Sari la conținut

Honda CRF 450 L - Topic dedicat modelului


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Este o motocicleta careia ii dedic din ce in ce mai mult timp, citind si vizionand review-uri dedicate sau comparative. 

Pentru idealul meu de dual sport-turism in Romania (tabara de baza, concedii de 2 pana la 9 zile de endureala, minim 150 km pe zi de turism on si off-road, zonele gugulanilor si momarlanilor, nisipurile/codrii si malurile Jiului si Dunarii, Oltenia Subcarpatica, intinderile nesfarsite ale Dobrogei, misticele Maramures si Bucovina, codrii Buzaului, muntii Prahovei) este un concurent serios pentru celelalte motociclete pe care le-am luat in calcul: Husqy Fe390, KTM Exc350,  WR450F, 690RE.

Dpmdv acesta un comparativ foarte foarte onest, detaliat si facut de oameni pasionati si care stiu ce spun (este foarte lung, dar merita)

 

Prima data, omul din spatele AS mi-a atras atentia aici:

 

Dpmdv aceasta motocicleta va schimba regulile jocului si merita, fara dubii, un topic dedicat. 

Sunt convins ca este doar o chestiune de timp si de viteza a raspandirii informatiei pana isi va gasi publicul sau tinta si utilitatea in peisajul de turism dual sport din Romania. 

 

Placerea de a discuta si afla noi pareri este de partea mea. 

Sa purcedem. 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta este foarte interesanta, din pacate pretul ( vreo 10700 eur) nu. O alternativa cu 3500-3700 euro mai ieftina, pe langa cele enumerate de tine,  ar fi Kawasaki KLX450R. Pentru "adventurizare" trebuie investit in ambele.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Merita topic pentru ca exista.

 

Singura regula pe care o schimba este distrugerea visului ca Honda o sa scoata asa ceva la un pret rezonabil (cca 7500-max8000 , tva inclus ) si cu intervale de service identice cu 250 l.

 

Informatia este deja raspandita.

 

Cam 3- 5 ani o sa dureze pana isi gaseste locul in peisajul romanesc ...pt ca pe atunci o sa aiba pretul destul de scazut pe piata sh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Honda CRF 450 L - Topic dedicat modelului
  • 10 months later...
Vizitator _Raul_

Se face aproape un an de cand am deschis topicul si m-am gandit sa mai scriu una-alta, sintetizand informatiile citite intre timp: 

* CRF 450 L devine, usor usor, un dual sport din ce in ce mai popular in Sua si Australia. Mare majoritatea a informatiilor de calitate vine din tarile astea. Anglia vine usor din urma.  

* Comparativ cu cei 10990 Eu initiali, pretul unui exemplar nou este acum 7900 Euro in Germania (Link). In Romania, la MotoBoom - 9690 Eu, la reducere de stoc. 

* Pentru a respecta normele de mediu, motocicleta este foarte sugrumata din fabrica.

Nu are mai nici o logica pastrarea ei in configuratie initiala - acceleratie greoaie, sacadata, motorul moare des, putere si acceleratie ioc, etc.

 

Imediat dupa cumparare este ideal sa fie:

inlocuita toba stock cu una de CRF450X (Yoshimura pare sa fie alegerea favorita) si ECU-ul original cu unul fabricat de Vortex

Schimbarea tobei si a ECU-ului are drept rezultat eliberarea potentialului motocicletei. Toate lumea mentioneaza modificarile astea 2 ca obligatorii. 

Drept urmare, de la cei 24 CP initiali, motocicleta ajunge pe la vreo 46/48 (puterea CRF 450 X/R -ului din care provine)

- indepartat termostatul si charcoal canister-ul (Link )

- montat un scut motor pt oameni seriosi

- montate protectii de maini cu insertie de AL. 

- montate protectii pt radiatoare

 

Acum, din categoria optionale: 

- schimbat lantul stock cu altul. Multa lume se plange ca cel de fabrica este f zgomotos si ieftin = se uzeaza foarte repede, trebuie intins f des, respectiv schimbat prematur.

- schimbat rezervorul original (10L) cu unul aftermarket (IMS, 3 gallons/12 L este cel mai uzitat, suficient dpmdv pt o motocicleta dual sport)

- schimbata saua originala cu una de la Seat Concepts

- micsorat suportul de numar

- montati suporti laterali pentru bagaje + placa de AL pt codita

- montat placa bord aka suport pt GPS, telefon, etc  - link aici.

 

Din categoria "nu chiar musai" (din ce citesc pe net):

- foaie de aluminiu cu dinti de otel

- butuc roata spate cu tampoane de cauciuc 

- faruri cu led, mai puternice. Majoritatea detinatorilor vad ca merg pe Baja Designs. 

 

Pentru cine vrea ture foarte lungi si considera ca rezervorul IMS de 12 litri nu este suficient, Nomad Tanks din Australia (Link) tocmai au lansat un rezervor de 20 litri / 5 gallons, Vine si cu protectii de radiotoare incluse. 

 

Detinatorul Adventure Spec (Dave Lomax) este f incantat de model (a facut o tura Uk - Maroc pe o versiune stock, cam masochist dpmdv - Link aici cu reviewul de pe Youtube) si serios pe urmele lui vine Austin Vince (fratele mai mic din Mondo Enduro). Ma rog, entitatile astea 2 merg mana in mana, ca multi alti apendici ai AS (Lyndon Poskitt i.e). 

Personal, nu ma dau pe spate majoritatea produselor AS, dar ma bucur sa vad ca popularizeaza modelul in Europa. 

 

Youtube-ul este plin de filmulete cu modificari si pareri oneste ale indivizilor care o au de cateva mii bune de km. 

Un tip onest si realist mi se pare John T. Young, dar recomand si filmuletele urcate de producatorii de aftermarketuri, in care resepectivii explica procesul de montaj. 

Va puteti da seama din filmuletele lor de logica si robustetea produselor pe care le promoveaza. 

Acolo va puteti face o idee despre ce scut este mai ok, ce rack de bagaje, ce tipuri si marci de rucsaci de coada/rezervor, etc. 

 

In materie de lectura serioasa, (sectiunea dedicata CRF 450 L de pe )ThumperTalk ramane no. 1. 

 

Am scapat o greseala si nu mai pot edita. 

Rezervorul original are 2 gallons (x 3.8l) = 7.6 litri. 

Rezervorul aftermarket de la IMS cu care mai toata lumea il schimba are 3 gallons. Inmultit cu 3.8 = 11,4 litri

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 2 ore, cristache a spus:

Suna bine...ai poze?

Nu, ca doar ma documentez si impartasesc impresii 🙂.

Avantaj sau dezavantaj cand nu traiesti acasa si esti in dubii daca te intorci sau nu.

 

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Peste 10.000 mai pui 3000 pentru modificari. O sa aibe succes 😉

Pai este 7900, nu 10k. 

Si in orice motor dual sport cam bagi aceeasi bani daca vrei sa il faci top. 

Eu zic ca toate chestiile in plus adunate mai sunt vreo 2000, maxim, din ce am buchisit preturi pe net.

Nu spun ca este ieftin. 

Spun ca mi se pare cel mai atractiv pachet pentru o motocicleta dual sport. 

Nu enduro, nu adventure, fiindca nu este nici una, nici alta. Pe mine nu ma intereseaza vreuna din clasele respective, ci o struto-camila din asta.

 

Acum 1 oră, sbk750 a spus:

O fii fainuta da e Enorm ca si pret . Pfuu

Pai cel mai ieftin dual sport, cand era la comercializare, a fost DRZ400E-ul care costa 6600 Euro.

La ora actuala (DRZ este de mult istorie in EU) nu stiu ce alternativa mai buna exista pe piata in categoria 350-450 care sa aiba aceleasi specificatii. 

Si chiar daca ar exista eu zic ca CRF este serios peste DRZ. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Există competitori și chiar dacă Honda asta o visez și eu, ca înlocuitor pt XR650R, verii KTM 500 EXC-F  și Husqvarna FE501, care sunt mai potenți un pic și mai buni la suspensie...

 

 

Aștia bagă și Beta 430 RR-S în comparativ. Mai compactă, mai joasă și mai prietenoasă în ture joase...

 

 

La americani ăsta e un segment foarte iubit și se pare că odată cu moartea bătrânului KLR 650, japonezele au cam pierdut terenul. Europenii au venit cu ceva ce japonezele n-au oferit în clasa asta. Putere și suspensie, chiar și electronică. CRF-ul pare o mobră bună, însă mă enervează japonezii că au scos CRF250L Rally și 450 nu, mai ales că acum sunt și câștigători la Dakar. O mobră de 450 cu tot ce trebuie pe ea ar fi fost mult mai potrivită. 

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu vreau sa spun prostii, fiindca nu is mare entuziast CRF Rally, respectiv nu am aprofundat subiectul, dar la Eicma au fost si in 2018 si in 2019 CRF 450 Rally expuse. In 2018 parea (era?) prototip. In 2019 nu parea. Arata cam a serie.

Si sa zic ca am citit (pe fuga) ca exista si modelul Rally care este motor de competitie de cumparat gata pregatit conform normelor FIM (?), cum erau candva KTMurile 660 pe la inceputul anilor 2000 (🤤) si cum sunt azi KTM 450 Rallyurile.

Personal nu sunt fan carene (inteleg logica, la ce caramida de bani protejeaza) iar la 450 Rally de la Honda toba prinsa de rezervorul suplimentar mi se pare cam neinsipirata. Am un felling ca imi scapa niste amanunte, ca nu vad de ce ar iesi pe piata cu asa fragilitate...

 

Acum, revenind la ibecsii nostri, CRF 450 are o buba cam delicata si care arata cam asa (si la motorul asta uleiul se schimba la 1000 de km, nu ca la rutiere)

Screenshot_20200508-005105.thumb.png.d2b130b1fddf37e5b59be1406fa49f66.png

M-am inscris pe o pagina de posesori si sunt minim 4-5 useri cu hiba asta. Se pregatesc de o petitie pt recall.

Toti au aranjat-o cand au strans busonul cu dinamometrica. 

 

Si o alta chestie de 2 lei (asta se rezolva mai usor, dar parca omoara toata bucuria) este ca rulmentii cu ace de la bascula si conicul de la jug sunt uscati ca desertul. Din ce am vazut in poze, nu as iesi in prima tura pana nu as desface si unge tot. Cam de porc. Noroc ca cica asta ar fi o hiba  generala la Honde de off si americanii mai posesori de mai multe au desfacut din prima si au sharuit relativ rapid problema.

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, _Raul_ a spus:

Acum, revenind la ibecsii nostri, CRF 450 are o buba cam delicata si care arata cam asa (si la motorul asta uleiul se schimba la 1000 de km, nu ca la rutiere)

Screenshot_20200508-005105.thumb.png.d2b130b1fddf37e5b59be1406fa49f66.png

Ce dracu' au pus bușonul ăla atât de mare? Tare mi-e să nu fi băgat strâmb pe filet și să fi strâns așa. 

Apropo' de schimbat des uleiul, eu mi-am luat o drăcie d-asta. 

https://www.louis.eu/artikel/stahlbus-oil-drain-valve/10002846

Nu cred că e și pentru diametrul ăla dar cred că se poate rezolva cu o reducție... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Pai bun, dar ma gandesc ca de cand fac motociclete stiu si Honda chestia asta. 

Si, generic vorbind, daca in fabrica strang la 15 Nm, ar scrie in manual 12, 13 Nm, etc. 

 

Mai ales ca 450L este un 450X cu alta chiulasa, respectiv un 450R mai detunat si robust (in mare, vorbind de motor) si ma gandesc ca la 450 R si X tot asa dau drumul la ulei de n ani de zile.

Cred, fiindca nu am profundat subiectul, cautand si citind manuale de R si X.

 

Eu, ce as face (ca la orice motor ce l-am avut si o sa il am), ar fi ca la busonul de ulei sa strang cu simt la mana + cheie normala. Mai ales dupa ce am citit toate astea.

Si probabil as manufactura o ureche la buson si as pune o protectie pt desfiletat cum se face la enduro si la multe vehicule de curse, cu o sarma. 

 

 

Later edit:

Ok, cautat pe YT si pt R si pt X. 

Ambele au gaura de golire pe laterala, langa pedala de schimbator.

Capture.thumb.JPG.333f48a9971284d850f945997b1c50b8.JPG

Deci, diferit de 450L care are drenajul sub.

1169484527_Capture2.thumb.JPG.5f3beb5a4e875b43fbbce66981bdf2ee.JPG

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@GoodKat

Da, îmi aduc aminte și acum o poza grozava de pe advrider sau horizonsunlimited, cu una cum zici tu. 

Csf, dacă nu au vrut posesorii sa puna furci de 640 cum au făcut mulți rtw-isti in acei ani 😊

 

Acum, 450L au fost asa scumpe in 2019 incat au avut vanzari f slabe, nu au descoperit hibele serioase, recte le-au cam tratat, cum ai zis si tu, drept exploatare necorespunzatoare.

In concluzie, nu au modificat carterul in 2020, din ce am inteles eu.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

General valabil peste tot. 

Activez și pe un grup Mercedes, să vezi belele la mașini de 3-4 ani, de zeci de mii de euro! 

Asta în timp ce vechitura mea E Klasse din 2004 merge de rupe.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 54 minute, easy ride on! a spus:

Asta din cauza ca nu are amortizare si la "aterizare" pe pinionul mic (sprocket)

La anumite turatii intra lantul in rezonanta si vibreaza lateral (orizontal) pe partea de sus (nu vertical)  si astfel slabeste niturile.

Pe partea de jos are o patina de amortizare si nu apare figura asta (o poti vedea in mers).

Solutia ar fi un ghidaj din cauciuc pentru amortizarea lantului, in partea superioara., fixat cumva de bascula.

Cum aveau pe vremuri MZ-urile, Minsk-urile, Mobrele, etc.

La care lantul era aproape … lifetime guarantee  :)

Adica nu se punea problema sa verifici tensiunea in lant zilnic si sa o reglezi la 2-3 zile.

 

* Asa arata bascula originala

s-l1600.thumb.jpg.28e10c2dbfd0cff35e247be804030a8b.jpg

 

* Eu stiu ghidajele acelea complete de lant de care vorbesti tu (noi le ziceam burdufe), dar ultimele motociclete de fabrica pe la care am vazut asa ceva cred ca erau ceva modele pentru armata (nici nu mai stiu acum cati ani, dar sunt multi bine)

 

* Din ce ai postat tu, eu inteleg ca in loc de aripa (chain guard) cu profil L, ar trebui macar una cu profil U. Gen asta. 

 1024793101_s-l1600(1).thumb.jpg.8ce2df53000e14f0aae5f559449c44f2.jpg

Probabil ca o sa apara aftermarketuri daca asta este cauza. 

Anyway, bine de tinut minte.

Americanii se plangeau multi de lantul original. Dupa schimbare, cam liniste si pace. Si sunt multi cu 6-10k de mile pe bord deja. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

450 L are guma atat pe pionionul cat si pe foaia originala. 

O sa urmaresc subiectul asta pe FB si o sa mai vad. 

Bine de stiut. Multam.

 

CRF450 si R-ul si X-ul au fost legendare pentru slefuit cadrul sau carterul atunci cand punea lumea O-ringuri pe ele. 

Se rezolva cu lant cu X-ring (mai ingust). Si unii mai ziceau ceva si de o saiba in spatele pinionului.

Pana sa tot citesc despre modelul asta, trebuie sa recunosc ca nu stiam ca X-urile sunt mai inguste decat O ringuri. La stalpul infamiei direct.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Foaia se prinde direct pe roata (butuc) , cu șurub și piulita. 

Pentru tampoane de cauciuc este o firma în America la care apelează toți cei care convertesc 450 L-urile în supermoto. 

 

O ustensila interesanta pe care am văzut-o ieri într-un filmuleț mi se pare asta:

20200509_124807.thumb.jpg.36199f2394003a6cda80b14a0edbb3f1.jpg

O vând cei de la Motion Pro, RK (chains) și mai exista și varianta magnetica, ce se prinde pe foaie și care are o raza de lumina rosie (laser frate) pentru verificat cât de drept este lanțul. 

Nu am avut niciodată nevoie la Yamaha, dar vad ca o mai folosește lumea prin ateliere sau când se apuca sa experimenteze cu tot felul de kituri construite ad-hoc. 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lanțul se întinde când se tocesc componentele. Nu sunt atât de puternice șocurile cât să bată lanțul, abia îl așază un pic... Acum na, dacă o rupi în gură, nu se duce dracu' doar lanțul. 😛

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, easy ride on! a spus:

Altfel s-ar "descalta" de pe pinionul din spate

Am pățit la XTZ750 și ghici care a fost cauza. Tot ansamblul ăla de care se prinde pinionul are un rulment care s-a uzat excesiv de repede și de urât. Tampoanele vieții n-au avut cum să țină foaia în planul XoZ și când i-am dat o forjă de la Ozana către Policolor, scăpat de zeci de pietoni, într-a 3-a, pe la 100-110 s-a turat în gol și zgomot de fier pe fier... Opresc ușurel, lanțul încolăcit pe basculă. De atunci urăsc maxim tampoanele alea, nu mai zic de foo-thaiul punerii la loc în caz de pană. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 2 ore, vis-a-vis a spus:

Și care-i problema?

Pai niciuna. 

Asa e la toate mobrele de off. 

Ii raspundeam omului.

 

Ca sa sintetizez: 

* Cuplajele de cauciuc se monteaza aftermarket pentru mers predominant pe strada

* Operatia asta este facuta de posesori de CRF 450 R, X si L care le fac SM, de multi posesori de WR450F + la f multe modele de enduro pe care oamenii vor sa le converteasca la dual sport/small adventure. Unii sa zic ca le pun si cand transforma WR-uri pt raliu.

Este exact cum a zis @GoodKat- scopul este sa protejeze cutia, lantul si rotile. Ma rog, astea sunt anyway un ansamblu. 

 

Un ghidaj de lant nu este asa rocket science-ul vietii. 

O ureche cu filet se poate prinde oricand pe partea interioara a basculei (nu m-as baga parca cu aparat de sudura fiindca bascula de L este umpluta cu poliuretan) si o aripa de lant in forma de U se poate lua de la orice motor si adapta. Sau manufactura din n materiale. 

Eu in continuare cred ca este vb de un lant original ieftin. 

Si daca ar fi asta o problema de proiectare, solutia cred ca este una simpla si ieftina. 

 

 

La 02.05.2020 la 11:49, goe 75 a spus:

Poate va intereseaza...zice multe de Tracer

 

 

 

Pe topicul de Tracer a pus Goe filmuletul de mai sus. 

Ce zice Neeves acolo se aplica la mai toate modelele actuale.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu nu mă pricep deloc la mers off road și utilajele aferente, dar logica îmi ridica o întrebare, de ce toate mobrele astea nu au din fabrică acele ghidaje, dacă sunt atât de necesare? 

Că nu discutam de erori de proiectare la toți producătorii! 

Problema de mai sus îmi pare generata mai degrabă de componentele și materialele folosite ca fiind slabe calitativ. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...