Jump to content

Yamaha Diversion pornită de la baterie auto


Recommended Posts

Bună . As dori un pic de ajutor de la voi , daca se poate și vă rog . Am un amic ce are o Yamaha Diversion . A pornit-o in urmă cu câteva zile de la bateria auto , cu autoturismul pornit . Motocicleta a pornit foarte vreu . Mie mi s-a părut ca a durat o veșnicie . 

 In cele din urmă a pornit , motorul a funcționat normal.  A fost lăsat vreo 10 minute in funcționare . Dupa o zi , am mers cu prietenul ăsta la garaj si a încercat din nou să pornească motorul . A cuplat bateria ( care intre timp a fost pusă pe redresor ) , a băgat cheia , a apăsat butonul start , dar nu s-a intamplat nimic . Decat becul verde de pozitie nula a schimbatorului si un bec de la ulei care s-a aprins , apoi s-a stins . A mai incercat , dar nimic . Credeam că bateria e cu probleme . Dintr-o dată , fără să facă nimic la motocicleta , a inceput să învârtă electromotorul , și a pornit . 

  Am incercat să schimbam bateria cu una nouă  . Cand conectam a doua bornă , electromotorul pornea să învârtă , chiar și cu cheia scoasă din contact . Daca bagă cheia in contact , pornește motorul . 

 Ce credeți că e dus ? Ce ar trebui să verificam ? 

 Mulțumesc .

Edited by nordix
Link to post
Share on other sites

Spune-i sa nu mai dea la automat in reprize foarte lungi, s-a supraincalzit ceva in releu si a ramas cuplat. Cand nu porneste un motor din prima sau a doua cheie trebuie sa te gandesti unde e problema si nu sa insisti pana creezi altele.

Link to post
Share on other sites

     Sincer să fiu , nu mai pornise motorul de vreo 3 luni . Acum i-am zis inclusiv să nu forțeze nota cu pornirea de la bateria auto , dar nu m-a ascultat . 

   Zilele care urmează o să verificăm releul și îl schimbăm . 

   Mulțumesc de răspuns . 

Link to post
Share on other sites

poti sa pui si baterie de 2890994893939393993 de amperi, nu de acolo e problema. fizica de clasa a saptea. electromotorul va "suge" doar cat poate el, nu mai mult. un electromotor care suge la pornire 190 cca de exemplu dintr-o baterie ce poate furniza 190 cca va suge 1000 cca dintr-una care poate 1000 cca. tot 190 va lua.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, nordix a spus:

Motocicleta a pornit foarte vreu . Mie mi s-a părut ca a durat o veșnicie . 

Probabil că în această "veşnicie", căldura disipată pe releul de pornire (serie cu electromotorul) a încălzit releul suficient timp, atât cât să se deformeze piesele (ghidajele) din plastic şi să se blocheze în poziţia cuplat.

Alt releu.

Link to post
Share on other sites

  Bună . Am luat azi carenele jos de pe motocicleta , am luat scaunul , chiar și rezervorul . Am încercat să identific acel releu de pornire . Am găsit două relee . Mai jos sunt poze cu motorul , și poze cu releele . Vă rog să imi spuneți daca vreunul din ele e cel pe care ar trebui să il schimb , sau dacă nu , atunci unde ar trebui să il gasesc pe cel defect .

  Am uitat să precizez că motocicleta e modelul din 1995 .( poate are vreo importanță ) .     Mulțumesc ..

IMG_20210118_170107.jpg

IMG_20210118_170110.jpg

IMG_20210118_170113.jpg

IMG_20210118_170152.jpg

IMG_20210118_170157.jpg

IMG_20210118_170507.jpg

IMG_20210118_170514.jpg

IMG_20210118_170528.jpg

Edited by nordix
Adăugare an productie motocicleta
Link to post
Share on other sites

Prima poză pusă e cu releul de semnalizare de direcţie ...

Releul cu pricina are două cabluri groase, unul vine de la baterie iar celălalt pleacă spre electromotor.

Ar trebui să fie pe undeva aproape de baterie.

Cam aşa ceva:

OIP.jpg.0f9ab5cc4fe3426ded1c41e6d11a6c88.jpg

image.png.1e7a922221fbb03720403cb34ab229c6.png

Link to post
Share on other sites

Sau aşa:

OIP.thumb.jpg.da3419eac08426a0c51568d03bbcd1ab.jpg

Nu se vede în poza ta şi partea opusă. Trebuie să aibă 2 borne cu papuci serioşi / şurub şi o cuplă (nu doar cuplă-mufă).

Acum 5 minute, nordix a spus:

Nu e releul din pozele 4-5 ?

Nu e.

Cam aşa arată:

11go-c7df499e0f7a5a644756303c51f11ff3.thumb.jpg.3621335776f9134f94ade4c8f63a016c.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, easy ride on! a spus:

Sau aşa:

OIP.thumb.jpg.da3419eac08426a0c51568d03bbcd1ab.jpg

Am căutat un releu care să semene cu cel din poza pusă de tine , dar nu este ... Sunt doar cele doua din pozele de mai sus . 

  Ce nu am putut identifica este piesa încercuită din poza aceasta . 

  Stie cineva ce e ?

IMG_20210118_181844.jpg

Link to post
Share on other sites

svr-dec077dcef5ff233234b4e0de19f511f.thumb.JPG.130ef1a274d45fdb4988b713c00a8665.JPG

Ce ai încercuit acolo pare a fi redresorul regulator pentru alternator.

https://www.manualslib.com/manual/1161720/Yamaha-F-Diversion-Xj6f.html?page=81#manual

Link to post
Share on other sites

Releul ăsta este sub şea şi are un capac de protecţie peste el.

L-ai găsit?

Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, easy ride on! a spus:

Sau aşa:

OIP.thumb.jpg.da3419eac08426a0c51568d03bbcd1ab.jpg

,,Nu se vede în poza ta şi partea opusă. "

  In care poză nu se vwde partea opusă ? 

 

 

 

Acum 9 minute, cozmino a spus:

Urmareste firul de plus (ROSU) care este conectat la baterie. Vezi unde-i celalalt capat.

Uite o idee super care o să mă ajute ... 

 Trebuie să menționez că momentan nu mai sunt la garajul unde e motorul iar pozele care le-am facut și le-am încărcat mai sus le-am facut cu bateria de la telefon foarte descărcată . Nu am putut face mai multe poze că mi s-a inchis telefonul . 

 Dar cand merg la garaj am să urmaresc firul roșu să văd care e prima piesă la care ajunge ..

   Mulțumesc tare mult de ajutorul foarte prompt pe care mi-l dați ..

Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, nordix a spus:

Mulțumesc tare mult ...

Pentru puţin. Afară ninge ...

Şi in consecinţă acum ar fi ceva vreme pentru "mecanizarea agriculturii" (Iarna car şi şi vara sanie ...) :)

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites

Bună . Am gasit in manualul de mai sus locatiile astea două ale releului . 

  Una e in lateral la codița , alta in fata stanga fatade baterie . 

 Cele doua relee care sunt in pozele de mai sus ale postului sunt din locatia din fata bateriei . 

 Cel cu seria ,,2UJ-81950-00" este cel care in pozele manualului este denumit ,,relay assembly" . 

 In locația de la codiță nu țin minte să fi fost ceva relee . O să mă mai uit , dar din cate imi amintesc , acolo nu era nimic , altfel le luam la puricat . 

 Deci , e ăla releul căutat sau nu ? 

Screenshot_2021-01-19-12-52-11-183_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg

Screenshot_2021-01-19-12-53-02-210_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, easy ride on! a spus:

Nu în codiţă!

Orientativ:

 

 

Aproximativ in acea locație , dar le partea cealaltă erau cele doua relee din pozele de mai sus . 

Link to post
Share on other sites

 

Este undeva pe lângă baterie şi are un cablu gros (cât un creion) între el şi baterie şi unul gros între el şi electromotor.

 

Mai are pe el o mufă pătrată şi una-două siguranţe fuzibile.

 

Aşa îl vezi şi demontat.

Bingo?

Sper că înţelegi câta limba engleză.

Link to post
Share on other sites

Probabil maine trecem pe la garaj , cu amicul care e proprietarul motorului și ne uitam din nou . Sper să îl găsim . Vă anunț cu privire la progresele făcute . 

 In cel mai rău caz , dacă nu îl găsim , fac poze peste poze , eventual și o filmare , dau rezultatele aici și dau și un id. de messenger . Apoi daca a vrea cineva să povestim acolo și să ne ajute eventual cu video ...

 Mulțumesc ..

Bună . Acum suntem la garaj . Am gasit releul . Am mers pe firul rosu , si uite-l . Mulțumesc mult de răspunsuri și de rabdare ..

IMG_20210120_152000.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...