Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

 

@dijmarescu: sunt trecute linkuri pentru manuale in pagina 3 sau 4 al acestui topic.

 

 

In alta ordine de idei, am o problema si as avea nevoie de un sfat. La primul si ultimul schimb de ulei pe care l-am facut de cand detin motorul am descoperit o serie de probleme (mi s-a rupt surubul de pe cadru, cel pentru scurgerea uleiului cand am incercat sa il strang...mentionez ca nu l-am fortat , cel de jos de la scurgere am impresia ca e bagat acolo "artizanal", in sensul ca in cartea tehnica e o poza cu un surub micut in cap cruce si eu am ditamai surubu de 17...in fine) dar cea mai mare mi s-a parut faptul ca unul din cele 3 suruburi de la capacul filtrului de ulei (acelea lungi) nu mai are filet. Chestia asta am descoperit-o mai demult la o verificare de rutina, incercand sa il strang am vazut ca se invarte in gol. Probabil fostul proprietar sau vreun mecanic s-a avantat prea tare la strans suruburi. Avand in vedere ca totul mergea bine-mersi l-am lasat asa, dar acum la schimbul de filtru, dupa ce am desfacut capacul si implicit cele 3 suruburi am descoperit ca nu surubul e problema, ceea ce era oarecum logic dealtfel, ci filetul in care intra.

Acum problema e urmatoarea: avand in vedere ca nu am mai putut strange surubul acela deloc si ca acele 3 suruburi au prinderea direct in capacul de la transmisie, imi scapa ulei acolo unde ar trebui sa fie surubul in cauza. (adica pe la garnitura aceea mare de la capacul de transmisie. Daca acela nu e capacul de la transmisie imi cer scuze ca vb prostii dar sper sa se inteleaga). Nu curge ulei, dar la drum lung face pelicula.

Ce pot sa fac? De mers merge si asa dar e clar ca nu o sa il las asa. De schimbat cred ca ar trebui sa schimb jumate de motor pentru amaratul ala de filet ( greseala de gandire la japonezi of of).

Asadar astept orice sfat/parere. Eu m-am gandit ca singura varianta ar fi sa fac un filet mai mare+surub mai mare ( cum s-a facut si la cel de jos probabil), dar nu stiu daca imi intra surub mai mare prin gaura aceea si parca nici nu as recurge la solutii de aceasta factura.

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1) nu am vazut motor cu surub de scurgere "un surub micut in cap cruce", e normal sa fie unu relativ mare, un 17...asa am avut la Cz, la suzuki si asa am la yamaha.

2) am impresia ca surubul ala de la filtrul de ulei e de 5. Daca da, majoreaza-l la 6 daca stii ca esti in stare. Daca nu crezi ca poti sa faci treaba cum trebuie, cauta pe cineva care are un set de tarozi. Se mareste gaura la 5.2 mm sau se lasa asa si se baga tarozii(ar trebui sa cauti set de 3 tarozi, nu unu cu o singura trecere). Tarozii din set sunt numerotati de a 1 la 3 si ii bagi in ordinea asta cu cate o picatura de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"shit...am uitat de ala!! iti trebe un meseriash cu set de extractoare sau"

 

:ok: cu ala am scapat ieftin ca nu era strans tare si am putut sa-l desurubez. L-am si schimbat atunci pe loc. Doar cel de la filtru imi da batai de cap.

 

Mersi pt raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

@dijmarescu: sunt trecute linkuri pentru manuale in pagina 3 sau 4 al acestui topic.

In alta ordine de idei, am o problema si as avea nevoie de un sfat. La primul si ultimul schimb de ulei pe care l-am facut de cand detin motorul am descoperit o serie de probleme (mi s-a rupt surubul de pe cadru, cel pentru scurgerea uleiului cand am incercat sa il strang...mentionez ca nu l-am fortat , cel de jos de la scurgere am impresia ca e bagat acolo "artizanal", in sensul ca in cartea tehnica e o poza cu un surub micut in cap cruce si eu am ditamai surubu de 17...in fine) dar cea mai mare mi s-a parut faptul ca unul din cele 3 suruburi de la capacul filtrului de ulei (acelea lungi) nu mai are filet. Chestia asta am descoperit-o mai demult la o verificare de rutina, incercand sa il strang am vazut ca se invarte in gol. Probabil fostul proprietar sau vreun mecanic s-a avantat prea tare la strans suruburi. Avand in vedere ca totul mergea bine-mersi l-am lasat asa, dar acum la schimbul de filtru, dupa ce am desfacut capacul si implicit cele 3 suruburi am descoperit ca nu surubul e problema, ceea ce era oarecum logic dealtfel, ci filetul in care intra.

Acum problema e urmatoarea: avand in vedere ca nu am mai putut strange surubul acela deloc si ca acele 3 suruburi au prinderea direct in capacul de la transmisie, imi scapa ulei acolo unde ar trebui sa fie surubul in cauza. (adica pe la garnitura aceea mare de la capacul de transmisie. Daca acela nu e capacul de la transmisie imi cer scuze ca vb prostii dar sper sa se inteleaga). Nu curge ulei, dar la drum lung face pelicula.

Ce pot sa fac? De mers merge si asa dar e clar ca nu o sa il las asa. De schimbat cred ca ar trebui sa schimb jumate de motor pentru amaratul ala de filet ( greseala de gandire la japonezi of of).

Asadar astept orice sfat/parere. Eu m-am gandit ca singura varianta ar fi sa fac un filet mai mare+surub mai mare ( cum s-a facut si la cel de jos probabil), dar nu stiu daca imi intra surub mai mare prin gaura aceea si parca nici nu as recurge la solutii de aceasta factura.

 

Numai bine!

Nimic concis in modelul particular ;)

Cu referintza la problema ta poti s-o repari cu ceva facut pe strung.Largesti gaura in bloc si tai filet de 8 mm apoi potzi pune un boltz de 8 la exterior si 5 sau 6 la interior.Am vazut astea prin Germania si-s folosite la chiulase cand se duce filetul la bujii.Un strungar le poate face ushor.Nu uita Locktite(permanent-Albastru daca nu ma inshel).Alta solutzie ar fii sa foloseshti suruburi mai mari shi tai filet corespunzator.Suruburile sant de 5mm daca nu ma inshel.Se pare ca e bine sa schimbi garnitura odata cu filtrul de aia vanjosu`la bulit.

Sanatate :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

de cand sunt si eu proprietar de xtz 750 nu mi-am facut deloc prezenta pe acilea .... asa ca intr-un final m-am gandit sa va salut ... si eu si camila mea :ok:

 

Welcome, domnu` Lebadake !

Personal, astept povestile si pozele tale din zona aceea care m-a incantat enorm - Dobrogea.

 

 

Salutare!

... cel de jos de la scurgere am impresia ca e bagat acolo "artizanal", in sensul ca in cartea tehnica e o poza cu un surub micut in cap cruce si eu am ditamai surubu de 17...in fine)

 

Surubul este unul de 17. Cel original are din turnare si un cap cruce adaugat.

 

post-3763-1193686621_thumb.jpg

 

dar cea mai mare mi s-a parut faptul ca unul din cele 3 suruburi de la capacul filtrului de ulei (acelea lungi) nu mai are filet.

 

Si mie mi s-a intamplat acelasi lucru. Momentan am numai 2 suruburi acolo. Imi lipseste cel din dreapta.

Cred ca voi vorbi cu cineva sa imi mareasca filetul sau mai degraba (asta as vrea eu) sa imi introduca o bucata de material, care sa aiba filet mai mic - voi vedea. E la capitolul teme de iarna.

Lipsa chiar si a unui surub nu este o problema grava atata timp cat la interior ai garnituri bune, care doar prin presiunea exercitata de celelalte 2 suruburi etanseaza perfect. Eu tocmai le-am schimbat si nu curge deloc.

Mai jos ai 2 poze pentru a observa pozitionarea celor 2 garnituri.

 

post-3763-1193688216_thumb.jpg post-3763-1193688225.jpg

 

Atentie mare in momentul cand strangi surubul acela de jos, care este cel mai lung si care, de asemenea are filet pe o foarte mare portiune din lungimea lui. Exista sanse mari ca in timpul infiletarii garnitura aceea mica (un o-ring practic) sa fie agatata de filet si tocata, nemaiputand astfel sa faca ceea ce trebuie el sa faca, si anume, sa etanseze. Asa era la mine. Cand am schimbat uleiul cea pusa de neamt era tocata definitiv in partea de jos iar cauciucul agatat arata ca un fir de ata ratacit pe acolo. Pentru a evita problema asta trebuie dat cu un pic de ulei pe o-ring, si filetul acela va aluneca lejer peste el.

 

P.S. - Daca stiti pe cineva interesat de o Yamaha Tenere 3 AJ (adica ca si mandra mea) am vazut una la iesirea din Sebes, la ceva dealer mic de motoare.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e drept ca nu am schimbat garniturile. Cea mare am comandat-o ulterior dupa ce am vazut cum sta treaba, dar cea mica nu am stiut cum se cheama si nu am gasit-o...

 

A, da...si nu pe la capacul de filtru curge ci pe la garnitura mare de la capacul de transmisie...o sa incerc sa pun o poza

Editat de toasted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@ Toasted :

 

Daca nu merge link-ul de mai jos, vezi la LOUIS produsul cu numarul de cod 10050241

 

Garnitura + O-ring Yamaha XT

 

;) :ok: .

 

P.S. - Am citit la cateva minute si am vazut ca ai editat postul.

Baga niste poze si daca stiu te sfatui ce sa faci, daca nu, lasam pe altul mai bun.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Aha. Pai nu e f. grav.

M-am uitat pe niste poze cu motoare si sper sa nu iti spun prostii:

Iti cumperi o GARNITURA PENTRU CAPACUL AMBREIAJULUI si purcezi le treaba.

 

In maxim 2 ore nu ai ce face. Dai jos toate arcurile de la pedala frana (arcul de revenire al pedalei si cel de revenire de la senzorul franei spate), desfaci vreo 10 inbusuri (printre ele si astea 3 de la capacul filtrului; sa ti le pui in ordine, sa stii de unde le-ai scos, ca nu is toate egale), dai capacul jos schimbi garnitura si o iei de la capat.

Iti dau un link catre un tutorial de schimbare a ambreiajului la Tenere (no problemo ca motoarele is identice al meu cu al tau, mai putin racirea), care zic eu ca iti va fi de ajutor

 

http://www.forumxt600.com.br/forum/viewtopic.php?t=2338

 

P.S. - Vezi ca respectivul da jos si pedala frana. Nu e nevoie. Tragi de ea in jos la maxim.

 

Bafta si numai bine :ok: !

La somn cu noi acuma !

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Abia astept sa se realizeze initiativa asta.

Pana atunci am si eu o intrebare mai generala. Oare se incalzeste suficient un motor de xt cu racire pe aer in timpul iernii, avand in vedere ca el trebuie sa functionze racit de un flux de aer la aceeasi intensitate dar cu temperatura de +50 de grade vara si de 5 grade iarna?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

In scurt timp va fi gata site-ul Club Tenere RO (dupa moda italienilor)

Pe site veti gasi carti tehnice, modificari aduse modelelor XT si XTZ, poze .. absolut tot ...

Doar putintica rabdare :moto:

 

 

Uauuu ! Foarte bine :cheers: :lol: :) !!!!!!

Felicitari pentru initiativa.

Acum ca a venit iarna oricum am de gand sa mai dreg una alta pe la Teneroana si, mai mult ca sigur, o sa o pun de cateva tutoriale foto.

Pe bune ma bucur ca faci asta.

 

Cel putin doua subiecte stiu sigur-sigur ca le am deja pregatite :

- Cel in care e vorba de operatiunea de scoatere a magnetului electromotorului de pe axul vibrochenului (bine ca nu a mai fost nevoie ca riscam sa stric vibrochenul pana am aflat singura alternativa ce o aveam). 2 site-uri de specialitate + 3 manuale nu m-au ajutat cat m-a ajutat un tip de la dezmembrari auto.

- Reparatia melcului in care intra cablul turometrului. Nemaietansand corect imi arunca ulei sub presiune in sus pe cablu, ulei care sfarsea pana la urma imprastiat pe motor, rezevor samd.

 

Pot de asemenea sa traduc si sa adaptez tutorialele foto pentru Yamaha Tenere de pe site-ul brazilian de specialitate - e vorba de montarea/demontarea ambreiajului si a motorului.

Prin operatiunile astea am trecut si le pot descrie cu lux de amanunte.

 

P.S. - Da te rog un PM daca pot ajuta cu orice :lol: !

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uauuu ! Foarte bine :cheers: :moto: :) !!!!!!

Felicitari pentru initiativa.

Acum ca a venit iarna oricum am de gand sa mai dreg una alta pe la Teneroana si, mai mult ca sigur, o sa o pun de cateva tutoriale foto.

Pe bune ma bucur ca faci asta.

 

Cel putin doua subiecte stiu sigur-sigur ca le am deja pregatite :

- Cel in care e vorba de operatiunea de scoatere a magnetului electromotorului de pe axul vibrochenului (bine ca nu a mai fost nevoie ca riscam sa stric vibrochenul pana am aflat singura alternativa ce o aveam). 2 site-uri de specialitate + 3 manuale nu m-au ajutat cat m-a ajutat un tip de la dezmembrari auto.

- Reparatia melcului in care intra cablul turometrului. Nemaietansand corect imi arunca ulei sub presiune in sus pe cablu, ulei care sfarsea pana la urma imprastiat pe motor, rezevor samd.

 

Pot de asemenea sa traduc si sa adaptez tutorialele foto pentru Yamaha Tenere de pe site-ul brazilian de specialitate - e vorba de montarea/demontarea ambreiajului si a motorului.

Prin operatiunile astea am trecut si le pot descrie cu lux de amanunte.

 

P.S. - Da te rog un PM daca pot ajuta cu orice :lol: !

chiar o sa am nevoie de ajutorul vostru

Toti cei care au materiale sunt bineveniti :lol:

O sa va anunt eu cand va fi gata parte de design si programare :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Oameni buni, il stie cineva pe baiatul asta (nu are mai nici o data la profil)?

 

salut. caut si eu, magnetou, mai exact stator, de tenere din 86, model 1vj. Are 15 bobine pentru incarcare si 2 pentru aprindere.

Ma poate ajuta cineva ?, mersi mult.

 

 

Ca poate il intereseaza treaba asta ;

MOTOR DE 1VJ CU TOT CU ELECTRICA - 150 DE IEPUROI

 

Daca il stiti careva, dati-i de veste.

 

@alecul :

Btw, you`ve got PM.

 

Bafta si numai bine :cheers: !

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti ! Azi mancandu-ma undeva ,am iesit sa frec un pic noroaiele,si am observat ca la coborare in frana de motor ,a inceput sa scoata fum ,nu mult ,dar se vede.In alte situatii,la urcari sau mers normal nu am vazut sa scoata (chiar m-am uitat). Mentionez ca de 1000 km am schimbat in el ulei+filtru,piston si segmenti,si iarasi e drept ca aia 1000 km i-a facut numai pe dealuri.Intrebare: Ce-o fi avand ?? O fi bai mare ??

Multumesc mult baieti !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salut baieti ! Azi mancandu-ma undeva ,am iesit sa frec un pic noroaiele,si am observat ca la coborare in frana de motor ,a inceput sa scoata fum ,nu mult ,dar se vede.In alte situatii,la urcari sau mers normal nu am vazut sa scoata (chiar m-am uitat). Mentionez ca de 1000 km am schimbat in el ulei+filtru,piston si segmenti,si iarasi e drept ca aia 1000 km i-a facut numai pe dealuri.Intrebare: Ce-o fi avand ?? O fi bai mare ??

Multumesc mult baieti !!!!

 

Pai in primul rand trebuie sa identifici sursa fumului aluia :moto: .

Acuma hai sa iti zic eu variantele la a mea , ca a mea s-a tot jucat de-a coffe-shop-ul de Amsterdam cu mine:

 

- Furtunele ce intra pe teava robinetului de la rezervor nu etanseaza bine. Benzina, desi in cantitati mici, curge direct pe toba (cel putin la a mea). Ma afumam ca in filmele cu olteni, exact la stop. Bine ca nu am luat d.... foc ca prostu. Pui coliere de metal (10.000 de lei bucata la magazine auto).

- Cablul de turometru nu intra perfect etans in locasul lui de pe motor (acolo unde e sageata din poza).

post-3763-1194209336_thumb.jpg

Se rezolva cu un o-ring adaptat. O sa injuri ceva timp. Cablul original de turometru nu face belele din astea. Cel de la Kedo cu care am schimbat eu originalul (deh, varsta si-a spus cuvantul) face insa probleme din astea. Uleiul care tasneste pe acolo (nu iese mult, dar e ceva presiune la un monocilindru) se prelinge pe motor si de acolo pe coturile tobei (la mine asa facea). Si iar iese mult fum si bineinteles ca doar atunci cand te opresti la semafor.

- Dar cea mai tare dintre toate a fost alta si mi-a luat ceva timp sa o descopar. In interiorul piesei aceleia in care intra cablul de turometru este o garnitura de cauciuc care trebuie (in conditii normale de functionare) sa nu lase fluxul de ulei din motor sa treaca de ea. La mine se uzase si imi urca ulei sub presiune din motor pe cablul de turometru. Mi-a fortat surubul din bord (unde se infileteaza cablul de turometru), l-a desfacut pe jumatate si arunca ca un spray o pelicula f fina de ulei pe cablurile din bord, in zona dintre rezervor si cadru si finalmente pe coturile tobei. Iar se lasa cu ceata si mister, groaza si dezorientare. De data asta in mijlocul coloanelor de masini, pe intuneric si maxim 10 grade C, in timp ce ma intorceam de unde a intarcat Mutu iapa (prin Caras, pe la Stinapari - Sopotu Nou).

 

Vezi daca or fi astea.

Daca nu or fi astea, uita-te la coturile tobelor. Poate s-or fi slabit.

Poti sa montezi si asa ceva cu ocazia asta :

GARNITURI EVACUARE

Ai grija atat la infiletat cat si desfiletat suruburile coturilor, fiindca exista sansa sa fie sudate (de la temperatura) cat si foarte oxidate. Foloseste spray de degripare.

 

Sper sa iti fi fost de ajutor. Eu cam atata ma pricep. Daca o fi ceva mai complex gasesti tu unu mai destept ca mine sa te lamureasca :lol: :cheers: .

 

--- Mesaj completat în 04 Nov 2007 23:37 -------------

Salut.

As avea nevoie pentru un XT 600 E (3TB) din '95 de 2 semnale si de semicarenele rezervor (airscoop).

Daca are cineva de vanzare sau daca stie de unde le pot procura ... :)

 

@ Corsar :

OFERTA LOUIS pentru YAMAHA XT 600 E 1995 unde vei gasi si semnalizarile de care ai nevoie

 

Pentru semicarene, vezi WWW.KEDO.DE. Nu bag mana in foc. Daca nu, incearca pe E-Bay Austria / Germania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Challenger....fumul in frina de motor inseamna consum de ulei pe la segmenti/ghiduri de supape. Practic se produce aceeasi depresiune la adimisie, dar nu ai combustie pe evacuare, asa ca se aduna putin ulei in cilindru care incepe sa fumege si e mai vizibil decit daca ar arde (cum se intimpla in sarcina). E ca atunci cind pui ulei pe ceva incins, imediat scoate fum alb. Cind arde, uleiul e mai putin vizibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In week-end-ul trecut am ajuns p-akass si am mesterit la motoreta:

1) Am montat pe un ghidon AFAM (merci, Cstelia) o pereche de handguards cu insertie de aluminiu. Nu se potriveau piesele care intrau in capatul de ghidon, erau prea groase. Solutie? Marita gaura cu 1 mm si luat un mm din piesele din kit-ul de prindere(vecinu' are strung mic)

2) scoase amortizoarele si jugul

3) scosi rulmentii de la jug...cel de jos era uzat rau si am zis sa schimb tot

4)schimbati rulmentii la roata de spate

6)verificat lantzul de distributie(scos intinzatorul, era la jumate)

7)pornit motoreta, incarcat bateria...

A fo o zi plina! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Challenger....fumul in frina de motor inseamna consum de ulei pe la segmenti/ghiduri de supape. Practic se produce aceeasi depresiune la adimisie, dar nu ai combustie pe evacuare, asa ca se aduna putin ulei in cilindru care incepe sa fumege si e mai vizibil decit daca ar arde (cum se intimpla in sarcina). E ca atunci cind pui ulei pe ceva incins, imediat scoate fum alb. Cind arde, uleiul e mai putin vizibil.

 

 

Multumesc Cristi ! asta inseamna ca trebuie sa ma gandesc cum sa schimb din nou toate alea prin motor..si facusem doar 1000 de km ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...