RandomName Postat Februarie 3, 2021 Share Postat Februarie 3, 2021 Salutare! Acum cateva zile m-am decis sa scot mobra la o plimbare iar ceva interesant s-a intamplat. Statea la relantiv foarte greu chiar daca era setat pe maxim (doar de data aceasta) si cu socul tras tot cu acelasi efect, dupa ce motorul s-a incalzit am incercat sa plec asa cu el dar imediat cum lasam ambreiajul si i dadeam gaz usor se ineca. Nu stiu ce-mi veni dar am deconectat releul de incarcare si mobra parca isi mai revenise chiar daca nu in parametrii. Am mers pana cand s-a descarcat bateria urmand sa o pun pe redresor. Astazi ma gandeam sa pun un releu nou si bateria pe care am incarcat-o, ce parere aveti? Poate fi mai complicat decat am crezut initial? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 3, 2021 Share Postat Februarie 3, 2021 e foarte complicat cand habar n-ai ce faci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RandomName Postat Februarie 3, 2021 Autor Share Postat Februarie 3, 2021 Just now, superbec said: e foarte complicat cand habar n-ai ce faci Intr-adevar, ai dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 3, 2021 Share Postat Februarie 3, 2021 Acum 11 minute, RandomName a spus: Salutare! Acum cateva zile m-am decis sa scot mobra la o plimbare iar ceva interesant s-a intamplat. Statea la relantiv foarte greu chiar daca era setat pe maxim (doar de data aceasta) si cu socul tras tot cu acelasi efect, dupa ce motorul s-a incalzit am incercat sa plec asa cu el dar imediat cum lasam ambreiajul si i dadeam gaz usor se ineca. Nu stiu ce-mi veni dar am deconectat releul de incarcare si mobra parca isi mai revenise chiar daca nu in parametrii. Am mers pana cand s-a descarcat bateria urmand sa o pun pe redresor. Astazi ma gandeam sa pun un releu nou si bateria pe care am incarcat-o, ce parere aveti? Poate fi mai complicat decat am crezut initial? ce era setat la maxim, relantiul? si dc sa mergi cu socul tras? uite asa fara habar strici motoreta si apoi vii pe forum. revenind la oaia noastra: - ai incarcat bateria? monteaz-o la loc si porneste si masoara incarcarea. Daca habar n-ai sa faci asta mai bine du-te la electrician/mecanic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RandomName Postat Februarie 3, 2021 Autor Share Postat Februarie 3, 2021 6 minutes ago, Cavaleru said: ce era setat la maxim, relantiul? si dc sa mergi cu socul tras? uite asa fara habar strici motoreta si apoi vii pe forum. revenind la oaia noastra: - ai incarcat bateria? monteaz-o la loc si porneste si masoara incarcarea. Daca habar n-ai sa faci asta mai bine du-te la electrician/mecanic Relatiul era la maxim pentru ca nu statea in turatii, se ineca iar socul la fel. Nu am mers cu socul tras doar l-am tinut cat sa porneasca. Asa am sa fac, mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 3, 2021 Share Postat Februarie 3, 2021 Ce mobra e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Februarie 3, 2021 Share Postat Februarie 3, 2021 (editat) Pune un multimetru setat pe 20V la curent continuu pe baterie cu motorul oprit. Ar trebui sa iti arate peste 12.4V daca e incarcata bateria. Daca arata mai putin, bateria nu e incarcata si cel mai probabil, e dusa. Cu bornele pe baterie, porneste motorul si vezi pana la cat a scazut pana sa se redreseze la loc. Daca a scazut mai mult de 10V, ai probleme la circuitul electric (cu tot ce inseamna asta, la modul general). Vezi cat iti citeste la ralanti, trebuie sa ai intre 12-13V Apoi, cu motorul cald, tureaza-l si tine-l la 3500-4000 de turatii. Citirea trebuie sa fie peste 14V. Daca e mai putin, nu iti incarca bateria. Daca e peste 15V, iti incarca prea mult bateria si ai o alta problema. Editat Februarie 3, 2021 de misionaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 3, 2021 Share Postat Februarie 3, 2021 Acum 1 oră, misionaru a spus: Daca a scazut mai mult de 10V, ai probleme la circuitul electric (cu tot ce inseamna asta, la modul general). bateria e moarta e cauza in cele mai multe cazuri Acum 1 oră, misionaru a spus: Vezi cat iti citeste la ralanti, trebuie sa ai intre 12-13V peste 13v (cu baterie buna si incarcata) si farul aprins ! Acum 1 oră, misionaru a spus: Apoi, cu motorul cald, tureaza-l si tine-l la 3500-4000 de turatii. Citirea trebuie sa fie peste 14V. Daca e mai putin, nu iti incarca bateria. Daca e peste 15V, iti incarca prea mult bateria si ai o alta problema. nu e absolut necesar sa ai peste 14v , poti merge ani de zile cu un releu care incarca 13.8 in sarcina , peste 14.4v la motocicletele noi, peste 15.4 la unele vechi trebuie schimbat releul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Februarie 3, 2021 Share Postat Februarie 3, 2021 (editat) Multzam pentru completari. Acu', cred ca trebuie mentionat ca citirile trebuie facute cu releul de incarcare pus la locul lui, omu' a zis ca l-a scos Editat Februarie 3, 2021 de misionaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Februarie 9, 2021 Share Postat Februarie 9, 2021 (editat) Ce sa zic, discutia e atat de ampla incat nu cred ca are sens sa detaliem mai mult... Citat Deci: măsoară (cu voltmetru pe scala AC) tensiunea între cele 3 faze de la magnetou, în relanti, în gol. Dacă sunt identice şi toate peste 15-16V este ok. Static, verifici cu Ohm-metrul dacă nu există contact între fază (oricare) şi masă (şasiu). Dacă nu există este ok. Poţi monta releul nou. Iti dai seama ca l-ai bagat in ceata total cu masurarea celor 3 faze de la magnetou. Apropos! pentru edificarea mea personala, aici te referi la spirele de la stator, nu? Stiam ca doar ele scot 3 faze si trebuie sa fie egale, cat de cat...doar ca nu cunosteam termenul de magnetou. Editat Februarie 9, 2021 de misionaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.