Sari la conținut

Sfaturi pentru începători.


TudorD
 Share

Postări Recomandate

Hai sa iti scriu si eu cateva vorbe... dupa 22 ani de motocielete...

 

1. Viteza ucide - mergi prudent si invata sa te bucuri de motocicleta la orice viteza

2. Fii discret, nu fi mitocan, si nu raspunde provocarilor (aici intra si tobele zgomotoase, turatul motorului, batutul in geamul masinilor... etc)

3. Nu cheltui bani pe accesorii performance decat dupa ce esti sigur ca ai cel mai bun  echipament si motocicleta este ireprosabila tehnic si nu mai necesita nicio investitie.

4. Invata sa iti intretii motocicleta singur - eventual construieste-ti o pasiune si pentru mentenanta, ingrijirea, poate si repararea motocicletei --> O vei privi cu alti ochi si vei avea multe satisfactii

5. Gandeste bine iesirile cu motocicleta (eu am observat ca lunea dimineata traficul este groaznic, oamenii neatenti, agresivi...  mai bine merg cu masina)

 

 

Ati discutat despre Vloggeri --> Cauta-l pe Stuart FILLINGHAM pe youtube si aboneaza-te la canalul lui...

 

Cam asta iti pot spune... la o prima incercare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24 minutes ago, Papa_Bear said:

Hai sa iti scriu si eu cateva vorbe... dupa 22 ani de motocielete...

 

1. Viteza ucide - mergi prudent si invata sa te bucuri de motocicleta la orice viteza

2. Fii discret, nu fi mitocan, si nu raspunde provocarilor (aici intra si tobele zgomotoase, turatul motorului, batutul in geamul masinilor... etc)

3. Nu cheltui bani pe accesorii performance decat dupa ce esti sigur ca ai cel mai bun  echipament si motocicleta este ireprosabila tehnic si nu mai necesita nicio investitie.

4. Invata sa iti intretii motocicleta singur - eventual construieste-ti o pasiune si pentru mentenanta, ingrijirea, poate si repararea motocicletei --> O vei privi cu alti ochi si vei avea multe satisfactii

5. Gandeste bine iesirile cu motocicleta (eu am observat ca lunea dimineata traficul este groaznic, oamenii neatenti, agresivi...  mai bine merg cu masina)

 

 

Ati discutat despre Vloggeri --> Cauta-l pe Stuart FILLINGHAM pe youtube si aboneaza-te la canalul lui...

 

Cam asta iti pot spune... la o prima incercare

Multumesc !😆Toate sfaturile de pana acum sunt utile si deja am furat ceva meserie teoretica.

Eu unul cred ca as gasi o placere in ingrijirea motorului cu spalatu, schimbarea uleiului, etc. Dar banuiesc ca ar putea fi subiectiv sau in functie de timpul liber

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, Papa_Bear a spus:

Hai sa iti scriu si eu cateva vorbe... dupa 22 ani de motocielete...

 

1. Viteza ucide - mergi prudent si invata sa te bucuri de motocicleta la orice viteza

2. Fii discret, nu fi mitocan, si nu raspunde provocarilor (aici intra si tobele zgomotoase, turatul motorului, batutul in geamul masinilor... etc)

3. Nu cheltui bani pe accesorii performance decat dupa ce esti sigur ca ai cel mai bun  echipament si motocicleta este ireprosabila tehnic si nu mai necesita nicio investitie.

4. Invata sa iti intretii motocicleta singur - eventual construieste-ti o pasiune si pentru mentenanta, ingrijirea, poate si repararea motocicletei --> O vei privi cu alti ochi si vei avea multe satisfactii

5. Gandeste bine iesirile cu motocicleta (eu am observat ca lunea dimineata traficul este groaznic, oamenii neatenti, agresivi...  mai bine merg cu masina)

 

+1

 

Inca cate ceva, tot asa dupa multi ani de moto.....

- incearca sa circuli de asa maniera incat sa eviti bruscare comenzilor. Bruscarea lor se poate termina cu o cazatura

- respecta-ti motocicleta si te va respecta si ea pe tine

- nu te lua dupa altii, mai ales cand sunt cate unii ''rider true'', sau ''rider cu skill''.

- piloteaza de o asemenea maniera incat optiunile de evitare a unui accident sa depinda cat mai mult de tine, si cat mai putin spre deloc de ceilalti

- si legat de ceea ce am spus mai sus: in trafic, in privinta sigurantei, te bazezi 100% pe tine, si 0% pe ceilalti.

- lasa-ti spatii de siguranta, nu face manevre in care consideri ca ceilalti se vor misca/deplasa asa cum vrei sau crezi tu.

 

SI inca o chestie care nu tine doar de moto. Este valabila la auto, mers pe bicicleta, patine, la schi.  Exista un moment, undeva la cateva luni de pilotat cand treci peste teama de debut, incepi sa te simti sigur pe tine si pe motocicleta. Acesta este momentul cand ai toate sansele sa o faci lata.  Pe masura ce vei dobandi experienta vei afla cat de mult poti tu, si cat de mult poate motocicleta. Si uneori daca motocicleta nu poate cat poti tu, vei dori sa o schimbi.  Oricare care va fi situatia nu incerca sa treci dincolo de ceea ce stii ca poti tu si ceea ce poate motocicleta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, Silver Arrow said:

+1

 

Inca cate ceva, tot asa dupa multi ani de moto.....

- incearca sa circuli de asa maniera incat sa eviti bruscare comenzilor. Bruscarea lor se poate termina cu o cazatura

- respecta-ti motocicleta si te va respecta si ea pe tine

- nu te lua dupa altii, mai ales cand sunt cate unii ''rider true'', sau ''rider cu skill''.

- piloteaza de o asemenea maniera incat optiunile de evitare a unui accident sa depinda cat mai mult de tine, si cat mai putin spre deloc de ceilalti

- si legat de ceea ce am spus mai sus: in trafic, in privinta sigurantei, te bazezi 100% pe tine, si 0% pe ceilalti.

- lasa-ti spatii de siguranta, nu face manevre in care consideri ca ceilalti se vor misca/deplasa asa cum vrei sau crezi tu.

 

SI inca o chestie care nu tine doar de moto. Este valabila la auto, mers pe bicicleta, patine, la schi.  Exista un moment, undeva la cateva luni de pilotat cand treci peste teama de debut, incepi sa te simti sigur pe tine si pe motocicleta. Acesta este momentul cand ai toate sansele sa o faci lata.  Pe masura ce vei dobandi experienta vei afla cat de mult poti tu, si cat de mult poate motocicleta. Si uneori daca motocicleta nu poate cat poti tu, vei dori sa o schimbi.  Oricare care va fi situatia nu incerca sa treci dincolo de ceea ce stii ca poti tu si ceea ce poate motocicleta.

 

Multumesc !! Iau in considerare fiecare sfat in parte si oricare poate la un moment dat sa ma salveze de complicatii nedorite.

Legat de bruscararea comenzilor am o curiozitate. Chiar asa tare dauneaza motorului bruscarea comenzilor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, TudorD a spus:

Multumesc !! Iau in considerare fiecare sfat in parte si oricare poate la un moment dat sa ma salveze de complicatii nedorite.

Legat de bruscararea comenzilor am o curiozitate. Chiar asa tare dauneaza motorului bruscarea comenzilor?

Sincer nu motorul este durerea. Ca ala se repara.

Bruscarea comenzilor cum ar fi franele te poate pune pe jos. Daca moto pateste ceva exista piese de schimb, in schimb daca tu patesti ceva, e problema pentru ca nu exista piese de schimb pentru oameni.....

 

Revenind la mecanica: sa dai drumul brusc la ambreiaj inseamna sa bruschezi toata mecanica de la motor pana la anvelopa. Arunca o privire cate piese exista pe acel lant cinematic - disc ambreiaj, pinioane, lant, cuplaj elastic roata, anvelopa  - asta asa pe scurt.

Orice soc intr-o piesa inseamna scurtarea duratei de viata a piesei.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In trafic nu presupune nimic si fii mereu pregatit pentru ce e mai rau, caci se v-a intampla. In prezent exista in trafi acum mai multe panselute si bombardieri cum nu au fost niciodata. Primii nu prea inteleg mereu ce fac si o sa vezi cum dau semnal stanga si fac dreapta sau invers, cum o sa iasa in viteza desi au cedeaza, etc. iar bombardierii au tupeu de borfas si nu le pasa, trec pe rosu curat, se suie peste tine desi te-au vazut, etc.

Mergi cu viteza traficului +/- 10km/h. Exista regulile de circulatie, dar cel mai mare atu pe care poti sa il ai este sa te adaptezi la situatia din teren. Degeaba ai viteza maxima 130 pe autostrada (tu nu ai inca viteza asta) daca toti merg cu 30, nu faci altceva decat sa joci ruleta ruseasca, la fel si viceversa, daca tu mergi cu 50 cand toti merg cu 150, te expui si creezi pericole pentru tine si ceilalti.

Adaptarea ta la viteze mari trebuie sa o faci treptat si foarte atent. AI terminat scoala, si 30 la ora este o viteza la care paote te simti confortabil, la 40 simti ca esti rapid la 50 poate nu mai stii de tine. Alegeti locuri/zile/ore unde nu e trafic, unde esti doar tu si ai vizibilitate foarte buna, sa vezi departe, sa vezi tot, fara chestii care iti pot bloca vederea, fara stradute laterale, masini parcate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 5/17/2022 at 7:24 AM, robert23mg said:

In trafic nu presupune nimic si fii mereu pregatit pentru ce e mai rau, caci se v-a intampla.

Asa e ! Trebuie sa fii pregatit si echipat pentru cand se intampla si daca se intampla sa nu fie vina ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 14.05.2022 la 2:31, TudorD a spus:

si sa fie unice

Nimeni nu ține cont de cerința băiatului, ați scris numai bălării! 

 

XXX - @autor, să nu pleci niciodată la drum fără o păpușă gonflabilă umflată pe post de pasager. În caz că te lovește cineva din spate vei cădea pe moale, iar dacă vei înnopta undeva aceasta îți va fi de real folos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pleca tare de la semafor fara sa te asiguri bine de tot din ambele parti chiar daca pleci pe verde. Sunt foarte multi care trec pe rosu si trec in viteza. In intersectiile unde vizibilkitatea nu e buna, incearca sa nu fii tu primul vehicul care trece dupa ce s-a facut verde.

Daca vreo masina/moto din fata ta franeaza brusc aparent fara motiv, in prima faza franeaza si tu apoi, evaluezi situatia. Sunt sanse ca cel din fata ta sa fi vazut ceva ce tu nu ai putut vedea din unghiul tau. Daca te gandesti ca ala a franat ca prostu si il ocolesti fara sa franezi ai sanse sa iei in plin ce a evitat el ( un pieton, un animal, un vehicul, o groapa, etc ). Chestia asta o poti aplica noaptea si cu masinile de pe contrasens, pe mine m-a salvat manevra asta o data, am observat ca masina de pe contrasens a franat brusc in mijlocul campului(dupa cum s-au lasat farurile). Instinctiv am franat si eu desi inca nu vazusem nimic. Am facut foarte bine pt ca pe tot drumul , noaptea in camp era o ditamai turma de oi. Daca n-as fi franat atunci nu cred ca as fi putut evita o coliziune cu oile.( viteza maricica, drumul un pic denivelat , suficient cat sa-mi reduca vizibilitatea)

 

Cand te strecori printre masini fa-o cu viteza redusa si doar cand coloana nu e in miscare (sau se misca foarte incet).

Atentie mare cand treci pe langa masinile parcate pe strada, incearca din timp sa identifici daca sunt persoane inauntru sau nu si daca sunt sau nu esti sigur, pastreaza distanta si adapteaza-ti viteza astfel incat sa poti evita o usa deschisa brusc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...