Jump to content

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, SenorPink said:

 

Ai vazut oameni d-astia? Eu unul cand vad pe cineva cu o mobra veche sau cine stie ce alt model instant ma gandesc ca e pasionat, nicidecum un sarac. Poate doar ghertoii cu "supersportive" cu tobele sparte sa gandeasca asa (desi ei au motorete facute din bucati si cu cadre sudate, dar trecem peste astfel de detalii). 

 

Din pacate exista si astfel de oameni, nu detaliem pt ca nu acesta este rostul topicului. Problema e ca aversiunea asta fata de motociclism in Romania afecteaza in mod special domeniul retro propagand cumva lipsa de interes fata de aceasta nisa. Iti dau un exemplu simplu si ai sa intelegi, am un canal de youtube cu 400 de abonati, maxim 20 de abonati sunt romani si nu cred ca problema este faptul ca acest canal este in limba engleza cat este lipsa de interes pentru acest domeniu. Daca te duci la un salon auto-moto din Romania sectiunea de retro este vizitata foarte slab iar printre cei care arunca totusi un ochi printre exponate sunt foarte putini pasionati iar restul care ajung acolo arunca un ochi la modul "hai sa vad si eu ce mai este pe aici".

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 1 minut, GoodKat a spus:

 

Sa traiesti! Asta am zis si eu. Carburatorul standard este vacuumatic insa vreau sa trec pe un carburator round slide (parca subar se numeste in romana).

 

Preturile cerute pentru reglarea amestecului la carburatorul standard au fost asa: 1000 de lei si 1600 de lei.

 

Carburatorul Mikuni VM 34 nou costa 800. Pai ce-am facut nene??

Pai nou sau vechi tot va trebui reglat, de asta nu scapi.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, GoodKat a spus:


Exact! Zilele astea ma uitam cam lung la un CB650 Nighthawk din 1983...da momentan trebuie sa pun pauza la niste cheltuieli...cat de cat.

Va recomand canalul lui Allen Millyard https://www.youtube.com/user/millyardviper


Nu am folosit niciodata pana acum asa ceva, de fapt nu prea mi-am bagat mana in carburatoare...decat la niste drujbe si la un scuter in 2t. Daca aveti vreodata chef de a preda o lectie si nu aveti elevi, ma bag eu.

Il chema David Vizard incearca sa inveti de la cetatean,  este un foarte bun inginer, care are si ce povesti

 

https://www.youtube.com/user/marvingvx1/videos

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, m72story said:

-Un preot vede motocicleta si imi spune ca i-am raspuns la o mare  nelamurire pe acre o avea cu o cruce de prin altar veche de 300 de ani si pe care cineva dorea sa o restaureze, sa o faca ca noua. Vanzandu-mi motocicleta cu patina si-a dat seama ca farmecul lucrului consta in insăsi amprenta pe care o lasa vremea/vremurile asupra unui obiect .

 

Incurcate sunt caile Domnului, a fost nevoie de o creatie satanista pentru ca un preot sa inteleaga ce are de facut.

Link to comment
Share on other sites

Piei Satana!

Motocicleta mea este facuta dupa chipul ai asemanarea mea, cel care sunt ctitorul acestei creturi miraculoase.

Pana la mine nu a existat, nu a pufait, nu a carburat , nu a existat si nici macar nu a avut certificat de nascare. Eu si nunai eu am suflat inspre dansa dupa 6 ani de truda si o zi de odihna suflarea exploziei celei dintai.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

La 22.09.2021 la 13:03, VyXxer a spus:

 

Eu ma apropii de 50.

Deci @Flower-Power

@Ana Maria

@Anca Ditiu

@iulia jianu

Un semn, ceva?

Copilărie fericita ! Ce semn aștepți din partea mea? Și de când..ca să știu, ordinea e aleatorie sau eram prima pe lista?😂

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Flower-Power said:

Copilărie fericita !

 Pai tu esti si cu Iulia Boris, pe care le "stiu". Dar nu stiu nick-ul exact al Iuliei, asa ca am mers la plesneala cu restul.

14 hours ago, patrick1 said:

Cu siguranţă

Asta e clavecin?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, VyXxer a spus:

 Pai tu esti si cu Iulia Boris, pe care le "stiu". Dar nu stiu nick-ul exact al Iuliei, asa ca am mers la plesneala cu restul.

 

 

Iulia_boris 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 44 minute, pinnochio a spus:

Mobra a intrat in istorie.Oricine stie ce este,cum arata o Mobra. Nu acelasi lucru se poate spune de polizoarele japoneze.

În istoria pasionaților modelului din România, mai exact. Și ăia puțini. 

Iar comparația cu polixoarele japoneze este amuzantă! 

Numai când te gândești că Mobra a fost una de un fel și japonezii au avut zeci de modele iconice 😊

Link to comment
Share on other sites

Chiar aici pe forum,pe diferite topicuri,se foloseste des cuvantul Mobra,fiind vorba de fapt de diferite motociclete japoneze,americane,nemtesti etc.Mobra e nemuritoare(sentimental-istoric)Tehnic,e un dezastru,dar asta din cauza calității proaste e ferului din care era fabricată.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pinnochio said:

Mobra a intrat in istorie.Oricine stie ce este,cum arata o Mobra. Nu acelasi lucru se poate spune de polizoarele japoneze.

 

A intrat in istorie doar pentru ca este unica motoreta fabricata in Romania, fiind la randul ei o copie a unui model de motoreta Zundapp daca imi bine aminte, cel putin motorul. Din pacate Romania ante si postbelica nu a avut puterea economica necesara pentru ca cineva sa simta nevoia si oportunitatea infiintari unor fabrici auto sau moto. Dupa razboi comunistii nici nu agreau motocicletele, erau privite ca un simbol al burgheziei si de aceea s-a permis fabricarea doar a motoretelor: Carpati, Mobra 50 si Hoinarul. Macar un 250cmc 2T daca s-ar fi permis si ar fi avut un minim impact in istoria moto din Romania.

Link to comment
Share on other sites

Am avut Carpati,avea 2 vit,schimbator la mână,pe ghidon.Aveam 16 ani,mi-l repara fierarul de la CAP. Segmenti făcea la UTT,Nea Schlimer.Nu prea găseai piese pentru Carpați.Dupa aceea am avut Mini Mobra.Aveam 18 ani,incepusem lucru ca frezor la Autoturisme Timisoara(Dacia 500).Pisele nu mai erau problemă,la scularie se facea orice.Pinioane,axe,bucsi,bolturi,se bucsau cartere.Cu o jumica,la sectia motor rectificau orice.Nahhh...a mers Mini -Mobra vreo 2 ani.Apoi am avut Mobra Turist,cumparata de la Hanț a lui tanti Sefi.Fusese omu cu ea la mare,cu soție cu tot( Hilde).A fost bună Mobra,o segmentam primavara,tinea un sezon😁😁😁.Am pastrat-o vreo 4 ani.Puneam in rezervor de toate..Diluant,Gazolina de la Calacea,Terpinol de la Metalo-chimice,benzina,mai rar.Ulei de amestec...de la tractoristii CAP.

Link to comment
Share on other sites

Chiar daca au fost dupa cei mai multi  un dezastru tehnic,totusi pentru acele vremuri ,in RO, erau de  < top>.Chiar si asa deja era o satisfactie ca functionau si se foloseau de ele ,dupa reparatia < capitala>.

Am si  avut satisfactii cu vechitura de IJ 350 din 1961.Ca ironie nu am avut pantalonii,baschetii plin de ulei.Nici de la telescoape,nici de la coturile ce ieseau din cilindru sau la imbinarea cu tobele de esapament.

In final a fost vanduta unui italian ,spunand ca il va duce in Italia,inscriindul la retro.Sper ca a zis adevarul.)))

Cu toate satisfactiile ,nu sunt pasionat de alta achizitie,sau restaurare. Vorba aceea : < Odihneasca-se in pace! Sa-i fie rugina usoara! >

Ironia este ,rar dar mai imi apare in vis mobra.Dehh ,subconstientul.)))

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, KarolyTM a spus:

Chiar daca au fost dupa cei mai multi  un dezastru tehnic,totusi pentru acele vremuri ,in RO, erau de  < top>.Chiar si asa deja era o satisfactie ca functionau si se foloseau de ele ,dupa reparatia < capitala>.

Am si  avut satisfactii cu vechitura de IJ 350 din 1961.Ca ironie nu am avut pantalonii,baschetii plin de ulei.Nici de la telescoape,nici de la coturile ce ieseau din cilindru sau la imbinarea cu tobele de esapament.

In final a fost vanduta unui italian ,spunand ca il va duce in Italia,inscriindul la retro.Sper ca a zis adevarul.)))

Cu toate satisfactiile ,nu sunt pasionat de alta achizitie,sau restaurare. Vorba aceea : < Odihneasca-se in pace! Sa-i fie rugina usoara! >

Ironia este ,rar dar mai imi apare in vis mobra.Dehh ,subconstientul.)))

Se zice ca te bantuie.

Este un blestem vechi din vremea protoparintilor bikeri.

Ca sa alunge blestemul unii apeleaza la ferment, altii isi cumpara fiinta care il bantuie si au grija de ea.

Chiar acum, m72story a spus:

Se zice ca te bantuie.

Este un blestem vechi din vremea protoparintilor bikeri.

Ca sa alunge blestemul unii apeleaza la ferment, altii isi cumpara fiinta care il bantuie si au grija de ea.

Stiu lucru asta de la o vrajitoare tiganca, mobrista la viata ei, in timpul liber facea garnituri

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea ca Mobra a fost o motoreta de calitate, avand in vedere ca marea lor majoritate au cazut prada nestiintei, indiferentei si suprasolicitarilor unui popor care era privat pana si de combustibilul optim folosirii.

Am doi vecini fosti lucratori la Metrom, amandoi au facut stagiul de pregatire in Suedia pentru a lucra la sectia de laminare, erau maistri, nici macar ingineri.

Toata tehnologia folosita in acea uzina era de ultima generatie in anii 70, provenienta vest sau Japonia iar regimul a investit resurse importante  in uzina care avea ca cerinta inzestrarea armatei.

Cine este dezamagit de un motor cu racire fortata, care raspundea nevoilor de trafic din acea perioada ii invit sa se mai documenteze. Marea problema zic eu ca a fost lipsa lubrifiantilor de calitate de pe piata din Romania, care in cazul unui 2T devine acuta.

Link to comment
Share on other sites

On 9/26/2021 at 10:30 PM, m72story said:

Parerea mea ca Mobra a fost o motoreta de calitate, avand in vedere ca marea lor majoritate au cazut prada nestiintei, indiferentei si suprasolicitarilor unui popor care era privat pana si de combustibilul optim folosirii.

 

Pot sa confirm, am avut ocazia sa probez o Mobra reparata de Urse acum cca 25 ani, facuta ca la carte cu piesele cele mai bune. Pornea excelent, foarte silentioasa in comparatie cu majoritatea mobrelor care treceau pe strada ruland in treapta a treia pt ca in a patra nu tragea, consum 3%, urca "Podul Grant" cu doua persoane pe ea in treapta a patra, nu dadea fum dar e drept ca apurasera uleiuri moderne. Era o motoreta decenta pentru a face naveta in acei ani daca era intretinuta corect.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 38 minute, mobiletron a spus:

urca "Podul Grant" cu doua persoane pe ea in treapta a patra

Ee, asta da performanță! 

Numai pentru asta și merită să bagi bani de o japoneză în recondiționare!

Și te dai doar pe plat, pe digul de la Lacul Morii sau la vale, înspre Politehnică. 

 

Acum 38 minute, mobiletron a spus:

ruland in treapta a treia pt ca in a patra nu tragea

Păi nu trăgea la șes și trăgea la deal pe Podul Grant? 🤔

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, l.u.v said:

Ee, asta da performanță! 

Numai pentru asta și merită să bagi bani de o japoneză în recondiționare!

Și te dai doar pe plat, pe digul de la Lacul Morii sau la vale, înspre Politehnică. 

 

"Podul Grant" inseamna in panta, fie el pod sau sau o panta de teren. In trecut era o vorba pentru mobre, alde comunstii ca noi o stiu:

 

-Fuge taica, fuge?

-Trage, fuge, dar nu urca Podul Grant.

 

Moarte sigura cu cobra dar mai sigura cu Mobra!

 

 

10 minutes ago, l.u.v said:

Păi nu trăgea la șes și trăgea la deal pe Podul Grant? 🤔

 

Nu trageau pentru ca din n motive erau prost reparate. Segmentarile erau la ordinea zilei desi era cea mai proasta alegere pt ca la motoarele de capacitate mica nu functioneaza segmentarea, pierde compresie din cauza ovalitatii cilindrului. Cateodata ne amuzam cand auzeam o mobra turata in a treia si-i dadea respectivul a patra si incepea sa piarda viteza pt ca murea motorul sub el dupa care-i dadea din nou a treia si o chinuia in continuare. Ce vremuri...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...