moshu75 Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 salutare dragi motociclisti Am initiat acest topic pentru a oferi informatii si pareri referitor la ce inseamna un proces de restaurare,cu toate etapele prin care am trecut ,problemele pe care le am avut si rezolvarile lor din partea mea.Pentru inceput pot sa spun ca i ti trebuie putina nebunie sa te apuci de asa ceva,ambitie si ceva in portofel.Eu am avut un atu lucrand in domeniul confectiilor metalice,ajutandu ma de cunostintele si relatiile pe care le am in acest domeniu.Nebunia a mers pana acolo incat mi am facut cabina de sablat cu nisip pt a putea curata piesele.Si cel mai important este sa ai cu cine....Multumesc LOLO_ID Cam atat cu introducerea.I mi pare rau ca nu am initiat topicul atunci cand am inceput restaurarea,dar niciodata nu i tarziu. Subiectul restaurarii este o Honda V65 VF 1100,cunoscuta ca Honda Magna 1100.Fiind posesor a 2 motociclete de acest gen,m am hotarat sa incep proiectul la una dintre ele.Motocicleta a fost dezmembrata complet,piesele fiind puse in ladite ,etichetate si fotografiate pe ansamble.Oricat le ai fotografia si le ai eticheta,tot o sa ai probleme in a le identifica la montare,dar cat de cat te ajuta.UN alt ajutor fara de care nu poti incepe restaurarea este cartea de service a motocicletei.Se gaseste usor pe internet pentru fiecare motocicleta.Eu am descarcat o si am copiat o la un centru,pretul fiind 40 lei. REVIN... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TETEA. Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Hai cu pozele si povestea mai departe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted January 27, 2021 Author Share Posted January 27, 2021 Acum 3 minute, TETEA. a spus: Hai cu pozele si povestea mai departe... Salutare.Povestea o sa continue,cu pozele o sa fie mai greu.M am trezit tarziu sa postez CADRUL Cu el am avut cele mai mari batai de cap. l am dezechipat complet iar primul pas a fost sablarea.Am protejat locasurile pt rulmentii la bascula si la jug,si placuta cu seriile.La Magna este compus din 2 bucati,pentru a putea demonta/monta motorul.Sablarea a fost greoaie.multe colturi,greu de manipulat dar pana la urma am reusit. Urmatorul pas a fost zincarea.De aici incepe nebunia.Zincarea a iesit super,arata bestial,pana a 2a zi.In cadrul procesului de zincare,prima etapa este decaparea cu acid,adica scufunzi fieroaica intr o baie de acid.Dupa ,se zincheaza si se neutralizeaza cu apa.Problema a fost ca acidul a intrat in tevile de la cadru pe langa suruburile de sacrificiu sau pe unde a gasit el loc,ramanand acolo o parte din el.Normal trebuia sa intre si apa dupa el,sa l neutralizeze.Sanchi,n a intrat.M am trezit cu acid pe gresia din hol unde era cadrul la uscat si pete pe zinc pe unde a iesit .Fugi cu cadrul in cada si fai dus.Am bagat apa prin toate gaurile disponibile si lasata sa curga.Cand l am intors de pe o parte pe alta,am mai gaurit si tavanul din baie.Paguba...2 placi de gresie compromise,cateva pete pe parchet,1 prosop distrus si o gaura n tavan.Acum,era plin de apa...Pune cadrul in masina,si du l la cuptor pt uscare.I al de la cuptor si du l iar la sablare sa indepartez petele aparute care deja dadeau in rugina.L am sablat pe tot din nou.Nu s a atins sablarea de zinc decat unde era compromis.In rest ,totul ok.Cu ocazia asta l am si matuit cu scotchbrite,pregatind ul pentru vopsire. Acum,alta problema.Discutand cu cei de la vopsitoria electrostatica,nu mi au garantat ca or sa l poata vopsi 100%.Mi au explicat ca sunt unghiuri in care pulberea nu este atrasa din nu stiu ce cauza electrostatica si este foarte probabil sa ramana nevopsit.Am zis pas....Am trecut la vopsirea clasica.La vopsitor am aflat ca nu orice grund adera pe zinc....joaco p asta...Acum,ce grund?De fapt,cadrul teoretic nu mai trebuia grunduit fiind zincat,dar trebuia un liant intre fieroaica si vopsea.Dupa consultatii cu vopsitorul si cu firma de vopseluri,am cumparat grund epoxidic,urmand ca vopsirea sa fie 1 strat grund,2 sau 3 de vopsea si 2 de lac. Cadrul momentat este la vopsitor,urmand sa va arat ce a iesit Cadrul zincat... PS...dupa vopsire urmeaza sa bagam ulei in cadrul.... POMPA FRANA SPATE -demontata -sablat tija si corpul pompei -zincat tija si schimbat piulitele blocatoare -vopsit electrostatic corpul pompei -curatate garniturile (nu a fost nevoie de inlocuire) si dat lustru cu pasla pe tubul pompei -ansamblata la loc Inainte... Dupa Suport ventilator radiator.. Sablat, zincat si vopsit electrostatic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TETEA. Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Eu as rezolva gaura aia din tavan, parchetul si gresia, inainte de a merge mai departe cu fieroaica. Stii vorba aia... Happy wife, happy life. :)) Astept continuarea! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted January 27, 2021 Author Share Posted January 27, 2021 Acum 1 oră, TETEA. a spus: Eu as rezolva gaura aia din tavan, parchetul si gresia, inainte de a merge mai departe cu fieroaica. Stii vorba aia... Happy wife, happy life. :)) Astept continuarea! cu parchetul si gresia am rezolvat o dar gaura din tavan este la locul ei.in seara asta slaba miscarea la garaj.Ne am resimtit dupa tuica fiarta de aseara. Levier frana si pompa frana fata sablate,curatate garniturile,vopsite electrostatic, zincat surub banjo polisat capac rezervor,refacut oglinda tub pompa cu pasla, Levier ambreiaj si pompa sablate,curatate garniturile,vopsite electrostatic,zincat surub banjo si tija dintre levier si pompa polisat capac rezervor,refacut oglinda tubului de pompa la ambele am demontat ochiurie de nivel,acum le astept pe cele noi pentru a le schimba suruburile de prindere de asemenea sablate si zincate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aurex Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 Salut ! De unde ai comandat ochiurile de nivel pt ambele vase de lichid? Adica sper ca e vb de geamurile circulare pt vizualizare nivel lichid. Am mare nevoie sa le inlocuiesc si eu la un CBX din 83....Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted January 28, 2021 Author Share Posted January 28, 2021 Acum 26 minute, Aurex a spus: Salut ! De unde ai comandat ochiurile de nivel pt ambele vase de lichid? Adica sper ca e vb de geamurile circulare pt vizualizare nivel lichid. Am mare nevoie sa le inlocuiesc si eu la un CBX din 83....Multumesc Salut. Le am comandat la SHR Motors din Pitesti. Nu MI au ajuns Inca sa ti pot da detalii despre calibrate. Pret 20 Lei set A venit randul etrierilor Inca un rand de zincate... si altele pregatite de sablat_zincat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lolo_ID Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 Au venit şi "ochii" de vizitare de la pompe : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TETEA. Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 Sunt curios de potriveală. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted January 28, 2021 Author Share Posted January 28, 2021 Acum 3 ore, TETEA. a spus: Sunt curios de potriveală. Maine seara vedem. Pentru astazi am avut altele in plan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adidas Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 Salut! Ti-am mutat topicul in sectiunea corecta: Totul despre motociclete -> Motocicleta mea Succes cu proiectul! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted January 31, 2021 Author Share Posted January 31, 2021 Acum 8 ore, adidas a spus: Salut! Ti-am mutat topicul in sectiunea corecta: Totul despre motociclete -> Motocicleta mea Succes cu proiectul! Salut.Multumesc "Ochiurile" de vizitare au fost ok pe dimensiunea, nu stiu momentan daca au pierderi de lichid. Vad la montajul final. Montarea lor, munca de chinez batran. Trebuie putina rabdare si atentie. Metoda folosita a fost menghina cu cârpa si cheie tubulara de 13 Si etrierul stanga fata este gata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lolo_ID Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 Carcasa termostatului e gata şi jugul inferior pregătit de sablat şi vopsit : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 GARAJ MOTO RETRACTABIL, un alt proiect in lucru, in paralel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TETEA. Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 Hmmm... Garajul ala ma face sa caut solutii pentru o talpa de pamant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grigore1 Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 Acum 22 ore, moshu75 a spus: GARAJ MOTO RETRACTABIL, un alt proiect in lucru, in paralel. Felicitari! Pentru proiectul asta , idee ce o urmaresc de mult timp pe net in diverse locuri , iti pot da prelata aferenta . Este de culoare albastra , nu este absolut noua , dar macar incerci fara sa cheltui. D>a un semn daca te intereseaza si spor in ceea ce faci! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted February 2, 2021 Author Share Posted February 2, 2021 Acum 12 ore, Grigore1 a spus: Felicitari! Pentru proiectul asta , idee ce o urmaresc de mult timp pe net in diverse locuri , iti pot da prelata aferenta . Este de culoare albastra , nu este absolut noua , dar macar incerci fara sa cheltui. D>a un semn daca te intereseaza si spor in ceea ce faci! Salut. Multumesc de aprecieri. Ma intereseaza prelata. Vorbim in privat? Ceva si in seara asta... Ne am ocupat doar de spalat piese si dat polish.La vopseaua grupului nu intervenim.Arata prea bine pentru cei aproape 40 de ani Pentru a vedea diferenta vizibila ,atasez poza initiala a unei piese din poza.... Acum 16 ore, TETEA. a spus: Hmmm... Garajul ala ma face sa caut solutii pentru o talpa de pamant. Cred ca ar merge si in parcare,pe un loc inchiriat.Problema mare sunt curiosii care or sa bage cutitul in ea sa vada ce i acolo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lolo_ID Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 La 02.02.2021 la 7:04, TETEA. a spus: Hmmm... Garajul ala ma face sa caut solutii pentru o talpa de pamant. 8 mp într-o curte cu acces permanent e suficient. În seara asta am dat discurile jos de pe roţi pentru a zinca suprafaţa ce nu intră în contact cu plăcuţele de frână. Nu am făcut poze ( sorry ). Preferăm să ne ocupăm timpul cu bibileala/munca. Trimit SMS acum către moshu75 ca să facă poze înainte de sablare şi zincare ( sper să vadă ). Furtunele de frâna sunt readuse la viaţă, banjo-urile sunt zincate, toate recipientele de plastic sunt "bec", furtunele de lichid de răcire sunt la fel, colierele furtunelor de la sistemul de răcire sunt înlocuite cu unele de inox. Sper să reuşim să facem cât mai multe poze pe parcursul restaurarii. ( urmează schimbul rulmenților+simeringurilor din butucii roţilor ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted February 4, 2021 Author Share Posted February 4, 2021 Inainte si dupa sablare Jantele pregatite pentru vopsit. S au schimbat rulmentii si simeringurile Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lolo_ID Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 Poze : Chiar acum, Lolo_ID a spus: Poze ( moshu75 cu biaxul ş polizorul unchiular - polish ) : Urmează video cu şasiul, grupul, jugul inferior, pompa de apă şi jantele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted February 9, 2021 Author Share Posted February 9, 2021 WhatsApp Video 2021-02-09 at 19.07.03.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TETEA. Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Bravo, baieti! Iese treaba treaba! Spor in continuare! Acum 7 ore, Starcream a spus: Mai bine la finalul lucrarii De ce, te gandesti sa nu mai faca vreo doua gauri pana termina lucrarea? Nu cred ca mai are treaba in casa cu cadrul, din punctul asta al lucrarii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moshu75 Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 Acum 7 ore, Starcream a spus: Salut.Multumesc pentru aprecieri.In afara de rulmenti,simeringuri,cateva coliere si vopsea,in procent de 95% va fi originala.Folosesc pana la ultima piulita de M6 ,sablata si zincata.Am ramas uimit de calitatea pieselor fabricate acum 40 de ani.Absolut toate bucsile de cauciuc sunt intacte,parca ar fi fost fabricate ieri. Acum 9 minute, TETEA. a spus: Bravo, baieti! Iese treaba treaba! Spor in continuare! De ce, te gandesti sa nu mai faca vreo doua gauri pana termina lucrarea? Nu cred ca mai are treaba in casa cu cadrul, din punctul asta al lucrarii. Astazi ridic cadrul buclucas de la vopsitor.Sunt mai rau ca aia micii cand il asteapta pe Mos Craciun Sablare... VID-20210210-WA0024.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lolo_ID Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Bunătăţuri : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiki Posted February 11, 2021 Share Posted February 11, 2021 ABONAT!!!! Bafta pe mai departe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.