Jump to content
Speedy.K

250cc sau 450cc ?!

Recommended Posts

Sunt din ce in ce mai hotarat sa trec la capre. Asta fara a renunta de tot la vaci, fireste.

Trebuie sa fie inmatriculabila, 4T, injectie. Inca nu m-am hotarat daca noua sau SH.

Din ce am studiat asa, nu foarte in profunzime, m-ar tenta ceva de la Yamaha sau Honda. A, si ar mai fi si o varianta de la Suzuki.

 

Acum...intrebarea e: mi-ar fi mica o WR250 sau CRF250 sau RMZ250? Alternativele ar fi WR450 sau RMZ450.

 

De retinut ca am facut ceva coclau destul de nasol la viata mea cu 200 de kile sub mine. Nasol...atat cat am putut eu si cat a putut vaca. Dar pe capre nu m-am suit niciodata. De aici si indoiala: mi-o ramane mica repede aia de doi jumate? O fi prea mult pentru primii 3-4-5 ani aia de 450? Nu sunt genul care sa schimb utilajele ca pe ciorapi, imi place sa le invat, sa ma obisnuiec cu ele calumea.

Stiu, cel mai bine ar fi sa gasesc undeva unde sa ma dau cu ambele variante ca sa ma lamuresc, dar asta e mai greu, mai ales in perioada asta a anului.

Deci...pro si contra celor doua variante?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aici si indoiala: mi-o ramane mica repede aia de doi jumate? O fi prea mult pentru primii 3-4-5 ani aia de 450?

 

La enduro nu asa se pune problema, ci invers. Lumea trece de la 450 la 250.

Daca nu iti trebuie strasse, eu recomand 250 4t.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Doar o parere , din propia-mi experienta ,..limitataavand in vedere ca si eu sunt ''nou '' in fenomen .

Consider ca este suficient un 2T , 125-250 cu PV .

Ai o varsta , si nu cred ca te mai ti de jumbulslucuri cu dat peste cap si urcat stanci .

Mobrele astea sunt foarte usoare si cred ca-ti satisfac in proportie de 70% dorintele., mai ales ca esti destul de slabut.

Nu stiu daca gasesti ''legal road'' ..

Insa incearca daca ai cunostinte , 1-2 modele de 2T cu PV ...poate iesi mai ieftin cu mobra + remorca .( gandeste-te ca te mozolesti , te uzi ...bla bla bla ...si sa te intorci pe mobra fleasca si infrigurat inca 100-300 km ...nu-i chiar cusher )

Altfel ...ceva care intruneste oarecum dorintele tale ... versys300 .

 

Bafta in alegere

Share this post


Link to post
Share on other sites

La enduro nu asa se pune problema, ci invers. Lumea trece de la 450 la 250.

Daca nu iti trebuie strasse, eu recomand 250 4t.

De ce? (pentru treaba cu trecutul de la 450 la 250)

Si ba da, imi trebuie si pentru strasse, ca pana la coclau mai am de mers 5-10-20 km. Zona de joaca de baza o sa fie Muntii Baiului, Grohotis, Neamtului, Valea Doftanei. Si o sa fie si ceva km de legatura.

» Post actualizat in 22 Feb 2018 19:59

Doar o parere , din propia-mi experienta ,..limitataavand in vedere ca si eu sunt ''nou '' in fenomen .

Consider ca este suficient un 2T , 125-250 cu PV .

Ai o varsta , si nu cred ca te mai ti de jumbulslucuri cu dat peste cap si urcat stanci .

Mobrele astea sunt foarte usoare si cred ca-ti satisfac in proportie de 70% dorintele., mai ales ca esti destul de slabut.

Nu stiu daca gasesti ''legal road'' ..

Insa incearca daca ai cunostinte , 1-2 modele de 2T cu PV ...poate iesi mai ieftin cu mobra + remorca .( gandeste-te ca te mozolesti , te uzi ...bla bla bla ...si sa te intorci pe mobra fleasca si infrigurat inca 100-300 km ...nu-i chiar cusher )

Altfel ...ceva care intruneste oarecum dorintele tale ... versys300 .

 

Bafta in alegere

Versys iese din discutie. KLE-ul se chisa pi Versys si pe asfalt si pe coclau. Si cum KLE-ul nu-l dau si e in mintile lui, Versys n-are ce sa caute in curte.

2T nu vreau. Din motive diverse plecand de la intretinere si ajungand pana la ecologie.

Mobra o sa stea la baza de pe Doftana, deci nu se pune problema de mai mult de cativa km de legatura pe asfalt.

Remorca oricum o s-o iau, chiar daca mobra o sa fie inmatriculata, ca n-am de gand sa raman pe Doftana 20 de ani.

Cat despre giumbuslucuri...nu stiu ce sa zic...Backflip poate nu, da' niste catarari, niste sarituri, niste copaci, ceva...cred ca o sa fie in meniu daca m-oi descurca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îți spun din experienta,că în momentul în care o sa ridici mobra de jos de 3-4 ori o sa se simtă cele 10 kg in minus.Eu am inceput cu Ktm 525 exc și după mi-am luat un 200 in 2 timpi,alta poveste.Si la enduro ai nevoie de ceva mic și fasnet.Vezi că sunt și motoare 2t inmatriculate,inclusiv al meu.Nu mai am ITP și asigurare dar e înmatriculată și e diferența dintre amenda și dosar penal.Daca o sa ies in martie poate vii să faci o proba cu un 2 T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RMZ e de motocros, daca tot te apuci de padureala, nu-ti lua asa ceva, motivele sunt cele ultra-discutate - suspensii, etajare cutie de viteze, volanta motorului .

CRF nu as incerca din cauza multiplelor barfe referitoare la supapele slabe.

 

In principiu greutatea minima ar fi criteriul cel important - WR250 e mai usoara cu vreo 5kg decat 450, dar cand o sa vrei ceva vlaga de la ea trebuie turata mult. Mie nu-mi iese asta cu turatul, ca am ureche formatata pe diesel si V2, asa ca 250 mi s-a parut ultra lesinata. Totusi, intr-un test pe o urcare gen drum de taf cu sleauri adanci sapate de apa cu Beta Alp 200 (15CP, deci mult mai slaba, dar doar 105 kg) versus XR650 - 60CP, 150 kg, a fost socant cat de usor am urcat ragalia de Beta comparativ cu XR. Alt test: WR 250R dus de proprietarul care stia sa traga de ea a fost parte in parte versus XR650 pe curbele de pe la Secaria (sau poate nu stiu eu sa ma dau... :)). In ambele situatii puterea mare nu ajuta neaparat, ba pe fagase chiar poate sa incurce.

Sfat final: WR 250 daca te lasa inima sa-i dai ture mari, WR 450 daca nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce? (pentru treaba cu trecutul de la 450 la 250)

Si ba da, imi trebuie si pentru strasse, ca pana la coclau mai am de mers 5-10-20 km. Zona de joaca de baza o sa fie Muntii Baiului, Grohotis, Neamtului, Valea Doftanei. Si o sa fie si ceva km de legatura.

 

Pe portiunile tehnice, 250-ul e mai previzibil si mai usor de controlat. La 450 e obositor sa il tii tot timpul sa nu rupa aderenta. Ai nevoie de puterea in plus doar daca ai multe kg sau daca mergi rally raid.

 

20 km de strada nu conteaza, ii faci in 15 minute cu orice mobra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îți spun din experienta,că în momentul în care o sa ridici mobra de jos de 3-4 ori o sa se simtă cele 10 kg in minus.Eu am inceput cu Ktm 525 exc și după mi-am luat un 200 in 2 timpi,alta poveste.Si la enduro ai nevoie de ceva mic și fasnet.Vezi că sunt și motoare 2t inmatriculate,inclusiv al meu.Nu mai am ITP și asigurare dar e înmatriculată și e diferența dintre amenda și dosar penal.Daca o sa ies in martie poate vii să faci o proba cu un 2 T.

Merci de invitatie. Desi sunt ferm in a nu-mi lua 2T, as accepta cu placere o tura, macar ca sa nu mor prost, sa vad diferenta. Atat intre 4T si 2T, cat si intre 2T de acum fata de 2T de acum vreo 15 ani cand o ardeam golan cu Planete.

» Post actualizat in 22 Feb 2018 21:37

RMZ e de motocros, daca tot te apuci de padureala, nu-ti lua asa ceva, motivele sunt cele ultra-discutate - suspensii, etajare cutie de viteze, volanta motorului .

CRF nu as incerca din cauza multiplelor barfe referitoare la supapele slabe.

Notat. Desi nu stiu diferenta in teren intre astea de cross si enduroaice. Dar poate o sa testez si asta inainte sa ma hotarasc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de invitatie. Desi sunt ferm in a nu-mi lua 2T, as accepta cu placere o tura, macar ca sa nu mor prost, sa vad diferenta. Atat intre 4T si 2T, cat si intre 2T de acum fata de 2T de acum vreo 15 ani cand o ardeam golan cu Planete.

Chiar daca nu sperai la lucrul asta ....daca poti , fugi la o proba cu 2T

 

Nici eu nu a crezut in 2T pana nu m-am urcat pe unul ...insa evident cerintele pot fi diferite , mai ales daca spui ca ai ceva experienta in off cu vacute

( Pt mine ce am acu este mai mult decat suficient - kmx125 2T- evident si locatia ma ajuta foarte mult )

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu greutatea minima ar fi criteriul cel important - WR250 e mai usoara cu vreo 5kg decat 450, dar cand o sa vrei ceva vlaga de la ea trebuie turata mult. Mie nu-mi iese asta cu turatul, ca am ureche formatata pe diesel si V2, asa ca 250 mi s-a parut ultra lesinata. Totusi, intr-un test pe o urcare gen drum de taf cu sleauri adanci sapate de apa cu Beta Alp 200 (15CP, deci mult mai slaba, dar doar 105 kg) versus XR650 - 60CP, 150 kg, a fost socant cat de usor am urcat ragalia de Beta comparativ cu XR. Alt test: WR 250R dus de proprietarul care stia sa traga de ea a fost parte in parte versus XR650 pe curbele de pe la Secaria (sau poate nu stiu eu sa ma dau... :)). In ambele situatii puterea mare nu ajuta neaparat, ba pe fagase chiar poate sa incurce.

Sfat final: WR 250 daca te lasa inima sa-i dai ture mari, WR 450 daca nu.

Intotdeauna am fost de parere ca motoarele (auto sau moto) sunt construite in asa fel incat sa nu pateasca nimic daca nu sunt duse "in rosu". Cartea de la Audi zice "sa nu tii prea mult turometrul in zona rosie". KLE-istii mei zic ca-s nebun pentru ca tin ragalia de 20 de ani intre 7000 si 9000 rpm. Dar, ce sa vezi? Se comporta exemplar la 150.000 km, nicio problema la motor niciodata.

Deci nu mi-e frica de turatii mai mari. Nu-mi iau mobra ca sa o mangai pe crestet...

Deci tu zici mai bine mai usoara si cu motor mai mic decat mai puternica dar mai grea. Bun, notat si asta.

Merci frumos.

» Post actualizat in 22 Feb 2018 21:46

Pe portiunile tehnice, 250-ul e mai previzibil si mai usor de controlat. La 450 e obositor sa il tii tot timpul sa nu rupa aderenta. Ai nevoie de puterea in plus doar daca ai multe kg sau daca mergi rally raid.

 

20 km de strada nu conteaza, ii faci in 15 minute cu orice mobra.

Kile n-am, 1,70 si 60 de kile.

De asta-mi era si mie la 450, ca o sa trebuiasca sa il tin din fraie.

Prin rally ride ce intelegi? De la cati km/zi in plus? Intreb pentru ca o sa am etape de 100 km/zi, probabil, prin muntii in care am de gand sa tocesc gumele. Adica...am de gand sa fac si forestiere une si mai lungi, nu doar sleauri prin padure.

» Post actualizat in 22 Feb 2018 21:51

Chiar daca nu sperai la lucrul asta ....daca poti , fugi la o proba cu 2T

 

Nici eu nu a crezut in 2T pana nu m-am urcat pe unul ...insa evident cerintele pot fi diferite , mai ales daca spui ca ai ceva experienta in off cu vacute

( Pt mine ce am acu este mai mult decat suficient - kmx125 2T- evident si locatia ma ajuta foarte mult )

Da, legandu-ma si de ce ziceam mai sus: nu vreau o mobra care sa faca DOAR coclau greu si tehnic, ci si ceva forestiere care se preteaza la un 60-70 la ora de croaziera.

Bine...e posibil ca eu sa nu stiu exact ce vreau, sau ce vreau eu sa nu existe, avand in vedere ca, asa cum spuneam la inceput, nu m-am suit in viata mea pe ceva capre.

Ideal ar fi sa pot sa probez diverse variante in teren, dar asta e greu, ma indoiesc ca dealerii de pe la noi au mobre d-astea la test, eventual inmatriculate, nu doar pe circuit la Ciolpani...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideal ar fi sa pot sa probez diverse variante in teren, dar asta e greu, ma indoiesc ca dealerii de pe la noi au mobre d-astea la test, eventual inmatriculate, nu doar pe circuit la Ciolpani...

 

Sper sa nu fie interpretat gresit, nu te cunosc si nu vreau sa emit supozitii despre skill-ul tau.

 

Dar mi-e greu sa cred ca ai cum sa-ti faci o impresie cat de cat relevanta, doar iesind la plimbarica pe golul alpin. In cel mai bun caz vei sesiza diferentele care sar in ochi, gen: ala de 250 e mai usurel, pe cand 450-ul e mai smuncit si putin mai greu, etc.

 

Deosebirile cu adevarat importante le descoperi cand apuci sa te dai pe pante (greu de urcat chiar si cu piciorul), prin albii de rau cu pietre/copaci cazuti, treceri pese obstacole ..etc. Cum zicea si Catalin (@un_aiurit), sa vezi cum iti bubuie inima in piept incercand sa urnesti capra de 450 cativa cm, dupa ce s-a infasurat de vreun copac.

 

Si din pacate, asta se intampla des in offroad, nu trebuie sa faci enduro extrem: orice urcare unde n-ai mai avut OO sa tragi de gaz, sau opusul: ai tras prea tare si cuplul 450-ului te-a aruncat pe spate, se poate lasa cu zeci de minute efort crunt. In loc sa te bucuri de iesire, o sa-ti tremure bratele de la atata tras.

 

Sunt suficiente 3 ~ 4 cazaturi ca sa iti pierzi toata rezerva de energie ... restul drumului va fi un chin, incercand sa-ti conservi 'rezervele de urgenta' pentru a te intoarce acasa.

 

 

Legat de putere: eu am inceput pe R1 si chiar daca miarul e considerat un motor nervos, in timp i-am invatat comportamentul, stiam cand o iau dracii sus in ture si cand e in plaja de turatii 'safe'. Facand comparatia in capul meu: 180 cai / 200KG versus 27~30 cai / 118 kg (Husqvarna 310cc) am zis ca cea din urma e lesinata rau. Eram chitit sa-mi iau de 450 .. cel putin.

 

Bai frate, dupa ce m-am dat de cateva ori cu capra, imi era mai frica de ea decat de R1.

 

Cu R1 o dai in wheelie intr-a 3-a daca tragi de gaz ca apucatul. La capra, o scapi in wheelie (daca nu controlezi bine acceleratia) chiar si daca deschizi gazul la 30%.

 

 

Daca nu ai masa musculara, uita de 450, o sa iti manance ficatii.

 

 

Sa-ti dau un exemplu in care greutatea a facut diferenta: urc pe platoul Iezer-Papusa. Toate bune si frumoase pana am zis sa cobor la lacul Iezer. La jumatatea coborarii, vad niste maratonisti care faceau semne cu mainile in aer (de ziceai ca dau din aripi sa-si ia zborul :)). Opresc motorul si astept sa ajunga la mine. Aflu ca nu mai e nici o urcare inapoi pe platou si ca ce mi se parea mie de sus a fi o panta normala, e de fapt plina de trepte inalte de 40 ~ 50 cm ..deci kaka. Au fost super de treaba si se ofera sa ma ajute sa urc motorul pe partea pe care coborasem.

La urcare, surpriza (iarna nu-i ca vara) .. din cauza lespezilor de piatra roata spate derapa intr-un mare fel. Unul impingea din spate punand greutate pe roata cu tractiune, celalalt tragea chinga din fata, iar eu controlam gazul / ambreiajul.

 

Ca sa va imaginati efortul: a fost ca si cum as fi urcat in fuga 6 ~ 7 etaje cu 20 ~ 25 KG in spate. NASPA rau. Panta era destul de abrupta si coborasem cam 300m. Motorul dadea sa salte de cate ori prindea pamant iar pe pietre trebuia impins ca sa prinda o muchie.

Rezistatam cam la 6 reprize de fuga la deal (odata ce prindeam aderenta, trebuia sa fugim dupa motor in deal, ca sa folosim la maxim demarajul) dupa care simteam ca ma ia cu lesin. 5 minute pauza si iar fuga.

 

Odata ajunsi in varf, baietii erau fresh, nici macar transpirati :alcy: ... dar eu ... pffff ... VARZA. Nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi fost sa o ard pe acolo cu ceva mai greu.

Stiu, aici vor intra 'troll-ii de forum' si vor zice ca daca nu ai skill, de ce te mai bagi, bla bla. Da si asta e un argument, dar la enduro, tocmai asta e ideea, sa-ti depasesti limitele, sa cauti locuri noi si sa ajungi inapoi cu o amintire pentru toata viata.

 

P.S. Nu era nici draq pe tot platoul ... 16 km de creasta ... NIMENI. Daca nu erau cei 2, o 'luam in mana' grav.

 

Da, legandu-ma si de ce ziceam mai sus: nu vreau o mobra care sa faca DOAR coclau greu si tehnic, ci si ceva forestiere care se preteaza la un 60-70 la ora de croaziera.

 

Poate KTM EXC 350 4T ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 thing, de la yamaha am vazut in topic wr250 nespecificat daca e R sau F. e diferenta mare.

 

Alt test: WR 250R dus de proprietarul care stia sa traga de ea a fost parte in parte versus XR650 pe curbele de pe la Secaria (sau poate nu stiu eu sa ma dau... :)). In ambele situatii puterea mare nu ajuta neaparat, ba pe fagase chiar poate sa incurce.

Sfat final: WR 250 daca te lasa inima sa-i dai ture mari, WR 450 daca nu.

 

sar-mana, da' nu e chiar tru. stii tu foarte bine sa te dai, si eu cred ca cu trecerea peste faza ca tre' sa tragi de moto ca e motor de turatie si da, trebuie sa intelegi asta si ca accepti 'mestecatul in cutie' - pe treburi de jonglat la 30-50-80-100 e tru tanda pe manda. sarind peste si mergand pe curbe largi cilindreea conteaza.


» Post actualizat in 23 Feb 2018 23:21

Kile n-am, 1,70 si 60 de kile.

De asta-mi era si mie la 450, ca o sa trebuiasca sa il tin din fraie.

Prin rally ride ce intelegi? De la cati km/zi in plus? Intreb pentru ca o sa am etape de 100 km/zi, probabil, prin muntii in care am de gand sa tocesc gumele. Adica...am de gand sa fac si forestiere une si mai lungi, nu doar sleauri prin padure.

 

la 1.70 nu cred ca ai probleme cu geometria scarite - sa - ghidon la orice mobra din discutie.

 

450 sau 250 in regim de soft - oricare o face.

 

450 4t nu-i bestie. e ok. merge si misto. pe yamaha pot sa ma pronunt, pe ktm nu... m-am dat dar nu destul. dar pe 250 eu zic ca poti sa discard orice ar fi klx-ul (ai tu treburi cu wakasaki, dar ala e depasit), honda aia de 250 commuter si pt ce zici ca vrei sa te uiti de la wr250r/f 450 sau ktm up.

 

treaba cu gumele e iar discutabila. pe mobra grea se simte aportul. pe mobra mica daca nu vrei sa te dai in cap, nu.


» Post actualizat in 23 Feb 2018 23:26

Da, legandu-ma si de ce ziceam mai sus: nu vreau o mobra care sa faca DOAR coclau greu si tehnic, ci si ceva forestiere care se preteaza la un 60-70 la ora de croaziera.

 

wr250r cred ca te coafeaza. pt mai multi bani f de 250/450

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu fie interpretat gresit, nu te cunosc si nu vreau sa emit supozitii despre skill-ul tau.

[...]

 

Poate KTM EXC 350 4T ?

Multumesc mult pentru sfaturi. Apreciez efortul si o sa iau in considerare.

KTM nu vreau. Pata personala.

» Post actualizat in 24 Feb 2018 10:59

1 thing, de la yamaha am vazut in topic wr250 nespecificat daca e R sau F. e diferenta mare.

Da, am citit eu ceva dar n-am inteles exact care sunt diferentele.

» Post actualizat in 24 Feb 2018 11:00

 

450 4t nu-i bestie. e ok. merge si misto. pe yamaha pot sa ma pronunt, pe ktm nu... m-am dat dar nu destul. dar pe 250 eu zic ca poti sa discard orice ar fi klx-ul (ai tu treburi cu wakasaki, dar ala e depasit), honda aia de 250 commuter si pt ce zici ca vrei sa te uiti de la wr250r/f 450 sau ktm up.

Aici nu prea am inteles ce-ai vrut sa zici...

» Post actualizat in 24 Feb 2018 11:43

PS multumesc tuturor pentru explicatii. Am citit tot, inca diger...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai...una e de doi jumate si ailalta de patru sute cincizeci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un 250 in 4t e foarte ok de inceput, te duce peste tot si nu te oboseste ca un 450. 

Pata pe care o ai pe ktm o sa-ti treaca la un moment dat, probabil dupa 1 an de dat o sa vrei sa faci upgrade si o sa constati ca nu ai ce cumpara in afara de ktm si beta, mai ales daca vrei mobra inmatriculata. Crede-ma, vrei nu vrei, tot la KTM vei ajunge daca te apuci de "padure" serios. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...