Jump to content

Dnepr MT-10 se accelerează singur


Korn
 Share

Recommended Posts

Acum 1 minut, Korn a spus:

Crezi că un furtun între cele două galerii ar ajuta? Am mai citit că ar ajuta. A incercat cineva? Atașez o poza sa vezi despre ce e vorba. Screenshot_20220828-085943.thumb.png.e03742fa945fee246b2bdd7b3f752e6e.png

Asta e un detalia la care nu ai ajuns. Aici discutam de basic ...

Schimba bobina aia cu una de Alfa. Bobinele rusesti sunt proaste. Arunca carburile (K.63 62 ) si ia doua pz32, si ma voi pomeni de bine

Acum 1 minut, Korn a spus:

Motivul este votca 😆Făcute pe genunchi.

Aprinderea la care facem referire este de secolul 21, are un circuit integrat in ea si o harta de avans cu o corectie ....nu e cazul sa vorbesti urat despre un lucru bun.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 293
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 minutes ago, m72story said:

Supozitia ta ce are la baza?

Folosim in grupul nostru pe 6 nipre si un M (al meu) acest midel de aprindere de peste 6 ani cu succes

Colegii au sugerat că ar fi o problema acolo iar motorul se accelerează singur. Nu știu exact daca asta este cauza dar colegii au sugerat asta. De asta am inceput discuția. Sa vad unde este problema. Nu eu am sugerat. 

8 minutes ago, m72story said:

Asta e un detalia la care nu ai ajuns. Aici discutam de basic ...

Schimba bobina aia cu una de Alfa. Bobinele rusesti sunt proaste. Arunca carburile (K.63 62 ) si ia doua pz32, si ma voi pomeni de bine

Aprinderea la care facem referire este de secolul 21, are un circuit integrat in ea si o harta de avans cu o corectie ....nu e cazul sa vorbesti urat despre un lucru bun.

Era o gluma. Se pare că tu vorbești urat de "lucrurile bune". Abia ce ai scris că sunt proaste. Sunt proaste sau bune?

Link to comment
Share on other sites

Eu iti spun sa schimbi bobina 

402093548574 cu asa ceva.

Cauza accelerarii nu e BI insa este o operatiune care trebuie facuta.

Da jos robinetele alea carora rusii le spun carburi si monteaza ceva simplu, fara vacumuri si altele. Daca procedura de montare este corecta  va fi bine.

Link to comment
Share on other sites

Just now, m72story said:

Eu iti spun sa schimbi bobina 

402093548574 cu asa ceva.

Cauza accelerarii nu e BI insa este o operatiune care trebuie facuta.

Da jos robinetele alea carora rusii le spun carburi si monteaza ceva simplu, fara vacumuri si altele. Daca procedura de montare este corecta  va fi bine.

Pai asta incerc sa fac. Cum am mai scris, am "comandat" niste mikuni fara vacum și le voi monta cat de curând posibil. Daca problema persistă atunci mă voi uita și la aprindere. Am comandat și un stroboscop ca sa pun aprinderea la punct. Nu am mai incercat dar poate mă poate ajuta cineva la momentul respectiv. Daca nici așa nu merge atunci mă uit la aprinderea în sine. Poate rotorul este de vina sau poate bobina. Rămâne de văzut. 

P.S Era o gluma legata de aprindere. Daca credeam că este proasta nu o mai cumpăram. Acum nu însemna că toate sunt bune. Unele mai pot avea probleme. Rămâne de văzut.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Korn said:

Nu este nici o simetrie dar din cate am înțeles motoarele boxer au aprinderea în același timp deci nu am nevoie de cele două bucăți de fier de pe rotor. Trebuie sa am grija numai uneia. Cealaltă bucata de fier da o scânteie "falsa". Am presupus corect? 

Nu! Greșit.

Doar la motoare boxer în 2T este aprindere în același timp (ca la MZ BK 350) și vei avea 1 singur magnet rotitor în rotor.

La tine există o singură bobină de inducție cu 2 ieșiri (2 fișe) și bujii în serie, la motor în 4T unde scânteia se produce din 2 în 2 rotații complete pentru fiecare cilindru (cu scânteie pierdută pe cilindrul opus - în ”balans” cum bine zice @m72story).

În consecință ai 2 magneți rotitori, care dacă nu sunt simetrici (intensitate de câmp magnetic, poziție) nu vor genera scântei simetrice ca unghi de aprindere (și nu ai niciun control /reglaj la asta /poziție, câmp).

Mno, pentru cei nepretențioși ... merge cumva și așa :)

Alții aveau 2 platine /1 camă excentrică mecanic la care avansul de aprindere și unghiul Dwell se putea regla separat și precis pe fiecare cilindru (la cehi) :D

 

P.S.

Și cu bujie poziționată central în chiulasă (nu lateral) pentru a se putea folosi la reglaje o reducție cu micrometru comparator și reglaj la zecime de mm a distanței de avans de aprindere (fără stroboscop).

Mno ... motoare și motoare ...

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

(din link)

Type III Ignition (1998)

 

”The washer "keying" the rotor to the camshaft can wear over time, allowing play in the rotor. The engine will run poorly (backfiring, running on one side better than other, poor performance). Riders need to check for security of the rotor’s steel slugs and the magnets.

 

image.thumb.png.6448e3297a19951823792985339d708d.png

Unde pretinsul ”microprocesor” (din reclamă) controlează doar unghiul Dwell și atât.

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, patrick1 said:

Nu! Greșit.

Doar la motoare boxer în 2T este aprindere în același timp (ca la MZ BK 350) și vei avea 1 singur magnet rotitor în rotor.

La tine există o singură bobină de inducție cu 2 ieșiri (2 fișe) și bujii în serie, la motor în 4T unde scânteia se produce din 2 în 2 rotații complete pentru fiecare cilindru (cu scânteie pierdută pe cilindrul opus - în ”balans” cum bine zice @m72story).

În consecință ai 2 magneți rotitori, care dacă nu sunt simetrici (intensitate de câmp magnetic, poziție) nu vor genera scântei simetrice ca unghi de aprindere (și nu ai niciun control /reglaj la asta /poziție, câmp).

Mno, pentru cei nepretențioși ... merge cumva și așa :)

Alții aveau 2 platine /1 camă excentrică mecanic la care avansul de aprindere și unghiul Dwell se putea regla separat și precis pe fiecare cilindru (la cehi) :D

 

P.S.

Și cu bujie poziționată central în chiulasă (nu lateral) pentru a se putea folosi la reglaje o reducție cu micrometru comparator și reglaj la zecime de mm a distanței de avans de aprindere (fără stroboscop).

Mno ... motoare și motoare ...

Bine de știut. Mulțumesc pentru informații.

6 hours ago, patrick1 said:

(din link)

Type III Ignition (1998)

 

”The washer "keying" the rotor to the camshaft can wear over time, allowing play in the rotor. The engine will run poorly (backfiring, running on one side better than other, poor performance). Riders need to check for security of the rotor’s steel slugs and the magnets.

 

image.thumb.png.6448e3297a19951823792985339d708d.png

Unde pretinsul ”microprocesor” (din reclamă) controlează doar unghiul Dwell și atât.

 

Ai scris într-un posta anterior că: "Echivalent cu deschiderea la platine /profilul camei și unghiul de avans, unde prima (deschiderea platinei) influențează unghiul de avans și dar și unghiul Dwell.

 

Aici, unghiul Dwell (timpul de închidere /tranzistor pentru acumulare de energie magnetică necesară scânteii în bobina de aprindere) este comandat electronic de un circuit integrat specializat."

Asta însemna că circuitul ăla schimba momentul in care bobina este încărcată. Adică tot un fel de avans nu? Daca bobina este încărcată mai devreme și scânteia la bujie va fi mai devreme. Nu? 

16 minutes ago, Korn said:

Bine de știut. Mulțumesc pentru informații.

Ai scris într-un posta anterior că: "Echivalent cu deschiderea la platine /profilul camei și unghiul de avans, unde prima (deschiderea platinei) influențează unghiul de avans și dar și unghiul Dwell.

 

Aici, unghiul Dwell (timpul de închidere /tranzistor pentru acumulare de energie magnetică necesară scânteii în bobina de aprindere) este comandat electronic de un circuit integrat specializat."

Asta însemna că circuitul ăla schimba momentul in care bobina este încărcată. Adică tot un fel de avans nu? Daca bobina este încărcată mai devreme și scânteia la bujie va fi mai devreme. Nu? Ori daca nu poți controla momentul in care descarci bobina(la acest circuit integrat de care zici și pe care îl am eu), atunci ce rost mai are sa mai schimbi momentul când o încarci? Avansul electronic, de care duc lipsa, comanda momentul in care se descarcă bobina iar Dwell comanda momentul in care se încarcă. Degeaba ai unul fara celălalt. Nu? 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, Korn a spus:

Asta însemna că circuitul ăla schimba momentul in care bobina este încărcată. Adică tot un fel de avans nu? Daca bobina este încărcată mai devreme și scânteia la bujie va fi mai devreme. Nu? 

 

Nu, unghiul Dwell nu are treaba cu avansul. In functie de acest unghi se stabileste valoarea bobinei (ohmi) atunci cand proiectezi o aprindere sau cand faci modificari si este o chestie foarte importanta pe care multi nu o inteleg.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Nguyen said:

 

Nu, unghiul Dwell nu are treaba cu avansul. In functie de acest unghi se stabileste valoarea bobinei (ohmi) atunci cand proiectezi o aprindere sau cand faci modificari si este o chestie foarte importanta pe care multi nu o inteleg.

Am înțeles. Este vorba de perioada de descărcare a bobinei. 

14 minutes ago, Korn said:

Am înțeles. Este vorba de perioada de descărcare a bobinei. 

Este vorba de perioada de descărcare a bobinei. De aia se punea o cartela de telefon când reglai platina la Dacie. Așa se calcula unghiul Dwell. 

 

Dwell angle is the amount of time, measured as degrees of rotation, that contact breakers close in a distributor.

Unless dwell angle is accurate, ignition timing won't be accurate.

The period, measured in degree of cam rotation, during which the contact points remain closed is called the dwell angle.

The dwell angle is changed by moving the points closer to or away from the distributor cam.

Edited by Korn
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Korn said:

Asta însemna că circuitul ăla schimba momentul in care bobina este încărcată. Adică tot un fel de avans nu? Daca bobina este încărcată mai devreme și scânteia la bujie va fi mai devreme. Nu? 

Nu!

Sunt 2 variabile de timp (unghi):

1. Timpul dintre momentul producerii scânteii și PMS al pistonului (unghiul de avans de aprindere).

2. Timpul dintre momentul închiderii circuitului bobinei și deschiderea acestuia cu generarea scânteii (unghiul Dwell) din energia magnetică acumulată.

Ambele variabile depind de turație (1/timp), la creșterea turației se scurtează timpul și invers.

 

Scânteia este produsă în momentul (de timp sau unghiular) când se deschide ”platina” respectiv când se întrerupe circuitul la aprindere cu tranzistor comutator și apare o tensiune autoindusă și în secundar din energia magnetică acumulată prealabil în bobină, în timpul dintre închiderea și deschiderea circuitului primar, timp diferit de timpul de aprindere a gazelor și de propagare a deflagrației acestora în camera de ardere.

Unghiul (timpul) Dwell (de închidere a ”platinei” respectiv de conducție la tranzistor) reprezintă durata conducției (acumulare prealabilă de energie magnetică).

La turații mici (sau static) timpul de conducție ar fi cam mare (permanent) iar bobina s-ar arde prin supraîncălzire la curentul mare din primar când bobina este saturată. Dacă unghiul (timpul) e prea mic, energia devine insuficientă la turații mari și limitează turația maximă prin dispariția scânteii.

Pentru asta intervine acel circuit specializat care limitează disiparea și controlează timpul de conducție prin închiderea circuitului electronic la 1-2 ms înainte de deschidere (scânteie) la turații /timp variabile. Asta indiferent de avansul de aprindere. Respectiv este un unghi Dwell variabil.

 

Mno ... adică momentul preîncărcării ”armei” cu ”exploziv” față de momentul de ”foc” - chestiune care dimensionează cadența de ”tragere” posibilă pe ”foc automat”.

Motiv pentru care motocicletele s-au și construit în fabrici de armament, nu de cărămizi :D

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, patrick1 said:

Nu!

Sunt 2 variabile de timp (unghi):

1. Timpul dintre momentul producerii scânteii și PMS al pistonului (unghiul de avans de aprindere).

2. Timpul dintre momentul închiderii circuitului bobinei și deschiderea acestuia cu generarea scânteii (unghiul Dwell) din energia magnetică acumulată.

Ambele variabile depind de turație (1/timp), la creșterea turației se scurtează timpul și invers.

 

Scânteia este produsă în momentul (de timp sau unghiular) când se deschide ”platina” respectiv când se întrerupe circuitul la aprindere cu tranzistor comutator și apare o tensiune autoindusă și în secundar din energia magnetică acumulată prealabil în bobină, în timpul dintre închiderea și deschiderea circuitului primar, timp diferit de timpul de aprindere a gazelor și de propagare a deflagrației acestora în camera de ardere.

Unghiul (timpul) Dwell (de închidere a ”platinei” respectiv de conducție la tranzistor) reprezintă durata conducției (acumulare prealabilă de energie magnetică).

La turații mici (sau static) timpul de conducție ar fi cam mare (permanent) iar bobina s-ar arde prin supraîncălzire la curentul mare din primar când bobina este saturată. Dacă unghiul (timpul) e prea mic, energia devine insuficientă la turații mari și limitează turația maximă prin dispariția scânteii.

Pentru asta intervine acel circuit specializat care limitează disiparea și controlează timpul de conducție prin închiderea circuitului electronic la 1-2 ms înainte de deschidere (scânteie) la turații /timp variabile. Asta indiferent de avansul de aprindere. Respectiv este un unghi Dwell variabil.

 

Mno ... adică momentul preîncărcării ”armei” cu ”exploziv” față de momentul de ”foc” - chestiune care dimensionează cadența de ”tragere” posibilă pe ”foc automat”.

Motiv pentru care motocicletele s-au și construit în fabrici de armament, nu de cărămizi :D

Buna explicatie. M-am lămurit. Acum daca tot suntem pe subiectul aprindere, crezi că aprinderea asta electronică pe care o am, fiindcă nu are avans dinamic/ autoajustabil sau cum se mai numește, afectează mult performanțele motorul? El și așa este sărman. Bănuiesc că a mai rămas cu vreo 20 de cai. Crezi că ar face o mare diferență sa ai aprindere electronica cu avans autoajustabil? Mă refer in cazul niprelor că aici nu vorbim de performanțe. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Korn said:

Crezi că ar face o mare diferență sa ai aprindere electronica cu avans autoajustabil?

În principiu da, în special la motoarele 4T de cilindree mare. Motoarele 2T sunt mai puțin sensibile pentru că nu sunt operate la turații mici /cuplu mare, unde trebuie redus notabil avansul pentru a nu ”sparge” motorul.

În general, la motociclete, problema s-a pus pentru a evita ”fenomenul” de ”kick-back”, când pedala te poate arunca peste gard (dacă ai avans prea mare) :D

 

Doar la turații mai mari (peste 5-6.000 r/m) ar trebui redus progresiv avansul pentru că turbulența gazelor scade timpul de aprindere.

 

 

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Ii mulțumesc lui Patrick1 și nu numai pentru clarificarea legata aprindere și îmi cer scuze daca am trecut de la un subiect la altul dar cred ca este bine și interesant de știut cu ce se mănâncă o aprindere. Bănuiesc că s-a mai vorbim despre asta prin alte topicuri insa nu m-am gândit că era și nenea Dwell prin ecuație și că se lungește treaba. Data viitoare încerc să nu mă mai abat de la subiect. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Korn said:

Ii mulțumesc lui Patrick1 și nu numai ...

👍

Sper că am adus (și altora) puțină ”lumină” în misterele /tainele ”cardiologiei” = aprinderea la motocicletă, ”cardiopatia” (posibilă) și ”defibrilarea” ei :)

Link to comment
Share on other sites

Am revenit cu întrebări 😆. Am nevoie de puțin ajutor pentru că nu găsesc adaptor pentru carburatoarele mikuni. Tot ce găsesc au gaura de la carburator ok dar distanta pentru șuruburi este de 60mm. Cred că trebuie să fie de 52mm de la mijlocul gaurii la celălalt mijloc al gaurii iar gaura la pentru carburator sa fie Ø35. Știe cineva de la ce motoreta se potrivesc sau daca se găsește ceva universal? Merci.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, patrick1 said:

Eu știu că inclusiv șinele rusești au alt ecartament :)

Daca cineva a folosit ceva ce se pupa cu ce zic eu atunci poate da o informație. Cred că sunt unii care au adaptat carburatoare la Dnepr și la rândul lor au căutat ceva care se potrivește și poate au găsit de la alta motoreta. Este aceiași chestie ca a unuia din colegi a sugerat sa cumpăr o bobina de fiat/alfa Romeo și să o pun pe Dnepr. Daca se potrivește se potrivește. Daca ai ceva ce poate ajuta atunci ok. Nu este nevoie să mă iei peste picior.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Trial said:

Eu am.pus d'alea orijinale (chinezesti ..) de pe ebay

M-au lasat pe drum

(de 2 ori)

Jos cu ele,si in cucuruz

 

Flansa,sudat o teava,furtun si coliere si schimbi pistoanele de 5 ori si 'improvizatie' ramane mereu in 'functiune'

 

Numa' ca nu ie frumoase,mno ..

Mulțumesc de răspuns. Îți aduci aminte ce și cum se numesc? Am nevoie sa merg la ITP deocamdată deci o sa apelez la varianta asta deocamdată. Pe urmă mai vedem. 

11 minutes ago, Korn said:

Mulțumesc de răspuns. Îți aduci aminte ce și cum se numesc? Am nevoie sa merg la ITP deocamdată deci o sa apelez la varianta asta deocamdată. Pe urmă mai vedem. Ai o poza sa se vadă "lucrarea" . As aprecia efortul dacă ți-ai face timp sa atașezi o poza. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Korn said:

Daca ai ceva ce poate ajuta atunci ok. Nu este nevoie să mă iei peste picior.

Nu te-am luat peste picior!

Doar ți-am amintit (vesel) de principiile Ajustov, Potrivenkov ...

Mno ... dacă la IFA 125 pistonul are bolț de 12mm (sau 15mm), rușii au imitat aproape identic pistonul la K-125, însă cu bolț de 14mm!

Și cu segmenți mai groși (2,5mm), modificați la știft.

Adică ... de fapt nu au copiat nimic. Doar seamănă un pic (alezajul, cursa, dimensiunile și axa bolțului). Chiar și aliajul.

Au ”îmbunătățit” însă câte ceva ca să nu se mai potrivească de la altele :D

Ca și la calea ferată (ecartament 1.520 și nu 1.435).

Mno ... Российские железные дороги, nici 1.524 (Finlanda).

5 hours ago, Korn said:

Știe cineva de la ce motoreta se potrivesc sau daca se găsește ceva universal?

Cred că glumești ...

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Suna-l pe tov.Gaspar ;te serveste prompt,di pi stock, cu 2 Pekar-uri, /0744472055/.

Pina la unchiu" Dwell,a se face un test de compresie la cilindri;in fct de ce zice barometrul,sti unde si cum te scarpini(te intereseaza mai mult diferenta dintre cilindrii,pt ca MT-u merge oricum si cu compresie negativa)...Arcurile supapelor sint moi,dar se pot cali trecand prin garla fara capace  chiulase;se intaresc instant,dar trebuiesc puse repede capacele,pt ca se-nmoaie la loc de la UV.

Intr-un registru mai serios,poti pune orice supape,ghiduri,arcuri,daca nu se rezolva platfusul culbutorilor,lucrarea nu este durabila;geometria suprafetei de contact dintre culbutor si basca de pe capatul supapei(dac-o mai ai),e cruciala.Culbutorii nostri dau capace la urechi supapelor,ovalizand rapid ghidurile,etc.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Korn said:

Tot ce găsesc au gaura de la carburator ok dar distanta pentru șuruburi este de 60mm. Cred că trebuie să fie de 52mm de la mijlocul gaurii la celălalt mijloc al gaurii iar gaura la pentru carburator sa fie Ø35.

Asta cauți?

image.thumb.png.696b93a3f588337a23b4757fc986fab0.png

 

image.thumb.png.ec65679d3f2b817f00cb236f3020a33d.png

 

image.thumb.png.271fd9c81e693d9a3287ea814085c774.png

 

https://russiangarage.com/product_info.php?cPath=41&products_id=629&osCsid=mob8qdi0p7st3c4131a21mc2g6

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...