E.Ciprian Postat Noiembrie 15, 2018 Share Postat Noiembrie 15, 2018 Buna ziua!!! Vreau sa imi cumpar si eu un enduro si nu stiu ce sa aleg si ce ar trebui sa stiu inainte de al achizitiona. Ce pareri aveti despre urmatoarele motociclete si care dintre aceste modele este mai fiabil? Ktm exc 250 2t Ktm exc 300 2t Ktm exc 450 Ktm exc 525 Ktm exc 530 Mentionez ca:am 1.87,80kg Motocicleta va fi folosita 60% pe sosea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Noiembrie 15, 2018 Share Postat Noiembrie 15, 2018 Din cate stiu 400, 450 , 520, 525.... adica generatia cu motoare RFS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Noiembrie 15, 2018 Share Postat Noiembrie 15, 2018 Modelele enumerate de tine nu sunt pentru 60% sosea. Mai aleste cele in 2T. Ia topicurile la citit si te vei lamuri cum stau cu fiabilitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Papa_Bear Postat Noiembrie 16, 2018 Share Postat Noiembrie 16, 2018 Exclus 2T pentru sosea... Incearca 530 si 525 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Noiembrie 16, 2018 Share Postat Noiembrie 16, 2018 Pentru 60% sosea, paote e mai OK un LC4 640 sau 690. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Ciprian Postat Noiembrie 16, 2018 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2018 Da dar eu caut ceva ce sa aiba in acte sub 11 kw. Am cautat pe forum si nu am gasit nici o parere despre ktm exc 530. Imi puteti spune cum se descurca in teren daca motorul e fiabil etc. Despre acest enduro ce parere aveti? Din cate pot observa nu are carene de exc. https://www.olx.ro/oferta/vand-motocicleta-ktm-250-exc-IDbhTO8.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaibadea14 Postat Noiembrie 27, 2018 Share Postat Noiembrie 27, 2018 Salutare, Si eu am acceasi dilema in alegerea primului motor pentru enduro. Am ramas la 300 exc deoarece il vreau 100% pentru offroad. Exista cluburi enduro in Bucuresti sau macar un mic grup caruia m-as putea alatura in viitor pentru iesiri periodice? Dau o bere daca ma pot intalni cu cineva mai experimentat sa ma ajute cu cateva sfaturi. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Killer_533 Postat Noiembrie 27, 2018 Share Postat Noiembrie 27, 2018 (editat) 300 2T primul enduro ... este cam echivalent cu un motor de 1000 si 0 km experienta pe sosea. Se poate merge, dar sansele s-o dai de gard sunt mari. Ia legatura cu userul Jumba si vezi poate are timp sa faceti niste sesiuni de '300 2T for dummies' :). Nu stiu cum a fost pt. altii, dar eu venind de pe miara (sosea), m-am cam speriat de motorul enduro .. si pana m-am obisnuit cat de cat (nu ca acum as fi mare expert), l-am considerat mai 'nervos' decat vitezana. Al meu e 4T, dar tu cu 2T ai sanse mari sa decolezi daca nu controlezi gazul. Acum cateva saptamani am vazut la sectiunea vanzari un Exc 200 2T 2014? in stare foarte buna .. cred ca ar trebui sa te orientezi spre asa ceva pt. inceput. Editat Noiembrie 27, 2018 de Killer_533 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Ciprian Postat Noiembrie 27, 2018 Autor Share Postat Noiembrie 27, 2018 imi puteti spune daca as avea un mare dezavantaj cu un 4t de 450 sau 530 fata de un 250 sau 300 in 2t...imi puteti spune care sunt diferentele la ktm intre sx si exc inafara de faptul ca arata diferit si are suspensi mai tari(eu nestiind cum sunt suspensile de cross si de enduro) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaibadea14 Postat Noiembrie 27, 2018 Share Postat Noiembrie 27, 2018 3 hours ago, Killer_533 said: 300 2T primul enduro ... este cam echivalent cu un motor de 1000 si 0 km experienta pe sosea. Se poate merge, dar sansele s-o dai de gard sunt mari. Ia legatura cu userul Jumba si vezi poate are timp sa faceti niste sesiuni de '300 2T for dummies' :). Nu stiu cum a fost pt. altii, dar eu venind de pe miara (sosea), m-am cam speriat de motorul enduro .. si pana m-am obisnuit cat de cat (nu ca acum as fi mare expert), l-am considerat mai 'nervos' decat vitezana. Al meu e 4T, dar tu cu 2T ai sanse mari sa decolezi daca nu controlezi gazul. Acum cateva saptamani am vazut la sectiunea vanzari un Exc 200 2T 2014? in stare foarte buna .. cred ca ar trebui sa te orientezi spre asa ceva pt. inceput. Multumesc foarte mult pentru sfaturi. Din cate stiu, Exc 200 2T are rapoartele cutiei cam scurte. Desi sunt constient ca un enduro in 2T este on sau off, fara o cale de mijloc, cred ca solutia mai buna este exc 300. Nu am mers cu niciunul dintre ele si spun asta doar din ce am auzit la altii, dar imi fac timp sa le testez pe ambele inainte sa cumpar unul dintre ele. Cat despre sesiunile "2T for dummies" cred ca am nevoie...de cateva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Killer_533 Postat Noiembrie 27, 2018 Share Postat Noiembrie 27, 2018 (editat) Eu n-am simtit ca ar avea rapoarte scurte .. iar 2T nu este nici pe departe ON / OFF. Dimpotriva, e lesinata pana urci la 50% din gaz si dupa aia trage de-ti rupe mainile. Astea trebuie tinute din ambreiaj la viteze mici, ca sa ii dai suficiente ture cat sa aiba putere si totusi sa n-o scapi in balarii. Iar 4T e ca un diesel ... cuplu la greu in ture joase, lesinata sus ... iar asta-i un dezavantaj pe urcari lungi unde s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi viteza. Vezi pe YouTube. Din nou .. nu sunt mare cunoscator, dar din ce stiu 300 2T este moartea pe 2 roti la enduro .. stiu pe cineva care si-a luat si megea cu cea mai slaba harta si cu nu stiu ce modificare la cimpoi ca sa nu intre power-valve la maxim .. si tot era speriat de cum trage. Iti iei 300 2T cand esti mega bazat. Daca esti la inceput, te vei teme de ea mult timp .Veteranii iti vor spune sa te linistesti, ca 125 2T e arhi-suficient .. hai 200 daca te mananca. La 4T, daca te orientezi pe ceva >= 450cc din nou, esti pa ... intr-a 1-a, 2-a, 3-a .. cand schitezi cel mai mic gest de deschis gazul, imediat fuge de sub tine. Pe teren plat o scapi in wheelie, iar pe panta te dai peste cap in mai putin de-o secunda. Au cuplu foarte mare de jos. Te vei duce in padure si dupa 30 min o sa ai antebratele umflate ca Popeye marinarul. Singura exceptie o fac persoanele de talie mare ... 2m / 130 kg, care stau altfel pe 450 ~ 500+. 1 oră în urmă, E.Ciprian a spus: imi puteti spune daca as avea un mare dezavantaj cu un 4t de 450 sau 530 fata de un 250 sau 300 in 2t...imi puteti spune care sunt diferentele la ktm intre sx si exc inafara de faptul ca arata diferit si are suspensi mai tari(eu nestiind cum sunt suspensile de cross si de enduro) Dezavantaj #1: putere prea mare (stiu .. pe strada este exact invers, e super cand treci de unu' ca te ajuta calutii, dar in off-road trebuie putere liniara, iar 450, 530 nu prea o livreaza asa). Dezavantaj #2: greutatea (5 ~ 10 kg in plus, dupa 6, 7 ridicari de jos, sau tras din rape vor face o diferenta enorma. Tu de abia vei avea suflu sa urci in sa, iar aia cu 200 2T vor trece ca racheta pe langa tine). Cand m-am urcat pe 200 2T (de la un 310 4T) am zis ca stau pe bicicleta: era mai usoara, mai ingusta, mai manevrabila, mai multa putere. Editat Noiembrie 27, 2018 de Killer_533 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaibadea14 Postat Noiembrie 28, 2018 Share Postat Noiembrie 28, 2018 (editat) 18 hours ago, Killer_533 said: Eu n-am simtit ca ar avea rapoarte scurte .. iar 2T nu este nici pe departe ON / OFF. Dimpotriva, e lesinata pana urci la 50% din gaz si dupa aia trage de-ti rupe mainile. Astea trebuie tinute din ambreiaj la viteze mici, ca sa ii dai suficiente ture cat sa aiba putere si totusi sa n-o scapi in balarii. Iar 4T e ca un diesel ... cuplu la greu in ture joase, lesinata sus ... iar asta-i un dezavantaj pe urcari lungi unde s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi viteza. Vezi pe YouTube. Din nou .. nu sunt mare cunoscator, dar din ce stiu 300 2T este moartea pe 2 roti la enduro .. stiu pe cineva care si-a luat si megea cu cea mai slaba harta si cu nu stiu ce modificare la cimpoi ca sa nu intre power-valve la maxim .. si tot era speriat de cum trage. Iti iei 300 2T cand esti mega bazat. Daca esti la inceput, te vei teme de ea mult timp .Veteranii iti vor spune sa te linistesti, ca 125 2T e arhi-suficient .. hai 200 daca te mananca. La 4T, daca te orientezi pe ceva >= 450cc din nou, esti pa ... intr-a 1-a, 2-a, 3-a .. cand schitezi cel mai mic gest de deschis gazul, imediat fuge de sub tine. Pe teren plat o scapi in wheelie, iar pe panta te dai peste cap in mai putin de-o secunda. Au cuplu foarte mare de jos. Te vei duce in padure si dupa 30 min o sa ai antebratele umflate ca Popeye marinarul. Singura exceptie o fac persoanele de talie mare ... 2m / 130 kg, care stau altfel pe 450 ~ 500+. Dezavantaj #1: putere prea mare (stiu .. pe strada este exact invers, e super cand treci de unu' ca te ajuta calutii, dar in off-road trebuie putere liniara, iar 450, 530 nu prea o livreaza asa). Dezavantaj #2: greutatea (5 ~ 10 kg in plus, dupa 6, 7 ridicari de jos, sau tras din rape vor face o diferenta enorma. Tu de abia vei avea suflu sa urci in sa, iar aia cu 200 2T vor trece ca racheta pe langa tine). Cand m-am urcat pe 200 2T (de la un 310 4T) am zis ca stau pe bicicleta: era mai usoara, mai ingusta, mai manevrabila, mai multa putere. Eu am 180 si 65kg...deci nu sunt exceptia care confirma regula. Sper sa am de la cine si unde sa le testez imediat in primavara. Ai perfecta dreptate cu teama de putere pentru incepatori. Desi ma gandesc sa particip in viitor la cateva concursuri de enduro sa vad daca hard enduro este pentru mine si care imi sunt limitele, cred ca decizia trebuie sa o iau dupa ce testez ambele motoare. Multumesc pentru informatiile trimise, chiar ma ajuta sa iau o decizie corecta. Editat Noiembrie 28, 2018 de mihaibadea14 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Killer_533 Postat Noiembrie 28, 2018 Share Postat Noiembrie 28, 2018 Testarea adevarata ar cam fi parcurgerea unui traseu (adaptat skill-ului tau) cu motorul A si apoi cu motorul B. Fiind incepator, nu vei putea experimenta foarte multe lucruri ... poate pozitia in sa (care nici aia s-ar putea sa nu fie OK, pt. ca suspensia se regleaza in functie de rider) si putina plimbare pe camp. Motoarele se diferentiaza pe portiuni tehnice dificile, unde cateva kg fac diferenta, iar tu nu vei putea ajunge acolo fara macar cateva sesiuni intensive cu un expert. Si eu cand imi cautam motor, m-am urcat pe cateva, dar n-am inteles nimic. Mai mult ... dupa ce am luat-o pe asta, o ardeam prin padure pe loc drept si .. o perioada am crezut ca enduro e o mare 'frectie'. Revelatia am avut-o la prima iesire cu prietenii, pe un traseu considerat soft. Pe prima coborare abrupta, mi-a fugit fata (eu nestiind cum se franeaza pe noroi) si m-am dus in cap, cu motorul pe urmele mele. Colegul din spate a venit si el peste mine. Dupa ce ne-am adunat de pe jos, plini de noroi, am continuat ... peste 50m alta cazatura, la trecerea peste tunchiuri ude de copaci. 10 minute mai incolo am ajuns la ucari, cu panta inclinata spre o rapa. Bineinteles ca mi-a fugit fata in groapa si m-au adunat colegii din sant, motorul fiind in cele din urma ridicat de altcineva in varf. Si am tot cazut in ziua aia .. am ajuns rupt la masina, hainele varza, transpirat, deshidratat ... etc. Dar am continuat usor, usor sa-mi depasesc limitele. Gandeste-te si tu: cum ar fi sa-ti dea un dealer o masina de 800 hp la test drive cand tu ai acum una de 130 hp? Ce test relevant sa-i faci tu, cand oricarui om normal i-ar fi frica sa bage a 2-a. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaibadea14 Postat Noiembrie 28, 2018 Share Postat Noiembrie 28, 2018 29 minutes ago, Killer_533 said: Testarea adevarata ar cam fi parcurgerea unui traseu (adaptat skill-ului tau) cu motorul A si apoi cu motorul B. Fiind incepator, nu vei putea experimenta foarte multe lucruri ... poate pozitia in sa (care nici aia s-ar putea sa nu fie OK, pt. ca suspensia se regleaza in functie de rider) si putina plimbare pe camp. Motoarele se diferentiaza pe portiuni tehnice dificile, unde cateva kg fac diferenta, iar tu nu vei putea ajunge acolo fara macar cateva sesiuni intensive cu un expert. Si eu cand imi cautam motor, m-am urcat pe cateva, dar n-am inteles nimic. Mai mult ... dupa ce am luat-o pe asta, o ardeam prin padure pe loc drept si .. o perioada am crezut ca enduro e o mare 'frectie'. Revelatia am avut-o la prima iesire cu prietenii, pe un traseu considerat soft. Pe prima coborare abrupta, mi-a fugit fata (eu nestiind cum se franeaza pe noroi) si m-am dus in cap, cu motorul pe urmele mele. Colegul din spate a venit si el peste mine. Dupa ce ne-am adunat de pe jos, plini de noroi, am continuat ... peste 50m alta cazatura, la trecerea peste tunchiuri ude de copaci. 10 minute mai incolo am ajuns la ucari, cu panta inclinata spre o rapa. Bineinteles ca mi-a fugit fata in groapa si m-au adunat colegii din sant, motorul fiind in cele din urma ridicat de altcineva in varf. Si am tot cazut in ziua aia .. am ajuns rupt la masina, hainele varza, transpirat, deshidratat ... etc. Dar am continuat usor, usor sa-mi depasesc limitele. Gandeste-te si tu: cum ar fi sa-ti dea un dealer o masina de 800 hp la test drive cand tu ai acum una de 130 hp? Ce test relevant sa-i faci tu, cand oricarui om normal i-ar fi frica sa bage a 2-a. Daca organizezi o iesire in primavara, te rog trece-ma pe lista. Singur nu prea am ce sa invat. 8 minutes ago, Paca said: Cel mai bine : erau niste baieti pe aici care organizau sesiuni de enduro soft/hard undeva prin Covasna parca , cu toate acareturile lor. Mobre-echipament-gaz-haleu Cel mai bine ia-ti un pachet la ei , si acolo ai okazia sa incerci (timp de doua zile )cu adevarat 2-3 tipuri de mobre si sa-ti testezi si abilitatile . Pe langa sfaturile pertinente date la cald , vezi si cum te simti . Eu cred ca este cel mai bine si abea de acolo vezi catre ce vrei sa te orientezi . Spor ! Multumesc mult pentru sfaturi. Chiar as avea nevoie de cel putin o sesiune de cateva zile de enduro. Cum intru in contact cu ei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaibadea14 Postat Noiembrie 28, 2018 Share Postat Noiembrie 28, 2018 5 minutes ago, Paca said: ete aici gasesti baietii. Spor Au si pe facebook daca-ti este mai usor de urmarit ...acu ai toate detaliile ... Multumesc mult. Dau o bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Noiembrie 29, 2018 Share Postat Noiembrie 29, 2018 (editat) Mihai, o sa-ti raspund aici la mesajul tau in privat. Intrebi despre motocicleta EXC 300 versus 4T, avantaje-dezavantaje in off-road. Eu am urmatoarea reprezentare pentru tine: inchipuie-ti ca mergi pe un circuit, si poti alege ca si masina un diesel mare (2500-3000cmc) cu tractiune fata sau un benzinar mai mic, dar cu tractiune spate. Cu diesel-ul te vei simti in siguranta, vei avea cuplu imens, vei simti puterea motorului. Insa, la curbe, benzinarul va face drifturi si va aborda cu totul altfel curbele, va intra mai cu viteza in ele si va termina pe primul loc. Cam asta e si cu 450 4T fata de un 2T. La 4T ai cuplu, te ajuta pe urcari lungi, dar la 2T ai acel fun-factor, acea posibilitate de a rupe aderenta si a face urcarea din "drifturi". Plus ca ruptul aderentei te scoate, in off-road, din multe situatii grele. De aceea prefera cei mai multi 2T, pentru fun-factor. Acum, referitor la intrebarea 300 2T sau altceva, eu te-as sfatui pentru inceput la un 200 2T. E putere mai mica, iar asta te obliga sa tragi de gaz ca sa poti urca. La un 300 vei vedea agresivitatea imediat ce incepi sa tragi de gaz, te vei speria si vei incrca sa o tii doar in ture mici, deci nu vei progresa foarte mult. La un 200 vei fi nevoit sa tragi de gaz si, chiar daca vei avea cuplu mic spre deloc, vei progresa foarte repede si peste un an vei trece la 300 natural, stiind ce trebuie sa faci cu el. E fix aceeasi chestie ca si la masini: poti incepe sa studiezi drifturile pe un BMW ursulet, insa cel mai simplu e daca incepi studiul pe un kart si dupa o anumita perioada, cand treci pe BMW, vei fi expert. Referitor la echipament, orice merge. Cizme de 100 euro, casca de 50 euro, armura de 50 euro, manusi de 10 euro.....Chiar nu conteaza ce ai pe tine atata timp cat te balacesti in noroi sau ridici motorul de 20 ori pe iesire. Iar diferenta intre cele mai ieftine si cele mai scumpe e doar de confort. Crede-ma, la primele iesiri confortul e ultimul la care te vei gandi. Important e sa ai echipamentul pe tine. Vitale sunt cizmele, genunchere pe dedesubtul pantalonilor, casca, ochelarii. In rest, sunt oameni care merg cu armura, oameni care merg fara. Eu te sfatuiesc sa-ti iei si un rucsac cu hidratare de la Decathlon, o sa vezi ca ai nevoie de apa pe traseu mai mult decat de orice altceva. Remorca moto - nu gasesti SH decat foarte greu. Una noua, dedicata pentru motociclete (3 posturi) e 3000 lei, dar poti folosi, pentru o singura motocicleta, si o remorca normala, din aia de se gaseste la 2000 lei prin dedeman-brico-hornbach. La ce ar trebui sa fii atent cand cumperi motorul......greu de spus. Ia un mecanic cu tine. Si nici asa nu esti sigur de nimic. De exemplu, eu am cumparat motorul stiind ca pistonul trebuie schimbat (avea compresie mica). Am negociat cei 100 euro cat costa un piston nou, iar cand am ajuns acasa si am desfacut, am constatat ca cilindrul are o portiune de nicasil sarita pe interior, semn ca motorul a fost fiert grav, chiar mers fara apa. Pentru linistea mea sufleteasca, am schimbat si cilindrul (500 euro in plus), si asta a fost. Deci, de surprize nu scapi niciodata. Cat despre primele iesiri, iti recomand sa te duci la cei din Covasna, sa faci un week-end cu ei. Sau apelezi la Alec Dumitrescu, si el face cursuri pentru incepatori la pensiunea "La Motoare", langa Ploiesti. Normal, toate aceste cursuri costa, insa acolo vei cunoaste oameni la fel de incepatori ca si tine, te vei imprieteni cu ei, veti incepe sa iesiti impreuna. Poti, dupa ce te duci la un curs la Alec, de exemplu, sa te duci sa refaci acelasi traseu cu prietenii, sa vezi cum te descurci singur, sa exersezi. Pe Alec Dumitrescu il gasesti tot pe facebook, sau imi dai mesaj in privat si-ti dau numarul lui. Si el are motoare de inchiriat la astfel de iesiri, ca sa iti faci o idee ce ti s-ar potrivi. Editat Noiembrie 29, 2018 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaibadea14 Postat Noiembrie 29, 2018 Share Postat Noiembrie 29, 2018 2 hours ago, mircea.cazachevici said: Mihai, o sa-ti raspund aici la mesajul tau in privat. Intrebi despre motocicleta EXC 300 versus 4T, avantaje-dezavantaje in off-road. Eu am urmatoarea reprezentare pentru tine: inchipuie-ti ca mergi pe un circuit, si poti alege ca si masina un diesel mare (2500-3000cmc) cu tractiune fata sau un benzinar mai mic, dar cu tractiune spate. Cu diesel-ul te vei simti in siguranta, vei avea cuplu imens, vei simti puterea motorului. Insa, la curbe, benzinarul va face drifturi si va aborda cu totul altfel curbele, va intra mai cu viteza in ele si va termina pe primul loc. Cam asta e si cu 450 4T fata de un 2T. La 4T ai cuplu, te ajuta pe urcari lungi, dar la 2T ai acel fun-factor, acea posibilitate de a rupe aderenta si a face urcarea din "drifturi". Plus ca ruptul aderentei te scoate, in off-road, din multe situatii grele. De aceea prefera cei mai multi 2T, pentru fun-factor. Acum, referitor la intrebarea 300 2T sau altceva, eu te-as sfatui pentru inceput la un 200 2T. E putere mai mica, iar asta te obliga sa tragi de gaz ca sa poti urca. La un 300 vei vedea agresivitatea imediat ce incepi sa tragi de gaz, te vei speria si vei incrca sa o tii doar in ture mici, deci nu vei progresa foarte mult. La un 200 vei fi nevoit sa tragi de gaz si, chiar daca vei avea cuplu mic spre deloc, vei progresa foarte repede si peste un an vei trece la 300 natural, stiind ce trebuie sa faci cu el. E fix aceeasi chestie ca si la masini: poti incepe sa studiezi drifturile pe un BMW ursulet, insa cel mai simplu e daca incepi studiul pe un kart si dupa o anumita perioada, cand treci pe BMW, vei fi expert. Referitor la echipament, orice merge. Cizme de 100 euro, casca de 50 euro, armura de 50 euro, manusi de 10 euro.....Chiar nu conteaza ce ai pe tine atata timp cat te balacesti in noroi sau ridici motorul de 20 ori pe iesire. Iar diferenta intre cele mai ieftine si cele mai scumpe e doar de confort. Crede-ma, la primele iesiri confortul e ultimul la care te vei gandi. Important e sa ai echipamentul pe tine. Vitale sunt cizmele, genunchere pe dedesubtul pantalonilor, casca, ochelarii. In rest, sunt oameni care merg cu armura, oameni care merg fara. Eu te sfatuiesc sa-ti iei si un rucsac cu hidratare de la Decathlon, o sa vezi ca ai nevoie de apa pe traseu mai mult decat de orice altceva. Remorca moto - nu gasesti SH decat foarte greu. Una noua, dedicata pentru motociclete (3 posturi) e 3000 lei, dar poti folosi, pentru o singura motocicleta, si o remorca normala, din aia de se gaseste la 2000 lei prin dedeman-brico-hornbach. La ce ar trebui sa fii atent cand cumperi motorul......greu de spus. Ia un mecanic cu tine. Si nici asa nu esti sigur de nimic. De exemplu, eu am cumparat motorul stiind ca pistonul trebuie schimbat (avea compresie mica). Am negociat cei 100 euro cat costa un piston nou, iar cand am ajuns acasa si am desfacut, am constatat ca cilindrul are o portiune de nicasil sarita pe interior, semn ca motorul a fost fiert grav, chiar mers fara apa. Pentru linistea mea sufleteasca, am schimbat si cilindrul (500 euro in plus), si asta a fost. Deci, de surprize nu scapi niciodata. Cat despre primele iesiri, iti recomand sa te duci la cei din Covasna, sa faci un week-end cu ei. Sau apelezi la Alec Dumitrescu, si el face cursuri pentru incepatori la pensiunea "La Motoare", langa Ploiesti. Normal, toate aceste cursuri costa, insa acolo vei cunoaste oameni la fel de incepatori ca si tine, te vei imprieteni cu ei, veti incepe sa iesiti impreuna. Poti, dupa ce te duci la un curs la Alec, de exemplu, sa te duci sa refaci acelasi traseu cu prietenii, sa vezi cum te descurci singur, sa exersezi. Pe Alec Dumitrescu il gasesti tot pe facebook, sau imi dai mesaj in privat si-ti dau numarul lui. Si el are motoare de inchiriat la astfel de iesiri, ca sa iti faci o idee ce ti s-ar potrivi. Salut Mircea, Initial am ales EXC 300 pentru ca sunt un tip mai extremist de fel, dar de multe ori asta nu fost un lucru bun. Deoarece nu am mers pana acum cu EXC 200 , am considerat ca este putin lipsit de putere, motiv pentru care am ales EXC 300. Acum am ajuns la concluzia ca trebuie sa fiu putin mai cumpatat, motiv pentru care o sa particip la cateva sedinte de enduro inainte, atat cu cei din Covasna cat si cu Alec (trebuie sa discut cu ei inainte sa vad ce disponibilitate au) in urma carora sa iau o decizie cu privire la alegerea motorului. Echipamentul ii voi alege tot dupa primele iesiri. Din cate am observat pana acum, comunitatea enduro este foarte unita, am primit super sfaturi de la oameni care chiar vor sa ajute si asta a insemnat mult pentru mine. Iti multumesc si le multumesc tuturor pentru sfaturi. Daca nu as fi intrebat ajungeam cel mai probabil sa investesc mai multi bani decat trebuie si sa fac alegeri nu tocmai inspirate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Decembrie 20, 2018 Share Postat Decembrie 20, 2018 Man eu am motorul la vânzare un 200 în 2 t și am 1,88 și 110 kg, și nu am reușit sa ii dau de prea multe ori capăt la gaz, și atunci am zburat cu el la propriu(am martori). Nu l-aș da dar m-am mutat în alta tara și acum ma gândesc sa îl aduc aici. Eu am fost la enduro și cu 525 și cu 200,si e diferența uriașă, pe care o vezi la prima căzătură, când motorul se îneacă sau sta culcat prea mult cu fata în jos și te trezești ca ajunge ulei în capul pistonului și pana nu ii scoți bujia nu reușești sa îl pornești. Bafta la enduro și un sfat :nu ieși niciodată singur la enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Ciprian Postat Decembrie 28, 2018 Autor Share Postat Decembrie 28, 2018 Multumesc de sfaturi...pana in primavara ma hatarasc ce o sa fac ca acum nu are sens sa imi iau enduro...poate reusesc sa strang bani si de 525 si de 250 in 2t. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan1110 Postat Iunie 24 Share Postat Iunie 24 Salut, sunt începător, nu am mers foarte mult pe un Enduro, vărul meu are un Ktm Exc200 2T, și mi-a dat și mie câteva ture mai de mult cu el. Mi s-a părut interesant dar parcă nu mă mulțumește, și de un timp mi-am pus gând să îmi iau și eu unul, m-am uitat la modele și sunt hotărât pe un Ktm Exc250, tot 2T, din 2009, ce ziceți? Cred ca e perfect dacă 200-le mi s-a părut cam încet.. Specific ca am 1,70 și cam 65kg. Ar fii potrivit sau ar trebui sa îmi iau de început un Exc 200? Exclus Cross, nu vreau asa ceva.. și nu prea aș vrea nici 4T deoarece sunt mai grele motoarele de reparat.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.