radio_on Postat Iunie 2, 2018 Autor Share Postat Iunie 2, 2018 @superbec, mersi de info. E prima dată când depanez o problema electrică la motor, asa ca răbdare . Nu am inteles exact de ce e asa de esențial martorul GEN light. L-am întrebat pe cel care a facut motorul cum a facut cu GEN lightul, și dacă m.unitu suplineste rezistenta becului respectiv. @Petre81 am verificat cu contactul pus daca este curent și nimic. Totodată rezistența e infinită, deci circuitul pare deschis. Sper ca am inteles bine sfatul tau: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 @superbec, mersi de info. E prima dată când depanez o problema electrică la motor, asa ca răbdare . Nu am inteles exact de ce e asa de esențial martorul GEN light. L-am întrebat pe cel care a facut motorul cum a facut cu GEN lightul, și dacă m.unitu suplineste rezistenta becului respectiv. M-am uitat pe net sa citesc despre M unit si se pare ca este asa cum zice superbec, nu suplineste lipsa GEN light. Problema cu Gen light este ca faca parte din sistemul de incarcare. Iata niste articole: http://bmwmotorcycletech.info/genlampresistor.htm http://www.vw-resource.com/alternator_wiring.html#alt It is absolutely essential that the (D+) terminal on the alternator be connected to a functioning "Alt" warning light in the instrument cluster. If this light is missing or defective, the alternator will NOT charge the battery! See my hand-drawn wiring diagram above. Also see Speedy Jim's diagram, which is much better than mine! The system is very simple, but it's absolutely critical that you get it right. The (D+) terminal on the alternator MUST connect to a functioning warning light in the instrument cluster. There should be just one wire (blue) from the (D+) connector on the alternator to the button on the bottom of the normal indicator light in the dash. The dash light is also wired from the (D+) (Blue) to ignition terminal #15 on the coil, which in turn is connected to the positive (+) post on the battery (Black). There is no ground wire on the light; the body of the bulb is connected to ground via the light holder (which also provides the ground connection for the other dash lights as well.) The three bulbs (ALT/OIL/TURN) all have a common connection in the socket which goes to ignition terminal #15 on the coil (which receives power from the (+) post on the battery by way of the ignition switch). The alternator must get a feedback current through the "Alt" lamp in the instrument cluster so it can sense the battery voltage; it uses that as part of the alternator's internal circuitry needed to charge the battery. In other words, with the ignition on but engine off, the indicator light sees 12 volts from the battery (via ignition terminal #15 on the coil) and glows, but with the engine running, it sees 2 volts (14 volts minus 12 volts) running the other way, from the alternator. It doesn't glow (needing more than 2 volts to do that), but the alternator still "sees" the connection to the battery. So -- If the Alternator is charging, the (D+) terminal has 12 volts on it; the blue wire from (D+) carries 14 volts to the "Alt" light in the instrument cluster. When the engine is running, there is 12 volts on the *other* side of the lamp from ignition terminal #15, so potential difference is only 2 volts and the bulb doesn't light. But, if the alternator dies or the drive belt breaks, there is no voltage on (D+) (looks like ground) and current flows from #15 thru the lamp to (D+), and the "Alt" lamp comes on to warn the driver of a problem. @Petre81 am verificat cu contactul pus daca este curent și nimic. Totodată rezistența e infinită, deci circuitul pare deschis. Sper ca am inteles bine sfatul tau: 20180602_182042.jpg Trebuie sa pui un cosor la masa si unul in firul negru, trebuie sa-ti dea un curent, nu mai stiu daca 12V dar trebuie sa-ti dea ceva. » Post actualizat in 02 Jun 2018 16:46 L-am întrebat pe cel care a facut motorul cum a facut cu GEN lightul, și dacă m.unitu suplineste rezistenta becului respectiv. Si ce a zis cumatrul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Iunie 2, 2018 Autor Share Postat Iunie 2, 2018 Am verificat acum cu un cosor la masa si unul pe firul negu, și nu există voltaj ( contactul pus ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 Macar stii o treaba, nu-ti vine curent la carbuni. Trebuie sa ajungi la un electrician auto, sistemul tau de incarcare este identic cu cele auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 Am verificat acum cu un cosor la masa si unul pe firul negu, și nu există voltaj ( contactul pus ) nici nu o sa ai voltaj cat timp masori , alternatorul o sa incarce numai cand o sa-i dai 11-12v acolo ... pacat arata bine in poze ... ti l-a facut un tamplar ... eu ma chinui sa vand mobre care merg mai bine decat cand au iesit din fabrica. plm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Iunie 2, 2018 Autor Share Postat Iunie 2, 2018 Hmmm, am deconectat borna D- și Y, și am o tensiune de 0.12V între DF și masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 (editat) nici nu o sa ai voltaj cat timp masori , alternatorul o sa incarce numai cand o sa-i dai 11-12v acolo ... El a masurat daca vine curent la carbuni, nu daca incarca alternatorul. Fara sa exciti rotorul (si asta o faci inainte sa se produca incarcarea) nu ai cum sa generezi curent in stator. Daca pe un carbune ii dai minus si pe celalalt dai plus (pe direct fara releu) cand pornesti motorul alternatorul va genera curent dar nefiind controlat de releu va genera 20-30-40 de volti, in functie de turatie. » Post actualizat in 02 Jun 2018 17:36 Hmmm, am deconectat borna D- și Y, și am o tensiune de 0.12V între DF și masa. Nu cred ca e relevant. Daca nu intelegi cum functioneaza sistemul de incarcare e putin probabil ca vei reusi sa-i dai de cap, trebuie sa ajungi la unul care stie ce face. Daca problema ta este Gen Light sau o problema de cablare ii va da de cap imediat. Editat Iunie 2, 2018 de petre81. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 leaga un bec, vezi daca merge. Nu e asa complicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 2, 2018 Share Postat Iunie 2, 2018 (editat) Pune un bec de 12V si 2-3W intre + contact si borna DF, apoi masoara incarcarea. Editat Iunie 2, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 6, 2018 Share Postat Iunie 6, 2018 Ceva noutati? S-a rezolvat problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 6, 2018 Share Postat Iunie 6, 2018 Cred ca se cauta o interfata care sa transfere ideile de pe forum in motoceta, via obd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Iunie 6, 2018 Autor Share Postat Iunie 6, 2018 Salut all, In momentul de fata cred ca una din probleme e martorul Generator care nu a fost suplinit de o rezistență corespunzătoare. Mi-am comandat un bord de r100 cu toti martorii în loc de pârțul ala custom, ptr ca oricum ma interesa si senzorul de presiune la ulei. Sâmbătă culeg bordul,si săptămâna viitoare ma duc in service sa il înlocuiesc + rezolv problema cu încărcarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 6, 2018 Share Postat Iunie 6, 2018 ptr ca oricum ma interesa si senzorul de presiune la ulei. Parfum, si becul de presiune de ulei e important, nu stii niciodata cand face buba iar daca nu ai bec nu ai cum sa-ti dai seama ca n-ai presiune. » Post actualizat in 27 Jun 2018 18:50 Salut all, Nimic nou? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Iunie 28, 2018 Autor Share Postat Iunie 28, 2018 Am fost la mai multe serviceuri, și cea mai apropiată data la care m-am putut programa e 14 iulie. Deci încă 2 saptamani... Si cum nu stii cum arata dracu pana nu dai de el, între timp am mai tot citit si alte treburi pe forumul de airheads din state vis a vis de modificari... si am realizat ca datorita noilor filtre de aer, carburatoarele sunt prinse pe motor cu furtunul de cauciuc + coliere și atât. Din cauza vibratie nu numai ca se poate face "spuma" benzina, dar poate sa se desprindă carburatorul cu totul ( Ptr ca el e prevazut sa fie fixat în filtrul de aer din spatele motorului, prin niste guri de admisie robuste de plastic, ansamblu bine fixat )... Încă un gând în plus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 28, 2018 Share Postat Iunie 28, 2018 pacat, arata bine in poze ... ti l-a facut un tamplar ... Becul zicea el bine... Totusi nu descuraja, e un proiect foarte fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 28, 2018 Share Postat Iunie 28, 2018 La motocicleta ta s-a mers mult pe aspect si mai putin pe functionalitate. Bateria ti-a mutat-o in locul filtrului de aer si din cauza asta carburatoarele au ramas doar in tuburile de admisie dintre chiulasa si carburator. Totodata filtrele de aer sport sunt niste gunoaie daca utilizezi motocicleta in mediu cu praf cum este cel din Romania. Eu i-as pune un filtru de aer din aluminiu cum aveau modelele mai vechi si i-as trage bateria la locul ei original, nu cred ca ar schimba foarte mult aspectul motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Iunie 28, 2018 Autor Share Postat Iunie 28, 2018 Mersi, până într-un final o sa le dau de capăt la problemele astea... Sincer de fiecare dată când dau peste o dodoașcă dinasta la motor, imi reamintesc si eu replica "ți l-a făcut un tâmplar" În principiu cam astea doua sunt problemele cele mai mari la customizarile de cosmetică, din cate am citit: partea de electrică ( cum suplinesti gen-lightul si restul de martori ) si carburatoarele ( sistemul de prindere, respectiv filtrele de aer + recalibrare ( pe care fostul proprietar a făcut-o, dar o voi reverifica, just in case ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 28, 2018 Share Postat Iunie 28, 2018 Pana acum ai fi putut lega nu un "gen light" ci o ghirlanda intreaga de beculetze. Si poate mai si mergeai cu mobra... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Iunie 28, 2018 Autor Share Postat Iunie 28, 2018 @john17 asa este, e un tutorial foarte bine scris despre cum sa inlocuiest martorul de incarcare cu o rezistenta: http://bmwmotorcycletech.info/genlampresistor.htm insa am zis ca nu mai mesteresc pe la partea electrica ca oricum urmeaza sa fac modificari mai mari. Intre timp am mai iesit o data cu motorul la o scurta plimbare, fara sa pornesc far-ul, si bateria nu s-a descrcat mai deloc, oricum in rest bateria e data jos si o pun din cand in cand pe redresor din-ala de iarna ptr mentenanta. @petre81 ai dreptate. Am luat-o ptr plimbari de weekend, si mi-a placut aspectul de scrambler, si feeling-ul de motocicleta - materie bruta. (defapt am cochetat cu ideea de a-mi lua un motor de prin anii 70-80 de mai demult). Ca si cal de bataie, am folosit inainte un F650GS Dakar din 2006 in Romania, pe care am calarit-o pe dealurile si muntii nostri mult si bine (singura problema avuta a fost ca s-a dus bendixul la ea): apoi am trecut la un R1200 GSA din 2012 care parca era masina mai degraba decat motocicleta. Extraordinar de fiabila si de manevrabila, nu am avut absolut nici o problema la ea (chestia asta m-a tinut si destul de departe de partea mecanica), plina de electronica (ABS, ASC, ESA), foarte previzibila, comfortabila, autonomie de 500km, etc etc, insa cu toate astea ... parca ceva, ceva lipsea ... Anul acesta am luat decizia sa o vand si am luat pacostea asta in spinare ( care nu e comfortabila deloc, apropo ) dar cu toate astea cand o iau din loc cu ea (atunci cand porneste ), nu as da-o pentru nici unul din motoarele pe care le-am avut... Aici un video cu ea pornita, dupa ultima plimbare: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 30, 2018 Share Postat Iunie 30, 2018 (editat) Uite, ca sa-ti faci o idee cam cum ar arata cu filtru de aer si baterie chiar daca e loc de mai bine: http://www.bikeexif.com/bmw-r100rt Editat Iunie 30, 2018 de petre81. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radio_on Postat Iulie 29, 2018 Autor Share Postat Iulie 29, 2018 Într-un final, weekendul acesta am scos-o din service! Au fost mai multe probleme, dar au fost rezolvate. Prima problema, instalația electrică: spaghete bolognese. Cabluri izolate cu banda izolatoare sau capete libere ( circuit expus ). Circuitul de încărcare avea două probleme: undeva era deschis și mai mult ii lipsea rezistența martorului de încărcare despre care s-a tot vorbit aici. Soluție: or scos tot mățăraiu afară, si or refăcut toata instalația, izolată cum trebuie cu cămașă de cauciuc, ș.a.m.d. Am evaluat inainte daca nu era mai bine sa comandam circuitul original, însă din cauza consumatorilor și a m-unitului trebuia transformat mult. Mi-or pus în bord si martorul de încărcare lipsa. A doua problemă, instalația de alimentare. Furtunurile transparente care se vad si in unele poze, sunt dintr-un plastic destul de dur, care nu are proprietățile furtunurilor de combustibil clasice, alea negre, cauciucate ( de ex.nu stau bine fixat pe metal, pot crăpa daca le strângi cu colier, lucrează la diferențe de temperatura, etc ). Mi le-or inlocuit și pe alea. Or mai cu_rățat alternatorul, au facut un reglaj la frâna pe spate fiindca pedala nu era în poziția corectă, au mai sincronizat carburatoarele + verificat amestecul de aer & combustibil + un schimb de ulei si filtru ca sa verifice dacă nu sunt pilitura și alte impuritati intrate in motor ( cum a fost cu_rățat motorul ), dar uleiul a iesit curat. Pentru a pune bordul original sus, mai trebuiau făcute niste modoficari + comandate mufe, și o programare noua, asa ca am amanat operațiunea asta... Cred ca mai imi pun martorul de presiune la ulei sus, si renunț la ideea de a reinstala bordul original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iulie 29, 2018 Share Postat Iulie 29, 2018 Foarte faină mobra. Oribilă casca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iulie 30, 2018 Share Postat Iulie 30, 2018 Oribilă casca. Nu stii tu ce-i feishan'u... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 30, 2018 Admin Share Postat Iulie 30, 2018 Arata foarte bine si mobra si casca, nu poti purta ceva new style pe mobra aia. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iulie 30, 2018 Share Postat Iulie 30, 2018 Un sfat pe termen lung, pune.i filtru de aer de BMW. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.