Jump to content

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Recommended Posts

Acum 5 ore, m72story a spus:

Si care este legatura dintre anii 50-60 Europa de Est si japonezele anilor 80-90?  Ceea ce sustineti este ca erati tanar si nu gaseati sau nu va permiteati altceva decat MZ, JAWA, IJ. Acum am bani si am trei japoneze, care oricum tot accesibile sunt.

Inteleg ca nu ati fost multumit de un RT-u.?...pai ramaneti pe japoneze, clar sunt pentru dumneavoastra.

Absolut!..asta si fac. Nu sunt sado masochist,  totusi.

Dar n am nimic cu cei care mai tin in viata acele.obiecte de tortura pe doua roti!..stiii ce zic?!:))

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 5 minute, Jean_Taxi a spus:

cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii.

🤣 

Am ras cu lacrimi. 

 

Eu am ajuns intr-un sant cu Simsonul orbit de luminile masinilor de pe contrasens. 😂. Nu mai aveam deloc lumina si mergeam cu 15 la ora pe marginea drumului,

Motivul? O nimica toata - s-a prajit in mers puntea de diode de la un alternator de Dacie montat pe el ca sa aiba 12V. 

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, Jean_Taxi a spus:

Absolut!..asta si fac. Nu sunt sado masochist,  totusi.

Dar n am nimic cu cei care mai tin in viata acele.obiecte de tortura pe doua roti!..stiii ce zic?!:))

Si legatura intre ele e faptul ca si unele si altele sunt vechi. Nu vezi vreo legatura aici?!!!

Acum 1 minut, _Raul_ a spus:

🤣 

Am ras cu lacrimi. 

 

Eu am ajuns intr-un sant cu Simsonul, mergand cu 15 la ora pe marginea drumului, orbit de luminile masinilor de pe contrasens. 😂

O nimica toata - s-a prajit in mers puntea de diode de la un alternator de Dacie montat pe el ca sa aiba 12V. 

 

Ahahahah...sa mai spun ca daca saream de 80 la ora sarea ori lantul ori se pusca sarakia de platina?!!!

Imi curgeau lacrimile fieebinti pe obraj de ciuda si nervi iar mainile erau prajite de la caldura fieeului!

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, Jean_Taxi a spus:

Pai, primu a fost un Voshod 175..o mizerie de moto . Imi ruoeam o pereche de ciocate incercand sa o pornesc. A doua a foat un Mz etz, bunicel..apoi Iawa 350 pe  6 volti, alta mizerie, cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii. Apoi Nipru pe 6 volti, bagam scobitori la alternator ca sa meqra incarcarea!..apoi inca tre Niorane pe 12 v..alte mizerii cu carbelitoare care vomau mereu. Apoi iar Etz ...si in 2004 a venit izbavirea! KAWA 550...si lucrurile au devenit deodata magice!

Sa ti mai zic ?!

La Kz 550 (daca o fi acelasi Kawa 550 despre care vorbesti si tu) ma uitam cu jind in 2003. :))) 18 ani, o nimica toata.

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, _Raul_ a spus:

La Kz 550 (daca o fi acelasi Kawa 550 despre care vorbesti si tu) ma uitam cu jind in 2003. :))) 18 ani, o nimica toata.

A fost prima mea japoneza. Kawa gpz 550 din 84. A mers ca un ceas elvetian.

Fara suparare, dar nu voi face niciodata apologia unor obiecte de torrura pe doua roti!..vb de sovietice ..ca cele est germane erau decente. Mobra sau Ij , n am avut..m a ferit Dumniezoo.

 

Link to comment
Share on other sites

Sunt convins ca toate din perioada aceea s-au stricat mai mult sau mai putin,dar cu piesele era mai greu ca si acum.

A fost alegerea fiecaruia ce-si cumpara dupa gust sau preferinta.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor!

Dacă n-aș știi unde sunt aș zice că am nimerit în Cercul celor Abuzați de Motocicletele Comuniste.

Multe dureri, multe tragedii, frustrări înțeleg că s-au adunat în copilăria dumneavoastră din cauza acestor motociclete.

Fapt este că atunci când au fost construite ăn anii 50-60 motociclistul nu era un simplu consumator, un utilizator și doar atâta.

Motocicleta ca și orice altă piesă destinată mobilității venea cu un manual de întreținere și serice.

Manualul trebuia asimilat și implementat cu religiozitate pentru o funcționare optimă.

Această schemă făcea ca operatorul, utilizatorul să aibe și niște informații cu privire la ceea ce folosea.

De fapt domniile voastre ați dobâmdit niște motociclete obosite din punct de vedere tehnic, nu ați stiut să le reparați pentru că informația, manualul, youtube-ul (să zicem) era inexistent și ați crezut în mod eronat că acele motociclete sunt făcute de de o armată de ingineri pentru a vă lăsa pe voi pe drum.

Știți câte cote de reparație are KZ-ul la arbore? sunt posesor a două SR-ul de 650 și D-ul de 400) Răspunsul este niciuna.

Vechi sunt toate Jean Taxi dar niciodată 1950 nu va fi egal cu 1980.

 

A nu fi înțeles greșit, nici eu nu recomand utilizarea motocicletelor din acei ani (50-60) în regim zilnic în condițiile actuale de trafic din simplul motiv că nu au fost proiectate pentru astfel de condiții.

Celor care pun la înndoială fiabilitatea lor le spun că Simsonul meu a făcut de trei ori Transfăgărășanul fără să schimb o bujie.

Din 2016 plimbăm M-urile și Ij-urile 56 prin țară în circuite de 1100- 1500km fără incidente majore.

 

SI DA, SUNT OAMENI CARE FAC DIN MOTOCICLETE FIARE VECHI ȘI ALTII CARE FAC DIN FIARE VECHI MOTOCICLETE.

 

Îmi povestea Urse că în Anglia la întâlnirile celor pasionați de astfel de motociclete cel mai tânăr participant avea 50 de ani.

în astfel de condiții nu prea erau participanți care să pornească la kick motocicletele pentru că majoritatea ar fi făcut infarct la a treia pedală

Și apropo de Urse, știți ce are pe holul casei pe post de obiect de artă? Simson-ul tatăliu său.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Apai domnu m72story ce spui tu e foarte frumos, dar, toate astea necesita in primul rand timp, dupa care bani si la urma pasiune! Am citit priimul post si aproape ca suntem certati ca de ce nu avem grija si nu mentinem o pagina din istoria romana si in speta cea motociclistica. Pai nu e mai simplu in loc sa stau sa mesteresc, sa repar, sa reconditionez o mobra sa ma bucur de viata impreuna cu pasagera pe o motoreta noua? Ca e ea japoneza sau nemtoaica (desi japonezele clar sunt mai fiabile) ma duc peste mari si tari fara stres, in confort si siguranta maxime (pentru cat se poate pe un motor) astfel incat noua sa ne ramana placarea de a ne bucura de drum, de peisaje, de viata? Uite exemplu din auto ce am intalnit/avut: Renault 16 din 70 si ceva: mai mult stai sa ai grija de ea, curge ulei, pierde aia, pierde ailalta, scaune incofortabile, vara de topesti de caldura, iarna se aburesc geamurile si nu merge sistemul de incalzire, etc etc. Daa foarte frumoasa Renault-ul dar bataie de cap. Vine un Volvo 850 din 93 (zici ca nu mai e de epoca sau cine stie cat de veche) - consuma minim 1 litru de ulei la fiecar emie de km, cureaua se rupe la fiecare 3 mii de km si costa 2000 de lei sa o schimbi (ca doar e volvo), plus alte piese care sunt infernal de scumpe. Si ce facem in astfel de cazuri? Pai si eu si batranul meu am trecut pe japoneze, Honda respectiv Toyota. In afara de revizii, baterii (ca doar sunt consumabile) si benzina nu am avut nici un stres cu ele, doar ne-am bucurat de folosirea lor si drumuri. La fel si la motociclete, numai japoneze, nu tu stres, nu tu mentenanta speciala, doar bucurat de viata si de drum. 

 

Acum spune-mi si mie te rog: de ce as vrea sa imi complic existenta cu o astfel de mobra? Ahh poate daca as avea un restaurant/terasa/bar - da as reconditiona una ca sa o expun sa dea bine pe post de decor, dar altfel mi se pare un efort prea mare pentru ce primesti in schimb

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, SenorPink said:

Am citit priimul post si aproape ca suntem certati ca de ce nu avem grija si nu mentinem o pagina din istoria romana si in speta cea motociclistica.

 

m72story nu cearta, mai mult exprima o frustrare a lui personala care este corecta si obiectiva. Nu e nimeni obligat sa aiba grija de istoria motociclismului romanesc dar macar ca aceasta sa nu fie tratata cu dispret cum am observat adesea, ceva de genul "uite si pe saracul ala cu Mobra aia".

 

Domeniul mobrelor retro nu este pentru oricine, e clar ca trebuie sa fii cel putin pasionat dar sa ai si o situatie financiara care sa-ti permita acest lucru desi aici fac o paranteza. Vorbeam cu un american despre mobre vechi, in speta Uraluri, si ma plangeam ca nu am avut timp sa termin un Ural cu atas in mai putin de un an si ca mi-a luat ca timp un an si jumatate in conditiile in care limitarile financiare nu au reprezentat chiar o problema, mi-a zis ca m-am descurcat foarte bine pt ca la ei un termen rezonabil este de trei ani si poate merge pana la cinci ani in cazul modelelor mai deosebite. In acea clipa mi-am adus aminte de tot felul de povesti auzite sau chiar vazute la TV de masini care au fost restaurate in ani si ani de zile, stiu un caz concret in care cineva din USA s-a documentat doi ani la ce restaurator sa apeleze pt a obtine cel mai bun rezultat iar in total restaurarea a durat sapte ani (Oakland serie 40). Inchid paranteza si reiau aspectul financiar, daca finantele sunt subtiri atunci se merge pe politica pasilor marunti si faci proiectul in ani de zile, caci pana la urma cu o mobra retro nu te duci la piata sa cumperi cartofi si gogosari pentru muraturi.

 

Finantele nu trebuie sa fie o piedica desi este evident ca acestea ajuta enorm, mai jos vedeti un far nou de BMW care a costat 1000 de euro:

 

183448165_20210922_2120381.thumb.jpg.05d7e7ad8031c6e2a665c62153d1853d.jpg

 

Multi nu ar plati aceasta suma pe motiv ca este o vechitura sau pt ca nu-si permit dar unii fac efortul si platesc, o fac pentru sufletul lor si pentru istorie pentru ca in rest nu au niciun beneficiu.

 

19 hours ago, m72story said:

Există un domn...important din nord care cica aduna motociclete vechi , accepta donatiile celor saraci, el milionar in euro fiind .

Adica cum vine asta: Sarachilor, voi cei care aveti motociclete si care nu va prmiteti sa le reparati, dati-mi-le mie si eu ca am bani stiu ce fac cu ele, Voi ramaneti saraci si bani oricum nu va dau ca nu stiti ce sa faceti cu ei.

Asadar de a ramane saraci se ocupa si altii, nu ramai nerezolvat...nu m-am lamurit cu prostia

 

Nu cred ca este chiar asa, eu stiu sigur ca acest domn din nord a platit 5000 de euro pe o motocicleta si a mai bagat niste bani in ea numai ca sa o expuna in muzeu. Evident ca accepta si donatii dar donatia implica un gest voluntar, nu te forteaza nimeni.

Edited by mobiletron
Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 20 ore, m72story a spus:

Esti sigur?

eu sunt utilizator al unor astfel de motociclete, vrei sa vorbim despre reactia majorității oamnenilor care te văd în trafic?

 

Noul, ultimul răcnet, cea mai lăcuită, cea mai sidefată nu mai surprinde pe nimeni, abundența acestor piese de ultimă generație pe piață zic eu că a saturat publicul larg.

Observ un interes deosebit (la nivel de observare, de admirație) ale acestor piese rare (din păcate) și puține.

Stiu ce spui si iti dau dreptate. Incerc fix acelasi sentiment cu auto, desi ce am eu sunt departe de notiunea de raritate sau vechituri, cea mai veche are 17 ani. Sunt insa bani destui bagati in ele si acest lucru le-a readus aproape de starea initiala.

Eu ma refeream la nisa doritorilor de astfel de motociclete. Ca se uita lumea la ele din curiozitate si unii cu admiratie este adevarat. Dar la fel se uita la unul ciung de un picior, in alt sens, desigur. 🙂 

Acum 19 ore, m72story a spus:

Există un domn...important din nord care cica aduna motociclete vechi , accepta donatiile celor saraci, el milionar in euro fiind .

Adica cum vine asta: Sarachilor, voi cei care aveti motociclete si care nu va prmiteti sa le reparati, dati-mi-le mie si eu ca am bani stiu ce fac cu ele, Voi ramaneti saraci si bani oricum nu va dau ca nu stiti ce sa faceti cu ei.

Probabil ca te referi la Alexandru Scheul. Nu-l cunosc, probabil e evreu, fiind si din Moldova.

Acum gandesti proletar.

Tu ce-ai fi vrut, sa iasa in presa locala si centrala cu anunt in genul: caut posesori de comuniste care nu si le mai pot intretine ca sa le dau eu banii de care au nevoie? Omul probabil ca le cumpara, sunt multi care in loc sa le dea pe camp i le dau lui, macar omul are bani sa le refaca.

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, mobiletron a spus:

 

m72story nu cearta, mai mult exprima o frustrare a lui personala care este corecta si obiectiva. Nu e nimeni obligat sa aiba grija de istoria motociclismului romanesc dar macar ca aceasta sa nu fie tratata cu dispret cum am observat adesea, ceva de genul "uite si pe saracul ala cu Mobra aia".

 

Ai vazut oameni d-astia? Eu unul cand vad pe cineva cu o mobra veche sau cine stie ce alt model instant ma gandesc ca e pasionat, nicidecum un sarac. Poate doar ghertoii cu "supersportive" cu tobele sparte sa gandeasca asa (desi ei au motorete facute din bucati si cu cadre sudate, dar trecem peste astfel de detalii). 

 

Dar daca ar fi sa am spatiu si bani, mi-as lua o motoreta cu atas sa o fac ca noua sa pot iesi duminica la o biscuite la un cafelut. Pana una alta momentan ramana la cele contemporane care nu consuma mult timp si bani in intretinere. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Jean_Taxi said:

Pai, primu a fost un Voshod 175..o mizerie de moto . Imi ruoeam o pereche de ciocate incercand sa o pornesc. A doua a foat un Mz etz, bunicel..apoi Iawa 350 pe  6 volti, alta mizerie, cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii. Apoi Nipru pe 6 volti, bagam scobitori la alternator ca sa meqra incarcarea!..apoi inca tre Niorane pe 12 v..alte mizerii cu carbelitoare care vomau mereu. Apoi iar Etz ...si in 2004 a venit izbavirea! KAWA 550...si lucrurile au devenit deodata magice!

Sa ti mai zic ?!

Hmm ...

Probleme asemanatoare aveau pe vremea aceea si "capitalistele", nu doar "comunistele" dar, pe langa lipsa pieselor de schimb originale de finete (contacte platinate /ruptor, relee regulatoare, perii si rotoare pentru dinam, bobine de inductie si bujii bune), pe la noi in izolare "comunista" - principala problema era lipsa documentatiei clar traduse si lipsa totala de informatie (izolarea de exterior).

Uite, spre exemplu, exact aceleasi probleme au aparut la motociclete englezesti celebre ca Triumf sau Norton, dar au fost rezolvate prin productia de echipament electronic special pentru motociclete, prin existenta unor firme particulare ca Boyer-Brandsden sau Lucas ... (si altele). Si echipamente cu avans de aprindere variabil, progresiv cu cresterea turatiei - adica fara "kick-back" la start:

image.thumb.png.34daea466139ec9cb25d8f2420075634.png

 

https://www.lowbrowcustoms.com/products/boyer-bransden-electronic-ignition-for-triumph-and-bsa-motorcycles-500-650-750-c-c-kit-0005

 

Laboratoare si firme particulare a caror existenta nu era permisa de regimul comunist (dracu' sa-i ia!).

De unde si consecintele si accesibilitatea numai pentru motociclistii supra-calificati si avizati.

 

(Nu ca actualii "comunisti sub acoperire" ar fi mai buni - ca nu sunt).

Posibil ca link-ul postat sa nici nu fie accesibil din orice zona geografica, nah' ... restrictii ... "covid" :)

Link to comment
Share on other sites

Motocicletele la care facem referire au suferit de doua mari probleme:

 APRINDEREA  si CARBURATIA,

Astazi avem la dispozitie N solutii, unele chinezesti foarte bune si fiabile.

De cand am pus pe un M doua PZ-uri chinezesti  (trei ani in urma )achizitionate cu 17$ bucata eu nu am mai inchis benzina de la robinet.

Merg cu o precizie dementiala, cu un consum decent pentru o motocicleta fabricata in 1957 si cu o tehnologie din anii 20

In prezent unele piese au devenit facile, ambielaje, kit-uri de reparatie, segmenti. care coasta cateodata jenant de putin si care oricum la modul si ritmul de utilizare te tin ani buni.

Consider ca se pot face si lucruri bune cu bani rezonabili atata timp cat nu ai pretentii de crom, vopsit din catalog si suferinte estetice.

Marea majoritatea a sovieticelor sunt vopsite si chituite peste ce au fost scoase din fabrica si sincer imi provoaca o greata cumplita sa vad o baba batrana data cu ruj si pe tocuri inalte

pe sistemul mamaia ia bastonul si arde-o la deal

Ultimul curent se  pare ca este acela de a nu te atinge de ceea ce este vechi, in acel moment depreciindu-i starea si valoarea.

Am doua MZ-uri , unul cu vopsea originala care asa vor ramane, tot ceea ce le-am facut a fost sa repar motoarele si sa prezerv ceea ce a facut timpul.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

În vara asta m-am intalnit cu doua situatii:

-Un motociclist imi vede M-ul care a fost sa zic ”restaurat” acum trei ani si imi spune ca este o baza buna de restaurare, vrand sa zica ca vopseaua este matuita si veche, ceea ce am cautat sa fac cu intentie cand am vopsit-o.

-Un preot vede motocicleta si imi spune ca i-am raspuns la o mare  nelamurire pe acre o avea cu o cruce de prin altar veche de 300 de ani si pe care cineva dorea sa o restaureze, sa o faca ca noua. Vanzandu-mi motocicleta cu patina si-a dat seama ca farmecul lucrului consta in insăsi amprenta pe care o lasa vremea/vremurile asupra unui obiect .

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, m72story a spus:

Domnilor!

Dacă n-aș știi unde sunt aș zice că am nimerit în Cercul celor Abuzați de Motocicletele Comuniste.

Multe dureri, multe tragedii, frustrări înțeleg că s-au adunat în copilăria dumneavoastră din cauza acestor motociclete.

Fapt este că atunci când au fost construite ăn anii 50-60 motociclistul nu era un simplu consumator, un utilizator și doar atâta.

Motocicleta ca și orice altă piesă destinată mobilității venea cu un manual de întreținere și serice.

Manualul trebuia asimilat și implementat cu religiozitate pentru o funcționare optimă.

Această schemă făcea ca operatorul, utilizatorul să aibe și niște informații cu privire la ceea ce folosea.

De fapt domniile voastre ați dobâmdit niște motociclete obosite din punct de vedere tehnic, nu ați stiut să le reparați pentru că informația, manualul, youtube-ul (să zicem) era inexistent și ați crezut în mod eronat că acele motociclete sunt făcute de de o armată de ingineri pentru a vă lăsa pe voi pe drum.

Știți câte cote de reparație are KZ-ul la arbore? sunt posesor a două SR-ul de 650 și D-ul de 400) Răspunsul este niciuna.

Vechi sunt toate Jean Taxi dar niciodată 1950 nu va fi egal cu 1980.

 

A nu fi înțeles greșit, nici eu nu recomand utilizarea motocicletelor din acei ani (50-60) în regim zilnic în condițiile actuale de trafic din simplul motiv că nu au fost proiectate pentru astfel de condiții.

Celor care pun la înndoială fiabilitatea lor le spun că Simsonul meu a făcut de trei ori Transfăgărășanul fără să schimb o bujie.

Din 2016 plimbăm M-urile și Ij-urile 56 prin țară în circuite de 1100- 1500km fără incidente majore.

 

SI DA, SUNT OAMENI CARE FAC DIN MOTOCICLETE FIARE VECHI ȘI ALTII CARE FAC DIN FIARE VECHI MOTOCICLETE.

 

Îmi povestea Urse că în Anglia la întâlnirile celor pasionați de astfel de motociclete cel mai tânăr participant avea 50 de ani.

în astfel de condiții nu prea erau participanți care să pornească la kick motocicletele pentru că majoritatea ar fi făcut infarct la a treia pedală

Și apropo de Urse, știți ce are pe holul casei pe post de obiect de artă? Simson-ul tatăliu său.

 

@m72story, iti pierzi orice simpatie si eficienta daca pui problema asa.

Sincer sa fiu, incep sa pierd firul rosu si care este ideea pe care vrei sa o enunti:

Esti suparat ca nu avem motociclete autohtone reconditionate (fair enough) sau esti suparat ca esti inconjurat de consumatori care nu isi cheltuie sacii cu bani sa restaureze motociclete autohtone (gandire proletara si care denota lacune sociale serioase, fiindca nu este treaba nimanui cum isi aranjeaza unii vietile si/sau ce fac cu banii lor)?

 

In randurile de mai sus (pre)judeci oameni si situatii pe care nu le cunosti si consideri normalitate o situatie exceptionala in care eu unul nu vreau sa ma (mai) regasesc in viata asta (nu vreau sa fiu absolvent de mecanica ca sa ma bucur in liniste de pasiunea mea). La partea cu intretinutul si reparatiile nu ai putea fi mai in eroare.

Am motociclete de 20 de ani incoace. Daca tu crezi ca sunt un consumator, nu am nici o problema cu asta.

As mai duce Simsonul pe Transfagarasan doar pana la baza, pe remorca trasa de masina, l-as plimba in sus si in jos o data dupa care, in restul zilei, m-as bucura de dat ca un trepanat in sus si in jos pe un Super Duke R pana m-ar lovi vomitatul.

La Tenerele din 89 schimb bujia o data pe an ca sa imi fac de lucru. Sunt sigur ca ar merge bine mersi 2-3 ani.

La masina banala din dotare m-a lovit aducerea aminte si am zis ca este nesimtire sa nu ii schimb bujiile dupa 150k de cand o am.

Gen.

 

 

 

 

Ca sa trag linie, fara nici cea mai mica intentie de a te jigni:

Parerea mea este in felul urmator (desi ma indepartez cumva de subiectul topicului):

Mai da-le ... de fiare. Sunt niste fiare, nu le iau in mormant cu mine si nu fac din ele altare, pe banii, munca, nervii si timpul meu. Azi incerc una, maine alta, poimaine alta samd. Daca una imi pica rau de tot cu tronc, asa sa fie. Imi este greu sa cred ca mai este loc de povesti de dragoste pasionale la ritmul in care evolueaza tehnologia si in care apar produse net superioare la maxim 3 ani distanta.

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, _Raul_ said:

Esti suparat ca nu avem motociclete autohtone reconditionate (fair enough) ...

Nu asta pare sa fie ideea ci o impotrivire (intemeiata) la o "politica" de renuntare la identitate, la traditii, la istorie proprie (de multe ori "cosmetizata" /falsificata), la amintiri si la origini cu scopul (imperialist-corporatist) de "integrare" (prin dizolvare, asimilare, conformare, hibridare si in cele din urma la disparitie).

Si de renuntare (cu dispret indus) la motocicletele parintilor /stramosilor.

Mormintele lor inca se mai pastreaza? Si pana cand?

 

Este doar o intrebare retorica ... de principiu.

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Ca si individ plecat intentionat din Romania acum ceva timp, cu contacte sporadice si care trage sa nu se mai intoarca vreodata acasa, cred ca nu sunt in publicul tinta al topicului si mai bine ma opresc aici.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 27 minute, _Raul_ a spus:

 

@m72story, iti pierzi orice simpatie si eficienta daca pui problema asa.

Sincer sa fiu, incep sa pierd firul rosu si care este ideea pe care vrei sa o enunti:

Esti suparat ca nu avem motociclete autohtone reconditionate (fair enough) sau esti suparat ca esti inconjurat de consumatori care nu isi cheltuie sacii cu bani sa restaureze motociclete autohtone (gandire proletara si care denota lacune sociale serioase, fiindca nu este treaba nimanui cum isi aranjeaza unii vietile si/sau ce fac cu banii lor)?

 

In randurile de mai sus (pre)judeci oameni si situatii pe care nu le cunosti si consideri normalitate o situatie exceptionala in care eu unul nu vreau sa ma (mai) regasesc in viata asta (nu vreau sa fiu absolvent de mecanica ca sa ma bucur in liniste de pasiunea mea). La partea cu intretinutul si reparatiile nu ai putea fi mai in eroare.

Am motociclete de 20 de ani incoace. Daca tu crezi ca sunt un consumator, nu am nici o problema cu asta.

As mai duce Simsonul pe Transfagarasan doar pana la baza, pe remorca trasa de masina, l-as plimba in sus si in jos o data dupa care, in restul zilei, m-as bucura de dat ca un trepanat in sus si in jos pe un Super Duke R pana m-ar lovi vomitatul.

La Tenerele din 89 schimb bujia o data pe an ca sa imi fac de lucru. Sunt sigur ca ar merge bine mersi 2-3 ani.

La masina banala din dotare m-a lovit aducerea aminte si am zis ca este nesimtire sa nu ii schimb bujiile dupa 150k de cand o am.

Gen.

 

 

 

 

Ca sa trag linie, fara nici cea mai mica intentie de a te jigni:

Parerea mea este in felul urmator (desi ma indepartez cumva de subiectul topicului):

Mai da-le ... de fiare. Sunt niste fiare, nu le iau in mormant cu mine si nu fac din ele altare, pe banii, munca, nervii si timpul meu. Azi incerc una, maine alta, poimaine alta samd. Daca una imi pica rau de tot cu tronc, asa sa fie. Imi este greu sa cred ca mai este loc de povesti de dragoste pasionale la ritmul in care evolueaza tehnologia si in care apar produse net superioare la maxim 3 ani distanta.

Drumul schimba omul, tine desigur de modul in care il parcurge.

Motocicletele comuniste aveau farmecul, beneficiul de a-ti oferi un orgoliu, al creatorului, te faceau partas la drum si la obiectul pe care il incalecai, il stiai, il auzeai .

Desigur ceea ce povestesc eu este ceea ce simt eu, experienta si modul meu de a privi viata si implicit lucrurile....mai romantic.

Cu ceva vreme in urma arat niste poze de pe Transalpina unor motociclisti, ei ma contrazic ca acolo nu are cum sa fie Transalpina ca au trecut pe acolo si nu recunosc nimic din poze....erau grabiti.

In final nu destinatia este importanta ci cum si cu ce ajungi acolo

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Pe mine unul partea asta de creatie m-a privat de multe nopti de somn, de multi bani din conturi si de multe bucurii sociale (ba din contra, mi-a adus multe neajunsuri).

Si dupa ce am tras linie si m-am uitat de doua ori la banii, timpul, nervii tocati vs rezultatul obtinut, din punctul meu de vedere, am ajuns la concluzia ca am facut o alegere gresita.

Prima data a durat o vara intreaga si am epuizat toti banii stransi anul acela pentru un tur al Bucovinei.

A doua oara a durat cam doi ani si am cheltuit ilogic de mult.

 

Dupa experientele astea, eu am zis pas. Imi fac strict mentenanta si customizarea la motocicletele din dotare si in rest ma dau.

Noua mea placere a devenit datul perioade cat mai lungi cu cat mai multe pentru a intelege si ma bucura de diferentele subtile dintre ele.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, cuki a spus:

 

Hopa nitzel...una este restaurarea (aducerea la starea initiala), alta este "mentinerea in circulatie" sau "readucerea in circulatie" cu orice mijloace posibile.

Asa este intradevar "mai simplu" pentru ca schimbi tot ce este "rau" cu chinezarii. 

Restaurarea insa nu implica motatul sau adaptarea unor chinezarii pentru a faca motocicleta capabila sa circule din nou, ci readucerea lui la starea initiala prin pastarea componentelor sau inlocuirea lor cu altele care sa fie identice cu cele din epoca respectiva. Cu cateva exceptii bineinteles.

 

Dar acuma te inteleg...tu le menti/readuci pe drum cu orice mijloace posibile, nu le restaurezi. Faci ceea ce s-a facut in comunism, reparata in fata blocului cu ablus de ou si ciorap de dama. 

 

Este optiunea fiecaruia daca vrea restaurare sau reconditionare, functie de bani si gusturi. Oricare dintre ele sunt binevenite in actuala situatie.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, cuki said:

Faci ceea ce s-a facut in comunism, reparata in fata blocului cu ablus de ou si ciorap de dama. 

Depinde si cum ... insa unii si-au facut "reparatiile" prin constructie de piese de schimb (bolturi, pinioane, prese, scule, etc.) in "industria socialista" (pe "sest" si la "fereala") si doar montajul lor l-au mai facut in fata blocului (daca nu aveau garaje  :(). Industria insa nu mai exista (gratie "iubitilor" conducatori si subalterni), doar comertul imperialist. Ba pe alocuri ... "unii" mai si demoleaza garajele oamenilor (pentru spatii de parcare, cica) cu violarea dreptului la proprietate privata.

Pai ... sa nu te gandesti cum sa le pregatesti si tu astora "spatii de parcare"?  :D

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 minute, cuki a spus:

 

Hopa nitzel...una este restaurarea (aducerea la starea initiala), alta este "mentinerea in circulatie" sau "readucerea in circulatie" cu orice mijloace posibile.

Asa este intradevar "mai simplu" pentru ca schimbi tot ce este "rau" cu chinezarii. 

Restaurarea insa nu implica motatul sau adaptarea unor chinezarii pentru a faca motocicleta capabila sa circule din nou, ci readucerea lui la starea initiala prin pastarea componentelor sau inlocuirea lor cu altele care sa fie identice cu cele din epoca respectiva. Cu cateva exceptii bineinteles.

 

Dar acuma te inteleg...tu le menti/readuci pe drum cu orice mijloace posibile, nu le restaurezi. Faci ceea ce s-a facut in comunism, reparata in fata blocului cu ablus de ou si ciorap de dama. 

 

Si da, in anumite cazuri adaptez in motoare piese de automotive pentru a obtine maximul de fiabilitate, spre exemplu merg cu pistoane si segmenti de Mazda pe M.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...