Gabi24 Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Masina sotiei, Matiz 2006 model SE ,aer,servo, geamuri electrice,fara ABS,90000de km, frina pe rotile spate nu mai tine. Dau jos tamburii si gasesc in cilindrii de frana un fel de mazga amestecata cu praf si pistonasele cu putina rugina,curat totul cu smirghel de 1200 ,montez iau gradul tamburilor cu flexul ,reglez cursa sabotilor in asa fel incat sa nu incinga, ,,schimb lichidul de frana cu aerisire cu furtun bagat intr-un borcan cu lichid si cineva care facea pedale,lichidul de frana iese cu presiune mare, sabotii sunt schimbati acum 3luni si ma astept sa am frana beton. Ciuciu, rotile pe spate nu lasa urme de franare pe asfalt,cele de pe fata sunt ok. Nu am scurgeri de lichid la pistonasele spate,nu sunt blocate si se mica usor in cilindri,pedala de frana este tare,frina de mina tine la al 5lea dinte si plec cu rotile taras. Am facut tot ce stiam, de acum o duc la mecanic si nu orice fel INGINER MECANIC, acesta verifica tot " gaseste" defectul,pompa de frana. Cumpar pompa de frana NOUA ,o monteaza,regleaza,aeriseste,verifica ,rezultatul: ACELASI, rotile spate nu lasa urme de franare pe asfalt adica nu se blocheaza si in curand trebuie sa fac ITPul .Raspunsul lui"am facut tot ce stiam",o duc la al 2lea mecanic (iesit la pensie si care a lucrat la service Daewoo) si acesta desface,regleza,aeriseste,verifica etc cu acelasi rezultat si la sfirsit vine raspunsul,"ASA FACE TOATE" nu o s-o faci sa se blocheze si rotile spate niciodata. DAAA?,dar pina acum masina frina si bloca toate rotile ,lasam 4 urme de cauciuc pe asfalt. Mentionez ca Matizul nu are REPARTITOR pe spate. Voi ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 In prinipiu rotile spate nu bloheaza cand se descarca puntea, daca iti tine frana de mana s-ar putea sa fie ok, numai pe tester iti dai seama daca e in parametri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 Rotile spate se blocau iar acum cu masina pe cric si frana apasata cu ajutorul cheii de roti pot invarti destul de usor roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Fara suparare... nu tine frana la masina nevestii si tu esti ingrijorat ca nu trece ITP-ul? Ai luat-o pentru avere sau a fost ceea ce americanii numesc shotgun wedding? Stiu ca nu te ajut cu problema mecanica, insa poate ar trebui rearanjate prioritatile nitel... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 Dupa 33 de ani de la casatorie poate ca ar trebui un shotgun,cine stie? Masina franeaza totusi bine dar am eu un pitic care nu ma lasa in pace. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 (editat) Dacă nu are repartitor ar trebui să aibă un limitator de presiune "înseriat" undeva pe conducta care merge în spate. Ar putea fi cam oriunde, de la înfipt direct în pompă și conducta în el sau undeva pe traseu. Frâna cu tambur lucrează cu presiune mai mică decât cea cu disc și, dacă ar lipsi limitatorul, s-ar bloca mereu roțile spate la frânare. Căutând pe net am găsit o poză care ar trebui să fie a inculpatului, ți-aș sugera să-l cauți pe undeva pe sub pompa de frână, prin zona pedalierului (sub mașină). Se dovedește că mecanicul de la deu nu e întotdeauna un guru, prietenii înțeleg de ce zic! Ciudat totuși că nu ai svut probleme la aerisire, cu ventil deschis și furtun în borcan posibil să fi ieșit lichid (presiune mică), dar în sistem clasic "fă pedală - ține apăsat" lichidul ar trebui să nu iasă cu presiune, ci abia să se scurgă. Editat Mai 12, 2019 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 (editat) Distribuitorul este chiar sub pompa de frana dar am presiune destul de mare cand aerisesc rotile spate si din cite stiu functia de limitator o face chiar pompa de frana in sensul ca franeaza rotile fata primele si abia pe urma spatele( cand am scris postul asta chiar la tine ma gandeam ca o sa-mi dai un raspuns). Aerisirea am facut-o clasic "fa pedala tine apasat" cu ventil inchis dar si cu furtun pe aerisitor si bagat in borcan pentru ca mi s-a luat de atatea aerisiri. Editat Mai 12, 2019 de Gabi24 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 (editat) Da, dacă are circuite față-spate și nu în diagonală e posibil să iasă direct din pompă presiune mai mică pe spate, iar drăcia din poză să fie un simplu conector. Am vrut să editez dar n-am mai putut, e posibil să fie totul în regulă și sistemul să limiteze atât de bine încât spatele să frâneze fără a bloca. Poți încerca să mărești presiunea în anvelopele spate și să frânezi undeva pe praf/nisip/pietriș, așa ar trebui să blocheze totuși. Asta până o pui pe stand, doar ca să-ți faci o idee. Dacă i-ai mai fi schimbat lichidul de frână din când în când nu s-ar mai fi făcut atâta smicică prin cilindri, conducte & stuff... Dacă ține frâna de mână se cam exclud saboții și tamburii din lista de suspecți (neinginerește vorbind )! Editat Mai 12, 2019 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 1 oră în urmă, Gabi24 a spus: Voi ce parere aveti? Tamburii in ce stare sunt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 (editat) Buni , nu sunt ovalizati si nu au grad format. Editat Mai 12, 2019 de Gabi24 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Cum ai determinat ca nu sunt ovalizati? Cati kilometri au? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Cauta pe net, s-ar putea sa gasesti manualul de reparatii. In cel de Cielo pe care il am eu limitatoarele sunt puse sub cilindrul principal, testarea acestora se face instaland un manometru in locul aerisirii spate si masurand presiunea din circuit, bineanteles cu pedala de frana apasata. Rezultatul testarii trebuie sa se incadreza in niste valori specificate in manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 (editat) Acum 6 minute, Nguyen a spus: Cum ai determinat ca nu sunt ovalizati? Cati kilometri au? Invartind de ei ar trebui sa atinga doar intr-un anumit loc ,e o metoda empirica dar da rezultate zic eu. As fi facut si proba cu manometru daca l-as avea . Editat Mai 12, 2019 de Gabi24 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 (editat) Acum 5 minute, Gabi24 a spus: Invartind de ei ar tebui sa atinga doar intr-un anumit loc ,e o metoda empirica dar de rezultate zic eu. Fratele meu alb, cumpara totul nou pe spate (cilindri, saboti, tamburi) ca nu cred ca te costa mai mult de 400 lei, ai deja pompa noua si vei avea frane. Chiar daca ii dai de cap acum peste sase luni te vor lasa cindrii, sau altceva... Iti spun din experienta, pune tot ansamblul nou si nu mai ai treaba cu ea pana o dai la Remat. La "ochi" imi dau cu parerea ca tamburii ar fi suficient de uzati ca sa nu mai faca treaba, asta presupunand ca toate celelalte au fost verificate temeinic, inclusive aerisirea. Editat Mai 12, 2019 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 John 17 circuitul e fata ,spate ,sunt convins ca pe pietris franeaza si spatele (am sa-i fac o proba )dar ce te faci daca ai nevoie de frana de urgenta pe asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Mai 12, 2019 Admin Share Postat Mai 12, 2019 Mergi la un stand de frâne la ăștia care fac ITP și vezi ce da și acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 Acum 10 minute, Nguyen a spus: Fratele meu alb, cumpara totul nou pe spate (cilindri, saboti, tamburi) ca nu cred ca te costa mai mult de 400 lei, ai deja pompa noua si vei avea frane. Chiar daca ii dai de cap acum peste sase luni te vor lasa cindrii, sau altceva... Iti spun din experienta, pune tot ansamblul nou si nu mai ai treaba cu ea pana o dai la Remat. La "ochi" imi dau cu parerea ca tamburii ar fi suficient de uzati ca sa nu mai faca treaba, asta presupunand ca toate celelalte au fost verificate temeinic, inclusive aerisirea. Sunt mai de moda veche si vreau sa depistez ce piesa e defecta altfel e simplu ,cumpar tot sau schimb masina. Maine o pun pe stand(masina ,ca despre ea vorbeam). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 De moda veche sunt si eu si candva eram fortati sa facem asa cum spui tu din cauza pieselor scumpe si de multe ori greu de gasit. Dar fata de anii '90 si inceput de 2000 stam mult mai bine acum si nu are rost sa mai mergem pe jumatati de masura. Candva cablurile de frana de mana le deblocam, le curatam si le ungeam, mai face cineva treaba asta acum? Mai bine imi tai o mana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.