Jump to content
LoveBiciz

[SV650S] Probleme pornire

Recommended Posts

Se ia una bucată motociclist începător si dornic sa faca ture cat mai repede, se adaugă una bucată Suzuki SV650S 2006 luat pe repezeală si se asezoneaza cu ioc verificare tehnică. 

Recipe for disaster :)) 

Am luat permisul anul trecut in septembrie si ca sa mai prind un pic din sezonul moto am luat motorul un pic pe repede înainte. 

De atunci si pana in prezent am făcut deja vreo 3000km din care 80% prin București. 

 

În mare parte motocicleta merge, isi face treaba, însă câteodată nu vrea să pornească. 

Am ramas odată cu ea la Fabrica si nu pornea, ii dadeam contactul, apasam butonul si ciuciu. Nu se chinuia sa invarta motorul, nici un sunet, nimic, doar ca se stingeau putin farurile. Din întâmplare am ajuns atunci la Kronaumoto si Multã Stimă domnului de acolo ca mi-a explicat ce e ala un releu de pornire, unde il găsești si cum sa ii dai scurt sa pornească motorul. 

Zis si făcut, ajumg la motor, ii dau scurt la releul de pornire, porneste, fericiti nevoie mare si am plecat. 

Roblema este ca mi-a mai tot facut asa si prin urmare cumpar un releu de pornire nou nouț, il montez si ghici ce... Tot nu porneste trocariciul, doar daca ii dadeam din nou scurt. 

Dusă la mecanic, acolo porneste la sfert de fiecare data, si nici o eroare. 

Scos motorul de la iernat cu revizie filtre, ulei, gume, placute, tot nou. 

Fac 300km si iara nu vrea sa mai pornească, la scurt pornește, la buton nu vrea. 

Cum stau calare pe motor, băgată într-a 1a, țin ambreiajul o imping juma de metru si dau drumu brusc la ambreiaj si din pura intamplare apas apoi si buyonul sa ii dau la automat, si pornește. 

De atunci de fiecare data cand nu mai vrea sa pornească, o bag într-a 1a o imping 20cm, dau drumu brusc la ambteiaj, si dipa apas uyonul și pornește. 

 

S-a mai confruntat cineva cu probleme de genul? 

Aveți idee e la ce ar putea fi problema? 

 

Merci 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai cu o agrafa de hartie dupa tine, din aia neizolata (sau cu o sarma) iar cand iti face figura, incearca urmatoarea treaba:

 

Sub maneta de ambreiaj, sunt doua mufe conectate la un contact ( sistemul anti-prost sa ii zicem, nu te lasa sa o pornesti decat cu ambreiajul tras). Scoate mufele si fa strap intre ele (baga un capat al agrafei intr-o mufa si un capat in cealalta mufa) astfel incat sa inchizi circuitul, apasa pe buton si vezi ce se intampla. Daca porneste, buba e de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul pornește în 90% din cazuri fără probleme și știu să țin ambreiajul apăsat când o pornesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ți s-a spus anterior era sa mai elimini dintre factori. E din 2006, posibil să mai facă figuri cate una alta. Ia-o "băbește", cricul sus, "trasă" pe Neutru, ambreiaj, pornire. Apoi verifica mufele, cum spune colegul, contactul de la ambreiaj, de la cric, ce se poate la prima vedere. Daca nici de acolo nu se modifica nimic, poate o fuga la service cu o verificare mai amănunțită la sistemul de pornire, poate sistemul electric va rezolva nebuloasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, LoveBiciz a spus:

Motorul pornește în 90% din cazuri fără probleme și știu să țin ambreiajul apăsat când o pornesc. 

 

Nu asta iti spuneam. Citeste cu atentie ce ti-am scris. Tu ai doi senzori pe care ar trebui sa ii anulezi ca sa nu iti faca probleme cand ti-e lumea mai draga, dar asta inseamna sa nu fii uituc si sa incerci sa pleci cu ea in viteza sau cu cricul lasat. Eu am avut un SV650 cam 5 ani, tot generatia a doua, deci stiu cam ce bube au :). Daca vrei sa incerci sfatul pe care ti l-am dat si ai nevoie de ghidaj, te ajut cu cea mai mare placere. Daca nu, sfatul meu este sa cauti un mecanic care stie cu ce se mananca si sa lasi motorul la el pana ii da de cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am priceput și următoarea dată când o să facă figuri o sa încerc faza cu agrafa 🤔 Nu sunt chiar așa atehnic și cred că în principiu o să mă descurc, dar dacă nu și nu, mai lansez întrebări. 

 

Ce mă intriga era faptul că puteam să bâțâi de ghidon, să apăs ambreiajul orișicât motorul nu pornea, insa dacă o smuceam un pic ca și când aș vrea să o pornesc împinsă, dadeam apoi la automat și pornea.

 

Eu mă gândeam că dacă ar fi să fie vreun senzor, fie merge fie nu mai merge, nu că o să fie după cum bate vântul. 

 

Anyways, 

Merci, aștept acum să mai pot face ceva km fără să ma alerge poliția... Să îi dau ocazia sa imi facă figura. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, GoodKat a spus:

 

...

LA cumm zice omul ca is se stingeau ''putin'' faru  cand dadea la boton , eu nu suspectez nici un senzor , ci mai degraba o conexiune proasta . Eu zic sa verifice unde este ''---'' legat de cadru /motor ,  conexiunea la baterie , conexiunea la siguranta principala ...etc .... Electromotorul in sine ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 11 minute, LoveBiciz a spus:

Am priceput și următoarea dată când o să facă figuri o sa încerc faza cu agrafa 🤔 Nu sunt chiar așa atehnic și cred că în principiu o să mă descurc, dar dacă nu și nu, mai lansez întrebări. 

 

Ce mă intriga era faptul că puteam să bâțâi de ghidon, să apăs ambreiajul orișicât motorul nu pornea, insa dacă o smuceam un pic ca și când aș vrea să o pornesc împinsă, dadeam apoi la automat și pornea.

 

Eu mă gândeam că dacă ar fi să fie vreun senzor, fie merge fie nu mai merge, nu că o să fie după cum bate vântul. 

 

Anyways, 

Merci, aștept acum să mai pot face ceva km fără să ma alerge poliția... Să îi dau ocazia sa imi facă figura. 


Sa vezi cate probleme mi-a facut mie senzorul de ambreiaj :D Se manifesta foarte dubios, ba pornea, ba nu pornea, nu facea nimic, miscam motorul, pornea. De asta l-am adus in discutie. Verifica si senzorul de cric. Chiar daca problema nu este acolo, macar le cureti si elimini potentiale probleme ce pot aparea in viitor.

Acum 11 minute, taong_mapagbiro a spus:

LA cumm zice omul ca is se stingeau ''putin'' faru  cand dadea la boton , eu nu suspectez nici un senzor , ci mai degraba o conexiune proasta . Eu zic sa verifice unde este ''---'' legat de cadru /motor ,  conexiunea la baterie , conexiunea la siguranta principala ...etc .... Electromotorul in sine ...

 

Intr-adevar, poate fi un contact care nu este strans suficient de bine, oxidat, dar le luam pe rand, eliminam potentiale probleme. 

P.S. Desfa si carcasa comenzii acceleratiei si curata mizeria si oxidul de pe lamelele de contact ale butonului de pornire.

Edited by GoodKat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si senzorul de la cric, daca e cu miscat motorul. 

 

Si butonul de pornire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

faza se repeta si atunci daca apesi butonu de on/off sau nu a fost folosit cand a facut fitze ca nu porneste?

 

Eu zic ca e de la butonul de pornire/start.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, Cavaleru a spus:

faza se repeta si atunci daca apesi butonu de on/off sau nu a fost folosit cand a facut fitze ca nu porneste?

 

Eu zic ca e de la butonul de pornire/start.

La ce te referi buton de on/off? La KillSwitch? Pe ala nu cred ca l-am folosit in viata mea, e tot timpul pe ON.

 

Cat despre butonul de pornire/start, am facut in weekend o Poiana, plec de acasa, toate bune, ajung la benzinarie, opresc motorul, scot cheia sa desfac busonul, alimentez, bag cheia in contact, dau sa pornesc cat sa o mut 5 metrii mai in fata...CIUCIU, nu porneste, ii fac faza cu smucitul intr-a 1a porneste imediat, o mut, merg platesc ma intorc la motor, bag cheia, apas butonul, porneste la sfert.

Mai merg 30 de km, ajung la brasov, o parchez, ne plimbam, bem un cico, ne pregatim sa dam tura pe Poiana, bag cheia, apas butonul de start...CIUCIU, o smucesc, apas start, porneste. dam tura pe Poiana, oprim pentru poze, cand sa plecam, nu mi-a mai facut figuri pana la Bucuresti.

 

Cam d'aia zic ca e ciudat rau :))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

da de killswitch am intrebat in prima faza.

 

un contact imperfect sau butonul de start care face fitze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LoveBiciz curata contactele pe care ti le-am indicat mai intai. E un lucru bun oricum, si asa afara e urat cu crengi. La lista mai poti adauga senzorul de Neutru. E prins cu doua suruburi undeva in partea stanga a motorului, desfa-l, inspecteaza-i contactele, curata-l bine si incearca asa momentan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru sfaturi, revin cu intrebari cand se mai imbuneaza vremea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...