Jump to content
Sign in to follow this  
RuInCV

Un Tigru Alb

Recommended Posts

Cam la vreun an de la achizitia maxiscuterului, moment in care sotia a inceput sa prinda si ea drag de calatoriile cu motorul, am inceput sa vad care ar trebui sa fie urmatoarea mobra, gandita in special pentru calatoriile mai lungi. Dupa ceva cautari si discutii cu alti motociclisti m-am hotarat sa caut ceva in segmentul enduro-touring. Prima data m-am orientat catre BMW si modelele din seria F. Am inchiriat un G650 (urmasul lui F650) si am facut o tura prin tara pe la Sighisoara si Transfagarasan. Nu prea am fost impresionat de mobra, i-am gasit destule hibe. Am inchiriat apoi un F650 generatia noua (cu motor de 800) cu care am fost pana in Thassos. Mobra s-a comportat bine, mi-e placut si o buna parte din micile probleme constatate au fost rezolvate de BMW cand au lansat F700 GS (acelasi motor, dar umblat un pic la el, dar doua discuri de frana pe fata fata de unul singur la F650). Am fost la Bavaria, am facut un ride test cu un F700, dar cu o singura exceptie personalul de acolo mi-a lasat o impresie proasta.

 

Principala problema cu F700 a ramas motorul, care cu toate ca este identic cu cel de pe F800 GS , are destui cai in minus. Multe review-uri pe care le-am vazut / citit au mentionat chestia asta. Din pacate F800 este prea inalt pentru mine, iar roata fata de 21" nu era ce imi doream, mai ales ca probabil 95% din timp voi fi pe sosea. M-am uitat si la Versys si la V-Strom, dar roata de 17" pe fata nu e chiar ideala pentru drumurile ceva mai accidentate sau pentru un off usor, plus ca vroiam un motor un pic mai mare decat cel de 650 cmc cu care sunt echipate cele doua. Si uite asa prin acest proces de eliminare am ajuns si la Triumph la seria Tiger 800. Pe hartie lucrurile aratau foarte bine : motor de 800 cu suficienta putere, 19" pe fata, o inaltime optima pentru sa si un pachet electronic bogat (o alta diferenta intre F700 si F800). Din pacate constructorul englez nu prea are cine stie ce cota de piata in tara, asa ca in toamna anului trecut am zburat pana la Milano la EICMA ca sa ma pot sui pe unul.

 

Prin februarie am inceput discutiile cu cei la United pentru achizitie, dar le-am intrerupt deoarece a aparut o posibilitate pentru o investitie (0% la TVA pt imobiliare). Cum insa treaba nu s-a materializat m-am intors la achizitia motorului. Surprinzator, in mai pretul era mai bun decat in februarie, plus ca Triumph a inceput o promotie cu bagaje laterale din aluminiu gratis pentru un Tiger. Drept urmare n-am mai ezitat si ieri am ridicat Tigrul de la biroul United din Pipera. Am ales varianta cea mai accesorizata la care am adaugat un parbriz mai inalt, scut motor si crashbar.

 

Primele impresii :

  • Controlul la viteze mici este groaznic comparativ cu maxi-ul. Evident e o chestie de adaptare, astazi deja m-am simtit mai ok.
  • Chiar daca pare mic, parbrizul s-a nimerit intr-o pozitie foarte buna, pot merge lejer doar cu ochelarii de soare, fara viziera.
  • Bagajele laterale prin oras sunt criminale.
  • Motorul in 3 cilindri este excelent : foarte liniar (deocamdata in limita a 5000 de ture), cuplu foarte de jos, suficient de fasnet cand tragi de acceleratie si asta fara sa-l trec in modul "sport".
  • Cutia mi s-a parut ok, avand in vedere ca e nou si ca n-am mai schimbat viteze de destule luni am bagat-o in neutru cam in trei sferturi din incercari.
  • N-am calat motorul decat in fata blocului. Maricel socul, banuiesc ca frana de motor se va simti binisor.
  • Denivelarile si gropile de pe drum s-au simtit infinit mai putin decat cu maxi-ul.
  • N-am exersat inca franarea de urgenta, dar am facut vreo 2-3 franari mai bruste si sunt multumit de cum a reactionat.
  • A venit echipata cu pneuri Metzeler Tourance.

Si cateva poze :

post-89225-0-56498300-1497949063_thumb.jpeg

post-89225-0-07586500-1497949066_thumb.jpeg

post-89225-0-55445400-1497949068_thumb.jpeg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos! La cati bani te-a dus toata afacerea asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos motor, multi km fara probleme. Sa ne mai zici cum merge mariajul ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Sa-l stapanesti sanatos!!!

 

Abia astept sa facem urmatoarea tura de Thassos. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos! La cati bani te-a dus toata afacerea asta?

 

In total a fost 58.800 RON, deci vreo 12.800 - 12.900 EUR.

 

Casco a fost 2400 RON, deci un pic sub 4% din valoare. Am ales varianta in 4 rate, daca plateam integral probabil era cu 150-200 RON mai putin. RCA pe 6 luni a fost 275 RON.

 

Super! Sa-l stapanesti sanatos!!!

 

Abia astept sa facem urmatoarea tura de Thassos. :D

 

Mersi.

 

Tu mi-ai dat ideea sa ma uit si pe la Triumph :P

 

M-as fi dus in Thassos in weekend-ul asta, dar trebuie sa-i fac rodajul si mai ales trebuie inmatriculata definitiv, inca sunt cu nr rosii si nu am cum sa ies din tara cu ea.

 

Super, s-o stapanesti sanatos! Cu asta nu ai treaba... ;)

 

Mersi.

 

Nu am treba pe autostrada, ca pe curbe ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Țiplă. Peste 10 ani cand o sa aiba 70j de mii de km minim, da-mi un semn inainte s-o pui pe Anuntul Telefonic, iti fac o oferta de pe acum: 3000 de euroruble.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza cati km o sa fie peste aia 70k ??

 

La maxi in mai putin de 3 ani am peste 36k. Daca nu patesc ceva sunt extrem de mari sansele ca in 10 ani sa am macar 120k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.............. in 10 ani sa am macar 120k.

nu-i bai, pentru colegu il dai inapoi la 70k sa fie multumit! :crack:

 

sa ai noroc de ea si sa parcurgeti multi km impreuna fara evenimente neplacute!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La maxi in mai putin de 3 ani am peste 36k.

 

Inseamna ca tu erai de Rusalii in sudul Macedoniei cu maxi. :crack:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah, in Macedonia n-am ajuns cu maxi-ul. S-a plimbat doar prin Bulgaria, Grecia si Serbia, plus evident mult prin tara.

 

Tigrul o sa se antreneze sa-si intre in forma weekendul asta (aka rodaj), o sa mai postez impresii dupa tura.

 

In orice caz am inceput sa ma obisnuiesc cu el la viteze mici, plus ca parca mi se pare mai ok cand plec cu el de pe loc direct in curba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e diferenta mare intre el si maxi , asta-i clar

 

arata interesant, sa -l stapanesti sanatos !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majoritatea felinelor nu prea le au cu apa. Tigrul este una dintre exceptii (jaguarul fiind cealalta). Drept urmare jivina si-a zis ca vrea un pic de baie si astfel a traversat Dunarea.

 

post-89225-0-42130300-1498289405_thumb.jpeg

 

Tigrul e in general un pradator nocturn, motiv pentru care am vrut sa vad cum sta cu night vision-ul. Rezultatul : al dracului de bine. Aproape nu ai nevoie de faza lunga, iar daca aprinzi si proiectoarele vezi suficient in lateral astfel incat sa ai vizibilitate buna si in curbe. Frumos drumul de la Silistra la Constanta, nu l-am facut niciodata cu maxi-ul desi am intentionat de vreo 2-3 ori, dar fie Dunarea era prea scazuta, fie bacul era gol, nu pleca pana nu se mai umplea si in vreo 15 min abia venise o singura conserva asa ca am renuntat.

 

Am bus benzina dupa 314 km, mai erau vreo 39 km pana in Constanta, iar pe bord imi spunea ca mai am 36 km autonomie si nu am vrut sa risc. Vreo 80 dintre ei au fost facuti in oras, calculatorul imi arata o medie de 4.7 la suta. Daca mergi cu el la consum foarte probabil treci de 400 km autonomie, daca tragi de el nu iti faci probleme macar 300 km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, sa il stapanesti sanatos! Ne mai impartasesti ceva impresii? Sanse de drum prin Brasov, sezonul acesta? Mi-ar fi placut sa vad tigrul in persoana, si sa stam la un pahar de vorba. Iau in calcul Tigerul de 800, ptr o urmatoare achizitie. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tigrul a intrat la iernat cu vreo 8200 km la bord.

 

Concluzii dupa sezonul asta (ma rog, cat am prins din el) :

 

1. Motor si cutie

  • Puterea mi se pare suficienta pentru orice situatie de bun simt. Eu cel putin n-am simtit nevoia de mai mult, indiferent daca am fost singur sau cu pasager.
  • Viteza maxima prinsa a fost de aproximativ 190 km/h. N-am avut curiozitatea sa vad pana unde se duce, cifrele oficiale mentioneaza 210.
  • Nu prea am tras de ea, o exceptie notabila fiind bucata Makaza-feribot Kermoti, facuta intr-o ora cu bagaje si pasager
  • Cutia e etajata binisor, prin oras nu ai problema cu prima si a doua, afara cred ca as fi preferat a sasea ceva mai lunga

2. Electronica

  • Se simte diferenta intre modurile de condus. Foarte facila trecerea de la unul la altul.
  • Traction Controlul mi-a intrat doar pe off si acolo foarte rar.
  • M-am obisnuit foarte repede ca semnalizarea sa se opreasca automat, cand treceam pe maxi mai uitam sa anulez semnalul.

3. Suspensii si pneuri

  • Metzeler Tourance Next sunt cam prea orientate catre road. Cand le schimb o sa vreau ceva gen 25-30/75-70.
  • Chiar daca fata nu are reglaje cei de la Triumph au gasit un compromis destul de bun. Am gasit la Ohlins kit furca full reglabila pe la vreo 1300 euro.
  • La spate poti regla doar preloadul, din pacate sistemul este un pic mai pacatos si nu prea sunt multumit de el.

4. Altele

  • Protectia la vant este destul de buna. Parbrizul este ok pentru rider, din pacate fluxul de aer nu este deloc confortabil pentru pasager la viteze mai mari (140-150). Din ce m-am documentat o varianta mai buna e din state la Madstad (parca asa le zice).
  • Semnalele fata sunt plasate destul de prost, fiind vulnerabile la orice cazatura. Un avantaj pt parbrizul de la Madstad e ca semnalele pot fi mutate foarte usor pe sistemul de prindere al acestuia.
  • Saua incalzita este foarte utila. In tura de Thassos de octombrie am plecat de dimineata, iar pana s-a mai incalzit am intrat prin munti, deci abia pe la Stara Zagora am oprit incalzirea.
  • Saua pentru pasager nu e la fel de confortabila ca pe maxi. Am luat o pernuta cu gel, dar am uitat-o asa ca tura prin Grecia a fost facuta fara, abia la anul o sa aflu cat de utila este.

 

Pentru cine vrea sa vada mobra si/sau sa se suie pe ea o puteti face la United Motors unde Tigrul ierneaza. Daca aveti intrebari specifice ask away.


» Post actualizat in 27 Nov 2017 20:53

5. Consum si autonomie

  • Consumul este bun, undeva intre 4 si 5 la suta. La tura de 2500 km prin Grecia, cu ceva autostrada, pasager si bagaje, calculatorul imi indica un consum mediu de 5.1
  • Cum rezervorul are 20 L, autonomia este undeva intre 300 si 400 km, cu o mica rezerva ca sa nu ramai ca prostul in drum.
  • Nu m-am lamurit inca cata benzina ramane dupa ce dispar toate liniutele de pe bord. Am alimentat maxim cu 18 L, cu prima ocazia iau o sticla plina cu gaz si verific.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...