Jump to content
Gabi24

Masina posedata!?

Recommended Posts

Dacia Logan 1,4 mpi Laureat din 2006 ,porneste la prima cheie si dupa ce se incalzeste si ajunge temperatura motorului la 4 liniute ramane turata la ralanti la 1500 de ture dar atentie, nu mereu iar atunci cand nu ramane la 1500 de ture sigur ramane la 1100 de ture, PANA CAND MASINA SE OPRESTE PE LOC SI  ATUNCI SCADE TURATIA LA 800 DE TURE! Ce am schimbat: cablul de acceleratie,motoras, pas cu pas intai curatat si apoi cumparat altul nou ,schimbat corpul clapeta, inlocuit corpul clapeta cu MPP de pe alt Logan care functiona normal si la mine face la fel,pe tester nu da nici o eroare si nu am nici un bec aprins in bord. A mai avut cineva problema asta, ceva pareri ,orice sugestie e binevenita! ...inca ceva ,am curatat mufele calculatorului de injectie cu spray de contacte ,nici un rezultat, numai bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bujii / fise / bobina..sunt originale sau aftermarket?

Daca sunt aftermarket, muta de pe alta masina toata aprinderea si verifica din nou.

 

Stiu ca suna ciudat..dar s-ar putea sa ai surprize cu aprinderea after market. 

 

Edited by ilie.ardeias

Share this post


Link to post
Share on other sites

as zice sa verifici si senzorul de temperatura de pe chiuloasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bujiile,fisele, bobina sunt de originesi au fost schimbate iar senzorul de temperatura daca indica bine la bord nu cred sa fie el de vina oricum i-am curatat mufa cu spray .

Edited by Gabi24

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nu am eu ,l-am dus la un nene care are, dar a recunoscut si el ca nu e asa performant.

 

Edited by Gabi24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba garniturile de etansare de pe galeria de admisie !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Yep, seamănă a aer fals, din aprindere oricum n-are cum să mărească turația! Senzorul de temperatură nu cred, dar oricum nu-l poți verifica după ce arata la bord.

SAU, dacă o avea golanul, ar pute fi switch-ul de la pedala de ambreiaj (am întâlnit parcă la Ford manifestări similare de la el). 

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar o părere complet neavizata intrucat nu știu absolut nimic despre motorul ăla de la Renault și nici despre Logan : oare să fie motorașul de relanti ? Faze de genul îmi făcea mie un Ford Ka și până la urmă asta a fost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cică l-ar fi schimbat, ăla e primul suspect la astfel de manifestări, iar la modelul ăsta fabricantul livrează doar corpul clapetă complet cu motoraș, aftermarket e disponibil și motoraș separat. 

Filtrul de aer se ține în toate 4 șuruburile? Pt că el ține corpul presat astfel încât să etanseze pe galerie. Garnitura dintre corp și galerie e prezentă? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este si garnitura dintre corp si galerie iar filtrul de aer e prins cu cele 4 suruburi plus 4 saibe pentru a nu avea joc.La garniturile de etansare de pe galeria de admisie nu m-am gindit, e un pont dar ce legatura are cu faptul ca scade turatia la 800 de ture dupa ce masina se opreste(cand stau in trafic)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, john17 a spus:

Cică l-ar fi schimbat, ăla e primul suspect la astfel de manifestări, iar la modelul ăsta fabricantul livrează doar corpul clapetă complet cu motoraș, aftermarket e disponibil și motoraș separat. 

Filtrul de aer se ține în toate 4 șuruburile? Pt că el ține corpul presat astfel încât să etanseze pe galerie. Garnitura dintre corp și galerie e prezentă? 

Scuze initiatorului, am citit pe grabă in mașină. Cat despre problemă, de la partea in care menționează că nu dă nici o eroare pe tester m-am blocat și s-au terminat ideile mele de pseudomecanic. @Gabi24 Multă baftă, sper sa rezolvi problema 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Stai liniștit, la fel pățesc și mulți diagnozeri și tehnicieni! La extrema opusă se află preferata mea: "am schimbat tot ce mi-a dat pe tester și tot la fel face! ". :crack:

Diagnoza nu înseamnă doar citirea unor erori, testerul "vede" niște parametri din care, dacă înțelegi cum funcționează mașinăria, îți poți da seama de unde vine buba sau măcar cam pe unde s-o cauți. 

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

vezi senzorul de temperature a aerului de admisie si debitmetrul de aer...

Cum stai cu pompa vacumatica si cu burduful de la servofrana?

 

Cand scade turatia? Dupa ce opresti masina din mers la 0 km/h sau cand opresti si repornesti motorul?

Edited by Papa_Bear

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu zic ca e senzor temperatura motor sau temperatura aer admisie.

calculatorul masinii nu stie exact temperatura motorului si il crede rece.

poate sa fie mufa cu contacte oxidate... sau care nu e bine infipta.

Recitind insa postul initial am o mare neclaritate fiindca descrierea fenomenului nu este prea explicita.

Inteleg la a doua lectura ca, daca mergi cu masina, se incalzeste motorul si masina este inca in mers, scoasa din viteza turatia motorului la relanti e mai ridicata pana in momentul in care opresti masina ?

Daca e asa, sa stii ca majoritatea masinilor injecteaza mai multa benzina in aceasta situatie si unele au relantiul mai crescut pana cand viteza scade sub (sa zicem) 3-5-7... km/h.

Nu stiu cum e la Dacia, dar Astra G diesel, Ford Mondeo diesel si Peugeot 306 benzina (toate din dotare) au relantiul putin mai crescut pana opresc de tot (e adevarat ca doar cu putin, maxim 100 rpm in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Turatia scade dupa ce opresc masina,0 km/h, in mers daca scot din viteza sau calc ambreiajul ramane la 1500 rot/min.Pompa vacuumatica si burduful sunt ok.

Edited by Gabi24

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Debilmetru de aer n-are loganul, valorile senzorilor de temperatură se pot vedea cu testerul, la fel cea a senzorului de presiune din galerie. Senzorul de viteză e ok, vitezometrul merge? Are cumva gpl? 

Tot cu testerul se vede și switch-ul pedalei de ambreiaj, eu tot la el mă gândesc. 

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 7 ore, mony a spus:

Daca e asa, sa stii ca majoritatea masinilor injecteaza mai multa benzina in aceasta situatie si unele au relantiul mai crescut pana cand viteza scade sub (sa zicem) 3-5-7... km/h.

Nu stiu cum e la Dacia, dar Astra G diesel, Ford Mondeo diesel si Peugeot 306 benzina (toate din dotare) au relantiul putin mai crescut pana opresc de tot (e adevarat ca doar cu putin, maxim 100 rpm in plus.

La Ford Fusion e la fel, cel putin la al meu, in mers 1000 iar in stationare 800.

Edited by vlad58

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu inteleg de ce mergi cu masina pe liber.... Si de ce ar conta unde sta ralantiul in situatia asta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vitezometrul merge si nu am GPL pe masina.

Acum 5 ore, einstein1984 a spus:

eu nu inteleg de ce mergi cu masina pe liber.... Si de ce ar conta unde sta ralantiul in situatia asta. 

In trafic sunt situatii cand trebuie sa franezi din timp( la un semafor de exemplu) si scot din viteza , atunci  ramane ralantiul la 1500 de ture iar in mers chiar daca iau piciorul de pe acceleratie fiind in viteza, masina merge bine mersi cu 1500 de ture . Nu ti se pare anormal un ralanti de 1500 de ture fata de 800 cat trebuie sa fie?

Edited by Gabi24

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 800 de ture in viteza nu prea e bine de saracul motor, la 1500 de ture e mai bine. 

Apoi in trafic cand franezi e sanatos sa debraiezi fix inainte de a opri sau cand turatia motorului e sub 1500 ture. Si sa te uiti unde opresti, nu ala turometru.

ralenti din franceza e "mers incet in gol" in romana, adica NU in viteza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cumva o solutie la problema ridicata de mine ,ca de sfaturi de la "profesionisti" ca tine sunt satul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine "maestre".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intra pe forum Renault sau Dacia si vezi ca a fost ultrasupertratata  problema. Ti-am scris intr-un post anterior: "schimba garnituri galerie admisie" !

Mai e una rotunda, pe la motorasul pas-cu-pas vine . Trebuie si aia.

galerie.jpg

garnituri adm..jpg

garnituri..jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...