Jump to content
Sign in to follow this  
Totoke

Suzuki xf 650 voblaj

Recommended Posts

Buna ziua !

 

Am achizitionat o motocicleta vara trecuta, un suzuki xf de 650 din 2002.

Am honarit-o in lung si lat , sunt foarte multumit de ea din punct de vedere tehnic. Am cumparat-o de la un tip care cazuse cu ea, se poate observa pe elementul de protectie al tobei de esapament ,frana de fata si putin pe bratul drept al furcii. 

Am observat asta in momentul cumpararii dar am spus ca e doar o problema estetica asa ca nu am pus la suflet.

Dupa o perioada am realizat ca in momentul in care iau mainile de pe ghidon aprox la 80 kmh are voblaj. Nu este foarte agresiv dar este ca o vibratie care apare la 80 iar dupa ce trec de scara asta dispare. ( tin sa spun ca se simte numai cand iau mainile de pe ghidon).

Am cautat informatii pe forum in legatura cu voblajul respectiv , de ce apare si de unde.

Din cunostintele mele amatorii despre mecanica am inceput sa "mesteresc la ea" , am schimat rulmentii de la jug care erau deteriorati si aveau un anumit sunet de clinket dar voblajul inca este acolo. Am verificat roata de fata si nu este descentrata si nici nu are joc in rulemt,  am dat jos amortizoarele de pe furca si nu sunt strambe , nu curg, nu au joc. 

Am ramas fara idei despre ce ar putea fii in legatura cu voblajul care inca tine sa fie.

Daca este cineva care s-a confruntat cu ceva asemanator sau un mecanic care are idee despre asemenea situatii m-as bucura de orice sfat.

Va multumesc frumos  ! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul lucru, vezi sa ai presiunea corecta in guma fata. Asta e cel mai simplu, daca ai peste limita, nu e bine, la fel daca e prea moale.

Apoi, daca presiunea e buna, vezi daca e echilibrata roata fata.

Daca e si echilibrata, vezi sa fie montata corect, ca sens, si daca e ceva gen pirelli, sa fie cu semnul la valva. Daca e cu semnul rosu la valva, incearca sa o roteti pe janta 180^

Ultima solutie, schimba guma cu o alta, de la alt producator.

 

Toate astea in ideea ca guma nu e uzata mai mult decat martorul de uzura!

Edited by Dan Cata

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Totoke a spus:

Buna ziua !

 

 

Dupa o perioada am realizat ca in momentul in care iau mainile de pe ghidon aprox la 80 kmh are voblaj. Nu este foarte agresiv dar este ca o vibratie care apare la 80 iar dupa ce trec de scara asta dispare. ( tin sa spun ca se simte numai cand iau mainile de pe ghidon).

 

 

Nu-s mecanicos , dar la al meu facea cam la fel . ( nu i-am dat importanta oricum ) 

Pe unele forumuri mai gasesti capetele de ghidon (sau cum se numesc )  ...daca sunt chinezarii ieftine de aici poate fi problema ....originalele sunt mult mai grele .

Fiind monocilindru ...vibreaza din nascare rau ...poate ceva prinderi nu mai sunt ok si la viteza aia se manifesta mai urat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu voblaj la o anumita viteza, care apoi dispare, pe la 60 km/h, am avut cand am pus guma noua pe un motor. Guma veche, desi uzata, nu facea figuri.

Incearca sa montezi temporar alta guma. Macar asa afli daca trebuie sa cauti buba mai departe.

Cu freewindul am si dat de pamant de 2 ori pe camp de s-a strambat ghidonul dar voblaj nu a facut. In schimb, mergand cu ghidonul stramb, am observat ca faceam slalom pe drum din reflexul de a tine mainile la fel de intinse. Daca mergeam cu o mana mergeam drept. 

Edited by Pop Mihai Lucian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca furca si jugurile nu sunt strambe cel mai probabil necesita o servisare furca. Am patit exact ca tine si problema era ca cantitatea de ulei din jambe, una avea mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...

E de apreciat ca toti ii dati sfaturi care mai de care mai "interesante", dar nici unul nu se "agata" de ce a spus colegul:

 

Acum 19 ore, Totoke a spus:

Dupa o perioada am realizat ca in momentul in care iau mainile de pe ghidon aprox la 80 kmh are voblaj.

 

Intreb si eu: de ce sa iei mainile de pe ghidon la 80 km/h? 

Poate solutie este sa tina mainile acolo unde le e locul....

 

 

...just my 2 cents...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, The_Sin_Eater said:

 

Intreb si eu: de ce sa iei mainile de pe ghidon la 80 km/h? 

Poate solutie este sa tina mainile acolo unde le e locul....

 

Pentru ca asa se testeaza o motocicleta daca are problema cu directia sau intra in voblaj.

 

Anyway, va multumesc tuturor pentru raspunsurile si timpul acordat ! 

Am schimbat guma si totul este in regula , merge ata ! 

Asfalt uscat ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...