Jump to content

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Recommended Posts

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Nah' ... nu mai mult de 2-3 ore de bâra-bâra călare pe zi (dar uneori şi mai mult), ore care trec pe nesimţite dar depind şi de peisajul din împrejurimi :moto:

Cu bicicleta (când eram puştan) pedalam mult mai multe ore ...

Între timp s-au mai asfaltat ceva "poteci".

Şi se mai găseşte ceva benzină (enorm de scumpă - e adevărat).

Dar dacă apa minerală la 'juma e cât 'juma de benzină ... ca în Sahara ... :D

Pai sa reglezi avansul la 4500 de km. parcursi, mi se pare firesc. Daca pui la timp ulei pe pasla aia poti face 13500 pe luna...

Acum 3 minute, shashka a spus:

Pai sa reglezi avansul la 4500 de km. parcursi, mi se pare firesc. Daca pui la timp ulei pe pasla aia poti face 13500 pe luna...

Scuze. M-am exprimat gresit. Poti parcurge de trei ori mai mult...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 11 minute, patrick1 a spus:

Da, însă prin lovirea pe nicovală a ciocănelului de la ruptor (indiferent de uzura "călcâiului") se măreşte progresiv şi inevitabil "luft"-ul contactelor ("points") şi creşte avansul.

Până se albăstresc tobele sau te aruncă peste gardul vecinului, la pornire.

Dacă la motoare mai mari avansul ar fi în jur de 3 mm (măsurat cu comparatorul) - îţi dai seama ce însemna la o biata Mobră (cu avans optim la cca. 1 mm) o abatere de 2-3 zecimi (fără ceas comparator).

cam 20-30% eroare de reglaj

2-3 picături de ulei pe pâslă nu fac rău (dimpotrivă) însă nu compenseză totul (nici "craterele" din suprafeţele de contact - dacă ai condensatoare proaste).

Asa o fi... Sincer, nu prea am curiozitati tehnice. Am optat pentru JAWA pentru ca o folosesc cu atas, iar la IJ nu pot da la pedala.

Link to comment
Share on other sites

Stați puțin...voi cereti de la o firfirica de Mobra...sa va fi tinut setul 10.000 km??? Pistonul ala càt o nucă,sa fi tinut toata viata? Poi Mobra avea trusa de scule,inclusiv cheie de spițe.Dai in groapa,sa strambat roata? O ridici pe cric,reglezi roata👍👍👍Dpdv tehnic e absurd sa o compari cu un Haiabuza,sau Vulcan...sau plm...alte polizoare.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, pinnochio a spus:

Stați puțin...voi cereti de la o firfirica de Mobra...sa va fi tinut setul 10.000 km??? Pistonul ala càt o nucă,sa fi tinut toata viata? Poi Mobra avea trusa de scule,inclusiv cheie de spițe.Dai in groapa,sa strambat roata? O ridici pe cric,reglezi roata👍👍👍Dpdv tehnic e absurd sa o compari cu un Haiabuza,sau Vulcan...sau plm...alte polizoare.

Just.

And justice for all!

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, patrick1 a spus:

Nu e rău!

Doar că ... "Hammer und Meißel sind grundsätzlich verboten" (specificaţia proiectantului).

Nu cred ca rușii au mai tradus și traba asta în manualul de utilizator al Ivanului

Cunoscand garajul lui Dan pot să îți certific faptul că acel ciocan este pentru musafiri. sunt unii care vin si vor sa ”puna mana”

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Ax bascula si pensa de cuplare de la un atas Duna pe care incerc sa il pun pe Simson.

IMG-20211006-WA0023.jpeg

IMG-20211006-WA0025.jpeg

IMG-20211006-WA0027.jpeg

Din cacao bici

Un set chernare pe palierul frontal Simson, ca sa stea mai bine ( ziceau meseriasii)

IMG-20211006-WA0031.jpeg

Link to comment
Share on other sites

inteleg.

In acest caz reiau:

Doresc să montez atașul lateral dreapta (nu stanga) fată de poziția văzuta din spate sau sus a unei motociclete solo, cu demaror (pedalier) pe stânga (nu pe dreapta) si schimbator pe stanga,

Atașul se va monta la ora 9 față de sensul de învârtire al arborelui motor (motor care se învărte în sensul acelor de ceasornic), văzut din fața motorului.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

sensul de rotire se da vazut dinspre partea cu cuplajul spre utilizator (ambreiaj adică) 

De când asta?!? 🤔

E ca motorul transversal de la Guzzi? 

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

sensul de rotire se da vazut dinspre partea cu cuplajul spre utilizator (ambreiaj adica) deci p

Sensul de rotire " se da vazut" dinspre distributie, si nu doar la Simson.

Link to comment
Share on other sites

Ei, să fim înțelegători cu savantu', și Newton (Isaac, nu vreun user de pe aici) avea 2 pisici și, riguros, le-a măsurat pt a le face ușițe de acces pe dimensiunile fiecăreia, una mai mare și cealaltă mai mică, fără să-i treacă prin cap că 🐱 aia mică putea trece lejer prin spațiul croit pe măsura celei mari. Ce pretenții putem avea de la ainștain?!? El privește motorul din cutia de viteze, ncsf. :moron:

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

Tu esti genul de meserias care pune motor de G class in land rover cu transmisia si puntile originale. 

Iar tu genul ngunoy... :moron:

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Acum 28 minute, shashka a spus:

Am eu pe la tara o barca DUNA

Frumoase atase, cu personalitate si linie.

Din pacate anii si-au pus amprenta asupra starii aluminiului.

Daca a stat ferita de umezeala este intr-o stare buna

Lupu Dan a restaurat o barca de Duna cu fundul ciur.

A sudat la ea pana i-a venit rau, din pacate si sudura pe un aluminiu atat de vechi este problematica.

Probabil ca si aluminiu folosit in acei ani nu era de cea mai inalta calitate

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, m72story a spus:

Frumoase atase, cu personalitate si linie.

Din pacate anii si-au pus amprenta asupra starii aluminiului.

Daca a stat ferita de umezeala este intr-o stare buna

Lupu Dan a restaurat o barca de Duna cu fundul ciur.

A sudat la ea pana i-a venit rau, din pacate si sudura pe un aluminiu atat de vechi este problematica.

Probabil ca si aluminiu folosit in acei ani nu era de cea mai inalta calitate

Din ce tin minte, nu este oxidat, dar are o ruptura. Cred ca a agatat ceva cu el. L-am pastrat ca am mai multe rame de Velorex 562. Oricum, eu pe astea le prefer

006.jpg

Fotografie0135.jpg

Link to comment
Share on other sites

La doctorul de oase.

index.jpg

index2.jpg

Acum 20 ore, shashka a spus:

Din ce tin minte, nu este oxidat, dar are o ruptura. Cred ca a agatat ceva cu el. L-am pastrat ca am mai multe rame de Velorex 562. Oricum, eu pe astea le prefer

006.jpg

Fotografie0135.jpg

frumos exemplar

Link to comment
Share on other sites

Barca de atas este de pe un MZ ES 250, este de sorginte cooperativa  mestesugareasca de consum , facut din tabla la ciocan si baros,

Cadrul atasului  nu l-am mai putut salva, pentru ca nu avea loc cetateanul l-a sectionat cu flexul pentru a ii intra in magazia cu lemne.

In final am ramas cu barca careia incerc sa ii dau un aspect mai placut.

Cadrul atasului prin bunavointa lui Urse va fi de Duna, lucrez inca la el, suportii penselor sunt intepenite, am incercat cu caldura, WD inca nu am reusit sa le conving sa iasa, bascula era ruptava trebui sa o sudez.

In final mariajul va i cu un Simson Sport.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, m72story a spus:

Barca de atas este de pe un MZ ES 250, este de sorginte cooperativa  mestesugareasca de consum , facut din tabla la ciocan si baros,

Cadrul atasului  nu l-am mai putut salva, pentru ca nu avea loc cetateanul l-a sectionat cu flexul pentru a ii intra in magazia cu lemne.

In final am ramas cu barca careia incerc sa ii dau un aspect mai placut.

Cadrul atasului prin bunavointa lui Urse va fi de Duna, lucrez inca la el, suportii penselor sunt intepenite, am incercat cu caldura, WD inca nu am reusit sa le conving sa iasa, bascula era ruptava trebui sa o sudez.

In final mariajul va i cu un Simson Sport.

Stiu ca aspectul estetic nu te intereseaza,dar pentru Simson sport se potriveste atas cu dosul mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, calin.moto a spus:

In final mariajul va i cu un Simson Sport(......la ''starea civila'' cum faci cu ''ceferticatul'')spor!

O intrebare buna.

Desi initial nu concepeam decat casatorie cu parafa ofiterului de stare civila apoi am observat ca nu prea te intreaba nineni daca sunt copii din flori sau ba.

Cred ca totusi as incerca marea cu degetul si sa vedem de cata intelegere da dovada ofiterul...

In caz contrar ma voi multumi sa am o relatie in concubinaj

Acum 1 oră, shashka a spus:

Stiu ca aspectul estetic nu te intereseaza,dar pentru Simson sport se potriveste atas cu dosul mai mare.

Niciodata nu am agreat dosul mare.

Prefer modelul slim, pe buca...aerodinamic, elegant.

Si cred ca nu degeaba la aceste modele au avut un portbagaj restrans...atat ii sta bine unui 250, atata poate un 250

Observ ca contemporan se pun canistre  portbagaj pe bot, pe aripa...etc.

Daca veti observa la M-urile mele am renuntat la roata de rezerva pentru a monta un "rastel"  suficient pentru cort, sacii de dormit si haine.

O roata de rezerva (20kg) pe care am carat-o degeaba din 2011

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...