, 2007 Share Postat Septembrie 8, 2007 (editat) Electromotorul merge ok la prima incercare...da pierde din putere dupa cateva incercari. Asta ma gandeam ca e logic si dc ar fi bateria noua, tot moare dc insisti(sau?). Cu toate astea nu am insistat atat cat sa o termin si nici nu am tinut cuplat starteru mai mult de 10 sec (am vazut in cartea tehnica ca nu e ok sa il ti mai mult de 10 sec) si de data asta (ultima oara cand am incercat si nu a pornit) chiar mi s-a parut mai bleg electromotorul, deci e foarte posibil sa fie bateria problema. Ar fi bine sa cumpar una noua sau e ok dc o pun la redresor? Si data trecuta cand am patit chestia asta, dupa ce l-am pornit impins m-a sfatuit cineva sa o pun la redresor, ceea ce am si facut...si a mers pana acum. E drept ca a venit si frigul. Din ce spui tu, eu zic ca baterie ta e dusa sau neintretinuta. Testul cel mai simplu - iei un cablu cu clesti de baterie si rogi un amic cu masina sa iti dea curent cand o pornesti odata si e rece. Daca porneste mai repede decat de obicei e clar ca e bateria. Daca bateria ar fi noua motocicleta ar porni din prima si nu ai mai ajunge la scenariul electromotorului care pierde din vlaga ca o musca. Cum am spus si mai devreme: - Verifica nivelul lichidului din ea, asigura-te ca e la nivel peste minim si perfect egal in toate celulele. La nevoie completeaza-l. Trebuie insa (,) sa stii ca o baterie daca si-a trait anii, poti sa o reincarci si sa o pui la toate redresoarele din lume ca nu mai faci oricum mari minuni cu ea. Asa ca, daca simti ca e dusa, schimb-o. Acum m-am uitat pe OFERTA LOUIS PENTRU 3TB 1990-1995 si o baterie pentru a ta costa 23 de Euro. Pe forum o sa il gasesti pe "ROMI3", un tip foarte serios (stiu ca e publicitate pe fata, dar a fost prea ok omul) care aduce de la Louis fara comision produsele cu pret normal (care nu sunt la reducere). Vezi sa nu ai beleaua pe care am avut-o eu. Exista riscul unei probleme la urmatoarele componente : - cablul de la bobina de inductie la pipa bujiei corodat/cu intreruperi - pipa bujiei defecta - bujie cu probleme Sansele sunt minime sa fie vreuna dintre ele, fiindca ai spus ca dupa ce o porneai totul era ok, dar verifica si astea daca inca mai ai probleme dupa ce ai schimbat/incarcat bateria si nu observi nici o ameliorare. Alta intrebare: schimbul de ulei cam la cati kilometri? din ce am inteles eu din cartile tehnice in toate limbile mai putin engleza care le-am adunat cam la 1000 trebe schimbat si uleiul si filtru. As incerca sa fac operatiunea asta singur, din explicatiile tehnice din manual cred ca as fi in stare (am mai pus mana pe scule ...am avut dacie). Sa o duc totusi la mecanic? ce ar putea merge rau?. Hehe , nu, nu la 1000 km . Nimeni nu s-a nascut invatat, stai linistit. In fiecare zi invatam lucruri noi. Pentru operatiunile uzuale nu e nevoie de nici un mecanic . Uite, am cautat in manualul german pentru motocicleta ta (manual catre care am pus link in pagina 3 a acestui topic) si el zice asa: Deci, 6000 de km sau 6 luni, indiferent de cati km ai facut in aceste 6 luni. Ceea ce vezi acolo cu 1000 de km se refera la primul schimb de ulei. Numai cand motocicleta este noua (trebuie sa isi faca rodajul) sau dupa ce au avut loc modificari in motor, de genul schimbat piston+bolt+segmentii (si iar isi face rodaj) si sunt sanse foarte mari sa ajunga prin ulei bucati fine de span. Spanul asta este oprit o parte de filtrul de ulei, dar nu e indicat sa il lasi sa circule liber prin motor. Pe pompa mea de ulei (mai jos ai o schita a ei - la fel e si a ta) erau zgarieturi atat pe paleta aceea in forma de romb cat si in interiorul pentagonului aceluia curbat. Eu schimb uleiul la fiecare 3, maxim 4000 de km. Am gasit in Timisoara ulei mineral 20W50 cu 180.000 de lei si folosesc doar 2 litri. Tie, in schimb, iti trebuie 2,7 litri (fara a schimba filtrul) sau 2,8 litri (daca schimbi si filtrul). De asemenea, eu intotdeuna ii schimb si filtrul odata cu schimbul de ulei. Stiu ca nu e necesar, dar pentru 150-200 de mii un filtru nu e un sacrificiu. Important de stiut la schimbul de ulei ar fi urmatoarele : - Nu stiu cum e la tine, dar ca sa stai 100 % linistit (fiindca a ta are 500 cmc) uita-te pe blocul motor si vezi daca pe undeva scrie ceva de genul x.x.x cm3 (centimetri cubi). Teoretic ar tebui sa scrie 3300 cm3 (volumul total de ulei care intra in motor - pe multe motoare scrie asa, insa nu stiu daca si pe ale noastre), fiindca manualul tau zice la cantitatea totala de ulei 3,3 litri - adica cam atat ar trebui sa bagi inapoi in el daca l-ai demonta total pentru reparatii. - Odata ce ai completat uleiul faci urmatoarea operatie. Desfaci surubul din poza de mai jos aproape de tot, pornesti motocicleta si fara a o tura mai mult de 3000 rot/min. o lasi sa mearga pana iese ulei pe acolo. In felul acesta scoti surplusul de aer din motor (sper sa nu vb. prostii. Mie asa mi s-a explicat necesitatea acestei operatiuni). Odata ce iese ulei, opresti motorul, infiletezi, lasi 1-2 minute uleiul sa se aseze si ii verifici nivelul. In functie de ce zice joja, ii mai dai drumul sau mai completezi. - Daca pe la oricare din suruburile capacului astuia observi ca a inceput sa curga ulei, indiferent cat de subtire este pelicula, e semn ca garnitura de cauciuc si o-ring-urile de acolo s-au uzat si trebuie schimbate. Le gasesti la Louis cu aprox. 2 Euro. Cand iti vin, ca sa nu mai pierzi ulei, culci mobra pe partea stanga pe un cauciuc si treci la treaba. Daca iti e greu cu manualul in engleza foloseste pentru operatiunile uzuale manualul in spaniola pentru urmatoarele modele 3 TB. Si filtrul de aer dc e murdar trebuie schimbat sau se poate curata? Cu filtrul de aer treaba e in felul urmator : Indiferent de care ar fi cartea spune ca se schimba la 6000 de km. Prima si prima data important este sa vezi daca e de hartie sau din burete. Daca e din hartie: - Intre intervalele de 6000 km poti sa mergi la vulcanizare si sa cureti praful de pe el cu aer de la compresorul pentru umflat roti. Asta mai ales daca servesti coclauri. Preferabil dupa fiecare iesire mai seriosa la camp. Daca e din burete: - Daca servestii coclauri idem treaba cu aerul sau spalat+imbibat (vezi mai jos) - Odata ajuns la intervalul de 6000 de km daca il simti tu ca mai poate (si stii ca nu ai bagat off-road prea mult) il poti spala cu motorina, il lasi sa se scurga bine (nu il scutura ca o sa se labarteze), dupa care il imbibi in ulei si il lasi la scurs pe o sita pana nu mai picura nimic din el. P.S. 1 - Daca tot am dat-o in publicitate mai sus, insa foarte important si strict on-topic de data asta, ROMI3 aduce SI orice produs de la KEDO. Am cumparat prin intermediul lui cablu de turometru (mai ieftin ca cele de la LOUIS) si bolt de piston. P.S. 2 - @ toasted - Citeam mai devreme postul tau in care ziceai ca vrei sa schimbi ghidonul. Vezi ca au la Louis cu 35 Euro ghidon mai inalt, model si pe negru si cromat. Bafta la cumparaturi. Si e fara reducere . Gata. Am terminat . Imi ajunge chiar si mie ! Bafta si numai bine tuturor ! Editat Septembrie 8, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Septembrie 8, 2007 Share Postat Septembrie 8, 2007 "Daca iti e greu cu manualul in engleza foloseste pentru operatiunile uzuale manualul in spaniola pentru urmatoarele modele 3 TB." mi-ar fi mai usor dar numai pe ala nu il am mersi mult de tot pentru sfaturi si timpul pierdut pentru a le da o sa postez din nou sa zic rezultatul operatiunilor (desi nu cred ca intereseaza pe nimeni ...dar macar atat pot face). mersi inca o data! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 9, 2007 Share Postat Septembrie 9, 2007 (editat) "Daca iti e greu cu manualul in engleza foloseste pentru operatiunile uzuale manualul in spaniola pentru urmatoarele modele 3 TB." mi-ar fi mai usor dar numai pe ala nu il am mersi mult de tot pentru sfaturi si timpul pierdut pentru a le da o sa postez din nou sa zic rezultatul operatiunilor (desi nu cred ca intereseaza pe nimeni ...dar macar atat pot face). mersi inca o data! In pagina 3 a acestui topic am pus linkuri catre toate manualele pentru Yamaha XT600, de la cele din 84 pana la ultimele modele. Uita-te acolo si vei gasi manualul portughez . Sa stii ca dialogul nu dauneaza nimanui si nici nu deranjeaza daca impartasesti ce ai facut tu. Atata timp cat in acest topic vorbesti despre motocicleta ta si ce i-ai mai facut cred ca nu va deranja pe nimeni. Tocmai din cauza asta exista forumuri de discutii. Poate multi vor invata ceva din ce scrii tu, poate isi vor da seama ca procedau gresit sau, la fel de bine, te vor corecta pe tine daca ai gresit. Bafta si numai bine ! --- Mesaj completat în 10 Sep 2007 16:12 -------------Doamnelor si domnilor, tocmai m-a anuntat pe YM timisoareanul "Glad1ator" , coleg de suferinta teneristica, ca a fost lansat ultimul model de Yamaha Tenere. . Voi reveni cu detalii, fiindca acum se pare ca serverele lor sunt asaltate, asa ca nu am putut lua o poza. --- Mesaj completat în 10 Sep 2007 16:15 ------------- Doamnelor si domnilor, tocmai m-a anuntat pe YM timisoareanul "Glad1ator" , coleg de suferinta teneristica, ca a fost lansat ultimul model de Yamaha Tenere. . Voi reveni cu detalii, fiindca acum se pare ca serverele lor sunt asaltate, asa ca nu am putut lua o poza. --- Mesaj completat în 10 Sep 2007 16:58 ------------- Editat Septembrie 9, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 10, 2007 Share Postat Septembrie 10, 2007 cel mai frumos lucru pe care l-am vazut in viatza mea!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 10, 2007 Share Postat Septembrie 10, 2007 Pai si ce diferenta este intre asta si XT660R ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Glad1ator Postat Septembrie 10, 2007 Share Postat Septembrie 10, 2007 Legenda este vie!!! Sper ca intr-o zi sa imi pot permite asa o frumusetze. Pe site www.yamaha-motor-europe.com vedetzi poze, detalii, info tehnice aveti chiar si posibilitatea de a compara motoarele intre ele. --- Mesaj completat în 10 Sep 2007 18:33 -------------Niste poze facute in concediu acu o luna............ 3buc-XT600 , 1buc-XT600Tenere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 10, 2007 Share Postat Septembrie 10, 2007 (editat) Pai si ce diferenta este intre asta si XT660R ? La capitolul motor nu sunt deloc. Inca de la bunul inceput au mentionat ca vor folosi motorului de pe XT660, motor care este folosit in prezent si pe Yamaha MT-03 si pe Aprilia Pegaso Strada. Am folosit optiunea "compare" de pe site si uite ce a iesit : XT660Z vs. XT660R Ideea care insa ma bucura enorm este ca (asa cum spunea si Glad1ator) : Legenda este vie!!! Tenere a revenit !!! Pentru mine, ca iubitor al acestui model, asta este cel mai important. Si ma baga in boala felul cum arata. Chiar mai bine decat cum se prevedea. Adica asa: @ Glad1ator : Ma bucur ca ai scris pe acest topic. Welcome ! Cateva poze de pe Yamaha Motor Europe : Toate cele bune ! Editat Septembrie 10, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Septembrie 12, 2007 Share Postat Septembrie 12, 2007 extraordinar!!!!!!!am deschis calculatorul , si aveam de ceva timp un mesaj de la xtzcub.it[nu l-am citit din cauza prostiei ]...in fine , ma anunta ca a aparut noua yamaha tenere-e superba , fenomenala , ce mai , achile a zis bine ce a zis....si ca sa nu ramin totusi de cacao pentru ca ma gindeam cu mare drag ca il voi lasa paf pe pm raul , achile si alti domni impatimiti de xt sau xtz cind ii voi anunta ca a aparut noul model de tenere, cind trec la motociclism. ro , vad ca deja stiati...nu are nimic , bucuria e prea mare si cum am spus la inceputul frazei de mai sus am si eu ceva nou -italienii ne anunta ca se asteapta si, si , si , si ,si ,si ,si ,....SUPERTENERE!!!!!!!....AM CINCI COPII , MAMA ARE PARKINSON, SUNTEM 8 LA MASA , SI AM ENSPE MII DE BANCI, DAR DACA APARE SUPERTENERE IMI IAU!!!!! --- Mesaj completat în 16 Sep 2007 18:44 ------------- salut baieti...vad ca s-a lasat tacere.....daca am zis ceva gresit ma scuzati si ma retrag...voi urmari in continuare cu placere discutiile voastre despre tenere.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 16, 2007 Share Postat Septembrie 16, 2007 la o discutie cu un pahar de jack mi-am dat seama cum se fac yala si capacul la cutii....la sfarsitul sapt sper sa o am facuta. Bafta mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TaChe Postat Septembrie 17, 2007 Share Postat Septembrie 17, 2007 Foarte tare bicicleta asta , pana ma uit la farul ala . Sincer preferam farul de la aia din desen. PS. Sunt curios s-o vad pe viu, poate-mi schimb parerea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.