Korn Postat Septembrie 1, 2022 Autor Share Postat Septembrie 1, 2022 (editat) 10 minutes ago, patrick1 said: Oricum, prea mulți ”nebuni” care să își verifice și regleze statica și curba de avans la motocicletă pe osciloscop ... nu cred să mai fie. Nici la micrometru comparator nu am văzut prea mulți Nu e posibil la Dnepr și nu ar ajuta in cazul meu că banuiesc că nu mai am cuzineți și altele prin motor dar daca o eroare de 1-2mm (nu micrometri) este acceptabila atunci mă bag la reglat La mine TDC vine de la Totul Dus pe Copca. Adică este posibil daca scoți chiulasa dar... Editat Septembrie 1, 2022 de Korn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 1, 2022 Autor Share Postat Septembrie 1, 2022 1 minute ago, patrick1 said: Măsoară doar sutimi de mm, nu microni. S-o fi numind el micrometru ... însă ... Apropo: ”Nebunii” de la Daewoo au introdus diode de înaltă tensiune, pe secundar în bobinele de inducție - tocmai ca să asigure scânteie în curent ”continuu” Corect. Greșeala mea. Oricum pe viitor am in plan un motor diesel și am scăpat de "corvoadă" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 1, 2022 Autor Share Postat Septembrie 1, 2022 19 minutes ago, Trial said: Kipor Sau de multicar Am luat deja unul. Kubota z400. Similar cu z402 sau z482. Cel mai mic diesel in doua pistoane.E puțin "julit" dar merge. Adică nu l-am probat sa vad daca merge că nu are electromotor și nici releele sau vreun contract. Trebuie sa.ma apuc sa mai cumpar una alta dar întâi să.il vad mergând pe asta pe benzină, apoi ITP, înregistrat și apoi. O iau încet cu cheltuielile că îmi iau șlapul la ureche. Asta este un alt motiv pentru care nu vreau sa investesc foarte mult timp in cel pe benzina. Mi-ar place și vreau să fie ok cu cel pe benzina dar calitatea/fiabilitatea lasă de dorit. Nu te poți încrede prea mult în el și mereu am vrut o motoretă diesel. Acum ceva timp am cumpărat niște "piese" pentru nipru de la cineva care avea un Ural făcut mai bine ca cele din 2022. Mergea cu el pe la showroom si alea alea. Am devenit prieteni pe Facebook și urmăream ce mai posta intr-un grup de comuniste local(sa ii zicem așa). Probleme peste probleme. Ba chiulasa crăpată, ba ambreiajul, ba oalele de la roți, ba dracu mai stie. Posta la o săptămână doua numai stricăciuni. Pe al meu l-am luat știind cum sunt nu am sărit cu capul inainte. Sunt și ele mai speciale. Îmi povestea un bulgar de prin 2010 sa fug de ele. Un ucrainian recent zicea că dacă ai totul pus la punct la ea poate merge o săptămână . Vom vedem ce o iesi. Daca ies teafăr și nevătămat la buzunar atunci deschid un nou topic pentru motoare diesel pe nipru. Sau poate e vreunul și nu știu. Oricum sa nu amestecam subiectele. Daca este vreun topic deschis rog sa fiu trimis acolo. O să scriu și acolo în paralel. Asta evident în funcție de cât timp am sa mă ocup și de celălalt motor. Atașez o poza pentru cei interesați. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 1, 2022 Autor Share Postat Septembrie 1, 2022 3 minutes ago, Trial said: Oricum o sa mearga - fața da niprescul sovietic Eu l-am barait in Ro,am fost in Srb cu el,l-am adus apoi in DE si l-am inmatriculat aici. Probleme in acest timp: Flansele alea de guma (carb) Cutie Frane Si contact. Oricum,pui motor bun,pica cutia (tre' s-o umpli de 'herzog') (vorba clasicului nostru in viata ✌✌) Faci cutia,pica grupu' Faci grupu' da' rotile ie patrate,are opturi di ocoleste gropile Faci rotile,nu ie' bune telescoapele Faci telescoapele,nu (mai) calca roata pe roata Suka Borba unui alt clasic in biața, 'Mai bine va luati d'aia de care trebe' Vrei sa vezi cum merge cu motorina goala - goluțą ? Ia-ti ij 56 Incalzeste-l bine (merge si cu lampa de gaz pe galeria de admidie si pe cilindru) si da-i tata motorina goala si sa-l vezi cum merge. Daca te puo si tu sa cauti pe goagal ca toti injinerii si vi sa-mi dai link-uri ca allalt - ca motorina se aprinde doar la x grade,x compresie si injectata la x bari atunci io' nu mai intru pe topicu tau Veci ! Cine da 500 de evra il las sa-i faca plinul cu motorina si sa-l bârâie toata ziua pana goleste rezervorul. Pe gratis nu conving pe nimeni (ii convinge gugalu) Suka Am avut câteva de care trebuie inclusiv un Transalp din 1988. Muream eu și ăla nu. Dar cum sa pui motor diesel pe al? Nu mai pine îți pui paie in cap și îți iei nipru? Și așa mi-am luat de care nu trebuie. Am și scris mai sus ca au probleme la problema dar... nu poți schimba tot. Acum na... Scot cutia și o renovez adică schimb ce se poate schimba și apoi... Cruciulițe și iconițe multe pe coarne și sa ma ajute doamne doamne să mă țină și pe mine. Dam înainte ce sa facem. In ce oraș în Germania ești daca e ok sa întreb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 2, 2022 Autor Share Postat Septembrie 2, 2022 (editat) 6 hours ago, patrick1 said: Mno ... unele sunt motociclete ”for Daily Riding”, însă pentru ”meseriași” capabili să le conducă, întrețină și repare. De preferință cu acces la un atelier mecanic industrial cu dotare cel puțin din perioada celor cu ”mecanizarea agriculturii”. Adică pentru ingineri și tehnicieni (nu ”dințari”) Și în niciun caz ... nu e pentru ”bucătărese” sau ”florărese”. Transșlap nu este o motocicletă ”Daily” ... și nici nu se examinează noțiuni de mecanică /electrică moto pentru oarece permis(ie) de conducere. E pentru ”bucătărese”, fără reglaje de ”compress” și ”rebound”. Păi ce? La cratiță s-a auzit de așa ceva? Bănuiesc că tu ești inginer electronist, eu sunt tehnician și alții de prin grup la fel cu meserii mai "tehnice" dar cei din Rusia/Ucraina și altele la fel nu cred că au vreo pregătire anume și totuși le baraie până în ziua de azi, până le preiau alții. Ca în cazul meu. Am scos o cutie de mizerii de pe ea, și totuși "mergea". Nu era în nici un caz mana de inginer implicata dar totuși încă se taraia după atâtea adaptări. Mie mi-a luat ceva timp sa înțeleg ce au făcut meseriașii chiar și cu cartea în mână. Cred că mai sunt și alții mai îndemânatici care sa le mai faca cu ce pot. Vorba aia: necesitatea e mama invenție. Se potrivește perfect in cazul Niprului meu. Daca te referi ca le poți conduce zilnic fara probleme atunci da... Îți trebuie ceva cunoștințe, scule și bani. La sfârșitul procesului nu va mai fi nipru. Doar șasiul și una alta va mai fi de Nipru. In nici un caz chestie originale. Pe alea nu le repari cu 5 facultati Editat Septembrie 2, 2022 de Korn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Septembrie 2, 2022 Share Postat Septembrie 2, 2022 Salut,pai daca mao rămâne decât cadru,trebe să schimbi numele fopicului,în...construcție nipru.Sau deschizi alt topic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 2, 2022 Autor Share Postat Septembrie 2, 2022 1 hour ago, patrick1 said: Mno ... Unii ... mănâncă (sau fwt?) și după altul ... Alții nu se ating de așa ceva ... Să fie chestiune de educație și ”pregătire anume”? Sau sursa (cutiei) de mizerii (de pe ea)? Eu nu mă ostenesc cu așa ceva (înțelegerea ”meseriașilor”), din experiență Ăștia nu se pot înțelege ei între ei (iar cartea în niciun caz). Nu? Cartea este in engleză dar nu prea m-a ajutat prea că piesele și improvizatiile erau "in lituaniana". Fiind necunoscător m-am prins mai greu ca nu sunt piesele care apăreau carte. Asta e. Mai trăim și mai învățăm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Septembrie 3, 2022 Share Postat Septembrie 3, 2022 La 01.09.2022 la 23:03, Korn a spus: Am luat deja unul. Kubota z400. Similar cu z402 sau z482. Cel mai mic diesel in doua pistoane.E puțin "julit" dar merge. Adică nu l-am probat sa vad daca merge că nu are electromotor și nici releele sau vreun contract. Trebuie sa.ma apuc sa mai cumpar una alta dar întâi să.il vad mergând pe asta pe benzină, apoi ITP, înregistrat și apoi. O iau încet cu cheltuielile că îmi iau șlapul la ureche. Asta este un alt motiv pentru care nu vreau sa investesc foarte mult timp in cel pe benzina. Mi-ar place și vreau să fie ok cu cel pe benzina dar calitatea/fiabilitatea lasă de dorit. Nu te poți încrede prea mult în el și mereu am vrut o motoretă diesel. Acum ceva timp am cumpărat niște "piese" pentru nipru de la cineva care avea un Ural făcut mai bine ca cele din 2022. Mergea cu el pe la showroom si alea alea. Am devenit prieteni pe Facebook și urmăream ce mai posta intr-un grup de comuniste local(sa ii zicem așa). Probleme peste probleme. Ba chiulasa crăpată, ba ambreiajul, ba oalele de la roți, ba dracu mai stie. Posta la o săptămână doua numai stricăciuni. Pe al meu l-am luat știind cum sunt nu am sărit cu capul inainte. Sunt și ele mai speciale. Îmi povestea un bulgar de prin 2010 sa fug de ele. Un ucrainian recent zicea că dacă ai totul pus la punct la ea poate merge o săptămână . Vom vedem ce o iesi. Daca ies teafăr și nevătămat la buzunar atunci deschid un nou topic pentru motoare diesel pe nipru. Sau poate e vreunul și nu știu. Oricum sa nu amestecam subiectele. Daca este vreun topic deschis rog sa fiu trimis acolo. O să scriu și acolo în paralel. Asta evident în funcție de cât timp am sa mă ocup și de celălalt motor. Atașez o poza pentru cei interesați. Nu e treaba. Vei avea un propulsor care va rascheta cam tot ce va prinde din grup sau cutie. In grupul nostru statuar sunt vreo 6 DNEPR. Avem o medie anuala de 3000-4000 km. Anul acesta am facut in Raliul de Anduranta 1500 km Bucuresti- Transalpina-Stana de Vale-Calarasi-Bucuresti. Nu am avut probleme, nu ne-au lasat in drum. am verificat in fiecare seara bujiile si uleiul . Toti avem acasa cate doua pe post de donatoare de organe. Daca gasesti piese anii 70-80 nu rata ocazia, eventual din seria MB650. In acele vremuri isi pastrau calitatea si STAS-ul. Am facut intr-un an Transalpina cu un Nipru cu becul licarind la presiunea de ulei ca bradul de Craciun si garnitura de chiulasa suflata, am ajuns acasa...crede-ma ca cu alta nu ajungeai. Parca in cartea utilizatorului de Nipru iti explica ca nu trebuie sa te panichezi daca vezi becul de ulei aprins cateodata si cum sa corectezi planul bielei prin indrrptarea cu o bara bagata pe diametrul boltului pistonului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 (editat) 2 hours ago, m72story said: Nu e treaba. Vei avea un propulsor care va rascheta cam tot ce va prinde din grup sau cutie. In grupul nostru statuar sunt vreo 6 DNEPR. Avem o medie anuala de 3000-4000 km. Anul acesta am facut in Raliul de Anduranta 1500 km Bucuresti- Transalpina-Stana de Vale-Calarasi-Bucuresti. Nu am avut probleme, nu ne-au lasat in drum. am verificat in fiecare seara bujiile si uleiul . Toti avem acasa cate doua pe post de donatoare de organe. Daca gasesti piese anii 70-80 nu rata ocazia, eventual din seria MB650. In acele vremuri isi pastrau calitatea si STAS-ul. Am facut intr-un an Transalpina cu un Nipru cu becul licarind la presiunea de ulei ca bradul de Craciun si garnitura de chiulasa suflata, am ajuns acasa...crede-ma ca cu alta nu ajungeai. Parca in cartea utilizatorului de Nipru iti explica ca nu trebuie sa te panichezi daca vezi becul de ulei aprins cateodata si cum sa corectezi planul bielei prin indrrptarea cu o bara bagata pe diametrul boltului pistonului Mulțumesc de informații. Am căutat în special un motor in doua pistoale că sa nu e fie așa brutal că cele într-unul. Încercarea moarte n-are(decât moartea grupului poate) Poți vedea din ce an este motorul sau cutia după seriile de pe ele? La mine nu se pupa seriile de pe nimic. Totul a fost schimbat la un moment dat deci nu am de unde ști ce generație sau din ce an sunt. Editat Septembrie 3, 2022 de Korn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 8 minutes ago, patrick1 said: Își păstrau calitatea și ”ГОСТ”-ul. Ceva STAS era pe la noi, ceva STASI era pe la nemți (DDR) Asta pentru că încă nu apăruse ”omul nou” (cu ochi oblici). Merge și cu unu', pe dreapta: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Septembrie 3, 2022 Share Postat Septembrie 3, 2022 Eu am invatat sa merg pe motocicleta in 1988 in URSS, Moldova, unde imi petreceam vacantele. MT, Planeta 4, JAWA 250, si ulterior Jawa 638 ,erau cele mai nepopulare motociclete. Lauda era pe Ural, Jawa 634, Jupiter. Invers ca la noi. Chiar si asa, nu am vazut vreuna defecta, sau sa aiba probleme de orice natura. Nu se umbla la ele nici cu stroboscopul, nici cu alte nebunii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 4 minutes ago, shashka said: Eu am invatat sa merg pe motocicleta in 1988 in URSS, Moldova, unde imi petreceam vacantele. MT, Planeta 4, JAWA 250, si ulterior Jawa 638 ,erau cele mai nepopulare motociclete. Lauda era pe Ural, Jawa 634, Jupiter. Invers ca la noi. Chiar si asa, nu am vazut vreuna defecta, sau sa aiba probleme de orice natura. Nu se umbla la ele nici cu stroboscopul, nici cu alte nebunii. Bănuiesc că lumea le meșterea acasă înainte să meargă cu ele. Așa era și în România cu Dacia. Daca te opreai pe drum sa cureți bujia, platina și ce mai era, nu se considera defect. Era întreținere cu toate că te lasa în drum. Segmentarea la 30-40 mii de km tot de "întreținere" ținea. Eu zic că asta era calitatea și lumea nu avea ce face. Mergea și așa dar nu cred că erau super fiabile. Zic și eu. Parere personala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Septembrie 3, 2022 Share Postat Septembrie 3, 2022 E drept ca eram copil dar erau 11 motociclete in "familie", si eu le calaream cate o luna intreaga, dar jur ca habar nu am avut ca astea au platini. Doar mergeau. Cu benzina de la camioane, ulei de unde se putea. La fel nu am stiut ca au baterii. Cand mi-am cumparat eu Jawa dupa cativa ani,au inceput problemele. Va puteti uita si pe you tube, si la ei merg de le ia dracu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 2 hours ago, patrick1 said: Normal. Nu ai văzut pe atunci, însă vezi pe acum care ambielaj a mai rămas ”viu” pe la ele (reglate după ”ureche”) Dnepr K-750 M (1970) 750 cmc ... 26 hp @4900 rpm JAWA 634 (1982) 350 cmc ... 24 hp @5250 rpm De ce oare? https://www.ultimatespecs.com/motorcycles-specs/dnepr/dnepr-k-750-m-1970 https://bikez.com/motorcycles/jawa_350_type_6346_1982.php Jawa este in doi timpi de acolo diferența de putere. Daca la asta te refereai. In general cred că cele in doi timpi produc de doua ori puterea celor în 4 timpi. Daca ai aveai o jawa de 700ccm in 4 timpi cred că producea undeva la 24-26 cai, echivalentul Ural-lululului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Septembrie 3, 2022 Share Postat Septembrie 3, 2022 Mie din ce mi-a facut impresia,functionau cu reglaje si piese din si dupa fabrica. Nu contest ca se poate sa functioneze bine cu modificari dar parca nici inginerii aia care le-au conceput nu erau prosti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 6 minutes ago, shashka said: Mie din ce mi-a facut impresia,functionau cu reglaje si piese din si dupa fabrica. Nu contest ca se poate sa functioneze bine cu modificari dar parca nici inginerii aia care le-au conceput nu erau prosti. Au mai copiat și ei cate ceva de la BMW. Aproape tot. Au uitat sa ia și calitatea. Oricum era altă treabă atunci. Alte materiale,alte cunoștințe. Ural-ul isi are baza prin anii 30-40. Nu știu câte sau schimbat până în anii 70 dar nu cred că multe. Este tehnologie veche nu e de anii 70. Rog sa fiu corectat daca greșesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Septembrie 3, 2022 Share Postat Septembrie 3, 2022 Ai dreptate, dar mie nu mi-a facut impresia ca rusii ar pretinde ca Uralul e BMW. Pe de alta parte, nu as dispretui nici materialele, si nici tehnica ruseasca. Motoarele astea au fost concepute cu alte scopuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 5 minutes ago, shashka said: Ai dreptate, dar mie nu mi-a facut impresia ca rusii ar pretinde ca Uralul e BMW. Pe de alta parte, nu as dispretui nici materialele, si nici tehnica ruseasca. Motoarele astea au fost concepute cu alte scopuri. Cred că s-a mers pe simplitate. Nu ai multe, nu se strică multe. Asa e si pana in ziua de azi. Chiar în ziua de azi poti cumpăra Lada Niva noua așa cum era prin anii 70. Fără airbag,abs și alta tehnologie. Nici măcar geamuri electrice. Ce nu înțeleg este de ce totuși costa 20000euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Septembrie 3, 2022 Share Postat Septembrie 3, 2022 Niva e pentru Occident. Ei umbla cu Buhanka. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 2 minutes ago, shashka said: Niva e pentru Occident. Ei umbla cu Buhanka. Buna și aia. Au fost și la noi TV-ul dar nu cred că așa performant pe teren accidentat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 (editat) 10 minutes ago, patrick1 said: Mă refeream la solicitarea mecanică a pieselor raportat la dimensionarea acestora (piston, bielă, bolț, manton, lagăre) și rezistența materialelor @ tratamente termice. Un motor subdimenionat ca putere și solicitări mecanice (Dnepr, Ural) poate funcționa o vreme mai îndelungată cu reglaje greșite /proaste (detonații de aprindere, uzuri /jocuri depășite, etc.), respectiv este mai puțin pretențios. Spre exemplu, un BMW R 80 (1981) dezvoltă 50 hp @6500 rpm față de 26 hp (la ruși), iaca la 800 cmc, nu 750cmc. Percepi deosebirea? https://www.motorcyclespecifications.com/bmw-r80-gs-1981/ Eu pricep deosebirea. Nu știu la ce te refereai de aia am întrebat. Acum nu știu dacă l-au subdimensionat ei ca putere sau așa a ieșit la final. Daca ai copiat ceva dar ai mai sărit unele chestii atunci nu iese treaba la fel. Nu iese treaba la fel nici dacă nu te menții în toleranțe. Daca faci totul la "lasă că merge si așa" atunci au fugit jumate din cai din herghelie. Poate l-au făcut ei mai slab că sa tina la chinuiala sau poate așa a ieșit. Crezi că un BMW care este superior calitativ se strică mai repede daca nu este reglat cum trebuie? Editat Septembrie 3, 2022 de Korn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Septembrie 3, 2022 Share Postat Septembrie 3, 2022 (editat) Scopul si pretul! Asta face diferenta, vorbim.despre un popor care trebuia sa se dea jos din caruta si sa se motorizeze (cumva). Nu avea cum sa coste mult, trebuia sa fie mai accesibil ca automobilul. Nu avea cum sa se repare greu caci nu avea cine le servisa/repara, reprezentante prin Estul Indepartat...mai greu. Este vechiul verb : asta ara sau zboara? Din start eu nu as pune pe acelasi palier Niprul cu Uralul. Kievul a avut mereu dorinta de a face ceva mai avangardist daca imi permiteti exagerarea... Cuzinetul si sincroanele la Nipru cum au conceput cutia de Nipru si vibrochenul sau este clat un alt mod de a privi lucrurile Din pacate calitatea materialelor le-a tradat proiectul Editat Septembrie 3, 2022 de m72story Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 1 minute ago, patrick1 said: Dacă vrei o motocicletă folosibilă și în Siberia, cu benzină CO75 din butoi (de anul sau anii trecuți - că nu știi cât va dura războiul) ... nu îi vei pune raport de compresie 9,2/1 pentru 50 hp (dublu). Și nici electrostarter. Vei menține și treapta de ”marșarier” și nu vei uita că nemții au pierdut 2 războaie (și pe BMW). Și nici că la americani a rămas în serviciu B52 Foarte bun. Ok. Am înțeles ce ai vrut să zici. Așa erau și camioanele Ural. Foarte mari toleranțele ca sa poate merge cu orice combustibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Septembrie 3, 2022 Share Postat Septembrie 3, 2022 Acum 2 minute, Korn a spus: Ok. Am înțeles ce ai vrut să zici. Așa erau și camioanele Ural. Foarte mari toleranțele ca sa poate merge cu orice combustibil. Pai nu tine de tolerante... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korn Postat Septembrie 3, 2022 Autor Share Postat Septembrie 3, 2022 3 minutes ago, m72story said: Pai nu tine de tolerante... Immm așa am înțeles. Am urmărit pe cineva care are așa ceva. Este de fapt un ZIL 131 multifuel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.