ValentinCristian Postat Februarie 10, 2020 Share Postat Februarie 10, 2020 Salut ma numesc Valentin Cristian si am nevoie de niste sfaturi și sugestii . Am început scoala pentru A1 urmează să dau sala in aprilie. Si am un Suzuki RGT 125 care nu a fost folosit de 4 ani si am nevoie de niste sfaturi si sugestii ce sa schimb la el si ce sa verific Gen până când iau permisul sa il fac in stare de functionare Multumesc pentru răspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert23mg Postat Februarie 10, 2020 Share Postat Februarie 10, 2020 Cel mai bine il duci la un mecanic si stie el la ce sa se uite. Porneste / nu porneste? 1. Fluide, schimb ulei (poti si singur), schimb antigel daca ai radiator (nu e asa greu nici asta), schimb lichid frana + aerisire frane, schimb ulei furca (astea recomand sa le faci la mecanic) 2. Schimb placute frana (poti si singur) 3. Verificare lant (jocul + starea in care se afla) 4. Te uiti la anvelope ce dot au, chiar daca nu s-a mers cu ea si nu sunt uzate, cauciucul este imbatranit, trebuie sa iei alte anvelope (este un numar din 4 cifre, primele 2 reprezinta saptamana, ultimele 2, anul) 5. Filtru de aer 6. Verificare bujii? (dar daca porneste nu e ceva urgent, poti ruga mecanicul sa arunce un ochi) 7. Verificare cabluri (acceleratie, ambreiaj) Cam astea imi vin in minte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valentin.urda Postat Februarie 12, 2020 Share Postat Februarie 12, 2020 1. Nu prea ai ce ulei sa schimbi pentru ca motorul este in 2 timpi, poate cel din cutie. 2. Ar trebui sa verifici rezervorul, si sa cureti rugina, dupa 4 ani de stat, sigur are ceva rugina pe acolo. 3. Desfa si curata carburatorul, si ala e posibil sa aiba ceva paianjeni prin el. 4. La fel si lantul trebuie schimbat, sigur are zale blocate dupa atata timp. 5. Verifica si furtunele de vacuum, lichid racire, frane.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 Just for fan: Am lasat o masina sub cerul liber timp de 7 ani. Dupa asta i-am pus baterie si benzina in carburator si a pornit la a doua cheie. Masina are 34 de ani ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 Nu vreau sa stric ZEN-ul acestui topic dar uneori se exagereaza. Schimbarea lichidului de frana? Aerisire ? Ulei furca ? De acord, nu strica verificarea dar nici nu se intampla mare lucru daca n-o faci. De ce ar trage aer sistemul de franare ? De ce s-ar degrada iremediabil uleiul din furca? Exista aceste recomandari in manualul producatorului ? Curatire carburator ? De ce ? Se depun gome pe fundul lui. De unde ? Nu circula nimic daca motorul nu functioneaza, ce exista deja acolo se evapora iar ce mai ramane pe fund nu se depune in strat diluvian cat sa impiedice ceva. Schimb placute de frana ? Sunt biodegradabile ? Se consuma singure sub prezenta aerului ? Jocul in lant...nu creste pe durata nefunctionarii si nici nu se reduce. Ok, de acord cu verificare rotirii zalelor. DOT anvelope...povesti...vorbim aici de un 125 care nici cu vantul in spate nu trece de 110-120 km/h. Nu vor exploda, pun pariu pe o lada de bere. Filtrul de aer, ok, se poate curata de paianjeni dar nu e obligatoriu. Bujiile nu se strica stand dar e ok sa verifici. Cablurile n-au nici o treaba, nu se intepenesc stand. Rezervorul nu prinde rugina decat daca e prost sau a stat gol prea mult. Un rezervor bun nu are urma de rugina dupa 30 de ani si nu e din plastic. Lasati copilul in pace si nu-l mai speriati. Ca o concluzie, nu strica sa verifici, e bine sa iei totul la mana, dar nici sa te panichezi si sa arunci cu bani in mecanici. Nu sunt nici farmacist, nici popa, nici absolvent de ASE. Adica nu vorbesc din carti. Cum nu ai dat prea multe informatii despre tine nu putem ghici de unde esti. Daca esti din Bucuresti si treci cu bine examenul ma ofer sa te asist la punerea in functiune a masinariei. Gratis. Gata, manusa a fost azvarlita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 16, 2020 Share Postat Februarie 16, 2020 La 13.02.2020 la 21:52, Muretto Grundieg a spus: Schimbarea lichidului de frana? Aerisire ? Ulei furca ? De acord, nu strica verificarea dar nici nu se intampla mare lucru daca n-o faci. De ce ar trage aer sistemul de franare ? De ce s-ar degrada iremediabil uleiul din furca? Exista aceste recomandari in manualul producatorului ? Curatire carburator ? De ce ? Se depun gome pe fundul lui. De unde ? Nu circula nimic daca motorul nu functioneaza, ce exista deja acolo se evapora iar ce mai ramane pe fund nu se depune in strat diluvian cat sa impiedice ceva. Schimb placute de frana ? Sunt biodegradabile ? Se consuma singure sub prezenta aerului ? Jocul in lant...nu creste pe durata nefunctionarii si nici nu se reduce. Ok, de acord cu verificare rotirii zalelor. DOT anvelope...povesti...vorbim aici de un 125 care nici cu vantul in spate nu trece de 110-120 km/h. Nu vor exploda, pun pariu pe o lada de bere. Filtrul de aer, ok, se poate curata de paianjeni dar nu e obligatoriu. Bujiile nu se strica stand dar e ok sa verifici. Cablurile n-au nici o treaba, nu se intepenesc stand. Rezervorul nu prinde rugina decat daca e prost sau a stat gol prea mult. Un rezervor bun nu are urma de rugina dupa 30 de ani si nu e din plastic. Lasati copilul in pace si nu-l mai speriati. incredibil cum de n-ai castigat un Darwin award pana acum. La 13.02.2020 la 21:52, Muretto Grundieg a spus: Nu sunt nici farmacist, nici popa, nici absolvent de ASE. Adica nu vorbesc din carti. tamplar? nu, ca aia mai stiu cate ceva, hmmmm cred ca esti gradinar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.