Jump to content
Sign in to follow this  
AlexAB

BMW G650 Xchallenge ABS 2007, yuhuu!

Recommended Posts

Posted (edited)

Salutari dragi prieteni!

 

Dupa primul meu sezon ca motociclist, cu cei 13000 km din toate turele frumoase oferite de Dominator anul trecut, cred ca am gasit mobra perfecta pentru mine :D.

 

Decizia de cumparare

 

Prin octombrie anul trecut mi-am dat seama ca imi doresc ceva mai usor decat dominatorul dar capabil sa duca 200 km dus si 200 intors pe asfalt pana la iesirile off-road. Ceva mai modern si pe injectie. In mintea mea visam si la un ABS dar nu stiam daca e posibil sa gasesc ceva in bugetul meu. Cand m-am dat pe un G310GS in Grecia aveam un sentiment foarte bun stiind ca e acolo, sa ajute, in caz de necaz. 

 

Cum peste iarna Dominatorul meu iubit s-a decis ca e prea somnoros sa iasa la alergat, am zis ca de ziua mea e momentul ideal sa cumpar un nou motor.

 

Am ajuns la acest model in urma sfaturilor primite pe acest topic  si a turei in care am iesit cu Dan si al sau KTM 690 Enduro in care am scris ca vreau sa fiu ca el cand cresc mare :)) adica dupa ce mai adun kilometri, ca deja am 32 de ani si 100 kg. Insa KTM-ul, dupa cativa km la ghidon mi s-a parut ca e prea brutal si rupe prea usor aderenta, si desi stiu ca e fun-factor, vazand cum se joaca Dan cu el, e un pic peste abilitatile mele de a controla motocicleta. Si peste buget, ca n-am gasit una sub 4000 de euro.

 

Motocicleta

 

Dar am gasit acest xChallenge. Desi e din 2007, are km putini, cam 13600 la cumparare si doar 2 proprietari romani, luata de la Bavaria. Are cateva mici semne de buna purtare, niste stersaturi, insa in rest e aproape tipla.

 

In ochii mei modelul asta este fix un KTM 690 din punct de vedere al inaltimii, greutatii si centrului de greutate jos, pozitiei in sa, rezervorului sub sa si cu 0 protectie la vant. Nu la fel de brutal, cu doar 53 de caluti la 155kg, insa cu un cuplu foarte generos si putere peste Dominator.

 

Cateva impresii dupa primii 355km cu motorul

 

Pozitia la manivela

Aici am avut o revelatie. Scaritele sunt mai apropiate de ghidon, sunt mai late si mai lungi, ghidonul mai inalt si comenzile rotite spre fata - pentru inaltimea mea e mai comod sa merg in picioare pe motocicleta asta decat in sa. Absolut superba si perfecta pozitia, nu mi-a venit sa cred cat de usor e sa stau in picioare.

 

Inca ajung cu ambele talpi pe asfalt, genunchii inca indoiti.

 

Ghidonul se intoarce extrem de usor, raza de bracaj super decenta.

 

Impresii in mers

Ce e diferit e ca nu mai am carene sau parbriz, adica practic vad doar drumul, si de la o inaltime mai mare decat eram pe Dominator. Aerul vine tot in piept si in casca, si am resimtit o oboseala dar nimic de speriat la 110-120 la ora.

Rafalele de vant nu afecteaza mobra de 155kg cu rider de 100kg prea tare.

 

Fata o simt mult mai usoara decat la Domi. Am impresia ca la viteze mari (130+) are potentialul de fi mai instabila.

 

E inchegata foarte bine si nu troncane nimic peste damburi sau drum pietruit.

 

Imi place ca o simt mai usoara pe curbe stranse la viteza mica.


Saua e un pic mai dura decat la Domi, dar sunt si eu dezobisnuit de ture lungi. Oricum, nu e la fel de scandura ca cea stock de pe KTM 690.

 

Suspensii

Eu sunt obisnuit cu cele moi de pe Domi unde m-am invatat cu senzatia de balena si diving, iar suspensiile astea, inca pe setari stock - mi se par mai tari. Prin zone unde cu Domi mergeam ca pe o perna de aer, acum le simt binisor. Inca mai am de experimentat cu reglajele pe fata, precum si cu presiunea din amortizorul de pe spate, momentan e pe Hard la 110 PSI.

Imi place ca am o pompa cu indicator de presiune speciala pentru astfel de reglaje.

 

Frane

ABS-ul pe spate functioneaza, e clar. Pe fata n-am avut inca ocazia sa-l probez. In  orice caz mi se par foarte dozabile si similare cu Domi, unde aveam un disc putin  mai mare pe fata. O sa-mi gasesc timp intr-un weekend sa fac cateva franari de urgenta gen prin spate pe la Ikea, sa simt si ABS-ul pe fata si sa vad ce distanta de franare am.

De vreo doua ori nu am gasit pedala de frana spate, e mai mica si mai apropiata de motor decat era la Domi - ma gandesc sa o maresc un pic.

 

Cutia de viteze

Nu are turometru, dar la 120km/h in viteza a 5a  eram cu gazul deschis la sfert. Trage cu putere daca il deschid, mult mai bine decat Domi.

Merge foarte ok si atunci  cand s-a intamplat sa fie subturata, continua sa traga fara sa se planga.

Vitezele se schimba precis, dar inca trebuie sa-I invat neutrul, l-am cautat de cateva ori prin oras.

Maneta de ambreiaj e scurtata si il folosesc doar cu doua degete fara sa mi le prind pe restul sub maneta.

 

Cu ce a venit mobra

- ABS (sunt super incantat de el)

- Handguards - imi plac mult ca bara metalica e rotunda si nu sunt prinse cu distantier, au fost testate cu succes de fostul proprietar deci sigur isi fac treaba ok.

- Suport bagaje (stiu ca e limitat la 5kg, si ca e fragil cadrul in zona din spate - nu o sa pun top-case. Pentru turele mele o sa fie de-ajuns un tank bag.

- Cric central cu bare pe scut

- Inaltatoare de ghidon

- Heidenau K60 Scout, cu dot 2015, dar inca mai au perisori de cauciuc pe suprafata de rulare.

 

Probleme si revizie planuita

La pornirea la rece se opreste de vreo 2-3 ori pana ramane pornita la relanti - buba de fabricatie, documentata pentru foarte multe exemplare din modelul asta, e un thread intreg pe advrider care acopera solutiile - urmeaza marti si verificarea in service. Dar, duminica dimineata, cand erau vreo 7 grade, a ramas pornita destul de repede, dupa a 2a incercare.

 

Urmeaza saptamana asta: ulei, filtre, placute frana fata, un furtun de benzina, baterie noua, verificare valve, schimbare lichid racire - si ce mai e nevoie pentru treaba cu pornirea de la punctul anterior.

 

Modificari planuite pentru viitor

- Priza USB pe ghidon.

- Schimbatorul de viteze modificat, am inteles ca daca e lovit tare in loc sa se indoaie, fiind foarte rigid, strica angrenajul din cutia de viteze, destul de costisitor.

-Pedala de frana mai mare.

-Talpita lata pentru cricul lateral. 

-Retapitat saua sa fie un pic mai comoda. 

-Mi-ar placea o toba omologata, mai usoara si cu sunet mai frumos. 

 

Si cateva poze cu mobra si iesirea de duminica de la barajul Paltinu.

 

Sa ne auzim cu bine.

IMG_20190317_130231.jpg

IMG_20190317_122742.jpg

IMG_20190316_143400.jpg

IMG_20190317_123935_normal.jpg

IMG_20190317_123233.jpg

IMG_20190316_143410.jpg

IMG_20190316_143421.jpg

IMG_20190316_120126.jpg

IMG_20190316_143916.jpg

IMG_20190317_122040.jpg

IMG_20190316_143923.jpg

IMG_20190317_113425.jpg

IMG_20190316_143151.jpg

IMG_20190316_143346.jpg

IMG_20190316_123318.jpg

Edited by AlexAB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos, stiu mobra (ii cunosc pe ambii fosti proprietari) si te asigur ca ai facut o achizitie buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa fie intr-un ceas bun !

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, Nicku_R said:

Sa o stapanesti sanatos, stiu mobra (ii cunosc pe ambii fosti proprietari) si te asigur ca ai facut o achizitie buna!

 

5 minutes ago, Ribo said:

Hai sa fie intr-un ceas bun !

 

Multumesc frumos. 

Sincer am o reținere sa o bag in service de teama sa nu dau de același ghinion si sa rămână si asta acolo :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia cu oprirea la relanti o poti rezolva si singur. Sau daca vrei, in week-end, ne intalnim si te ajut.

Eu si tovarasii mei (2 beri), am desfacut tot ansamblu clapeta acceleratie/actuator relanti si le-am curatat strasnic . N-a mai facut figuri dupa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cozminomersi pentru veștile bune!

Daca nu se rezolva în service atunci poate apelez la experiența voastră, mulțam fain pentru ajutor! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ai si site-ul asta : http://mattsnook.com/bmw/bmwXCountry/index.htm

Bratul schimbatorului se poate gauri sau schimba, direct cu unul de f650 sau wr450. Parca mai sunt si alte modele compatibile.

Valvele e posibil sa nu necesite ajustare si sa fie in tolerante. La mine, la 21k, erau ok.

Pedala frana spate e cam fantoma, nici eu nu o gaseam si nici nu mi-am mai batut capul cu ea. In off e posibil sa fie nevoie.

Toba stock e sinistra si n-as mai pune-o la loc. Ai destule variante aftermarket din care sa alegi.

Cu selectarea neutrului trebuie sa fii foarte gentil, insa te obisnuiesti cu timpul.

 

In rest, multi km fara evenimente.

Apropo, vreau sa trag o "fuga" pana  la Istanbul, in luna mai. Lansez invitatia, public. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo. Sa te bucuri de ea. Sa n-o lasi sa abuzeze de tine. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mulțumesc. 

Momentan se pare ca și mobra asta e rămasă în service.. până vine suportul pentru injector de mai jos.

  • Trebuie înlocuit suportul de injector, o piesa de plastic de 80 lei, cod 13537654962 - durează 4 zile până vine, deci cel mai probabil nu ma plimb săptămâna asta sau in weekend. 
  • Se mai schimba și bujiile.
  • Inlocuire filtre aer, ulei (uleiul a fost schimbat acum).

  • Verificare stare baterie - aici as vrea sa cumpar una noua. 

  • Schimb lichid răcire

  • Schimb lichid de frane. 

  • Curățare/lubrifiere lant

  • Curățare ansamblu clapeta acceleratie si actuator relanti. 

Edited by AlexAB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cre' că trebe schimbat servisul... Și cred că nu e prima oară când spun asta. Plm, nu zic că n-o trebui schimbat suportul lu' pește, dar cum a mers (bine) până acum cred că ar putea s-o mai facă și pâna ajunge ăla nou. Sau dorel i-a venit de hac fatal și i-a rupt țâța?:rusinica:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Service-ul a fost schimbat cu unul scump și specializat pe BMW, recomandat. Am încredere că vor face treabă bună. 

 

Dar ai dreptate, poate daca nu vine până vineri piesa o iau așa pentru weekend. O sa întreb mâine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, ce problema are suportul injectorului de necesita schimbare?  E crapat ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Au zis fisurat. Mergea ok, dar tot trebuie schimbat. Sincer nu știu ce rol joaca. 

Se pare ca exista riscul sa ia foc ceva dacă merg cu suportul ăsta de injector fisurat, asta pe lângă costul dublu al manoperei cu desfacut, pus la loc, si desfăcut din nou si pus la loc cu suportul nou, daca as lua-o peste weekend. 

 

In rest sunt complete toate operațiunile, yey. 

 

Asa ca pumnii strânși sa vină piesa până vineri. Termenul e pana in 4 zile, ceea ce e ok având in vedere ca în altă parte mi s-a zis 17 zile. 

Edited by AlexAB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai l-am verificat pe al meu si e okay. Mare grija la bobinele de inductie, insa. Eu tocmai am descoperit ca erau puse invers (au coduri diferite piesele). Cred  ca  erau de cand am luat-o, la service punandu-le la fel.

Suntuna alba si neagra. Cea cu alb este spre exterior(carena) si pe firul mufei este o banda alba, iar cea neagra spre interior (centrul motorului).

 

De cand am luat-o din service pornea foarte turata, nah am pus pe seama frigului de afara. Problema s-a manifestat si cand au fost 20 de grade. M=am apucat, azi,  de desfacut gandindu-ma ca se agata pe undeva cablul de acceleratie.

Cablul nu avea nimic, am inversat bobinele si acum nu mai porneste atat de turata.

 

Am iesit la o tura si jur ca parca-i alta motocicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam de sfat! Sunt curios si eu cum o sa fie pornirea la rece dupa toate treburile de mai sus.

Oricum mi-am propus sa invat sa desfac si eu mobra asta cu manualul in mana, sa-i cunosc mațele mai in profunzime.

 

FYI ti-am admirat motorul in fiecare zi saptamana asta mergand spre metrou :)))).

 

Am trecut azi pe la poligon la Electronicii si-am mai vazut un Xchallenge de Bucuresti parcat acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes cu manualul, ca eu nu l-am gasit pe nicaieri. Cica venea pe CD/DVD si n-a reusit nimeni sa-l scoata intr-un alt format, respectiv sa-l puna pe net.

E gata motoreta, ai scos-o din service ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e gata, inca așteaptă piesa :(.

Sunt deprimat momentan pe tema asta. 

 

Am găsit manualul pe DVD după multe căutări, l-am downloadat, daca e cineva interesat il ofer cu bucurie. 

E pentru toată seria G650, Xchallenge, Xcountry si Xmoto. 

image.thumb.png.5dab85d0a55f56d5fa38624a8e5cc70b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va veni si piesa.

 

Iubito, ce fata deprimata ai.

Primata-i ma-ta, (cuvant jignitor).

 

Mi-ar prinde bine manualul, mai apuc sa stric una alta. Te rog sa-mi dai un PM cu linkul. Multumesc si raman dator cu o bere! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Asa, cu manualul de service pe DVD s-a rezolvat, daca si-l mai doreste cineva, PM.

 

AM LUAT MOBRAA DIN SEERVIICEEE!!

  • Inlocuire filtru de ulei (uleiul e proaspat schimbat de proprietar) si garnitura.
  • Inlocuire lichid de racire.
  • Curatare etrier.
  • Inlocuirea celor 2 bujii cu unele noi.
  • Desfacut si curatat ansamblul corp-clapeta alimentare combustibil.
  • Inlocuire suport injector fisurat.
  • Curatare si gresare lant.

Manopera 733 RON, consumabilele 322 RON, iar totalul 1055 RON.

Nu-mi pare rau de banii de manopera stiind ca mobra a fost pe maini bune si specializate pe marca asta. 

Maine dimineata urmeaza si testul la rece.

 

Mai urmeaza dupa salariu: baterie, disc fata si placute frana.

 

Azi am plimbat-o un pic, inclusiv pe drumul dinspre Pipera spre acasa si mergea ca unsa.

Edited by AlexAB

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Banuiesc ca a fost la M.H.

Cand esti prin zona(Pipera) si ai timp, da un semn (MP). Poate stam la un pahar de vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cu cea mai mare placere, ne auzim.

 

Asa, niste updates legate de cum merge motocicleta dupa revizie:

Pornirea la rece de dimineata se face acum fara probleme (se oprea de 3-4 ori inainte sa ramana la relanti):

 

 

Impresii din trafic

Vineri am plecat dimineata la 8:08 din zona Dristor, la 8:37 eram in Pipera.

La intoarcere am plecat la 17:30 din birou, si cu tot cu echipare, pe la 18:06 am ajuns inapoi acasa in parcare.

Fiind mai inalta decat Domi, si cu inaltatoare, ghidonul trece cam peste majoritatea oglinzilor masinilor, plus ca e foarte ingusta in partea inferioara.

Presiunea in suspensia pe spate am urcat-o cam la 120 psi, se lasa acum foarte putin cand ma urc pe ea, dar inca ajung cu talpile jos.

 

Recomandari traseu naveta Dristor-Pipera

Incet printre coloanele de masini stationate, pe Petricani e destul spatiu intre benzi. E mai greu apoi pe portiunea dintre Lukoil si Doamna Ghica.

Lejer din nou pana la Piata delfinului, unde se ingusteaza mult cotul dinainte de intersectie, si apoi relativ ok de-acolo.

Mai incerc si saptamana viitoare.

Daca aveti sugestii alternative de ruta, cine face naveta pana in Pipera, apreciez.

 

Cateva intrebari

1. Ce e mecanismul asta de sub sa, din partea din spate? E o pata cat o unghie sub el, nu pare sa se fi scurs de undeva, posibil sa il fi lubrifiat in service..

In gaura de deasupra lui se prinde saua.

 

IMG_20190330_111433.thumb.jpg.238d86d5bb8b39251be48666bd307d42.jpgIMG_20190330_111429.thumb.jpg.c1590850dc38ddf5b8a455ce9b3fa3d4.jpg


2. Voi ce mai aveti prin trusa de scule pentru modelul asta, si ce ati mai adaugat dupa ce v-ati lovit de diverse probleme pe traseu?

Momentan asa arata trusa mea + pompa pentru suspensie.

 

IMG_20190330_125201.thumb.jpg.eb25db088cdbc0b5ff41f1dc2f25b9b0.jpg

 

Edited by AlexAB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, AlexAB a spus:

 

Cateva intrebari

1. Ce e mecanismul asta de sub sa, din partea din spate? E o pata cat o unghie sub el, nu pare sa se fi scurs de undeva, posibil sa il fi lubrifiat in service..

In gaura de deasupra lui se prinde saua.

 

IMG_20190330_111433.thumb.jpg.238d86d5bb8b39251be48666bd307d42.jpgIMG_20190330_111429.thumb.jpg.c1590850dc38ddf5b8a455ce9b3fa3d4.jpg

 

 

 

Este cablul mecanismului de blocare/deblocare a seii. 

Cel mai probabil actionat de o yala in care rotesti cheia. 

Este ulei din cablu, curs dupa lubrifiere. Zic eu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ah, da, ce prost sunt. Parea ceva mai complicat. Ai dreptate, mersi.

Edited by AlexAB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Eu merg asa: Baba Novac->Mihai  Bravu->prin pasaj Obor->Dreapta pe Lizeanu->Maica Domnului->Grigore Moisil->Gheorghe Titeica->Barbu Vacarescu->Fabrica de Glucoza si imediat stanga pe Gara Herestrau->Dimitrie Pompeiu.

De regula fac intre 20-25 de minute, plecand de pe str. Foisorului.

 

Acela este mecanismul de deblocare a seii, actionat de cheia introdusa  pe lateralul coditei.

 

Imi place cum suna la pornire. A mea  nu pare sa sune/functioneaze asa  de  "rotund".

 

In ceea ce priveste trusa de scule, a mea este incompleta. Lasand cheile ptr roti (n-am nevoie), imbusuri, chei de 10/8/7, surubelnita e ce am. Din ce am suruburit pana acum la ea  n-am avut nevoie de alte scule, in afara celor enumerate mai devreme.

 

Edited by cozmino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...