Jump to content

Heavyduties 39L vs 48L pentru ture solo


Recommended Posts

Salutari!

 

Am o intrebare pentru cei mai experimentati la ture lungi. Vreau sa iau un set de la HD dar sunt usor nesigur cu privire marimea coburilor.

Gandul meu data fiind diferenta infima de pret e sa optez pentru cele de 48 de litri. Dar.. oare sunt prea mari si cat de mult influenteaza la drum cutiile mari comparativ cu cele mici? 

 

Moto pe care ar urma sa fie puse e un Africa Twin XRV750 RD07. Daca se mai alinieaza cateva stele, turele din plan din vara asta ar fi Danemarca-Norvegia (si retur) si Danemarca-Romania (si retur), drumul spre RO doar daca va fi permisa intrarea in tara fara izolare pe la sfarsitul lui septembrie.

Solo rider, cort pus pe sa sau cob.

 

O alta intrebare ar mai fi cu privire la compatibilitatea suportului de genti intre XRV750 RD07 1994 si un Transalp XL650V 2004 - as avea o optiune sa imprumut setul de 39 pentru prima tura si sa imi cumpar eu ulterior gentile direct de la baieti din Cluj cand ajung in RO.

 

Admin, iertare daca topic-ul nu e pus unde trebuie - te rog muta-l la nevoie.

Link to post
Share on other sites

hai ca e simplu: cu 39 sau 48, motoreta oricum e lata, dar in alea de 48 poti sa bagi ce bagi in alea de 39, invers nu prea :)

 

Link to post
Share on other sites

Diferenta de latime intre cutii este de 30mm..deci cu cutiile de 48 vei fi in total cu 60mm mai lat. Totodata, tre sa tii cont si de greutatea suplimentara conferita de bagajul / suvenirurile ce vor avea loc in plus.

 

Mai departe..journey wise..tine de tine cat de bine vei reusi sa te strecori printre masini / obstacole in configuratia noului gabarit.

Edited by ilie.ardeias
Link to post
Share on other sites

Am avut cutii de 48L de la HD pe un Transalp si pentru 2 persoane au fost OK ca spatiu pentru bagaj. Cu pasager ma limitez la asfalt si forestiere foarte usoare, si nu am simtit dezavantaje mari.

Cand mergeam singur insa ma incurcau. Spatiul era prea mult pentru ca: 1. nu ai oricum atat de mult bagaj 2. ai locul liber pe sea unde poti pune intr-un drybag cort , sac de dormit si alte echipamente de camping. Prins pe locul din spate pe sea bagajul incurca mai putin. Cand merg singur ma aventurez pe forestiere mai salbatice si mai proaste. Aici apare dezavantajul cutiilor mari/late - ai mai mult loc, ai tendinta sa pui mai mult, sa cumperi mai multa mancare/chestii, motoreta devine mai grea, e mai lata si deci mai greu  de manevrat. Diferenta de latime nu e sesizabila pe asfalt, dar poate devin semnificativa in conditii mai tehnice (drumuri inguste, cu maluri inalte, sleauri adanci)

 

Daca  cutiile sunt acelasi model HD, in principiu sistemul de atasare al cutiilor pe rack-ul specific motocicletei e identic din ceea ce stiu eu la toate mobrele. E un dreptunghi de teava de dimensiune standard pe care vin niste elemente din plastic foarte rezistent. Deci daca sunt cutii din aceeasi generatie, ar trebuii sa mearga fara probleme transferate de la Transalp la ce ai tu. Dar HD au facut cel putin 2 modele/generatii de cutii, (cele actuale si unele mai urate, mai patratoase, fara colturi de plastic) si nu stiu daca exista diferente la sistemul de atasare intre generatii.

 

Personal, iti recomand HD - fac cutii bune raportat la pret.

Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri! Nu am de gand sa ma bag pe poteci inguste, nedumerirea mea cu privire la dimensiuni era cu referire la mers de autostrada si drumuri circulate de masini. Iar ca volum si implicit capacitate de transport in genti.. da, acum sunt singur pentru tura urmatoare dar poate la un moment dat va aparea si pasagerul - cine stie. Plus ca port 47 la pantofi, deci o pereche de ghete o sa ocupe ceva spatiu :)

Topcase nu am si nici nu as pune, AT-ul mi-e destul de inaltat si as vrea sa-i tin centrul de greutate cat de jos posibil. 

In principiu as avea de gand sa iau modelul nou de la HD. Intrebarea referitor la compatibilitatea AfricaTwin/Transalp era cu privire la rack-ul pe care se monteaza gentile si nu la sistemul de cleme de pe genti. @Marius Mihasan, poate ai tu cumva idee de asta? La tine cum se prinde dreptunghiul acela de moto, vine pe scaritele pasagerului direct in surub sau au clema? In partea de sus se prinde cumva sub suportul de bagaj de pe cotita mobrei?  

 

In alta ordine de idei, am facut un test-run in weekend prin sudul Suediei, am reusit sa acoperim 550km de drumuri secundare in 2 zile (am pornit tarziu in ambele zile), cu innoptare in refugiu amenajat (cortul nu a fost necesar). Una peste alta, destul de multumit de cum se tine la drum cu Givi-urile vechi, dar prefer genti cu incarcare pe sus care sa fie si rezistente la ploaie (de altfel si motivul principal pentru care as incerca sa iau un set HD inainte de Norvegia, cele pe care le am deja nu tin la ploaie) :)

 

IMG_20200627_203815454_HDR.thumb.jpg.267fedaea00467b4a58f064122a2fdde.jpg      IMG_20200627_223031453.thumb.jpg.1cc827b9f41e58cd71f27d079501c6bf.jpg 

 

Si un cadru din miez de noapte, tipic pentru perioada asta in Scandinavia:  :)  

 IMG_20200628_013710445.thumb.jpg.4f1cbf07e85b7c65298e75b6e41bb193.jpg

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 29.06.2020 la 16:42, Danutzzz a spus:

@Marius Mihasan, poate ai tu cumva idee de asta?

 

Nu cred ca rack-urile pot fi montate de peTransalp pe Africa. Poti trimite un e-mal la Hduties, baietii sunt saritori daca sunt prin tara. Oricum, aici ai instructiunile pe care le-am primit de la HDuties. https://www.dropbox.com/s/u3i5ksrrrp43ihs/Mounting instruction for Panniers Rack on Honda Transalp 700.pdf?dl=0

Au mers perfect, fara aproximari. Sunt pentru ce am avut eu, XL700. Nu mai am transalpul. Acum merg cu un V-Strom la care am pus cutii Bumot de 40/41L  http://www.bumot.eu/en/home.html. Asta din cauza ca HDuties nu fac suport pentru V-Stromul meu, altfel am fost foarte multumit de cutiile HDuties.

Edited by Marius Mihasan
Link to post
Share on other sites

mai e un tip care face niste cutii tare faine la aspect @eskapada @eskapada moto  contacteaza-l, eu il am pe facebook si produce in cantitati mari. Nu stiu de suporti ce sa zic dar poti vorbi cu el si te ajuta.

 

Suportii e bine sa fie fixati bine pe motoreta, te ajuta in caz de tranta (protejeaza) plus ai de ce sa apuci in cazul in care trebuie sa o ridici sau sa o impingi (gen in off cand esti in grup)

Link to post
Share on other sites

Am pus intr-un final comanda la HD pentru cutiile de 48l, ramane de vazut daca sunt prea mari si incomode. Excursia din weekend-ul celalalt cu setul Givi m-a facut sa realizez ca nu prea stiu cum trebuie sa impachetez usor un bagaj si ca mai am de invatat. 

Comunicarea cu baietii de la HD a fost super, mi-au rezervat setul pana in momentul in care m-am hotarat eu si am pus comanda. Livrarea la fel, prompt, cu online tracking - se pare ca in max 2-3 zile ar trebui sa primesc coletul. 

O sa revin cu niste poze dupa ce le primesc :)

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Deloc rau, chiar daca rack-ul de montaj e destul de lat. 

Calitatea setului e de top, montajul nu a fost extraordinar de dificil.

image.thumb.png.c1943e22be01e3762b46c6a02c429ea5.png

 

Happy client, urmeaza si tura in cateva zile :)

Link to post
Share on other sites
Acum 41 minute, Lucian_M a spus:

Ai sa-mi bag, una e la Oradea, cealalta la Constanta. De curiozitate, ce latime are acum?

 

Nu am masurat, dar destul.

Tovarasul @melciu face misto de mine, zice sa-mi pun becuri la colturile cutiilori ca la camioanele de UPS :)

Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, Lucian_M a spus:

Lumini de gabarit. Eu am pus reflectorizante.

 

La fel voi face si eu.. Arata bine mobra ta :) 

Link to post
Share on other sites

Au desenat ăștia prin cartier la mine niște benzi pe care jur că nu încăpeți cu cutiile voastre! 😈

 

IMG_20200714_161155.jpg

Link to post
Share on other sites

La mine inca n-au apucat.

 

Danutz, merci, pana acum toti mi-au zis ca e urata cu spume. Eu is multumit, abia nu face cu ochiul la vreun hoț.

Link to post
Share on other sites

Nu regret alegerea celor de 48, cu o singura mentiune.: Dată fiind lățimea rackului de XRV750, lățimea coburilor și falsa impresie că a le umple e safe, e ușor să dai de probleme. 

Lectie învățată azi: încărcat la nivelul la care am fost, trebuie luat gândul de la orice peste 115 km/h - asta daca nu-ți plac experientele extreme și vrei sa vezi cum se simte un voblaj. Am observat asta de ieri, dar azi m-am lăsat dus de entuziasm pe o depășire iar la repliere când am trecut de elementele vibratoarele de pe mijlocul drumului am avut o clipă în care m-am văzut împrăștiat pe jos. Din fericire am avut noroc, dar peste 110-115 eu nu mai urc când am cutiile pline :))

(Da, știu că viteza mea a fost muult peste limita legală în Norvegia.. dar altfel ajungi sa mergi de-odata cu campervan-urile și nici aia nu e prea plăcut daca ma-ntrebi pe mine).

Lăsând asta la o parte, va salut din Mo I Rana! Iar pozele de mai jos sunt de acum 4-5 ore din Saltfjællet, in fața Arctic Circle Center. In sfârșit bag excursia la care am visat de ani de zile... <3

 

IMG_20200725_195710593_HDR-01.jpeg

IMG_20200725_200513_913.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...