Jump to content

Sfaturi pentru începători.


TudorD
 Share

Recommended Posts

Salut! Tocmai ce mi-am luat permisul de A1 si mi-am cumparat un honda cb125f(daca aveti ceva de spus si despre asta chiar sunt curios:) )As fi curios sa primesc niste sfaturi asa de incepator, dar ceva sfaturi interesante sau practice:)) nu stiu cum sa explic sper ca intelegeti. Adica ceva sfaturi interesante si bune pe care le-ati acumulat in viata voastra pe doua roti.

✌️

Acum 4 ore, TudorD a spus:

Salut! Tocmai ce mi-am luat permisul de A1 si mi-am cumparat un honda cb125f(daca aveti ceva de spus si despre asta chiar sunt curios:) )As fi curios sa primesc niste sfaturi asa de incepator, dar ceva sfaturi interesante sau practice:)) nu stiu cum sa explic sper ca intelegeti. Adica ceva sfaturi interesante si bune pe care le-ati acumulat in viata voastra pe doua roti.

✌️

si sa fie unice nu cele generale pe care le auzim cu totii.

Link to comment
Share on other sites

  • l.u.v changed the title to Sfaturi pentru începători.
Acum 4 ore, TudorD a spus:

si sa fie unice nu cele generale pe care le auzim cu totii.

 

N-auzi că băiatu' vrea niște sfaturi unice, care nu s-au mai dat?!? E special, lui nu i se aplică alea generice! 

:moron:

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, TudorD a spus:

Salut! Tocmai ce mi-am luat permisul de A1 si mi-am cumparat un honda cb125f(daca aveti ceva de spus si despre asta chiar sunt curios:) )As fi curios sa primesc niste sfaturi asa de incepator, dar ceva sfaturi interesante sau practice:)) nu stiu cum sa explic sper ca intelegeti. Adica ceva sfaturi interesante si bune pe care le-ati acumulat in viata voastra pe doua roti.

✌️

si sa fie unice nu cele generale pe care le auzim cu totii.

Unice, interesante si bune. Pai am stat si m-am gandit mult si bine si nu pot decat sa-ti recomand sa nu-ti lasi soseta de masturbare la uscat imediat ce termini, ca se face scandura. Sper ca e suficient de unic, interesant si bun pentru tine.

Link to comment
Share on other sites

"Smart girls like to hear they’re pretty, pretty girls like to hear that they’re smart."

Nu ai zis ce fel de sfaturi :D 

 

Acum serios, sfatul general e sa o iei usor. Invata lucrurile pas cu pas, cladeste o baza solida, nu te grabi sa te arunci in treburi pe care nu le stapanesti: viteza, reactii, inclinare, wheelies sau altele. O sa ai timp pentru toate, ai toata viata inainte. Bucura-te de fiecare kilometru. 

Sper ca stii de counter-steering (contra-virare) ca am vazut ca multe persoane habar nu am de asa ceva. Vezi Youtube.

Link to comment
Share on other sites

Topicul asta are potențial sa devina un fel de Învățăturile lui Neagoe Basarab către  fiul sau Theodosie 😊

Sa purcedem deci:

* Nu te complica cu motoare ce nu îți plac/cu care nu te simți bine. Scapă repede de ele, ochii la bani și orientează-te către ce este "al tău". Testează întotdeauna înainte de a da banul. Cu cât mai multe, cu atât mai bine. 

* Tu controlezi motorul, nu el pe tine. Dacă nu ești în control, scăpa-te și de ăsta 

* Nu te încurca cu ce arunca alții, fie ele motoare, echipamente sau accesorii. Exista un motiv pentru care cineva vrea sa se scape de ele. 

 

Chestiile de mai sus se aplica și la femei și la slujbe. 

 

* Nu te apuca niciodată de recondiționat motoare vechi aka gunoaie. Când o sa fii milionar un euro poți sa cumperi niște mega raritati și sa le faci funcționale, pentru orgoliul tău. O vechitura rămâne o vechitura. Dacă nu ești milionar sau nu faci reconditionari ca să trăiești din asta, las-o balta. 

* Cu cât ai mai multe motoare cu atat te dai mai puțin. 

Dacă ai unul la casa x și altul la casa y sau ai o duba sa le cari după tine în locații dedicate fiecarora, atunci, na, nu se aplica regula. Gen sa îți duci în Spania și un 701 SM și un Multistrada. Puțini însă indivizii care fac/își permit asta. Imi și îți doresc sa îți iasă asta. 

 

* Viata e chestia aia care se întâmplă în timp ce îți faci planuri. Pana se aliniază astrele, doar ieși din casa și da-te. 

 

Own your shit, cum zic americanii:

* Este obligația ta sa știi sa îți asculți și sa îți întreții motocicleta. 

* La ghidon/la volan nu ezita niciodată. Ori te bagi, ori stai pe c*rul tău. Dacă eziți, bulversezi participanții la trafic și ii vei face sa ia decizii neașteptate/imprevizibile. 

Pentru ca:

* Pe motor riști sa mori sau sa ramai leguma pe viata foarte ușor (este motivul pentru care nu mai frecventez și nu mai ies cu găști de motociclisti de 12 ani).

 

* Odată mort nu mai poți sa te explici sau sa te aperi. 

* Dacă mori, vei lasă enorm de multa suferință și destine frânte în urma ta. 

 

* Dacă îți place să te depășești (și nu numai) mergi pe circuit la cursuri sau trackdays sau la competiții moto de orice fel (gymkhana, enduro, supermoto). 

 

* Nu te uita în gura a 99% din vloggeri/bloggeri/influenceri. Sunt niște triști cu părere bună despre ei și fără scop în viata, sau niște milogi/pomanagii. Marea majoritate. 

Acum 29 minute, _Raul_ a spus:

* Dacă îți place să te depășești (și nu numai) mergi pe circuit la cursuri sau trackdays sau la competiții moto de orice fel (gymkhana, enduro, supermoto). 

Cea mai buna decizie pe care am luat-o vreodată în viata mea de motociclist au fost cursurile si competițiile. Nu se compara cu nimic. 

 

* Folosește echipament bun/scump/care îți place la nebunie. Te vei simți mult mai relaxat și mai împăcat cu tine = vei conduce mult mai mișto, fluid, lipsit de griji. Merge mana în mana cu alineatul în care ziceam sa te dai cu motorul ce îți place ție. 

Pentru ca armonie. 

 

* Nu conduce motocicleta dacă nu ai dormit suficient.

În cazul meu, 6ore este limita de avarie.

 

Cred ca e suficient deocamdata. Dacă îmi mai vine ceva în minte, o sa mai scriu. 

 

PS - Îmi place topicul, dacă nu era cumva, deja, megaevident. 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Acum 49 minute, _Raul_ a spus:

 

* Nu te uita în gura a 99% din vloggeri/bloggeri/influenceri. Sunt niște triști cu părere bună despre ei și fără scop în viata, sau niște milogi/pomanagii. Marea majoritate. 

 

:10:

Le-ai dat la temelie vlogărașilor! :crack:

Acum 1 oră, Lucian_M a spus:

Îmi place că începătorii se sfătuiesc între ei, își dau indicații etc. 👍

" Cine știe face, 

Cine nu știe îi învață pe alții!" 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Colegii sunt rautaciosi, nu te lua dupa ei. Ai insa de la cine invata, eu de exemplu (inca) lucrez la agatat fete la Victoriei cu mobra. Sunt sigur ca ei nu ma mint si imi dau sfaturi utile! 

Exista pe Youtube si continut de calitate, trebuie insa sa inveti sa il filtrezi. 

MotoADN (revista) are un ghid util pentru incepatori: https://motoadn.ro/produs/ghidul-motociclistului-incepator-2022/ 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, ionutpm a spus:

Colegii sunt rautaciosi,

Du bist răutăcioasă! :lol:

 

 

Acum 3 minute, ionutpm a spus:

Exista pe Youtube si continut de calitate, trebuie insa sa inveti sa il filtrezi. 

Desigur, de exemplu:

https://m.youtube.com/channel/UCt6ZIoyPeTfKhgOVggG0lTw

https://m.youtube.com/channel/UCYp3rk70ACGXQ4gFAiMr1SQ

Și altele. 

:crack:

Acum 7 minute, ionutpm a spus:

eu de exemplu (inca) lucrez la agatat fete la Victoriei cu mobra

Bănuiesc că știi bancul cu pisoiul care merge cu cotoiul să f_tă pisici și îngheață pe acoperiș! 

Mai agăți și tu puțin după care pleci acasă. :lol:Să ai grijă cu șoseta! :crack:

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 ore, TudorD a spus:

Salut! Tocmai ce mi-am luat permisul de A1 si mi-am cumparat un honda cb125f(daca aveti ceva de spus si despre asta chiar sunt curios:) )As fi curios sa primesc niste sfaturi asa de incepator, dar ceva sfaturi interesante sau practice:)) nu stiu cum sa explic sper ca intelegeti. Adica ceva sfaturi interesante si bune pe care le-ati acumulat in viata voastra pe doua roti.

✌️

si sa fie unice nu cele generale pe care le auzim cu totii.

Sfat practic, 2 degete pe frana, probabil acest sfat o sa te ajute pe viitor 😂

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

Greșești. De agățat agăți la Constituției. Apoi o duci până la Victoriei la o tură.

Bai, care nu am avut noroc...deci asa merge treaba..

Link to comment
Share on other sites

Daca anunti ca mergi la constutiei la agatat sigur apare Nguyen pe jos pe acolo :))) vine cu casca lui daca ea.

 

Buna aia cu frana, eu merg cu 2 degete peste ambreiaj si 2 peste frana, nu e cel mai confortabil dar asa m am obisnuit de acum n ani.

Si de cand am si topcase, nu mai vreau sa aud de mers cu ghiozdan pe umeri.

Link to comment
Share on other sites

Nu anunț, tocmai sa nu apară.. 😂

Acum 8 ore, Lucian_M a spus:

Îmi place că începătorii se sfătuiesc între ei, își dau indicații etc. 👍

Ca de obicei ai niște remarci de te crezi cel puțin guru, un fel de bivolaru. Adică începătorii nu au cum sa dea un sfat ,doua fără sa fie validat înainte cu aprobare de la tine.  Eu ti-am mai zis ca iti dai prea multa importanta . . .

Link to comment
Share on other sites

On 5/14/2022 at 1:56 PM, _Raul_ said:

Topicul asta are potențial sa devina un fel de Învățăturile lui Neagoe Basarab către  fiul sau Theodosie 😊

Sa purcedem deci:

* Nu te complica cu motoare ce nu îți plac/cu care nu te simți bine. Scapă repede de ele, ochii la bani și orientează-te către ce este "al tău". Testează întotdeauna înainte de a da banul. Cu cât mai multe, cu atât mai bine. 

* Tu controlezi motorul, nu el pe tine. Dacă nu ești în control, scăpa-te și de ăsta 

* Nu te încurca cu ce arunca alții, fie ele motoare, echipamente sau accesorii. Exista un motiv pentru care cineva vrea sa se scape de ele. 

 

Chestiile de mai sus se aplica și la femei și la slujbe. 

 

* Nu te apuca niciodată de recondiționat motoare vechi aka gunoaie. Când o sa fii milionar un euro poți sa cumperi niște mega raritati și sa le faci funcționale, pentru orgoliul tău. O vechitura rămâne o vechitura. Dacă nu ești milionar sau nu faci reconditionari ca să trăiești din asta, las-o balta. 

* Cu cât ai mai multe motoare cu atat te dai mai puțin. 

Dacă ai unul la casa x și altul la casa y sau ai o duba sa le cari după tine în locații dedicate fiecarora, atunci, na, nu se aplica regula. Gen sa îți duci în Spania și un 701 SM și un Multistrada. Puțini însă indivizii care fac/își permit asta. Imi și îți doresc sa îți iasă asta. 

 

* Viata e chestia aia care se întâmplă în timp ce îți faci planuri. Pana se aliniază astrele, doar ieși din casa și da-te. 

 

Own your shit, cum zic americanii:

* Este obligația ta sa știi sa îți asculți și sa îți întreții motocicleta. 

* La ghidon/la volan nu ezita niciodată. Ori te bagi, ori stai pe c*rul tău. Dacă eziți, bulversezi participanții la trafic și ii vei face sa ia decizii neașteptate/imprevizibile. 

Pentru ca:

* Pe motor riști sa mori sau sa ramai leguma pe viata foarte ușor (este motivul pentru care nu mai frecventez și nu mai ies cu găști de motociclisti de 12 ani).

 

* Odată mort nu mai poți sa te explici sau sa te aperi. 

* Dacă mori, vei lasă enorm de multa suferință și destine frânte în urma ta. 

 

* Dacă îți place să te depășești (și nu numai) mergi pe circuit la cursuri sau trackdays sau la competiții moto de orice fel (gymkhana, enduro, supermoto). 

 

* Nu te uita în gura a 99% din vloggeri/bloggeri/influenceri. Sunt niște triști cu părere bună despre ei și fără scop în viata, sau niște milogi/pomanagii. Marea majoritate. 

Cea mai buna decizie pe care am luat-o vreodată în viata mea de motociclist au fost cursurile si competițiile. Nu se compara cu nimic. 

 

* Folosește echipament bun/scump/care îți place la nebunie. Te vei simți mult mai relaxat și mai împăcat cu tine = vei conduce mult mai mișto, fluid, lipsit de griji. Merge mana în mana cu alineatul în care ziceam sa te dai cu motorul ce îți place ție. 

Pentru ca armonie. 

 

* Nu conduce motocicleta dacă nu ai dormit suficient.

În cazul meu, 6ore este limita de avarie.

 

Cred ca e suficient deocamdata. Dacă îmi mai vine ceva în minte, o sa mai scriu. 

 

PS - Îmi place topicul, dacă nu era cumva, deja, megaevident. 

Wow ! Mersi mult pentru sfaturi si ma bucur ca ai inteles la ce m-am referit si ca ti se pare interesant topicul

Off topic : permisu luat, motocicleta programata la RAR doar saptamana viitoare si eu nu mai am rabdare:)

Link to comment
Share on other sites

La ce a scris @_Raul_, aș mai adăuga:

  • Ține cont că ai prioritate atunci când ți se dă, nu atunci când spune legislația; pregătește-te pentru orice reacție tâmpită și aberantă a celorlalți participanți la trafic.
  • Mergi, acumulează kilometri. Apoi mai mergi.
Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, goe 75 a spus:

@_Raul_

Bis !

Adica mai mult , nu repetitie...

 

Multam, @goe 75.

 

Acum 4 ore, TudorD a spus:

Wow ! Mersi mult pentru sfaturi si ma bucur ca ai inteles la ce m-am referit si ca ti se pare interesant topicul

Off topic : permisu luat, motocicleta programata la RAR doar saptamana viitoare si eu nu mai am rabdare:)

Ma bucur, have fun, take it easy si bucura-te maxim :)!

Continuind, poate ti-or prinde bine tie sau altora:

 

* Tehnologia a plus nu a omorat pe nimeni. Din contra. Deja injectia si ABS-ul sunt obligatorii (dpmdv).

Nu am cuvinte ce a insemnat pt mine controlul tractiunii, DCT-ul sau, mai ales, cornering abs-ul.

Cu cat mai multa tehnologie, cu atat mai bine.

Pentru troll-ii de serviciu care o sa iti spuna ca sunt stricacioase - este plin de tehnologie si la motocicletele japoneze si sunt bulletproof.

Deja am o lista intreaga de tehnologii pe care nu am cum sa le bat nici daca as repeta 16 ore pe zi si care mi-au dat ceata masiv. 

Sau care m-au salvat macar de pe un pat de spital daca nu mai rau.

 

* Mergi macar o data in viata intr-o excursie in Alpi. Este paradisul pe pamant pentru orice motocalator (dpmdv).

* Mergi macar o data in viata la EICMA

* Mergi macar o data in viata la o etapa de MotoGp.

 

* Condu macar o data in viata un Ducati, o MvAgusta sau un brand moto exotic si hiper tehnic.

Incearca sa iti revii dupa 😂 .

 

* Minimalizeaza interactiunea cu motociclistii pe internet. Intr-o ora la o intalnire live cu motociclisti (evenimente la dealeri, saloane, intalniri saptamanale orasenesti, etc, etc) prin interactiune directa si ping pong verbal vei afla de n ori mai multe informatii precise/verificabile decat haosul plin de interese de pe net.

 

* Daca vrei sa afli care sunt echipamentele in baza carora poti sa iti lasi viata, mergi si uita-te la amatorii seriosi (si nesponsorizati masiv) de la cursele interne, indiferent de categorie. Oamenii aia nu isi permit sa isi faulteze serios sanatatea (= sa piarda prea multe etape) si o sa vezi acolo ce isi cumpara ei (casti, cizme, protectii, manusi, etc).

 

* Daca cunosti un mecanic de n mii de ani si iti este ca un frate, avand curaj sa iti lasi 1000% viata in mainile lui, atunci, da, poti fi prieten cu el.

Altfel, pastreaza intotdeauna o distanta (profesionala ca sa zic asa) fata de mecanicii la care iti duci fiarele.

Din experienta proprie si a altor amici - cu cat esti mai de treaba cu ei si o dai mai tare in omenie, cu atat devin mai "neprofesionisti" (ca sa fiu infinit de eufemist).

 

* Mersul tare in grup este ca psihologia maselor - scoate mereu ce e mai instinctual si mai prost in noi. Ca incepator, fereste-te de grupuri in care se merge tare, mai ales in zone urbane si peri-urbane.

 

* Tobele sport ieftine/sparte/burlane sunt de cacao. Si punct. Despre utilizatorii lor, nu mai continui. Exista tobe sport de calitate si care nu iti baga remorci de casa in carne inclusiv de la motociclisti.

 

* Nu injura si nu arata semne electrorale in trafic. Nu stii niciodata cum o sa te trezesti facut sandwich intre doua masini de patzani (intamplare reala).

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, _Raul_ said:

 

Multam, @goe 75.

 

Ma bucur, have fun, take it easy si bucura-te maxim :)!

Continuind, poate ti-or prinde bine tie sau altora:

 

* Tehnologia a plus nu a omorat pe nimeni. Din contra. Deja injectia si ABS-ul sunt obligatorii (dpmdv).

Nu am cuvinte ce a insemnat pt mine controlul tractiunii, DCT-ul sau, mai ales, cornering abs-ul.

Cu cat mai multa tehnologie, cu atat mai bine.

Pentru troll-ii de serviciu care o sa iti spuna ca sunt stricacioase - este plin de tehnologie si la motocicletele japoneze si sunt bulletproof.

Deja am o lista intreaga de tehnologii pe care nu am cum sa le bat nici daca as repeta 16 ore pe zi si care mi-au dat ceata masiv. 

Sau care m-au salvat macar de pe un pat de spital daca nu mai rau.

 

* Mergi macar o data in viata intr-o excursie in Alpi. Este paradisul pe pamant pentru orice motocalator (dpmdv).

* Mergi macar o data in viata la EICMA

* Mergi macar o data in viata la o etapa de MotoGp.

 

* Condu macar o data in viata un Ducati, o MvAgusta sau un brand moto exotic si hiper tehnic.

Incearca sa iti revii dupa 😂 .

 

* Minimalizeaza interactiunea cu motociclistii pe internet. Intr-o ora la o intalnire live cu motociclisti (evenimente la dealeri, saloane, intalniri saptamanale orasenesti, etc, etc) prin interactiune directa si ping pong verbal vei afla de n ori mai multe informatii precise/verificabile decat haosul plin de interese de pe net.

 

* Daca vrei sa afli care sunt echipamentele in baza carora poti sa iti lasi viata, mergi si uita-te la amatorii seriosi (si nesponsorizati masiv) de la cursele interne, indiferent de categorie. Oamenii aia nu isi permit sa isi faulteze serios sanatatea (= sa piarda prea multe etape) si o sa vezi acolo ce isi cumpara ei (casti, cizme, protectii, manusi, etc).

 

* Daca cunosti un mecanic de n mii de ani si iti este ca un frate, avand curaj sa iti lasi 1000% viata in mainile lui, atunci, da, poti fi prieten cu el.

Altfel, pastreaza intotdeauna o distanta (profesionala ca sa zic asa) fata de mecanicii la care iti duci fiarele.

Din experienta proprie si a altor amici - cu cat esti mai de treaba cu ei si o dai mai tare in omenie, cu atat devin mai "neprofesionisti" (ca sa fiu infinit de eufemist).

 

* Mersul tare in grup este ca psihologia maselor - scoate mereu ce e mai instinctual si mai prost in noi. Ca incepator, fereste-te de grupuri in care se merge tare, mai ales in zone urbane si peri-urbane.

 

* Tobele sport ieftine/sparte/burlane sunt de cacao. Si punct. Despre utilizatorii lor, nu mai continui. Exista tobe sport de calitate si care nu iti baga remorci de casa in carne inclusiv de la motociclisti.

 

* Nu injura si nu arata semne electrorale in trafic. Nu stii niciodata cum o sa te trezesti facut sandwich intre doua masini de patzani (intamplare reala).

 

 

 

Deci sincer as putea citi din astea toata ziua :)

Chiar iti multumesc mult ca ai depus atata efort, dar macar sa stii ca iti este apreciat✌️

Cu siguranta daca totul merge bine abia astept sa ajung mai departe cu motorul, dar toate la timpul lor. Cel putin acum la inceput am un oarecare plan de limite pe care le am asa in cap aproximativ cu iesitul din oras,plimbarile,etc.Dar abia astept totusi sa ajung prin Alpi sau nu numai :)

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, TudorD a spus:

Deci sincer as putea citi din astea toata ziua :)

Chiar iti multumesc mult ca ai depus atata efort, dar macar sa stii ca iti este apreciat✌️

Cu siguranta daca totul merge bine abia astept sa ajung mai departe cu motorul, dar toate la timpul lor. Cel putin acum la inceput am un oarecare plan de limite pe care le am asa in cap aproximativ cu iesitul din oras,plimbarile,etc.Dar abia astept totusi sa ajung prin Alpi sau nu numai :)

Nu a fost cu efort, din contra, o placere sa fac lucrul asta. 

Anyway, multumesc de cuvintele frumoase, sa ai un parcurs fain in lumea asta și sa dai și tu mai departe plusul valoare 😉.

 

 

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Bai Raul, daca ai de gand vreodata sa mai calci prin mizeria asta a noastra de tara (dpdv al populatiei, evident) da un semn. As fi tare bucuros sa bem un rom impreuna!

Oricând și oriunde, @Speedy.K.

Reciproc valabila.

Și mai bine dacă se aliniază previziunile eldersilor de la etajele înalte și reușesc sa spăl odată putina din Polonia. 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...