Jump to content

SMAEB - ziua a doua. Oameni si motociclete.


RuInCV

Membru
  • Content Count

    375
  • Joined

  • Last visited

About RuInCV

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Popesti Leordeni
  • Motocicleta
    Kawasaki J300, Triumph Tiger 800 XRT
  • Numar Moto
    Vizibil

Recent Profile Visitors

168 profile views
  1. 5. Riscul unor probleme cu Politia. Ce faci daca cel care a inchiriat mobra nu opreste la semnalul unui politist ? Cum dovedesti legal ca nu tu, proprietarul mobrei, erai pe ea. In cazul unui accident, daca se fac cercetari si se descopera ca ai inchiriat mobra fara contract legal punctul 4 mentionat de colegul mai sus s-ar putea sa te doara.
  2. Acum sincer vorbind, nu mi se pare relevant sa judeci stilul de condus al cuiva dupa posibilele incidente intamplate intr-o zi sau in orice alt scurt interval de timp. Trebuie o baza statistica ceva mai larga. Asa si eu am avut anul asta pe la inceputul lui martie 3 situatii la limita in 5 minute si 2 km, dar si saptamani intregi fara potentiale probleme. Revenind la accident, chiar daca motociclista a mers corect, ar fi putut preventiv sa plece mai repede de pe loc ca sa stea cat mai putin in paralel cu masina sau sa fi lasat ceva mai mult spatiu intre. O alta intersectie cu probleme asemanatoare e cea dintre Chisinau si Pantelimon. Ca sa faci inainte cam trebuie sa te plasezi pe prima banda, pentru ca doi si trei fac stanga. Am vazut destul de des bizoni care fac dreapta de pe banda doi spre Petricani sau care ies din rand incercand sa mearga inainte fara sa se asigure. Cel mai safe e sa pleci primul de la semafor. Daca nu trebuie sa stai cu ochii in patru si sa te pozitionezi astfel incat sa ai cat mai mult loc de manevra pentru a evita.
  3. Asta merita pusa la semnatura
  4. A fost o tura buna de dezmortire cu o vreme pe masura. Am retinut localul unde am mancat, o sa ma mai opresc pe acolo.
  5. https://www.researchgate.net/publication/245308279_Steady_Turning_of_Two-Wheeled_Vehicles
  6. Doar ti se pare ca ai idee. https://en.wikipedia.org/wiki/Angular_momentum Momentul = raza * masa * viteza Masa este rezolvabila. Volumul unui cilindru cu h = 110 mm si diametrul de 19" este echivalent cu cel al unui cilindru cu h = 90 mm si diametrul de 21". Am luat aceste valori pentru ca 110 este valoarea cea mai des intalnita pentru rotile de 19, iar cea de 90 pentru cea de 21. In concluzie, la aceeasi viteza cu roata de 21 vei avea cu aproximativ 10% mai mult moment. Asta e echivalent cu a intra in curba cu viteza mai mare, recte forta centrifuga mai mare, rezulta unghi de inclinare mai mare. Te-ai bagat ca musca in lapta cu countersteeringul. Il inteleg foarte bine, doar ca e irelevant in cazul de fata. Du-te la 1:09 si fa un mic exercitiu de reducere la absurd ... daca roata ar fi de 10 ori mai mare, ar putea avea aceeasi traiectorie ? Dar daca ar fi de 100 sau de 1000 de ori mai mare ?
  7. Eu va sugerez sa va uitati bine la filmul urmator, cu siguranta invatati ceva. Daca nici dupa ce l-ati urmarit tot nu ati inteles pot reveni cu explicatii suplimentare.
  8. Un diametru mai mare inseamna ca pentru a lua aceeasi curba cu aceeasi viteza fata de un diametru mai mic trebuie sa te inclini un pic mai mult. Atentie, diametrul nu este singurul criteriu, mai sunt si altele cum ar fi profilul pneului de exemplu. In plus un diamteru mai mare inseamna un moment angular mai mare, deci este un pic mai greu sa modifici traiectoria. Asta este acea "inertie" de care ai pomenit. Bottom line, pe viraje trebuie sa depui ceva mai mult efort avand roti cu un diametru mai mare.
  9. Eu cred ca cei de la KTM au facut o treaba destul de buna cu 790. Si cu siguranta vor vinde mai mult decat Yamaha, strict doar prin prisma faptului ca au reusit sa acopere o gama mult mai larga de potentiali cumparatori. Tenere 700 mi se pare un produs mult prea nisat, gandit strict pentru adventure. Realitatea este insa ca multi dintre cei care dau din gura din scaun nu vor face niciodata adventure adevarat, ci tot touring. Doar ca, orgoliul si un pic de calcul economic just ii face sa mearga pe o mobra cu destule capabilitati off pentru ca "mai bine le ai si nu le folosesti decat viceversa". Dupa parerea mea majoritatea electronicii de pe KTM a fost gandita tocmai pentru a imprima un comportament stradal bun unei mobre cu roti de 21 / 18, pe care fizica o cam dezavantajeaza la capitolul asta. Calculul este extrem de bine facut in opinia mea pentru ca majoritatea celor care vor proba mobra o vor face pe strada pentru ca nu au niste skilluri de offroad suficient de dezvoltate incat sa-si permita sa iasa pe coclauri cu o mobra noua de 13.000 euro (plus ca din cate stiu CASCO nu se aplica la off). Din acest punct de vedere cred ca 790 simplu e o mobra mai buna decat 790 R, adica e un compromis mai acceptabil si mai usor de inghitit de majoritatea riderilor. 830 inaltime e suficient de jos inclusiv pentru multe doamne. Yamaha din acest punct de vedere isi cam limiteaza destul de mult potentiala baza de utilizatori.
  10. Cum ai destul timp la dispozitie poti merge in Rodos. Insula e suficient de mare ca sa nu te plictisesti, ar trebui sa fie libera la inceputul lui mai si sunt mari sanse sa poti face baie linistit. Trebuie sa te interesezi exact de ferry, ala cu care poti cara motorul circula de 4-5 ori pe saptamana parca.
  11. Hmm, nu am niste dimensiuni exacte, dar pot incerca sa aproximez. Parbrizul are 20" adica 50 cm lungime. Latimea, tinand cont ca e un pic curbat ar trebui sa fie undeva in jur de 40 cm. Mai trebuie pus la socoteala si sistemul de montaj, hai sa zicem un 70 x 50 cm just to be on the safe side.
  12. Salut, Ma intereseaza un pret final la Bucuresti pentru : https://madstad.com/collections/triumph/products/triumph-tiger-800-2010-2017?variant=15495941619825 Mersi
  13. Acum cand vad ce discutii au iesit imi pare bine ca am avut treaba sambata dimineata si am facut Lepsa duminica. Cred ca m-as fi potrivit cu Luigi la ritm, doar ca 100% m-ar fi injurat daca il bagam pe 102C, de la Cislau spre Urlati.
  14. Àm trecut ieri pe acolo dupa ce facusem de 3 ori Lepsa. Erau cozi de 3-4 km pe ambele sensuri. Mi s-a parut accident moto mai ales ca era si un GS oprit la 30 m dupa, doar ca nu am vazut deloc mobra. Din punctul meu de vedere dupa ce m-am dat pe Lepsa curbele de pe Siriu au fost dezamagitoare. RIP
  15. Se pot cumpara echipamente, o sa gasiti o gramada. E posibil sa vin si eu, am fost acum 2 ani si a fost foarte misto, dar sansele sunt sub 50%. Eu am avantajul ca am deja cazare in Milano, tre sa iau doar biletele. Rho Fiera e imensa sunt parca 14 pavilioane mari, iar EICMA e doar pe jumatate. O zi e cam putin ca sa vezi tot, mai ales daca cauti sa iei si echipament.
×
×
  • Create New...