Sari la conținut

Problema mecanica simpla,totusi...


Gabi24
 Share

Postări Recomandate

Masina sotiei, Matiz 2006 model SE ,aer,servo, geamuri electrice,fara ABS,90000de km, frina pe rotile spate nu mai tine. Dau jos tamburii si gasesc in cilindrii de frana un fel de mazga amestecata cu praf si pistonasele cu putina rugina,curat totul cu smirghel de 1200 ,montez iau gradul tamburilor cu flexul ,reglez cursa sabotilor in asa fel incat sa nu incinga,  ,,schimb lichidul de frana cu aerisire cu furtun bagat intr-un borcan cu lichid si cineva care facea pedale,lichidul de frana iese cu presiune mare, sabotii sunt schimbati acum 3luni  si ma astept sa am frana beton. Ciuciu, rotile pe spate nu lasa urme de franare pe asfalt,cele de pe fata sunt ok. Nu am scurgeri de lichid la pistonasele spate,nu sunt blocate si se mica usor in cilindri,pedala de frana este tare,frina de mina tine la al 5lea dinte si plec cu rotile taras. Am facut tot ce stiam, de acum o duc la mecanic si nu orice fel INGINER MECANIC, acesta verifica tot " gaseste" defectul,pompa de frana. Cumpar pompa de frana NOUA ,o monteaza,regleaza,aeriseste,verifica ,rezultatul: ACELASI, rotile spate nu lasa urme de franare pe asfalt adica nu se blocheaza si in curand trebuie sa fac ITPul .Raspunsul lui"am facut tot ce stiam",o duc la al 2lea mecanic (iesit la pensie si care a lucrat la service Daewoo) si acesta desface,regleza,aeriseste,verifica etc cu acelasi rezultat si la sfirsit vine raspunsul,"ASA FACE TOATE" nu o s-o faci sa se blocheze si rotile spate niciodata. DAAA?,dar pina acum masina frina si bloca toate rotile ,lasam 4 urme de cauciuc pe asfalt. Mentionez ca Matizul nu are REPARTITOR  pe spate. Voi ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara suparare... nu tine frana la masina nevestii si tu esti ingrijorat ca nu trece ITP-ul? Ai luat-o pentru avere sau a fost ceea ce americanii numesc shotgun wedding? 🙄

 

Stiu ca nu te ajut cu problema mecanica, insa poate ar trebui rearanjate prioritatile nitel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 33 de ani de la casatorie poate ca ar trebui un shotgun,cine stie? Masina franeaza totusi bine dar am eu un pitic care nu ma lasa in pace.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă nu are repartitor ar trebui să aibă un limitator de presiune "înseriat" undeva pe conducta care merge în spate. Ar putea fi cam oriunde, de la înfipt direct în pompă și conducta în el sau undeva pe traseu. Frâna cu tambur lucrează cu presiune mai mică decât cea cu disc și, dacă ar lipsi limitatorul, s-ar bloca mereu roțile spate la frânare. Căutând pe net am găsit o poză care ar trebui să fie a inculpatului, ți-aș sugera să-l cauți pe undeva pe sub pompa de frână, prin zona pedalierului (sub mașină).

Se dovedește că mecanicul de la deu nu e întotdeauna un guru, prietenii înțeleg de ce zic! :P

Ciudat totuși că nu ai svut probleme la aerisire, cu ventil deschis și furtun în borcan posibil să fi ieșit lichid (presiune mică), dar în sistem clasic "fă pedală - ține apăsat" lichidul ar trebui să nu iasă cu presiune, ci abia să se scurgă.

732-38789-repartitor-frana-matiz---nbn.jpg

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Distribuitorul este chiar sub pompa de frana dar am presiune destul de mare cand aerisesc rotile spate si din cite stiu functia de limitator o face chiar pompa de frana in sensul ca franeaza rotile fata primele si abia pe urma spatele( cand am scris postul asta chiar la tine ma gandeam ca o sa-mi dai un raspuns). Aerisirea am facut-o clasic "fa pedala tine apasat" cu ventil inchis dar si cu furtun pe aerisitor si bagat in borcan pentru ca mi s-a luat de atatea aerisiri.

Editat de Gabi24
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dacă are circuite față-spate și nu în diagonală e posibil să iasă direct din pompă presiune mai mică pe spate, iar drăcia din poză să fie un simplu conector.

Am vrut să editez dar n-am mai putut, e posibil să fie totul în regulă și sistemul să limiteze atât de bine încât spatele să frâneze fără a bloca. Poți încerca să mărești presiunea în anvelopele spate și să frânezi undeva pe praf/nisip/pietriș, așa ar trebui să blocheze totuși. Asta până o pui pe stand, doar ca să-ți faci o idee.

Dacă i-ai mai fi schimbat lichidul de frână din când în când nu s-ar mai fi făcut atâta smicică prin cilindri, conducte & stuff...

Dacă ține frâna de mână se cam exclud saboții și tamburii din lista de suspecți (neinginerește vorbind 😛)!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta pe net, s-ar putea sa gasesti manualul de reparatii. In cel de Cielo pe care il am eu limitatoarele sunt puse sub cilindrul principal, testarea acestora se face instaland un manometru in locul aerisirii spate si masurand presiunea din circuit, bineanteles cu pedala de frana apasata. Rezultatul testarii trebuie sa se incadreza in niste valori specificate in manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Nguyen a spus:

Cum ai determinat ca nu sunt ovalizati? Cati kilometri au?

Invartind de ei ar trebui sa atinga doar intr-un anumit loc ,e o metoda empirica dar da rezultate zic eu.

 

As fi facut si proba cu manometru daca l-as avea .

Editat de Gabi24
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Gabi24 a spus:

Invartind de ei ar tebui sa atinga doar intr-un anumit loc ,e o metoda empirica dar de rezultate zic eu.

 

 

Fratele meu alb, cumpara totul nou pe spate (cilindri, saboti, tamburi) ca nu cred ca te costa mai mult de 400 lei, ai deja pompa noua si vei avea frane. Chiar daca ii dai de cap acum peste sase luni te vor lasa cindrii, sau altceva... Iti spun din experienta, pune tot ansamblul nou si nu mai ai treaba cu ea pana o dai la Remat.

 

La "ochi" imi dau cu parerea ca tamburii ar fi suficient de uzati ca sa nu mai faca treaba, asta presupunand ca toate celelalte au fost verificate temeinic, inclusive aerisirea.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

John 17 circuitul e fata ,spate ,sunt convins ca pe pietris franeaza si spatele (am sa-i fac o proba )dar ce te faci daca ai nevoie de frana de urgenta pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Nguyen a spus:

 

Fratele meu alb, cumpara totul nou pe spate (cilindri, saboti, tamburi) ca nu cred ca te costa mai mult de 400 lei, ai deja pompa noua si vei avea frane. Chiar daca ii dai de cap acum peste sase luni te vor lasa cindrii, sau altceva... Iti spun din experienta, pune tot ansamblul nou si nu mai ai treaba cu ea pana o dai la Remat.

 

La "ochi" imi dau cu parerea ca tamburii ar fi suficient de uzati ca sa nu mai faca treaba, asta presupunand ca toate celelalte au fost verificate temeinic, inclusive aerisirea.

Sunt mai de moda veche si vreau sa depistez ce piesa e defecta altfel e simplu ,cumpar tot sau schimb masina.

Maine o pun pe stand(masina ,ca despre ea vorbeam).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De moda veche sunt si eu si candva eram fortati sa facem asa cum spui tu din cauza pieselor scumpe si de multe ori greu de gasit. Dar fata de anii '90 si inceput de 2000 stam mult mai bine acum si nu are rost sa mai mergem pe jumatati de masura. Candva cablurile de frana de mana le deblocam, le curatam si le ungeam, mai face cineva treaba asta acum? Mai bine imi tai o mana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...