Sari la conținut

DRZ400/KTM690 sau altceva?


AlexAB
 Share

Postări Recomandate

Salutari!

 

Apelez si eu la voi pentru o parere. Sau mai multe.

Ideea e sa ma orientez la anul spre ceva un pic mai off-road, mai usor, dar capabil in acelasi timp sa suporte 400 km de asfalt intr-o zi, dus-intors pana la iesirile de offroad (exemplu din ultima tura)

Daca as putea sa dau jos 40kg de pe Domi, nu m-as mai gandi la alta motoreta.

 

La ultima iesire am ramas impresionat de greutatea redusa a unui 690. Mi-a aratat Dan cat de usor il apleaca si il ridica in parcare.

M-au speriat un pic acceleratia brutala si cursa foarte scurta, dar ma gandesc ca se mai pot domoli un pic, poate de la maneta sau din pinioane.

Teama mea legata de acceleratie ar fi sa nu scap mana in gaz si sa zbor in vreo rapa.

Domi e perfecta in sensul asta si foarte iertatoare. Am vazut ca rupe foarte usor aderenta pe spate, si la fel e si cu blocatul rotii la 690.

Saua la KTM cu siguranta se poate modifica sa nu mai fie scandura.

 

Inca un lucru care nu mi-a placut in mod deosebit a fost frana de motor. La Domi daca las acceleratia, reduce usor viteza, la KTM e brusc. Desi probabil e doar chestie de obisnuinta cu motoreta, cu siguranta se poate conduce lin si fluid si KTM-ul.

 

In aceeasi idee mai am in gand si un DRZ 400 Enduro. Are cam aceeasi greutate ca un 690. Practic e mai puternica decat Domi fiind mult mai usoara si doar cu 5 caluti mai inceata.

 

Ca mecanica sunt muci, si nici nu-mi place sa surubaresc, de aceea orice interventie/upgade/operatiune de mentenanta prefer sa le fac in service.

 

DRZ400 se gaseste pe la 2000-3000 euro, KTM 690 din prima generatie.. am vazut si in banii astia dar si mult mai scumpe.

 

Ce ati recomanda intre 400 si 690 si de ce?

Ce altceva de la KTM (sau alt producator) mai pot lua in considerare in banii astia care s-ar preta si la drumuri mai lungi fara multe "interventii" la motor? Si un XR650R ar fi dragut probabil, dar nu prea se gaseste.

 

Multumesc frumos!

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha XT660R, e pe injectie, are rezervor de 15l si 181 kg wet (asta stock - cu o evacuare aftermarket si baterie pe lithiu mai dai jos 5 kg). E una dintre mobrele la care ma uitam ca prima motocicleta, dar pe vremea aia m-a speriat inaltimea seii (865mm), care totusi acum nu mi se mai pare asa mare.

 

Toate enumerate au o piata bogata de aftermarket-uri. Si pe toate nu va fi comod sa faci 400 km intr-o zi pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XT660Z Ténéré, 690 Enduro R, F800GS. Pentru ceea ce vrei tu să faci, cam asta ar fi lista. Iar prețurile sunt cam similare.

 

KTM-ul este cel mai hardcore, cel mai ușor, cel mai fun și cel mai eficient la enduro. Dar sacrifică mult din confortul pe asfalt pentru asta. Poziția, vibrațiile, protecția la vânt inexistentă și mai ales șaua o limitează pe partea de "touring". Un drum de 400km te va obosi cu așa ceva. Cu "accelerația brutală" te obișnuiești.

 

BMW-ul este la extrema cealaltă: cel mai puternic și mai confortabil, (șa, poziție, vibrații mult mai reduse) este însă și cel mai greu. Înghite mai bine km pe asfalt, dar va fi mai vacă pe offroad. Gândește-te toși cât de mult (proporțional) vei merge în afara asfaltului.

 

Yamaha mi se pare cea mai apropiată de ceea ce ai acum. Monocilindru mai docil și flexibil, șa mai moale ca la KTM, ergonomie mai puțin extremă însă totuși orientată spre enduro. E soluția de mijloc, dar vine din punctul meu de vedere cu două dezavantaje: e cam grea (nu are 181kg la plin nici pe Marte, ci peste 200), și este cam supra-evaluată ca model - mai ales la noi. Nu mă îndoiesc însă că este și fiabilă tehnic. Motorul ăla e detunat bine (KTM-ul scoate cu vreo 20% mai multă performanță dintr-un motor similar) și gândit să țină.

 

DRZ-ul l-aș scoate din calcul. E un AK-47 pe două roți, dar în afară de asta are mai multe neajunsuri decât avantaje față de ceea ce ai acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbesc de 690 ca pe asta il am, cu drz de 400 n-am avut tangenta.

Saua aia se poate schimba, sunt destule variante. Eu am optat pentru seat concepts si este excelenta la drumuri lungi.

Intr`adevar cand am luat-o era extrem de brutala si era obositor de condus, parea ca vrea sa te bage in belele incontinuu, dar dupa resoftare e alta motocicleta. La fel de puternica, dar mai usor de dozat. Deasemenea ai si posibilitatea sa alegi harti diferite si sunt chiar si comutatoare de harti care se pot monta pe ghidon (am eu asa ceva).

Pozitia e una comoda pentru mine (am 1.96), dar am facut si cateva modificari.


» Post actualizat in 24 Oct 2018 09:53

Poate o idee ar fi si Husqvarna 610.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am husqvarna te610ie - 2010, injectie, si pare a se incadra perfect la ce vrei tu. Cu piesele le iau de la dementor, ajung in 10 zile. Alea uzuale gen manete vin de pe o zi pe alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fost posesor de ktm 690 il recomand... eu am avut varianta supermoto...

este f manevrabila, diatractiva, consum mic, frane bune si servisarea nu e ceva de speriat... ai cateva harti cu care te poti juca in functie de necesitati..

saua intradevar e scandura insa exista f multe aftermarketuri...

cu ceva buget o poti modifica in enduro rally raid... si atunci nu o sa ai pr nici cu vantul la drum lung si alte probleme.. sunt f multi care o folosesc la turul lumii si excursii de drumuri lungi..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepi sa prinzi gustul pamantului. Frumoase excursiile tale.

KTM 690 enduro poate ar fi unica varianta.

Eu am avut XT660Z Tenere 2008, este o motocicleta capabila off road, cam grea 200kg la plin dar si tu trebuie sa fii masiv si cat de cat antrenat. Eu m-am descurcat 35.000km cu ea, 5000km poate am facut pe offroad cu ea daca scazi sub 15km/h trebuie sa ii faci fata, sa o contrabalansezi si sa te implici fizic, peste 15km/h merge din inertie, am fost la Babe, Costila, Cruce cu ea, pe vremuri. Daca ai o statura solida te poti intelege cu Tenere.

 

DRZ400 l-am incercat pe vremea cand mergeam cu XT660Z Tenere ( care este departe de a fi puternica ) si mi-a parut ca merg cu o lesinatura.......acum fiecare cu gusturile lui si simturile lui.

 

Ai un buget de 5000euro banuiesc.

Daca ai unde sa tii o remorca, ia in calcul si varianta unei motociclete adevarate de teren plus o remorca.

Nimic nu se compara cu o descarcare la maxim pe teren si apoi obosit(in sensul placut/pozitiv) fiind sa te intorci linistit acasa, imbracat lejer cu muzica, aer cond/caldura, scaun incalzit, depinde de sezon, o placere/relaxare drumul spre casa indiferent de anotimp sau de conditiile meteo, un fresh de portocale , cruise control pana la destinatie, 0 stress sau disconfort. Ti-ai facut damblaua 3h pe noroaie si te intorci linistit acasa "reaumatism free".

 

Think about it ;) :mytruck:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ai ajuns de la un drz 400 in comparatie cu un ktm 690 ...... Iti insir 10 modele intermediare intre ele asa de mare e diferenta... Daca ai cascaval ia un 690 si stii de.o treaba mai ales ca vad ca ai dominator de 650 ...

Editat de MariusTm29
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosind varianta cu remorca vei avea si posibiliatatea (obligatoriu din punctul meu de vedere) de a purta echipament adevarat pt noroaie, nu o geaca si pantaloni enduro touring. Echipament care te protejeaza perfect raportat la destinatia lui, echipament care te-ar deranja la drum intins si pe care nu l-ai folosi, deci nu te-ai proteja la fel de bine pe offroad atunci cand vei iesi de pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fie clar, eu iti recomandam XT660R, nu XT660Z. Prima are 181 kg wet, a doua 200 kg wet.

 

Daca ti s-a pus pata pe noroaie si light weight, atunci nu vei avea ce face cu F800GS sau ceva similar (ca greutate).

 

Tre sa te decizi daca vrei sa mergi pe directia enduro (si atunci recomandarea de mai sus cu remorca si moto dedicata de off road e f buna) ori iti place sa faci touring combinat cu ceva trail. Si usoara la extrem (cat zici tu acolo are un scuter de 125cc), si comoda la drum lung nu exista.

Editat de ovi_ice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ideea e sa ma orientez la anul spre ceva un pic mai off-road, mai usor, dar capabil in acelasi timp sa suporte 400 km de asfalt intr-o zi, dus-intors pana la iesirile de offroad (exemplu din ultima tura)

Daca as putea sa dau jos 40kg de pe Domi, nu m-as mai gandi la alta motoreta.

 

 

Daca te multumesti sa dai doar vreo 20kg de pe Domi, eu zic sa te uiti la Yamaha TT-R(E). Sau din aceeasi clasa, DR650 S(E) sau XR650. Singurul lor dezavantaj e ca-s trecute de prima tinerete.

 

Au in jur de 140 - 150 kg, in functie de an si de prezenta electromotorului. Sunt fiabile si destul de comfortabile pentru drumuri mai lungi. Pe offroad se misca surprinzator de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pazea la offroad cand vine vb de motociclete trecute de prima tinerete. Eu m-am mai prostit cu Pegaso 650 la offroad, cum sa zic cand merge este excelent zici bai ce chilipir am facut, DAR cand nu iti porneste la baza unui deal, te uiti in jurul tau copaci peste tot , drumul asfaltat la 8km.........iti cam vine sa ii dai foc, mai ai si 180kg de manevrat, pe damburi sau noroaie, iarba.

Este sensibila treaba cu motocicleta veche, in pustietate......hmmmm. Incerci o data dar a doua oara parca te gandesti de doua ori.

Cand te duci la mama naibii departe de lume unde nici retea la telefon nu ai, ar fi bine sa ai si o motocicleta pe care sa te poti baza in mintile ei si USOARA ca sa o poti manevra usor in caz de pana motor.

Nu este prea frumos cand te lasa ambreiajul la Pegaso pe Tabla Butii, te faci cu un BMX de 180kg.........

NU te zgarci cand alegi o motocicleta de offroad/enduro/cross s-ar putea sa iti para rau exact cand nu te astepti.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca fost posesor de ambele motorete, mergi pe drz400. intretinere mai usoara, piese mai ieftine un pic, se strica mai greu, e mai slab decat ktm-ul (40hp vs 60+hp) dar mai comod la drum lung si mai usurel.

La 690 din prima generatie ai probleme cu bordul, kile in plus, saua foarte tare si incomoda pentru drum lung, in schimb pe coclauri ai putere, pozitie, suspensii ok, insa i se simte greutatea.

Cred ca te incadrezi ca si buget la un drz400e. ktm-ul nu cred ca il gasesti sub 3000e in mintile lui.

sau te poti indrepta catre un crf250L 2018 care nou e cam 5490 euro.

Editat de blue_nightwishX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XT660Z Ténéré, F650 GS Dakar, F800GS. SI ALTELE DE 180-200 KG nu sunt din tema data.

 

Tema data este: plecare din Bucuresti, mers pe sosea cat mai satanist cu minim 100km/h lejer pana la munte, dat pe acolo, eventual parte-n parte cu KTM 450 F sau WR450F, si intors acasa pe sosea.

Cine se ambitioneaza sa se incadreze in tema enuntata are din punctul meu de vedere XR 650R cu sau fara electromotor (135kg fara el-motor, 147kg cu electromotor - D'Allara), BMW G650 XChallenge si KTM 690 si sora ei Husaberg 710; dintre astea pot spune doar despre XR ca este scula universala, am testat live toate variantele, de la boscheti si creste de munte pana la 700km de sosea/autostrada pe zi, dupa vreo 5 ani cu ea inca nu-i gasesc o inlocuitoare. Pretentioasa la intretinere dar puternica si indestructibila, cel putin pana acum- schimburi de ulei la 2000-2500 km, reglaje de culbutori la 1000km conform cartii, la 2000-2500 in realitate, altceva in afara de consumabile nu am schimbat.

Am mers la ture cu coleg care avea XChallenge, este mai civilizata, are schimburi de ulei normale la 5000km, motor indestructibil, ABS si cam 155kg plin. E de luat in seama, atata timp cat nu exagerezi cu dificultatea traseelor offroad. Daca ma gandesc mai bine asta ar fi recomandarea mea principala, majoritatea astora au km putini, si nu sut grav alergate fiindca sunt grele pentru offroad la 155kg dar oarecum incomode pe sosea la distanta mai mare si mai ales sunt puturoase comparativ cu celelalte 3 mentionate. Are o bila neagra pentu suspensia spate pneumatica, e ciudata pentru gustul meu.

Astea de la KTM sunt race ready,

DRZ 450 este pe aproape, e mai putin pretentioasa ca mecanica si intretinere, dar nu m-as vedea mergand mult cu ea pe sosea, desi teoretic, conform prezentarii producatorului, s-ar potrivi. Tot in categoria asta ar fi Husaberg 450, usoara, smechera off road, nu stiu cat de smechera la drum mediu/lung pe strada. Pentru ambele Husaberg intrebi detalii la Krong.

Tot la 450 cmc este Yamaha WR450, e putin prea usoara pt strada si nu stiu cum sta cu uzurile la mers multi km. Mai e si WR250 R stradala direct, dar mie nu-mi face cu ochiul lipsa de putere comparativ cu a mea, desi cine stie sa traga de ea obtine dinamica buna.

 

Cine a zis ca trebuie de fapt remorca plus moto maxim de 125kg a zis corect, amestecarea soselei cu endureala nu e chiar simpla, mai ales in perioade mai reci dpdv meteo. Daca vrei sa le faci pe amandoua trebuie gasit compromisul intre greutate - cat mai usor pt off, dar cam minim 140-150 pentru strada, altfel te sufla TIR-ul, cauciucurile de off nu-s ce trebuie pe strada si invers, variantele intermediare gen Michelin T63 sunt la limita rezonabilului pe off mai suparat, motoarele mai mici tind sa reziste mai putin la uzura decat alea de 600-700cmc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa vezi ce stie sa sara si Dominatorul lui AlexAB, n-are aer. mai trebuie el s-o invete putin doar :crack:

Cu toate ca , aterizarile astea in plat, le-am considerat cel mai solicitante pentru suspensia motocicletei. E ca si cum te arunci in apa pe burta.

 

Editat de blue_nightwishX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XT-ul, 650GS, etc. sunt mai puțin capabile pe offroad față de ce are el acum. Nu prea văd sensul. 800GS măcar face partea de asfalt mai bine.

 

Enduroaicele de sub 500cc or fi ele zâne la coclau, dar să vă văd cum faceți voi 400km de asfalt cu ele pe zi fără să plângeți. DRZ-ul e cel mai civilizat și te va duce la destinație în mod relativ decent. Doar că nu știi când ajungi.

 

G650 XChallenge cred că e ce trebuie. Dacă-l găsești. Și ai în jur de 5000 în buzunar. Aceeași remarcă și pentru XR650: poate fi ceea ce cauți, dar va trebui să cauți ceva. E ceva mai ieftină ca BMW-ul (și mai convențională), dar tot ai nevoie de 3500-4000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex,

 

Posibil sa par subiectiv pentru ca sunt posesor de KTM, eu acum cochetez cu ideea unei motociclete touring ....poate o vinde Patrick :))

La ceea ce ai acum si pentru plimbarile in "decor" ( a se intelege off road ), as recomanda sa te uiti putin la specificatiile unui ....ktm_450_rally.

 

Doar o parere....

 

Vine iara si avem timp sa dezbatem ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...