Jump to content

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Recommended Posts

  • Replies 253
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 15 minute, GoodKat a spus:

Ba, lumea este atat de mare si de pestrita iar voi v-ati gasit sa va luati in bete pe un topic ca asta? Nu aveti nimic mai bun de facut? In speta de invartit rotile sau de mesterit la fiare? Na, ca eu acu imi caut un carburator Mikuni VM 34 pentru troaca mea japoneza ne-clasica. Nu de alta, dar la ce scoruri am primit pentru un reglaj de amestec de la anumiti mecanici, am ajuns la concluzia ca imi pot lua doua carburatoare NOI (si nu glumesc). Asa ca iau unul si experimentez pe el.

Sunt convins că după o documentare îl vei putea regla tu mai bine ca oricine altul.

Faptul că nu e vacumatic te va ajuta, din poze am observat că de fapt reglajul este pe benzină nu pe aer, are surubul după clapetă (piston)

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Eu imi fac rafturi acum. Mai pilesc, mai sudez...si in pauze vin aici sa ma cert.

Dati-mi o idee cum sa organizez burghiele, tarozii, alezoarele si filierele ca nu mai pot cu ele !!!

Am vreo 60kg. pana acum am reusit sa sortez suruburile..68dda964-13fd-4b21-99a7-57b9d52761c7.thumb.jpg.17c607a9a84d7ce1686dfe6f047e87bb.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, SenorPink said:

 

Ai vazut oameni d-astia? Eu unul cand vad pe cineva cu o mobra veche sau cine stie ce alt model instant ma gandesc ca e pasionat, nicidecum un sarac. Poate doar ghertoii cu "supersportive" cu tobele sparte sa gandeasca asa (desi ei au motorete facute din bucati si cu cadre sudate, dar trecem peste astfel de detalii). 

 

Din pacate exista si astfel de oameni, nu detaliem pt ca nu acesta este rostul topicului. Problema e ca aversiunea asta fata de motociclism in Romania afecteaza in mod special domeniul retro propagand cumva lipsa de interes fata de aceasta nisa. Iti dau un exemplu simplu si ai sa intelegi, am un canal de youtube cu 400 de abonati, maxim 20 de abonati sunt romani si nu cred ca problema este faptul ca acest canal este in limba engleza cat este lipsa de interes pentru acest domeniu. Daca te duci la un salon auto-moto din Romania sectiunea de retro este vizitata foarte slab iar printre cei care arunca totusi un ochi printre exponate sunt foarte putini pasionati iar restul care ajung acolo arunca un ochi la modul "hai sa vad si eu ce mai este pe aici".

Link to comment
Share on other sites

Acum 27 minute, m72story a spus:

Sunt convins că după o documentare îl vei putea regla tu mai bine ca oricine altul.

Faptul că nu e vacumatic te va ajuta, din poze am observat că de fapt reglajul este pe benzină nu pe aer, are surubul după clapetă (piston)

 

Sa traiesti! Asta am zis si eu. Carburatorul standard este vacuumatic insa vreau sa trec pe un carburator round slide (parca subar se numeste in romana).

 

Preturile cerute pentru reglarea amestecului la carburatorul standard au fost asa: 1000 de lei si 1600 de lei.

 

Carburatorul Mikuni VM 34 nou costa 800. Pai ce-am facut nene??

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, GoodKat a spus:

 

Sa traiesti! Asta am zis si eu. Carburatorul standard este vacuumatic insa vreau sa trec pe un carburator round slide (parca subar se numeste in romana).

 

Preturile cerute pentru reglarea amestecului la carburatorul standard au fost asa: 1000 de lei si 1600 de lei.

 

Carburatorul Mikuni VM 34 nou costa 800. Pai ce-am facut nene??

Pai nou sau vechi tot va trebui reglat, de asta nu scapi.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, m72story a spus:

Pai nou sau vechi tot va trebui reglat, de asta nu scapi.

 

 

Nici nu imi doresc sa scap. Vreau sa incerc sa mai invat ceva. Imi place sa stiu ce calaresc, iar in general imi plac lucrurile simple. E.x. mie imi plac doar motocicletele racite pe aer.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, GoodKat said:

E.x. mie imi plac doar motocicletele racite pe aer.

Şi mie!

Dar şi cu radiator /răcitor de ulei (dacă se poate).

Şi cât mai simple (implicit fiabile).

Ceea se proiecta /construia în acele vremuri bune (anii '50 - '60), după mult studiu.

 

 

Nu la "iuţeală de mână" cu "nebăgare de seamă" şi cu exces de senzori anti-prost.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, patrick1 a spus:

Şi mie!

Dar şi cu radiator /răcitor de ulei (dacă se poate).

Şi cât mai simple (implicit fiabile).

Ceea se proiecta /construia în acele vremuri bune (anii '50 - '60), după mult studiu.

 

 

Nu la "iuţeală de mână" cu "nebăgare de seamă" şi cu exces de senzori anti-prost.


Exact! Zilele astea ma uitam cam lung la un CB650 Nighthawk din 1983...da momentan trebuie sa pun pauza la niste cheltuieli...cat de cat.

Va recomand canalul lui Allen Millyard https://www.youtube.com/user/millyardviper

Acum 3 minute, m72story a spus:


Nu am folosit niciodata pana acum asa ceva, de fapt nu prea mi-am bagat mana in carburatoare...decat la niste drujbe si la un scuter in 2t. Daca aveti vreodata chef de a preda o lectie si nu aveti elevi, ma bag eu.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, GoodKat a spus:


Exact! Zilele astea ma uitam cam lung la un CB650 Nighthawk din 1983...da momentan trebuie sa pun pauza la niste cheltuieli...cat de cat.

Va recomand canalul lui Allen Millyard https://www.youtube.com/user/millyardviper


Nu am folosit niciodata pana acum asa ceva, de fapt nu prea mi-am bagat mana in carburatoare...decat la niste drujbe si la un scuter in 2t. Daca aveti vreodata chef de a preda o lectie si nu aveti elevi, ma bag eu.

Il chema David Vizard incearca sa inveti de la cetatean,  este un foarte bun inginer, care are si ce povesti

 

https://www.youtube.com/user/marvingvx1/videos

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, GoodKat said:

Va recomand canalul lui Allen Millyard https://www.youtube.com/user/millyardviper

În lecţia asta a sărit regula strângerii în "cruce" a celor 4 şuruburi de la camerele de nivel ale carburatoarelor (min.16:30...).

Ce notă merită?  :P

7 hours ago, florinelu07 said:

Offtopic: Caut Haynes Service Manual pentru Mobra 50.🤣

Ăsta ar fi bun?

http://b.reserveout.com/cgi-bin/read.php?article=zundapp ks 50 service manual&code=b7537a226900dc8f1d6a2f54eead9372

18 hours ago, Lupu.D said:

Clar ca ele nu sunt motociclete de zi cu zi.

Depinde de ora la care începe ziua ...

şi de calitate la instalaţia electrică.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, m72story a spus:

Domnilor!

Dacă n-aș știi unde sunt aș zice că am nimerit în Cercul celor Abuzați de Motocicletele Comuniste.

Multe dureri, multe tragedii, frustrări înțeleg că s-au adunat în copilăria dumneavoastră din cauza acestor motociclete.

Fapt este că atunci când au fost construite ăn anii 50-60 motociclistul nu era un simplu consumator, un utilizator și doar atâta.

Motocicleta ca și orice altă piesă destinată mobilității venea cu un manual de întreținere și serice.

Manualul trebuia asimilat și implementat cu religiozitate pentru o funcționare optimă.

Această schemă făcea ca operatorul, utilizatorul să aibe și niște informații cu privire la ceea ce folosea.

 

Cu regret te informez ca obiectele in cauza  ca nici la 0km nu mergeau f bine, pentru ca erau facute din fier mort si asamblate de plugari care aveau din parti mandrie pentru ce fac. Daca singurul lor merit e ca sunt romanesti.... 

P.S. evita sa folosesti cuvantul a investi si inlocuieste cu a cheltui sau a arunca banii pe fereastra  

P.P.S. asta e ca si cum te-ai plange ca nu mai invata nimeni sa cante la clavecin. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, m72story said:

-Un preot vede motocicleta si imi spune ca i-am raspuns la o mare  nelamurire pe acre o avea cu o cruce de prin altar veche de 300 de ani si pe care cineva dorea sa o restaureze, sa o faca ca noua. Vanzandu-mi motocicleta cu patina si-a dat seama ca farmecul lucrului consta in insăsi amprenta pe care o lasa vremea/vremurile asupra unui obiect .

 

Incurcate sunt caile Domnului, a fost nevoie de o creatie satanista pentru ca un preot sa inteleaga ce are de facut.

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, mobiletron a spus:

 

Incurcate sunt caile Domnului, a fost nevoie de o creatie satanista pentru ca un preot sa inteleaga ce are de facut.

Buna asta rau de tot Luca. 😂😂

Link to comment
Share on other sites

Piei Satana!

Motocicleta mea este facuta dupa chipul ai asemanarea mea, cel care sunt ctitorul acestei creturi miraculoase.

Pana la mine nu a existat, nu a pufait, nu a carburat , nu a existat si nici macar nu a avut certificat de nascare. Eu si nunai eu am suflat inspre dansa dupa 6 ani de truda si o zi de odihna suflarea exploziei celei dintai.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, patrick1 a spus:

În lecţia asta a sărit regula strângerii în "cruce" a celor 4 şuruburi de la camerele de nivel ale carburatoarelor (min.16:30...).

Ce notă merită?  :P


Sa stiu eu ce stie nenea ala si sa strang suruburile cum le strange el, si mi-as da doar nota 10 pe linie.

Link to comment
Share on other sites

La 22.09.2021 la 13:03, VyXxer a spus:

 

Eu ma apropii de 50.

Deci @Flower-Power

@Ana Maria

@Anca Ditiu

@iulia jianu

Un semn, ceva?

Copilărie fericita ! Ce semn aștepți din partea mea? Și de când..ca să știu, ordinea e aleatorie sau eram prima pe lista?😂

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, GoodKat said:


Sa stiu eu ce stie nenea ala si sa strang suruburile cum le strange el, si mi-as da doar nota 10 pe linie.

10- (cu minus) lui nenea.

Ca daca tot asa (reflex?) face si la chiulase ... le deformeaza.

 

Aici insa a pus garnituri noi (ca avea de unde).

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, patrick1 a spus:

10- (cu minus) lui nenea.

Ca daca tot asa (reflex?) face si la chiulase ... le deformeaza.

 

Aici insa a pus garnituri noi (ca avea de unde).


A facut motoare V12 din mai multe motoare cu 4 cilindri intr-un mic garajel...cred ca stie ce face. Vezi videourile de pe canalul lui, da-i la sectiunea 'Videos' si arata cum face diverse chestii.

Edited by GoodKat
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Flower-Power said:

Copilărie fericita !

 Pai tu esti si cu Iulia Boris, pe care le "stiu". Dar nu stiu nick-ul exact al Iuliei, asa ca am mers la plesneala cu restul.

14 hours ago, patrick1 said:

Cu siguranţă

Asta e clavecin?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...