Jump to content

Proiect Restaurare Honda V65 VF 1100 MAGNA


moshu75
 Share

Recommended Posts

salutare dragi motociclisti

 

   Am initiat acest topic pentru a oferi informatii si pareri referitor la ce inseamna un proces de restaurare,cu toate etapele prin care am trecut ,problemele pe care le am avut si rezolvarile lor din partea mea.Pentru inceput pot sa spun ca i ti trebuie putina nebunie sa te apuci de asa ceva,ambitie si ceva in portofel.Eu am avut un atu lucrand in domeniul confectiilor metalice,ajutandu ma de cunostintele si relatiile pe care le am in acest domeniu.Nebunia a mers pana acolo incat mi am facut cabina de sablat cu nisip pt a putea curata piesele.Si cel mai important este sa ai cu cine....Multumesc LOLO_ID

  Cam atat cu introducerea.I mi pare rau ca nu am initiat topicul atunci cand am inceput restaurarea,dar niciodata nu i tarziu.

 

Subiectul restaurarii este o Honda V65 VF 1100,cunoscuta ca Honda Magna 1100.Fiind posesor a 2 motociclete de acest gen,m am hotarat sa incep proiectul la una dintre ele.Motocicleta a fost dezmembrata complet,piesele fiind puse in ladite ,etichetate si fotografiate pe ansamble.Oricat le ai fotografia si le ai eticheta,tot o sa ai probleme in a le identifica la montare,dar cat de cat te ajuta.UN alt ajutor fara de care nu poti incepe restaurarea este cartea de service a motocicletei.Se gaseste usor pe internet pentru fiecare motocicleta.Eu am descarcat o si am copiat o la un centru,pretul fiind 40 lei.

 

REVIN...

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 3 minute, TETEA. a spus:

Hai cu pozele si povestea mai departe... :10:

Salutare.Povestea o sa continue,cu pozele o sa fie mai greu.M am trezit tarziu sa postez😦

CADRUL

 

 

 

Cu el am avut cele mai mari batai de cap. l am dezechipat complet iar primul pas a fost sablarea.Am protejat locasurile pt rulmentii la bascula si la jug,si placuta cu seriile.La Magna  este compus din 2 bucati,pentru a putea demonta/monta motorul.Sablarea a fost greoaie.multe colturi,greu de manipulat dar pana la urma am reusit.

Urmatorul pas a fost zincarea.De aici incepe nebunia.Zincarea a iesit super,arata bestial,pana a 2a zi.In cadrul procesului de zincare,prima etapa este decaparea cu acid,adica scufunzi fieroaica intr o baie de acid.Dupa ,se zincheaza si se neutralizeaza cu apa.Problema a fost ca acidul a intrat in tevile de la cadru pe langa suruburile de sacrificiu sau pe unde a gasit el loc,ramanand acolo o parte din el.Normal trebuia sa intre si apa dupa el,sa l neutralizeze.Sanchi,n a intrat🤪.M am trezit cu acid pe gresia din hol unde era cadrul la uscat si pete pe zinc pe unde a iesit .Fugi cu cadrul in cada si fai dus.Am bagat apa prin toate gaurile disponibile si  lasata sa curga.Cand l am intors de pe o parte pe alta,am mai gaurit si tavanul din baie😂😂😂.Paguba...2 placi de gresie compromise,cateva pete pe parchet,1 prosop distrus si o gaura n tavan.Acum,era plin de apa...Pune cadrul in masina,si du l la cuptor pt uscare.I al de la cuptor si du l iar la sablare sa indepartez petele aparute care deja dadeau in rugina.L am sablat pe tot din nou.Nu s a atins sablarea de zinc decat unde era compromis.In rest ,totul ok.Cu ocazia asta l am si matuit cu scotchbrite,pregatind ul pentru vopsire.

Acum,alta problema.Discutand cu cei de la vopsitoria electrostatica,nu mi au garantat ca or sa l poata vopsi 100%.Mi au explicat ca sunt unghiuri in care pulberea nu este atrasa din nu stiu ce cauza electrostatica si este foarte probabil sa ramana nevopsit.Am zis pas....Am trecut la vopsirea clasica.La vopsitor am aflat ca nu orice grund adera pe zinc....joaco p asta...Acum,ce grund?De fapt,cadrul teoretic nu mai trebuia grunduit fiind zincat,dar trebuia un liant intre fieroaica si vopsea.Dupa consultatii cu vopsitorul si cu firma de vopseluri,am cumparat grund epoxidic,urmand ca vopsirea sa fie 1 strat grund,2 sau 3 de vopsea si 2 de lac.

Cadrul momentat este la vopsitor,urmand sa va arat ce a iesit

 

 

 

Cadrul zincat... 

IMG_20210122_200146.jpg

IMG_20210122_195538.jpg

PS...dupa vopsire urmeaza sa bagam ulei in cadrul....

 

POMPA FRANA SPATE

 

-demontata

-sablat tija si corpul pompei

-zincat tija si schimbat piulitele blocatoare

-vopsit electrostatic corpul pompei

-curatate garniturile (nu a fost nevoie de inlocuire) si dat lustru cu pasla pe tubul pompei

-ansamblata la loc

Inainte... Dupa

IMG_20210108_173617.jpg

IMG_20210126_210254.jpg

Suport ventilator radiator.. 

Sablat, zincat si vopsit electrostatic

IMG_20201119_174310.jpg

IMG_20210127_113435.jpg

IMG_20210117_193727.jpg

IMG_20210127_183001.jpg

IMG_20210127_183028.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu as rezolva gaura aia din tavan, parchetul si gresia, inainte de a merge mai departe cu fieroaica. Stii vorba aia... Happy wife, happy life. :))

Astept continuarea! ;)

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, TETEA. a spus:

Eu as rezolva gaura aia din tavan, parchetul si gresia, inainte de a merge mai departe cu fieroaica. Stii vorba aia... Happy wife, happy life. :))

Astept continuarea! ;)

cu parchetul si gresia  am rezolvat o dar gaura din tavan este la locul ei😉.in seara asta slaba miscarea la garaj.Ne am resimtit dupa tuica fiarta de aseara.

 

IMG_20210127_183204.jpg

Levier frana si pompa frana fata

 

sablate,curatate garniturile,vopsite electrostatic, zincat surub banjo 

polisat capac rezervor,refacut oglinda tub pompa cu pasla,

 

Levier ambreiaj si pompa

 

sablate,curatate garniturile,vopsite electrostatic,zincat surub banjo si tija dintre levier si pompa

polisat capac rezervor,refacut oglinda tubului de pompa

 

la ambele am demontat ochiurie de nivel,acum le astept pe cele noi pentru a le schimba

suruburile de prindere de asemenea sablate si zincate

 

Link to comment
Share on other sites

Salut !

De unde ai comandat ochiurile de nivel pt ambele vase de lichid? Adica sper ca e vb de geamurile circulare pt vizualizare nivel lichid. Am mare nevoie sa le inlocuiesc si eu la un CBX din 83....Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Acum 26 minute, Aurex a spus:

Salut !

De unde ai comandat ochiurile de nivel pt ambele vase de lichid? Adica sper ca e vb de geamurile circulare pt vizualizare nivel lichid. Am mare nevoie sa le inlocuiesc si eu la un CBX din 83....Multumesc

Salut. Le am comandat la SHR Motors din Pitesti. 

Nu MI au ajuns Inca sa ti pot da detalii despre calibrate. Pret 20 Lei set

A venit randul etrierilor

IMG_20210128_170702.jpg

Inca un rand de zincate... si altele pregatite de sablat_zincat

IMG_20210128_171026.jpg

IMG_20210128_170948.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Ti-am mutat topicul in sectiunea corecta: Totul despre motociclete -> Motocicleta mea

Succes cu proiectul!

Link to comment
Share on other sites

  • adidas changed the title to Proiect Restaurare Honda V65 VF 1100 MAGNA
Acum 8 ore, adidas a spus:

Salut!

Ti-am mutat topicul in sectiunea corecta: Totul despre motociclete -> Motocicleta mea

Succes cu proiectul!

Salut.Multumesc

"Ochiurile" de vizitare au fost ok pe dimensiunea, nu stiu momentan daca au pierderi de lichid. Vad la montajul final. Montarea lor, munca de chinez batran. Trebuie putina rabdare si atentie. Metoda folosita a fost menghina cu cârpa si cheie tubulara de 13

IMG_20210129_213526.jpg

IMG_20210129_213545.jpg

Si etrierul stanga fata este gata

IMG_20210129_214001.jpg

IMG_20210131_190822.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 ore, moshu75 a spus:

GARAJ MOTO RETRACTABIL, un alt proiect in lucru, in paralel. 

IMG_20201230_122452.jpg

 

 

Felicitari!  Pentru  proiectul asta , idee ce o urmaresc  de mult  timp  pe net in diverse locuri , iti  pot  da  prelata aferenta . Este  de culoare  albastra , nu este absolut noua , dar macar incerci fara sa cheltui.  D>a un  semn  daca  te intereseaza si spor  in ceea ce faci!

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 ore, Grigore1 a spus:

Felicitari!  Pentru  proiectul asta , idee ce o urmaresc  de mult  timp  pe net in diverse locuri , iti  pot  da  prelata aferenta . Este  de culoare  albastra , nu este absolut noua , dar macar incerci fara sa cheltui.  D>a un  semn  daca  te intereseaza si spor  in ceea ce faci!

Salut. Multumesc de aprecieri. Ma intereseaza prelata. Vorbim in privat? 

 

 

Ceva si in seara asta... 

IMG_20210202_215848.jpg

IMG_20210202_215739.jpg

IMG_20210202_215842.jpg

Ne am ocupat doar de spalat piese si dat polish.La vopseaua grupului nu intervenim.Arata prea bine pentru cei aproape 40 de ani

Pentru a vedea diferenta vizibila ,atasez poza initiala a unei piese din poza....

IMG_20210108_172814.jpg

IMG_20210202_231454.jpg

Acum 16 ore, TETEA. a spus:

Hmmm... Garajul ala ma face sa caut solutii pentru o talpa de pamant.

Cred ca ar merge si in parcare,pe un loc inchiriat.Problema mare sunt curiosii care or sa bage cutitul in ea sa vada ce i acolo...

Link to comment
Share on other sites

La 02.02.2021 la 7:04, TETEA. a spus:

Hmmm... Garajul ala ma face sa caut solutii pentru o talpa de pamant.

8 mp într-o curte cu acces permanent e suficient.

 

În seara asta am dat discurile jos de pe roţi pentru a zinca suprafaţa ce nu intră în contact cu plăcuţele de frână. Nu am făcut poze ( sorry ).

Preferăm să ne ocupăm timpul cu bibileala/munca.

Trimit SMS acum către moshu75 ca să facă poze înainte de sablare şi zincare ( sper să vadă 😀 ).

Furtunele de frâna sunt readuse la viaţă, banjo-urile sunt zincate, toate recipientele de plastic sunt "bec", furtunele de lichid de răcire sunt la fel, colierele furtunelor de la sistemul de răcire sunt înlocuite cu unele de inox.

Sper să reuşim să facem cât mai multe poze pe parcursul restaurarii.

 ( urmează schimbul rulmenților+simeringurilor din butucii roţilor )

Link to comment
Share on other sites

Poze :

received_247124986883412.jpeg

20210209_191616.jpg

20210205_193552.jpg

20210205_193537.jpg

20210205_182849.jpg

20210205_182702.jpg

20210205_182631.jpg

Chiar acum, Lolo_ID a spus:

Poze ( moshu75 cu biaxul ş polizorul unchiular - polish ) :

received_247124986883412.jpeg

20210209_191616.jpg

20210205_193552.jpg

20210205_193537.jpg

20210205_182849.jpg

20210205_182702.jpg

20210205_182631.jpg

 

Urmează video cu şasiul, grupul, jugul inferior, pompa de apă şi jantele.

Link to comment
Share on other sites

Bravo, baieti! Iese treaba treaba! 

Spor in continuare!

Acum 7 ore, Starcream a spus:

 

Mai bine la finalul lucrarii 🤭

 

 

:DDe ce, te gandesti sa nu mai faca vreo doua gauri pana termina lucrarea? Nu cred ca mai are treaba in casa cu cadrul, din punctul asta al lucrarii. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, Starcream a spus:

Salut.Multumesc pentru aprecieri.In afara de rulmenti,simeringuri,cateva coliere  si vopsea,in procent de 95% va fi originala.Folosesc pana la ultima piulita de M6 ,sablata si zincata.Am ramas uimit de calitatea pieselor fabricate acum 40 de ani.Absolut toate bucsile de cauciuc sunt intacte,parca ar fi fost fabricate ieri.

 

Acum 9 minute, TETEA. a spus:

Bravo, baieti! Iese treaba treaba! 

Spor in continuare!

 

:DDe ce, te gandesti sa nu mai faca vreo doua gauri pana termina lucrarea? Nu cred ca mai are treaba in casa cu cadrul, din punctul asta al lucrarii. 

Astazi ridic cadrul buclucas de la vopsitor.Sunt mai rau ca aia micii cand il asteapta pe Mos Craciun🙂

Sablare... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...