Sari la conținut

Legislația rutieră


fbotond
 Share

Postări Recomandate

Vă salut.

Vă deranjez pe voi motocicliști din România cu o întrebare banală, știți pe cineva care în ultimii ani a încercat să schimbă ceva în favoarea motocicliștilor în legislația rutieră (codul rutier)?

Mă interesează dacă are cineva relații serioase cu politicul, dacă are între cunoștințe pe cineva care poate să pună pe masa ministerului transporturilor o propunere privind codul rutier?

Întreb, fiindcă după cunoștințele mele în țările europene s-au schimbat multe, unele în bine , altele nu prea........., dar în cazul motocicliștilor sunt multe lucruri care funcționează foarte bine.

Analizând aceste diferențe am început cu mai mulți prieteni, colegi motocicliști din cadrul Asociației Safety Bike, să discutăm ce și cum ar trebui schimbat în codul rutier actual.

Apoi am și apucat de treaba și am pus pe hârtie câteva propuneri -- schimbări - la articolele codului rutier. 

Propunerea a fost înmânat unui politician din comisia transporturilor, dar după cum știu cu alegerile prezidențiale se schimbă totul iar - se va schimba și guvernul, implicit și ministerele și comisiile.

Dacă puteți să mă ajutați cu idei, propuneri: ce să facem, cum am putea promova în comunitatea motocicliștilor, care ar fii calea ce mai bună de a ajunge la politicieni?

Să adunăm semnături printr-o petiție, să organizăm forumuri...............

Atașez aici documentul propus (este un draft), nu are formatul unei propuneri de legislație, asta ar trebui să o facă comisia de specialitate, mă gândesc.

 

Eu vă propun să discutăm pe tema asta, aici, ... și dacă se va ajunge la o soluție în final să avem parte toți la o schimbare în bine.

 

Cu stimă

Miklos - Botond  Forró

președinte

Asociația Safety Bike

 

 

Page1.jpg

Page2.jpg

Page3.jpg

Page4.jpg

Page5.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa scriu, sa nu scriu ?!? Hai sa scriu ca trece timpul mai repede.

 

Parerea mea proprie si personala..trebuie renuntat la chestii de genul " corespunzator, la limita evitarii oricarui pericol, suficienta, cat mai aproape,adecvat, etc etc" si stabilit ceva clar de genul "cel putin 1,5 metrii distanta laterala cand depasesti biciclist " (in Tenerife scria explicit pe semne distanta si era respectata..nu puteai sa depasesti cu pastrarea distantei, se statea in poponeata lui fara probleme..am auzit de la cineva din Germania ca a picat examenul pt ca nu a parcat suficient de aproape de bordura).

In ceva norme de aplicare sa fie tabele de genul "mersul in coloana pt viteza x distanta intre masini de y m...pe ploaie se mareste la yy...pe ceata la yyy".

Si o alta parere tot proprie si personala..nu stiu daca e ok sa se inceapa cu prea multe miodificari greu de aplicat...ar trebui ceva de test, usor, care nu cere bani dar da bine in ochii lumii (poate) . Ceva de genul 100% din amenzi merge la politie(sau primarie) in fond special destinat cresterii sigurantei circulatiei rutiere. Asa se vor strange bani pt, de exemplu, montarea camere foto la semafoare (ai trecut pe rosu, ai pus.o)..se exclude posibilitatea ca ambii tamponati sa fi intrat pe verde.

Sau acceptarea ca orice inregistrare video/foto nealterata sa poata fi proba pt anumite chestii. Acum e la latitudinea politistului, judelui, unui om in general, daca o filmare/ poza cu aparat neomologat e luata in calcul (la tv am vazut ca se bat cap in cap, intr.un caz politia zice ca nu are ce sa le faca pt ca e inregistrare neomologata iar in altul ca l.a identificat si a patit nu stiu ce).

Sau norme clare privind marcajul de pe asfalt pt ca am vazut o gramada de situatii unde era vai de mama lui, nu se vedea sau inexistent si pe timp de ploaie / noapte erai la ghici (acum nu stiu daca acum sunt vorbe de genul "sa fie vizibil de la x m.

Dar cea mai de efect mi se pare cea cu acceptarea probelor foto video nealterate...asa poti sa reclami orice (semafoare nedescifrabile cand bate soarele in el, basculante care pierd pietris nisip, ghiolbani care iti taie fata sau te preseaza de la spate sau lateral, ghiolbani care arunca din masina, vorbitori la telefon cand conduc,rabe cu juma de km de fum in spate) si politia trebuie sa faca ceva, nu se mai poate eschiva.

 

Acum reversul...daca se incep cu putine modificari parca e de porc sa tot adaugi cate ceva la 2-3 ani , poate ar fi mai ok un pachet mare de modificari dintr o bucata (sau nu,!?).

Chestiile cu distantele, vizibilitatea marcajelor, trebuie sa aibe in spate studii precise facute de "omologati" , nu poti baga din burta 10m (exemplu doar) ori astea costa bani timp ...statul zice ca nu are bani de astea, ong.urile nici atat cred.

Aaa, ar mai fi si chestia cu oamenii care populeaza tara si care, daca li se pune pata pe vreun vecin, sunt in stare sa...sa inchirieze o masina identica cu a vecinului, ii trage un set de numere sa apara cum trebuie in poze/film, si ii face un portofoliu complet.

 

Ops, intru in Bucuresti..atat am avut de zis..momentan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 46 minute, marauder a spus:

Parerea mea proprie si personala..trebuie renuntat la chestii de genul " corespunzator, la limita evitarii oricarui pericol, suficienta, cat mai aproape,adecvat, etc etc" si stabilit ceva clar de genul "cel putin 1,5 metrii distanta laterala cand depasesti biciclist " (in Tenerife scria explicit pe semne distanta si era respectata.

Teoretic așa o fi, dar în practică nu ai cum cuantifica distanțele astea, 1.5 metri etc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte buna initiativa,merita pusa la punct si luptat pt modificari.

Parerea mea e sa ne concentram pe  modificarile mai importante si clare (folosind si exemple  din alte state,sa nu inventam roata mereu) ca daca sunt prea multe idei si stufoase,sunt sanse  mici de aprobare

Ma intreb cum s-a ajuns in Olanda si tarile nordice sa fie asa respectati si cu prioritate bicicletele,nu putem copia modelul asta oare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, mihai c a spus:

Ma intreb cum s-a ajuns in Olanda si tarile nordice sa fie asa respectati si cu prioritate bicicletele,nu putem copia modelul asta oare?

 

pana nu dispare mentalitatea "prioritate de GIP/jmecher" nu.

si sa-ti si raspund: nu. niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana sa facem modificari legislative, poate ar trebui sa ne asiguram ca:

1 se respecta cele existente

2 se sanctioneaza nerespectarea celor existente (padure de radare pe drumurile patriei care emit amenzi pe banda rulanta, politisti in strada, in trafic, incognito etc)

De legi nu ducem lipsa, de aplicarea lor da.

Cazul Timisoara: toate intersectiile importante cu camere de filmat pt detectia trecerii pe rosu. De cand sunt montate, se forteaza in continuare trecerea pe rosu, e un sport local. Nici un permis ridicat. Singurele momemte cand au fost folosite inregistrarile au fost la accidente. Deci ele functioneaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a citit cineva propunerile ? adica, e ok sa depasesti (daca prin aceasta se intra pe contrasens) daca esti cu motocicleta? pe bune ?!  se poate circula pe banda destinata transportului public, hai sa zici, ca na, suntem noi mai smecheri, cu toate ca nici asta nu mi se pare normal. cand se stationeaza la intersectii, conducatorii auto trebuie sa lase spatiu de un autovehicul ? bai mai las-o ... :)) si tot acolo, conducatorul auto trebuie sa lasa spatiu si pe partea dreapta pentru biciclisti :)) saracul ala de pe prima banda nici nu stie cum sa mai stea :)) 

 

Nu vreau sa fiu carcotas, celelalte cateva modificari sunt ok, doar cele mentionate de mine mai sus mi se par aiurea .. parere personala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuzați-mă că nu am specificat, dar aceste reguli deja sunt aplicate în unele țări și chiar funcționează,

nu trebuie  să mergem foarte departe, chiar aici în vecinătate în Ungaria se utilizează, să nu mai vorbesc de Italia, Spania, etc.

Aceste propuneri au fost copiate din legislația rutieră a Ungariei.

În italia motocicliștii, cicliștii, scuteriștii au loc liber în fața autoturismelor la intersecții, nu aș spune dacă n-aș fi fost acolo de câteva ori.

Chiar și mașina poliției sa tras la dreapta și a lăsat loc motociclistului să se înainteze spre intersecție.

Cu acest gest fluidizează traficul, este bine de știut că motocicliștii părăsesc mult mai repede intersecțiile decât autoturismele, nu din cauza că merg cu o viteză mult mai mare, ci timpul de reacție este mult mai scurtă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Mai idealisti decat aia care au incercat sa faca o asociatie reprezentativa ...🤣🤣🤣

 

Circulam si noi prin alte tari si se vede clar ca tine de individ si nu de lege . Circulatia printre randuri de masini nu este legiferata nici in vest dar este tolerata de autoritati  si facilitata de indivizi care au fost educati in numar mai mare decat la noi .

Dar si pe afara mai dai de cate un (cuvant urat) care se pune contra ca asa vrea ma-sa si ca nu e legal ce faci (doar la el in cerebel) si isi traieste fantezia ca ti-a aratat el.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o sa se inceapa cu multe modificari ca nu o sa fie toate aprobate, evident, dar e cea mai buna abordare: vii cu 1000 de modificari, dar targetul tau e 50(alea importante), restul sunt de umplutura/ridicole, dupa cum a observat un coleg mai devreme, si poate primesti 56 ca sa ti se inchida gura. Cam cum face guvernul cand vrea sa mareasca taxele :laugh:

Adica o tehnica bait and switch.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, frigider said:

si sa-ti si raspund: nu. niciodata.

ba va disparea atunci cind politia (pe care pt asta o platim,nu-i asa?) va da amenzi pt:

-blocarea intersectiei

-schimbarea benzii fara semnal

-depasit coloana si bagat in fata dupa semafor (asta luat si permis)

si multe alte prevederi care sunt in lege,le respecta unii fraieri ca mine iar restul niciodata nu sunt amendati pt ele 

Politia noastra e timorata (foloseste doar radarul ca e in sine o dovada) si prost condusa,ii pun sa piarda multe ore dirijind zilnic  traficul care e prost gindit de edilii votati de bunicii PSD-isti

In nici o tara din Europa nu am vazut atita pierdere de vreme (si absenta) a politiei,si asa drumuri prost gindite

Dupa luni de absenta vezi In cite o  zi peste tot politai,zici ca ii tin la congelator in rest,sau ii pun sefii sa le sape gradina

Ordinea intotdeauna incepe de sus, si in alte tari 'frica pazeste via' nu ca ar fi cetatenii cu alti cromozomi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da fix, traficul e prost ca au votat psd-istii. De aia intra toti cu conservele in intersectia care nu e degajata. Ii mana Firea cu claxoane din spate. De fapt, un mare procent din soferi sunt imbecili si nu constientizeaza ca isi fac singuri o mare parte din probleme.

Apropo de propunerea cu a lasa loc pt motociclete intre masini. De acord dar veniti prin tm, unde au ingustat niste benzi de nu incapi cu berlina pe ele. Si primarul nu e votat de psd-isti.

De fapt, parca toate modificarile de trafic se fac cu avizul politiei rutiere, sau? Daca e asa, cum drac sa faci sens giratoriu in care un microbus nu incape pe banda lui? Sa nu mai zic de autobus.

Alt exemplu (cuvant urat): bulevard aglomerat cu vmax 50 kmh. Se sincronizeaza unda verde la 60kmh. Apoi se schimba indicatoarele la 70 kmh. Primar pnl. Deci ce treaba are votantul? Ca pe el nu il intreaba nimeni. E doar incompetenta umana, nu orientare politica, pardon, nu apartenenta la un grup de interese.

Alt exemplu: marcaje rutiere ce aluneca ca gheata cand sunt ude. M-am imprastiat cu trotineta traversand strada. Din aia de picior, nu racheta electrica. Daca eram pe motor cu viteza mai mare?

Vopseaua aia nu are apartenenta politica. E doar incompetenta lantului de decizii, de la comerciantul vopselei, la receptia lucrarii, adica romanismul asta genetic al nostru.

Orasul asta, tm, a batut recorduri la alegeri in favoarea pnl, dar bate si recorduri la aruncat noaptea masina de spala defecta la coltul strazii. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un semnal bun,desi pare usor mare pedeapsa (oricum iese in max 2 ani pt buna purtare)

Ziceam ca sunt probleme de organizare a strazilor in Bucuresti,unde dupa initiativele duduii Firea,a ramas banda 2 de vreo 2 metri,si s-au creat ambuteiaje pe Colentina nonstop (si cu sarmani politisti stind in fum si ploaie zile intregi incercind sa fluentizeze) desi inainte era totul fluent in zona asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...