theoss Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 (editat) - textil ?? - piele (+ protejeaza cel mai bine - vara e greu de purtat) - piele perforata (+ protejeaza bine + respira corpul mai bine - te uzi daca vine ploaia) ? - goretex (+ impermeabil + respirabil ) dar functioneaza vara ??? am inteles ca e mai bun pe vreme rece - drystar ?? mai sunt si altele? Daca nu cer mult, imi puteti spune pentru fiecare tip de material partea negativa si cea pozitiva? Care ar fi ideal pentru temperatura medie precum si cea ridicata de vara? (nu o sa ies pe timp rece) care sa permita corpului sa respire, sa se racoreasca dar sa fie si impermeabila cand e nevoie. Atat la incaltari cat si la pantaloni, geaca, manusi. Pentru mine echipamentul ideal ar fi o combinatie de piele perforata dar sa fie si impermeabil (banuiesc ca nu exista asa ceva) - deci solutia pentru asta ar fi pielea perforata si un echipament de ploaie undeva prin rucsac, de tras peste cand e nevoie? Cum s-ar comporta o pereche de blugi moto kevlar + protectii fata de pantalonii din goretex cu protectii? In privinta protectiei si temperaturii? Sper ca am postat unde trebuie si nu am pus intrebari prostesti, scuzati-mi nestiinta, sunt incepator. Iar motorul va fi un naked de 600, cu drumuri aproximativ 40 % prin oras, 60% pe afara. Pentru oras stiu ca se recomanda armurile, dar eu nu am incredere in ele, poate gresesc.. Pun accent pe protectie in primul rand. Editat Aprilie 27, 2018 de theoss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kinkey Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 (editat) Eu la inceput mi-a luat o geaca de piele, neagra. Pentru ca era cool. Dar am realizat foarte rapid ca e o greseala foarte mare deoarece pe timp de zi, vei muri ca un raton in cutorul cu microunde. Oricum, in Bucuresti, chiar si cu textila nu e comfortabil in mijlocul verii. Ce poti sa cauti e o geaca textila cu ceva Mesh, preferabil de culoare deschisa. Casca la fel, de culoare deschisa. Blugii cu protectii ajuta mult, dar tot iti va fi cald. Important e sa gasesti niste echipament care chiar daca nu te va proteja asa mult cum te-ar proteja un combinezon de circuit, sa fie comfortabil incat sa-l porti tot timpul. Eu nu as purta armura ever. Se poate agata plasa aia si se rupe instant. Eu in oras port geaca textila acum, adidasi moto (stil converse), manusi casca.In afara, geaca textila si cu o mesada in ghiozdan, ghetele de circuit in picioare, blugi moto cu protectii, manusi, casca si viziera transparenta in ghiozdan. Cum ziceam, mi se pare mai important sa gasesti echipament pe care il vei purta tot timpul si care totiusi nu e asa de protectiv versus a fi power ranger non-stop, si sa iti bagi ceva in el de echipament dupa 2 zile. Editat Aprilie 27, 2018 de Kinkey Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexAB Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 (editat) @theoss, ce buget ai? Si eu m-am confruntat cu dilema asta din iarna pana acum, eu fiind tot in primul sezon pe doua roti. Din Noiembrie pana in Martie am mers cu o geaca de piele (600 RON, protectii umeri, coate, spate) cu mesada si un hanorac pe dedesubt. Cand s-a mai incalzit am renuntat la mesada si am deschis buzunarele de ventilatie. Acum cand a venit caldura am trecut pe o geaca din material textil (Alpinestars Viper Air, 740 RON). Si aceasta are o mesada interioara de vant pentru diminetile mai friguroase sau ture mai lungi. Am cumparat protectie D3O nivel 2 pentru coloana (140 RON). Daca mi-ar permite bugetul, mi-as lua si o a treia geaca, un Icon Hypersport Prime (1600 RON), din piele perforata cu protectii D3O. Cred ca la drumuri multe in afara orasului.. in caz de accident ar fi ideal sa freci asfaltul cu pielea, chiar si perforata in locul materialului textil. Am si eu tot blugi moto, model skinny cu kevlar si protectii pentru genunchi - peste ei imi pun genunchiere Alpinestars SX1 (500 RON), personal eu simt ca am nevoie de protectie pentru tibii.. se zdrobesc mult prea usor. Iar pentru ploaie, din ce-am citit pe forum si cred ca voi ajunge si eu la aceasta optiune, ar fi potrivit un costum din doua piese pe care sa-l tragi peste geaca/pantaloni. Editat Aprilie 27, 2018 de AlexAB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Cata Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 (editat) Am o geaca din material textil de la oxford. Am mers cu ea si cand era 4-5 grade si merg cu ea si acum prin oras. Problema e ca atunci cand stau pe la semafoare transpir tot (pana la maneci) cand se face mai cald Editat Aprilie 27, 2018 de Klaus Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 Daca nu cer mult, imi puteti spune pentru fiecare tip de material partea negativa si cea pozitiva? Nu le putem baga pe toate in aceeasi oala fiindca fiecare material are un alt tip de "aplicatie" pt care e recomandat. Du-te in magazin si pune mana pe o geaca de piele (din aia "race grade leather") cu protectii hard. Vezi cat cantareste. Nu o sa mai vrei geaca de piele pt oras/plimbari. Daca ai plan track days, da, merita. Apoi, pielea nu e impermeabila (doar daca are ceva layer wp laminat). Te vei uda si prin geaca de piele neperforata. Iar cu aia perforata, in zilele cand e mai racoare, tre sa iei pe dedesubt un layer windproof. Eu unul am numai echipament textil, am zis ca nu o sa-mi iau vreodata piele, da' uite ca mi-am calcat pe cuvant si am o comanda de ceva pielarie "pe teava". Insa le cumpar doar pt circuit. Care ar fi ideal pentru temperatura medie precum si cea ridicata de vara? (nu o sa ies pe timp rece) care sa permita corpului sa respire, sa se racoreasca dar sa fie si impermeabila cand e nevoie. Atat la incaltari cat si la pantaloni, geaca, manusi. Wow. Aici le-ai dat greu multor producatori. Textil cu Goretex Pro/Performance si cu ventilatii directe. Vezi Klim Latitude de exemplu. Aia e 4 seassons cu adevarat. Cat despre manusi si incaltari, ai sa realizezi rapid ca vei avea nevoie de mai multe perechi/tipuri. La manusi o pereche aerisite pt vara (poate sa fie piele perforata, textil cu piele, etc) si una impermeabile (aici recomand gore-tex), eventual cu usoara izolatie termica. La incaltari iar, in oras doar n-ai sa mergi cu ghete full, iti trebuie ceva aerisit, low ori mid ca inaltime. Iar pt ture lungi, cizme piele tot cu gore-tex (daca tii neaparat la impermeabilitate). - goretex (+ impermeabil + respirabil ) dar functioneaza vara ??? am inteles ca e mai bun pe vreme rece Repet, daca membrana este laminata pe stratul exterior si ai ventilatii directe catre corp, atunci da, se descurca onorabil la touring. Eu am o geaca cu gore-tex, layerul este tip z-liner (intre captuseala si stratul exterior), weekendul trecut am facut o tura scurta imbracat asa. Daca dimineata cand am plecat a fost bine, dupa pranz cand deja erau 25-26 grade am facut sauna. Aveam doua fermoare pt ventilatie, dar care lasa sa treaca aer pana la layerul wp, practic il "racoreste", dar nu ajunge nimic dupa (evident, wp inseamna si windproof). In oras ai sa te coci chiar si cu gore-tex. Deci revenim iar la ideea ca daca vrei echipament optim pt orice scenariu, atunci iti trebuie mai multe geci, manusi, ghete, etc. Pentru mine echipamentul ideal ar fi o combinatie de piele perforata dar sa fie si impermeabil (banuiesc ca nu exista asa ceva) - deci solutia pentru asta ar fi pielea perforata si un echipament de ploaie undeva prin rucsac, de tras peste cand e nevoie? Pai l-ai nimerit destul de bine. Lasa chestia cu impermeabil si respirabil ca te va duce la sapa de lemn. Oricum ca incepator vei fugi de ploaie ca dracu' de tamaie. Daca vrei sa pastrezi look-ul sport, exista multe variante din textil cu protectii hard exterioare, race fit, etc. Cum s-ar comporta o pereche de blugi moto kevlar + protectii fata de pantalonii din goretex cu protectii? In privinta protectiei si temperaturii? Depinde de multe. Grosimea materialului e un factor (ex: 12.5 oz vs 11.5 oz denim). Daca is blugi cu strat de kevlar "chior" atunci te incingi tare cu ei. Am avut. I-am purtat de 2 ori si i-am vandut. Daca in schimb stratul de kevlar e dublat e o plasa (air mesh), nu te mai coci asa tare. Daca mai are si coolmax in componenta, e iar un mic upgrade pe partea de confort. Daca is blugi negri vs ceva cargo pants de culoare bej - diferenta mare. Apoi, nu toti blugii moto sunt cu fibre de Aramida. Mai nou, unii au inceput sa ii faca cu Cordura Denim (practic, nu se mai foloseste Kevlar-ul). Vezi Revit Lombard 2. Pantalonii de codura nu sunt toti la fel. Pot avea aerisiri directe, layere wp detasabile, etc. Sunt o mie si una de modele, nu-i baga in aceeasi oala. Ce tre sa retii e ca mai mult ca sigur nu vei putea umbla cu pantalonii de textil prin oras. Cumpara o perche si pastreaza-i pt ture. - - drystar ?? mai sunt si altele? Cati producatori, atatea membrane wp specifice. Gore-tex-ul e "tata lor", restul is can-can. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thesaw Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 Cu cat a trecut timpul m-am convins ca nu exista echipament bun la toate, sau daca exista e +1000 Eur geaca si pantaloni. Eu am un costum textil Rev'it Tornado pentru ture mai lungi. E waterproof/windproof dar ii poti scoate mesadele si ramane full mesh geaca + pantalonii. Pentru oras si plimbari scurte am blugi Rev'it Memphis care se pot conecta cu geaca costumului. Am 2 perechi de manusi pentru combinatia asta, Rev'it Dirt 2 pentru zile calde si Rev'it Hydra pentru ploaie sau frig. Mai am un costum de piele Alpinestars Motegi din 2 piese pentru serpentine si circuit. E cam over-kill sincer, cred ca l-am folosit de 5 ori pana acum, dar gradul de protectie e peste orice am probat textil. Protectiile interne sunt level 2 si de mari dimensiuni, practic esti acoperit complet (coloana, umeri, cot+antebrat, piept, solduri, genunchi + tibie) La el am cizme SMX-6 si manusi SP2, ambele Alpinestars. Incaltari pentru zi de zi in oras port niste TCX-uri joase ventilate, si pentru ture mai lungi Sidi Tour Rain. Nu poti sa le ai pe toate intr-un singur echipament, cele cu protectie maxima fac compromis la confort si vice-versa. Eu iti recomand ca brand Alpinestars, le poti lua de la colegul Alecsutzyu de pe forum la preturi foarte foarte bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 Dupa cum ti-au zis deja colegii, o sa folosesti multe randuri de haine/protectii. La mine, in oras oscilez de la costumul din doua piese de touring (cu doua randuri de mesade), cizme si manusi groase iarna la casca si manusi subtirele vara. Am o pereche de genunchere, insa nu le-am mai purtat de-un an. La drum (tura), tot costumul de touring ruleaza, poate cu ghete in loc de cizme, poate cu una sau doua mesade scoase, depinde de temperatura. La circuit, am luat acum combinezon. Posibil sa-l plimb si pe serpentine, nu stiu inca. E atat de incomod ca nu cred c-o sa vada mult peisaj. Iti recomand sa evaluezi cat mai corect cat si cum o sa mergi. O protectie mediocra pe tine e mai buna decat una excelenta in dulap. Daca faci naveta la birou, posibil n-o sa ai chef sa cari dupa tine genunchere; vara posibil sa nu-ti convina sa ajungi transpirat fleasca. Depinde de la om la om, e posibil ca riscul sa lasi doua-trei palme de piele pe asfalt sa cantareasca mai mult decat discomfortul. In general, nu exista echipament bun la toate. Textilul e pentru confort si caldura, pielea pentru rezistenta la abraziune. Mesh-ul pentru aeriseala, goretexul pentru vant/ploaie. Cizma armata pentru protectie, cizma touring pentru apa/caldura/vant, gheata intermediar, depinde cat e de inalta, pantoful pentru un oarece confort. Blugii cu protectii incluse pe care-i am eu nu-i recomand, danseaza protectia aia sus-jos de-o ia naiba. A se nota la dosar, am pornit cu ideea ca o sa port protectii TOT timpul. Pe masura ce-am mai capatat experienta, am ajuns sa accept unele riscuri in favoarea confortului. Cand am protectii putine, merg mult mai incet si mai atent. De ce-s mai imbracat, de aia merg mai relaxat. Oricum la drum mai lung nu merg fara protectii. La munca sau sa fac o cumparatura, da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
trasan Postat Aprilie 27, 2018 Share Postat Aprilie 27, 2018 Klim Kodiak. Excelent la abraziune si caldura. Cam greu din cauza protectiilor. La frig excelent cu ceva pe dedesubt. La ploaie rece excelent. La ploaie calda eu am transpirat. Dar mai sunt discutii pe forum chiar vis-a-vis de Klim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theoss Postat Mai 3, 2018 Autor Share Postat Mai 3, 2018 Multumesc pentru raspunsuri, nu ma asteptam la atat de multe. O sa va mai cer cateva pareri cand o sa vina momentul achizitionarii echipamentului. Zile bune sa aveti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.