Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

nu mai bine faci matale o operatie pentru a pune in ordine problema medicala?!?? asta cred ca ar fi de luat in calcul pentru inceput ;) apoi te poti indrepta spre categoria supermoto-enduro-touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Uite un simulator ca sa iti faci cat de cat o idee, dar cel mai bine e sa te sui pe ele sa vezi exact ce si cum. http://cycle-ergo.com/

Banditul e ok, dar are suspensii destul de taricele pt probleme tale.

Mergi la medici specializati pe probleme tale si fa exercitiile de rigoare. Daca nu faci acuma, mai incolo nu o sa poti sa mai meri pe mobra de nici o culoare, daca nu cumva si durerile o sa fie de nesuportat. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este super de treaba domnu' Robert

Eu fac de A1 pe aia de 125. La inceput si mie mi s-a parut putin greu de controlat dar acum este chiar ok. Eu o sa mai fac cateva ore inainte sa dau orasul care il am pe 8. Poate o sa ne vedem prin poligon dupa 1 pana atunci sunt in pauza :crack: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a parut tare incomod Rebel-ul pe care am inceput (n-am apucat sa fac decat prima sedinta). Sa vad cum va fi cu SV-ul


» Post actualizat in 25 Aug 2015 11:34

Este super de treaba domnu' Robert

Eu fac de A1 pe aia de 125. La inceput si mie mi s-a parut putin greu de controlat dar acum este chiar ok. Eu o sa mai fac cateva ore inainte sa dau orasul care il am pe 8. Poate o sa ne vedem prin poligon dupa 1 pana atunci sunt in pauza :crack: .

Bafta la examen :) Motocicleta aia mi s-a parut incomoda rau in poligon. Poate e doar prima senzatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a parut tare incomod Rebel-ul pe care am inceput (n-am apucat sa fac decat prima sedinta). Sa vad cum va fi cu SV-ul

» Post actualizat in 25 Aug 2015 11:34

Bafta la examen :) Motocicleta aia mi s-a parut incomoda rau in poligon. Poate e doar prima senzatie

Mersi! Stiu si mie mi s-a parut destul de incomoda la inceput, eu am reusit sa ma acomodez cu ea cam a doua ora( sper sa poti si tu sa te acomodezi cu ea macar pana treci la SV ).

Am mers de curand cu o "sportiva" de 125 (derbi gpr 125, nu ma omorati ca am condus fara permis nu eram pe strada :crack: ) Mi s-a aprut fooarte mare diferenta fata de Rebelul ala, dar si o senzatie mai frumoasa. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era si timpul sa se dea aceasta lege... mi se parea o prostie ca trebuie sa dai sala din nou pt ca pici traseul. Ori cum eu sunt la a 2 oara cand dau traseul deoarece domnul Geamantan a avut o problema :crack: . Daca ne intalnim pe la poligon o sa iti spun mai pe larg. Ideea e ca eu nu am prins atunci regula asta. De sala chiar nu imi este frica ( prima data cu 19 a 2 oara cu 20 ) ideea e doar ca pierzi timpul si vine iarna..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzisem ca doar el este la categoriile de A-uri, Sti cumva este adevarat?

 

Cand m-a picat m-a lasat tot traseul, eram pe la CAM prin spate unde trebuia sa opresc, mi-a zis instructorul ca nu mai am ce sa gresesc e ca si cum as avea permisul. Mi-a zis sa opresc , am oprit si acolo ca una ca alta. Pe foaie a scazut numai prosti care nu aveau legatura cu ce a zis el. Dar am trecut peste. Sper sa ii fi trecut supararea mai ales ca s-a si "certat" putin instructorul cu el atunci. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Asa cum am scris in titlu sunt viitor motociclist, momentan fac scoala (decurge cam greu, din cauza vremii ploioase din ultima perioada, dar nu renunt). Problema mea este ca (pe langa sinuzita) am si discopatie lombara pe L4-L5. Practic si mountain bike, acolo pentru a reduce problemele am luat un mtb full suspension si am ridicat ghidonul cat s-a putut pentru a nu sta aplecat. Bine, ma mai doare dupa un nr de km, dar am sporit confortul.

 

Intrebare: ce motor ar fi cat de cat compatibil cu problema asta. Am auzit ca chopperele / cruiserele ar fi excluse, ulterior am vazut pe pielea mea la scoala (primele sedinte le fac pe o honda rebel de 125 de acomodare, urmeaza sa continui pe un Suzuki SV 650). Problema cu Rebelul am si cu manevrabilitatea in poligon, sper ca SV-ul sa fie mai ok. Pentru viitoarea motocicleta m-am gandit initial la un enduro - touring, Honda Varadero de 125, dar am inteles ca ma voi plictisi repede de ea. Tot la ceva de genul cu motor mai mare m-as orienta sau un Suzuki Bandit, sau GSXF 600. Ce sfaturi imi puteti da? Multumesc

 

No, ia sa intervin eu in chestiune, ca-s patit cu coloana.

 

Man, lasa mountain-bike-ul de o parte. Vorbesc foarte serios. Nu faci decat sa iti deranjezi in mod constant discopatia si risti sa aluneci catre o hernie chiar, nici nu stii cand te pocneste, cand faci vreo ridicare aiurea. E delicata treaba cu biciclitul pe asfalt, daramite mountainbiking.

Ca sa nu simti ca iti pica lumea in cap si sa opresti din timp eventuale probleme, mergi la un medic sa iti recomande kinetopterapie. Si, neaparat INOT. Asa iti intaresti musculatura spatelui sa iti ajute coloana. IAr de aici mai poti sa mai iesi la o tura de biciclit si vezi cu timpul cum te simti.

 

 

 

Oricat de comod ar parea GSXF-ul, totusi stai putin aplecat pe el. Pozitia s-ar putea sa nu fie cea mai fericita pentru tine.

 

Incearca si Bandit 600 / Hornet 600 / FZS600 Fazer / FZ6 sau, de ce nu, Honda CBF 600. Nu recomand SV-ul pentru ca V-ul ala vibreaza ceva, saua nu este tocmai moale si daca ai probleme cu spatele atunci chiar si un SV N s-ar putea sa-ti creeze probleme la un drum mai lung de 150 km. Gama asta de nakeduri este foarte prietenoasa, motoarele sunt fiabile, pozitia este destul de ok, seile in general foarte confortabile. Daca n-ai ganduri de offroad sau sa bantui pe drumuri forestiere, atunci nu prea vad utilitatea unui Transalp/Pegaso/Freewind/F650. Daca optezi pentru asa ceva, atentie totusi: ele vibreaza si vibratiile astea la drum lung s-ar putea sa nu fie tocmai pe placul tau! Ti-as recomanda si TDM850, un dual sport extraordinar (bun si pe asfalt si pe forestiere) dar e un pic cam greu si daca vreodata simti ca-l scapi si incerci sa te opintesti, simti cum toata greutatea o absoarbe spatele. Dar il poti incerca si pe acesta sa vezi cum te simti. Cel mai bine e sa le incerci pe loc, sa vezi cum le manevrezi si cum te intelegi cu ele.

 

De GSXF Katana pot sa zic la fel, nu e ok pt probleme la coloana.

Fazerul mi se pare un bun candidat. Poate cam prea mult pt incepator.

 

La vibratii, e tare discutabila treaba, SV nu mi s-a parut vibrant deloc, decat de la ture mari in sus cand. Dar pozitia e cea care il scoate din carti.

Fazerul mi se pare mult mai ok sa-l duci la pozitie spre un touring comod fara spate in tensiune.

 

 

dupa mine atat transalpul cat si v-stromul sunt motoare grele/inalte pentru un incepator de gabaritul lui. Are nevoie de ceva usor si nu foarte naravas - GS/Freewind/Pegaso(asta fiind mai sensibila)

daca e sa vorbim de vibratii probabil cele de mai sus sunt si cele mai echilibrate monocilindre de pe piata(vibreaza, insa sunt ok chiar si la drum lung), daca treci la twin vorbim de alte greutati si probabil putere - nu as recomanda unui incepator (din simplul motiv ca dupa 4-5 luni capeti incredere si crezi ca o poti stapani, dar nu e...)

 

Transalp e ok, insa cand te urci pe V-Strom ii simti gabaritul instant in compartie. Poate si fiindca e mai gras de la carene. Dar feelingul de heavy il simti imediat.

 

 

 

Daca nu ma insel exista si niste exercitii fizice care sa iti intareasca musculatura spatelui, si mai ales muschii de pe langa coloana.

Pt moto ti-as sugera sa mergi inspre enduto-touring( transalp, gs 650, freewind). Nakedurile la inaltimea ta fara inaltatoare de ghidon te vor forta sa stai cat de cat aplecat. Spor!

 

Exista, se numeste kinetoterapie/gimnastica medicala.

Si inot, cum i-am zis mai sus. Stiu, pt ca-s patit.

 

 

e foarte simportant sa te urci pe fiecare si sa vezi cum te adaptesi. tine cont ca exista si mai multe combinatii de sei/ghidoane care iti pot schimba semnificativ pozitia si perceptia.

Enduro touring - esti undeva intre usuor fata si drept; sport touring esti intre usor fata si mult fata, de multe ori cu suport in rezervor.

Daca iti este frica de ele le poti limita relativ usor. Exemplu la f650gs se muta cablul de acceleratie pe corpul injectiei si iese de 32 cai

 

Ehe Zidule, stiu ca si tu esti patit.

Asculta la Zidu, ca stie bine sa recomande sa le incerci pe toate, altfel nu iti dai seama. Insa Enduro touring e o recomandare destul de safe

 

Exercitii fizice n-am prea facut pana acum, dar ar fi cazul :) Problema mi se trage de la mai multe: stat acasa la birou, stat mult in picioare la fostul loc de munca (Dedeman - 10 ore / zi la raionul de electrocasnice unde mai era si de carat, practic in afara de pauza de masa de o ora nu aveam voie sa ma ating de vreun scaun...), poate si mtb-ul, musculatura slab dezvoltata cu exceptia picioarelor (chiar m-a obosit si in poligon acel Rebel facand jaloane)

 

Din recomandari cred ca m-ar ajuta un Bandit cu ghidon inaltat. Mai ales ca nu am de gand sa fac offroad. Sau un CB500 (as scapa si mai ieftin). Pana nu incerc oricum n-am cum sa-mi dau seama. M-am urcat pe Bandit-ul de 400 al unui amic, el are si ghidon mai spre sport, dar cred ca-l pot adapta sa mi se potriveasca. M-am urcat si pe un F650, mi-a dat parca o senzatie de nesiguranta si teama, parea destul de grea.

 

Banditul s-ar putea sa ai surpriza sa te scuture din suspensia spate, asa cum am patit eu.

Da, riser de ghidon e esential, sa nu stai asa aplecat, cu zona lombara in tensiune.

 

Pe CB 500 stai mai comod in comparatie, e mai recomandabil. Banditul, desi pare el motor de gen. veche, te fura repejor la acceleratie. Cauta sa te urci pe ambele si judeca si pozitia picioarelor in scarite, cat de in spate ti le muta.

Ti-as recomanda CB 500. GS 500, sau Kawa ER5. GPZ 500 nu, stai cam aplecat, e cu semighidoane..

 

 

 

 

 

nu mai bine faci matale o operatie pentru a pune in ordine problema medicala?!?? asta cred ca ar fi de luat in calcul pentru inceput ;) apoi te poti indrepta spre categoria supermoto-enduro-touring.

 

Jumba, nu merge asa. Odata ce ai ajuns la cutit incep sa ai si mai multe limitari, chiar interziceri totale.

Insa ce zici tu, supermoto enduro-touring e cam ce i-as recomanda si eu.

 

 

 

 

fredy_rock86, daca vrei cu adevarat sa poti merge pe moto, tine-ti in sah de pe acum problema, nu ignora conditia fizica, dar trebuie sa faci miscare/sport incat sa menajezi lombara.

Sedentarismul e ce ne aduce aici, deci grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de sfaturi. Cu inotul is cam certat (nu stiu sa inot...) dar mi-ar prinde bine. La mtb nu pot renunta, poate mult spus mtb, sa zicem plimbari pe poteci, imi plac mult urcarile ocazional diverse coborari, dar nu fac downhill. Si combin mult cu muntele de asfalt (gen Transfagarasa, Transalpina), asa ca sper sa nu-mi creeze probleme. Voi incerca si exercitii, sa nu mai stau asa mult in fata pc-ului la birou (ma doare spatele mai tare pe scaun decat pe mtb) si sa vedem in continuare la ce moto ma hotarasc, am timp suficient, inca nu am terminat scoala si sezonul asta nu-l mai iau in considerare, de la primavara incolo :) Musai sa merg pe un enduro, daca si banditul te cam scutura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o chestie destul de misto: Ducati Monster 600. Motocicleta e ca un fulg, e foarte bine echilibrata, usurica, ghidon lat si inalt, sa destul de confortabila. Intre un SV si un M600, as alege Monsterul, chiar daca-i mai puturos cu vreo 15-20 de cai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...