Jump to content

"Releu" incarcare, baterie.


Recommended Posts

Salutare!

Acum cateva zile m-am decis sa scot mobra la o plimbare iar ceva interesant s-a intamplat.

Statea la relantiv foarte greu chiar daca era setat pe maxim (doar de data aceasta) si cu socul tras tot cu acelasi efect, dupa ce motorul s-a incalzit am incercat sa plec asa cu el dar imediat cum lasam ambreiajul si i dadeam gaz usor se ineca.

Nu stiu ce-mi veni dar am deconectat releul de incarcare si mobra parca isi mai revenise chiar daca nu in parametrii. Am mers pana cand s-a descarcat bateria urmand sa o pun pe redresor. 

Astazi ma gandeam sa pun un releu nou si bateria pe care am incarcat-o, ce parere aveti? Poate fi mai complicat decat am crezut initial?

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, RandomName a spus:

Salutare!

Acum cateva zile m-am decis sa scot mobra la o plimbare iar ceva interesant s-a intamplat.

Statea la relantiv foarte greu chiar daca era setat pe maxim (doar de data aceasta) si cu socul tras tot cu acelasi efect, dupa ce motorul s-a incalzit am incercat sa plec asa cu el dar imediat cum lasam ambreiajul si i dadeam gaz usor se ineca.

Nu stiu ce-mi veni dar am deconectat releul de incarcare si mobra parca isi mai revenise chiar daca nu in parametrii. Am mers pana cand s-a descarcat bateria urmand sa o pun pe redresor. 

Astazi ma gandeam sa pun un releu nou si bateria pe care am incarcat-o, ce parere aveti? Poate fi mai complicat decat am crezut initial?

 

ce era setat la maxim, relantiul? si dc sa mergi cu socul tras? uite asa fara habar strici motoreta si apoi vii pe forum.

 

revenind la oaia noastra:

- ai incarcat bateria? monteaz-o la loc si porneste si masoara incarcarea.

 

Daca habar n-ai sa faci asta mai bine du-te la electrician/mecanic

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Cavaleru said:

 

ce era setat la maxim, relantiul? si dc sa mergi cu socul tras? uite asa fara habar strici motoreta si apoi vii pe forum.

 

revenind la oaia noastra:

- ai incarcat bateria? monteaz-o la loc si porneste si masoara incarcarea.

 

Daca habar n-ai sa faci asta mai bine du-te la electrician/mecanic

 

Relatiul era la maxim pentru ca nu statea in turatii, se ineca iar socul la fel. Nu am mers cu socul tras doar l-am tinut cat sa porneasca.

Asa am sa fac, mersi.

Link to comment
Share on other sites

Pune un multimetru setat pe 20V la curent continuu pe baterie cu motorul oprit. Ar trebui sa iti arate peste 12.4V daca e incarcata bateria. Daca arata mai putin, bateria nu e incarcata si cel mai probabil, e dusa.

 

Cu bornele pe baterie, porneste motorul si vezi pana la cat a scazut pana sa se redreseze la loc. Daca a scazut mai mult de 10V, ai probleme la circuitul electric (cu tot ce inseamna asta, la modul general).

 

Vezi cat iti citeste la ralanti, trebuie sa ai intre 12-13V

 

Apoi, cu motorul cald, tureaza-l si tine-l la 3500-4000 de turatii. Citirea trebuie sa fie peste 14V. Daca e mai putin, nu iti incarca bateria. Daca e peste 15V, iti incarca prea mult bateria si ai o alta problema.

 

 

Edited by misionaru
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, misionaru a spus:

Daca a scazut mai mult de 10V, ai probleme la circuitul electric (cu tot ce inseamna asta, la modul general).

 bateria e moarta e cauza in cele mai multe cazuri

Acum 1 oră, misionaru a spus:

 

Vezi cat iti citeste la ralanti, trebuie sa ai intre 12-13V

peste 13v (cu baterie buna si incarcata) si farul aprins !

Acum 1 oră, misionaru a spus:

 

Apoi, cu motorul cald, tureaza-l si tine-l la 3500-4000 de turatii. Citirea trebuie sa fie peste 14V. Daca e mai putin, nu iti incarca bateria. Daca e peste 15V, iti incarca prea mult bateria si ai o alta problema.

 

 

nu e absolut necesar sa ai peste 14v , poti merge ani de zile cu un releu care incarca 13.8 in sarcina , peste 14.4v la motocicletele noi, peste 15.4 la unele vechi trebuie schimbat releul !

Link to comment
Share on other sites

Multzam pentru completari. 

 

Acu', cred ca trebuie mentionat ca citirile trebuie facute cu releul de incarcare pus la locul lui, omu' a zis ca l-a scos 😄

Edited by misionaru
Link to comment
Share on other sites

Ce sa zic, discutia e atat de ampla incat nu cred ca are sens sa detaliem mai mult...

 

Citat

Deci: măsoară (cu voltmetru pe scala AC) tensiunea între cele 3 faze de la magnetou, în relanti, în gol. Dacă sunt identice şi toate peste 15-16V este ok. Static, verifici cu Ohm-metrul dacă nu există contact între fază (oricare) şi masă (şasiu). Dacă nu există este ok. Poţi monta releul nou.

 

Iti dai seama ca l-ai bagat in ceata total cu masurarea celor 3 faze de la magnetou. Apropos! pentru edificarea mea personala, aici te referi la spirele de la stator, nu? Stiam ca doar ele scot 3 faze si trebuie sa fie egale, cat de cat...doar ca nu cunosteam termenul de magnetou.

 

Edited by misionaru
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...