Jump to content

Probleme pornire Kawasaki Versys 650


 Share

Recommended Posts

Am o problema la motocicleta mea Kawasaki Versys 650 – an 2009: nu mai porneste.

Cand apas butonul de pornire scoate doar un sunet ca o paraiala undeva jos langa motor (nu-mi dau seama exact de unde), nu invarte deloc motorul si nu se intampla nimic altceva.

Am atasat un fisier audio .mp3 cu cu pornirea, poate a mai patit cineva la fel si ma ajuta cu un sfat.

Am schimbat bujiile si nu s-a schimbat nimic, paraie la fel.

Am o banuiala cu electromotorul, dar cum nu ma pricep grozav, mai intreb si pe altii…

Sunet_Versys.mp3

Link to comment
Share on other sites

Asa facea si mobra mea cand se descarcase bateria. Un tacanit ce parea ca vine din zona bateriei/panoului de sigurante.

 

Trebuie sa ai in vedere ca tensiunea unei baterii de 12V sanatoase trebuie sa fie de 13.8-14V. A mea avea putin peste 12V si nu mai pornea.

Link to comment
Share on other sites

Da, imi suna foarte cunoscut sunetul :D Baterie moarta, si eu am patit-o.

 

Ai 2 variante...ori poti lua o baterie noua si i-o montezi direct (nu e greu, scoti saua si desfaci 2 suruburi), ori rogi un prieten sa te ajute sa o urci pe o panta si apoi iti dai drumul pe ea la vale, pui contactul, bagi in viteza a 2-a, dai drumul repede la ambreiaj si o accelerezi putin ca sa porneasca din inertie.

 

Eu asa am facut pentru a ajunge cu ea la un service sa-i schimb bateria, m-a ajutat tatal meu sa urc pe pod, si apoi mi-am dat drumul la vale pe o bretea :)))

 

Good luck!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Salutare! Tocmai am patit si eu ceva similar, tot cu un Versys. Am inlocuit bateria cu una de imprumut si, dupa ce am gasit neutrul (?), a pornit. Ma pun pe ganduri insa luminile de pe bord ce variaza in intensitate la accelerarea pe loc, lucru care anterior nu se intampla. Nu as vrea sa cumpar o baterie noua si sa o omor prematur.. Este posibil sa fie alte probleme in spate (ex. alternator, bobina etc)?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Poate sa varieze incepand de la un contact imperfect ( baterie, o masa ceva  ) , bateria in sine care este pe duca , regulator care incepe sa faca figuri ....etc.

Intai masoara si tu la rece ce tensiune ai , apoi la ralanti , apoi pe la 4-5k rpm  cu consumatorii porniti .

 

Si de aici incolo pornesti cu concluziile .

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 ore, easy ride on! a spus:

Dacă bateria este întreruptă sau cu rezistenţa internă mult mărită, atunci releul regulator (şunt) va funcţiona fără sarcină şi tensiunea (implicit intensitatea luminoasă din bord) va avea fluctuaţii.

Dacă şi cu bateria (nouă?) de împrumut fluctuează tensiunea atunci este deja defect şi regulatorul.

Ar trebui să ai 14,2V (+/- 0,2V) pe baterie cu motorul pornit (dacă totul este o.k.).

Nu au mai variat luminile, s-a intamplat o singura data. Bateria de imprumut (nu e noua nici ea) se incarca cu motorul pornit. Cea veche, desi reincarcata, a pierdut tensiunea aproape instantaneu dupa pornirea motorului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...