Jump to content

Dnepr MT-10 se accelerează singur


Korn
 Share

Recommended Posts

Am reușit să fac flanșele la muncă. Am atașat una pe un carburator. Am pus un șurub de 3.5 sa tina flanșa. Mai pun unul pe partea celălalta, poate și ceva dublu component.

Am luat și garnituri de 3mm. Nu cred că reușesc azi sa le  montez că plouă.

 

IMG_20220907_150506182.thumb.jpg.ef8f084897c476aab2167fb1e488657b.jpgIMG_20220907_150509898.thumb.jpg.bf5f88ac4abbab4b8359e691c18451be.jpgIMG_20220907_152609314.thumb.jpg.cc3faa02c2f76c2083f2ab9b51fa2624.jpgIMG_20220907_152730212.thumb.jpg.0122ff5cd68aa064cb8053534be7f7d9.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

23 minutes ago, Korn said:

Am pus un șurub de 3.5 sa tina flanșa.

Ciudată ”tehnologia” asta 🤔

image.thumb.png.2fa366f580659846f875f3efe7a96d91.png

Unii au preferat o garnitură cilindrică de ”fibră” (textolit), coaxial plasată între ștuțul de flanșă de pe galeria de admisie și carburator, pentru izolare termică și stabilitatea reglajelor acestuia la variații termice.

Plus încă o garnitură plană (clinghelit) pentru izolare termică și etanșare între flanșă și cilindru.

Plus racordarea (hand made) cât mai precisă și perfectă între suprafețe (fără praguri) pentru a nu exista turbionaje parazite în fluxul de gaze.

Plus lepuirea suprafețelor interne până la luciu ”oglindă”.

Mno ... asta la ”daneze” :)

Nu la rusești.

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, patrick1 said:

Ciudată ”tehnologia” asta 🤔

image.thumb.png.2fa366f580659846f875f3efe7a96d91.png

Unii au preferat o garnitură cilindrică de ”fibră” (textolit), coaxial plasată între ștuțul de flanșă de pe galeria de admisie și carburator, pentru izolare termică și stabilitatea reglajelor acestuia la variații termice.

Plus încă o garnitură plană (clinghelit) pentru izolare termică și etanșare între flanșă și cilindru.

Plus racordarea (hand made) cât mai precisă și perfectă între suprafețe (fără praguri) pentru a nu exista turbionaje parazite în fluxul de gaze.

Plus lepuirea suprafețelor interne până la luciu ”oglindă”.

Mno ... asta la ”daneze” :)

Nu la rusești.

 

 

Este mai veche "tehnologia".  Filetele șurubului tin flanșă sa nu se deplaseze. Am garnitura de clingherit de 3mm. Cele de la flanșe erau de 1 mm. Șlefuirea și mărirea găurilor ajuta dar eu nu fac performanțe cu a mea😆  Se folosește mai mult la cele de concurs, plus că riști să faci vreo gaura pe undeva mai mai ales la calitatea materialelor aka defecte de turnare. Asta dacă vb de portare. 

Edited by Korn
Link to comment
Share on other sites

Știe cineva daca filetele din blocul motor sunt cu pas normal sau mărunt? Vreau sa scot ce e acolo ai să pun șurub.

8 minutes ago, Korn said:

Știe cineva daca filetele din blocul motor sunt cu pas normal sau mărunt? Vreau sa scot ce e acolo ai să pun șurub.

Am avut noroc. Sunt cu pas normal. IMG_20220907_173742332.thumb.jpg.d291a60a724482f72c0fea044f9caa1a.jpg

Primul carburator montat. Este foarte retro. Piese salvare de la carburatoarele vechi. Am comandat tevi de ajustare ci filet de 10 și au fost prea lungi pentru cablurile care le am. Acum am rămas cu un capac cu o gaura de 10 iar cel montat are gaura de 8. 16625720653663560220229774656244.thumb.jpg.a9c91b7723d3116cc9fb77cdcd37a9d9.jpgIMG_20220907_193130289.thumb.jpg.b498eba6b94b511e2ff3b7f8769ea2c9.jpgIMG_20220907_193133401.thumb.jpg.0d82b7270c8bd5feab7e74b757487021.jpg

Acum am văzut diferența dintre K62 și K63. Spunea un coleg că sunt diferite intern dar se pare că și extern. IMG_20220907_201943689.thumb.jpg.da75f6fc4a2744e589cd84917996ec90.jpg

3 hours ago, Korn said:

Știe cineva daca filetele din blocul motor sunt cu pas normal sau mărunt? Vreau sa scot ce e acolo ai să pun șurub.

Am avut noroc. Sunt cu pas normal. IMG_20220907_173742332.thumb.jpg.d291a60a724482f72c0fea044f9caa1a.jpg

Primul carburator montat. Este foarte retro. Piese salvare de la carburatoarele vechi. Am comandat tevi de ajustare ci filet de 10 și au fost prea lungi pentru cablurile care le am. Acum am rămas cu un capac cu o gaura de 10 iar cel montat are gaura de 8. 16625720653663560220229774656244.thumb.jpg.a9c91b7723d3116cc9fb77cdcd37a9d9.jpgIMG_20220907_193130289.thumb.jpg.b498eba6b94b511e2ff3b7f8769ea2c9.jpgIMG_20220907_193133401.thumb.jpg.0d82b7270c8bd5feab7e74b757487021.jpg

Acum am văzut diferența dintre K62 și K63. Spunea un coleg că sunt diferite intern dar se pare că și extern. IMG_20220907_201943689.thumb.jpg.da75f6fc4a2744e589cd84917996ec90.jpg

Am păstrat și arcurile de la k62/63 că alea de la mikuni erau prea finute și nu revenea înapoi nici măcar cilindru din carburator. IMG_20220907_210304863.thumb.jpg.f00fceb746b07b0492592516ccb86a69.jpg

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Korn said:

eu nu fac performanțe cu a mea😆

Asta am presupus ...

doar că acele carburatoare japoneze nu sunt proiectate tocmai pentru a funcționa în contact termic și metalic cu un cilindru a cărui ”fierărie” poate atinge și 120-130 de grade în mers sub sarcină, față de cele 10-20 de grade de la pornire.

”Flanșa” de admisie (cea de la ”mama lor”) parcă e din cauciuc (plastic). 

De ce oare? Nu cumva pentru izolare termică?

După care te vei mira de un consum (la cald) de 8-10l /100km :P

Sau de ceva ”percolări” după oprire.

Mno ... faci cum crezi ... da' eu n-aș face d'astea cu /la ”jucăriile” mele.

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, patrick1 said:

Asta am presupus ...

doar că acele carburatoare japoneze nu sunt proiectate tocmai pentru a funcționa în contact termic și metalic cu un cilindru a cărui ”fierărie” poate atinge și 120-130 de grade în mers sub sarcină, față de cele 10-20 de grade de la pornire.

”Flanșa” de admisie (cea de la ”mama lor”) parcă e din cauciuc (plastic). 

De ce oare? Nu cumva pentru izolare termică?

După care te vei mira de un consum (la cald) de 8-10l /100km :P

Sau de ceva ”percolări” după oprire.

Mno ... faci cum crezi ... da' eu n-aș face d'astea cu /la ”jucăriile” mele.

 

Sa vedem ce iese. Are garnitura de clingherit groasă si sper sa țină ceva. O să scriu in continuare ce și cum. In cel mai rău caz mi se topesc plutitoarele 🤣. Daca se duce totul dracu, o sa iau doua PZ32. Acum am o curiozitate legata de carburatoare. Se știe că se pot folosi carburatoare mikuni vm28. Adică cu gaura dinspre blocul motor de 28mm. Se mai folosesc și alte modele de 30 sau 32mm ca exemplu pz32. Alea vechi k62/63 cred că sunt 30mm. Ale mele de acum sunt de 30 aproape. Cam ce jiglioare trebuie folosite? Sau trebuie luat un set de jiglioare și încercat? Vad că eu am de 120/130 acum

Am găsit ceva informații despre jiglioare și setări. Carburatoarelr mele sunt mikuni vm28. Au fost puse pe Ural de 650 din 1998. Spune că îmi trebuie jiglioare de 120-125. Eu am unul de 120 și unul de 130. Trebuie sa îl schimb pe unul din ele. 

 

received_596838838742314.thumb.jpeg.a3c45eaaf98ce701251a4f81e7cb4aaa.jpeg

Edited by Korn
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Korn said:

Am găsit ceva informații despre jiglioare și setări.

Mno ... mie mi-a indicat (fabricantul) până și tabele /diagrame cu setări /reglaje de carburator ... funcție de temperatură și altitudine.

Completate cu diagramele și adnotările mele, pentru când mai merg ”creanga” :D

”“Nu ştiu alţi cum sunt, dar eu, când mă gândesc ...” (I.Creangă)

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Korn a spus:

Spune că îmi trebuie jiglioare de 120-125

 

La carburatoarele rusesti chiar 130, de preferat reglat un amestec mai bogat si neaparat reglati corect ambii cilindri pt ca altfel o sa traga mai tare intr-un cilindru si se va supraincalzi. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 ore, Korn a spus:

Acum am văzut diferența dintre K62 și K63. Spunea un coleg că sunt diferite intern dar

Ti-am spus eu?!

Ai tu oare habar cati ani din viata mi-am pierdut cu boxerele rusesti?

Daca ti-am dat solutia cu PZ 32 a fost pentru a te scuti de tot atatia ani.

Si uite ca te vad ambitios; Inainte de carb, intre el si chiulasa monteaza un scut de temperatura care sa dirijeze caldura pe langa el

Jiclorul principal ( main jet) este setat pt fiecare model de carburator in parte. In cazul PZ -urilor datorita tubului venturi nu poti face analogie cu seria K ( TM series)

Mergi pe drum, a patra, gaz deschis si spune ce simti ca raport de deschidere clapeta ( suber) si simptom motor.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, m72story said:

Ti-am spus eu?!

Ai tu oare habar cati ani din viata mi-am pierdut cu boxerele rusesti?

Daca ti-am dat solutia cu PZ 32 a fost pentru a te scuti de tot atatia ani.

Si uite ca te vad ambitios; Inainte de carb, intre el si chiulasa monteaza un scut de temperatura care sa dirijeze caldura pe langa el

Jiclorul principal ( main jet) este setat pt fiecare model de carburator in parte. In cazul PZ -urilor datorita tubului venturi nu poti face analogie cu seria K ( TM series)

Mergi pe drum, a patra, gaz deschis si spune ce simti ca raport de deschidere clapeta ( suber) si simptom motor.

Am înțeles ce zici legat de scutul de căldură. Era bine de știut acum o săptămână când am comandat de pe ural-zentrale la fel cum era bine de știut și de pz32 înainte să le iau pe cele de la Mikuni. Mai învăț și eu. Macar s-au pus pe Ural din fabrica deci am ceva încredere că o să meargă. Daca am probleme de la căldură atunci o sa fac alta comanda. Asta daca este absolut necesar. 

2 hours ago, Nguyen said:

 

La carburatoarele rusesti chiar 130, de preferat reglat un amestec mai bogat si neaparat reglati corect ambii cilindri pt ca altfel o sa traga mai tare intr-un cilindru si se va supraincalzi. 

Merci de ajutor. O sa caut sa pun de 130 și să fiu atent la relanti. 

Am revenit cu ceva noutăți. Am mai marit jiglioarele la muncă și am reușit să le pun carburatoarele la loc printre ploi. A pornit mai greu că șocul nu sta la locul său cine știe din ce alte motive dar după ce s-a încălzit puțin a mers relativ ok. Nu este reglat nici relantiul și nici aprinderea dar nu mai scoate fum și suna mult mai bine. Am dat și o tura "la pas"prin curte dar nu prea e loc de întors. Atașez un filmuleț. Sper că se vede ceva. Nu știu dacă apuc sa o reglez cum trebuie azi că tot sta sa ploua . Evident mulțumesc tuturor de susținere și sper ca totul sa decurgă ok in continuare. Revin cu noutăți în weekend.

 

 

https://youtu.be/XH0EjJaOM3o

 

Am reglat aprinderea cu cu stroboscopul și se pare că e ok cel puțin la mers prin curte. Reacționează bine la accelerare și nu scoate fum. Relantiul este și ăla reglat. Mâine merg și comand niste numere de proba pentru marți și miercuri. Marți dau câteva ture sa vad cum merge și dacă mai e ceva de reglat și miercuri merg la ITP. Revin pe marți cu informații. Azi și mâine nu o mai bârâi că mă iau vecinii la fugăreală. 

PS. Am schimbat bujiile NGK B6HS că sunt mai bune la ture scurte. Cele vechi BR6HS au crăpat inainte sa aplic sa fac reglajul. Mai întâi dreapta apoi stânga. Nu a mai pornit deloc nici arse/curățate frecate. 

Revin marți cu noutăți.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la ITP și am reușit să fac și o tura scurta. Motorul merge relativ ok. Pornește bine și are putere decenta însă scoate fum la turații mai mari pe stânga unde este compresia mai slabă. Cred că trebuie segmentat. O alta problema este la jug. Abia reușesc să țin o banda de mers 🤣 Trebuie sa desfac și să vad ce este însă cred că asta este un alt subiect. Mă uit prin topicuri sa vad daca s-ar scris despre așa ceva.

P.S Daca cineva nu a reținut tot ce s-a făcut pentru remediere atunci scriu scurt, că problema a fost de la carburatoare și avansul prea mare la aprindere. In plus am mai schimbat și bujiile cu unele pentru care ard mai fierbinte. 

 

Încă o dată mulțumesc tuturor pentru ajutor și sper ca după experiența asta pot ajuta și eu pe altcineva cu informații când va fi nevoie. 

 

Link to comment
Share on other sites

La 08.09.2022 la 18:28, Korn a spus:

Revin cu noutăți în weekend.

 

Schimba-i presul pe spate, e hidos cu anchiorul ala. Si poate-i pui niste tobe de K750 dar ceva de calitate, ai avea sunet placut fara sa deranjezi vecinii.

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Nguyen said:

 

Schimba-i presul pe spate, e hidos cu anchiorul ala. Si poate-i pui niste tobe de K750 dar ceva de calitate, ai avea sunet placut fara sa deranjezi vecinii.

🤣🤣 Da... Vedem ce se mai găsește pe piata de vânzare. Deocamdată am vrut să fie in regulă mecanic, apoi urmează și estetic. 

Link to comment
Share on other sites

...fum albastru ...mai grav decat fum negru, vezi fum negru

....fum negru ...mai grav decat fum alb , vezi fum alb(....nu s-au hotarit care e noul papa?...)

Albastru inseamna ulei ...segmenti raclori (blocati/rupti) set, sau ghid pe admisie...

Negru mai grav decat alb , carburatie/"echilibrare" stinga dreapta...

Niciodata nu va fi simetric in toata plaja de regimuri! De aia are doua motoare unul pe stinga , si unul pe dreapta(....la care nu mai umbla nimeni cind se monteaza si atas...)

Rulment(ti) sparti la jug , bile patrate , alezajele pentru rulmentii jugului futute de la bilele patrate care au sarit ....sau , pur si simplu modelu ucrainean de sudura a cadrelor pentru a pozitiona rotile in "X" ......99,99% asa sunt sudate!

De aia nu au produs niciodata scule solo (cu 2 exceptii 'escortul' in vreo 20 de exemplare, si petardele alea cu roti de 18 , pe final de faliment a firmei...'))

De aia , e necesara a 3-a roata...sau de ce nu chiar sia 4-a...

224410_1_trinixy_ru.jpg

224410_2_trinixy_ru.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 9/8/2022 at 6:28 PM, Korn said:

PS. Am schimbat bujiile NGK B6HS că sunt mai bune la ture scurte. Cele vechi BR6HS au crăpat inainte sa aplic sa fac reglajul. Mai întâi dreapta apoi stânga. Nu a mai pornit deloc nici arse/curățate frecate. 

Ți-aș propune să încerci bujii BP6HS (electrod înalt), motorul devine mai ”nervos” față de B6HS. La BR6HS (cu rezistor de 5K incorporat) pierzi din energia de scânteie pe rezistorii (2) de antiparazitare.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, patrick1 said:

Ți-aș propune să încerci bujii BP6HS (electrod înalt), motorul devine mai ”nervos” față de B6HS. La BR6HS (cu rezistor de 5K incorporat) pierzi din energia de scânteie pe rezistorii (2) de antiparazitare.

O să încerc și din alea. Merci.

3 hours ago, ubord said:

...fum albastru ...mai grav decat fum negru, vezi fum negru

....fum negru ...mai grav decat fum alb , vezi fum alb(....nu s-au hotarit care e noul papa?...)

Albastru inseamna ulei ...segmenti raclori (blocati/rupti) set, sau ghid pe admisie...

Negru mai grav decat alb , carburatie/"echilibrare" stinga dreapta...

Niciodata nu va fi simetric in toata plaja de regimuri! De aia are doua motoare unul pe stinga , si unul pe dreapta(....la care nu mai umbla nimeni cind se monteaza si atas...)

Rulment(ti) sparti la jug , bile patrate , alezajele pentru rulmentii jugului futute de la bilele patrate care au sarit ....sau , pur si simplu modelu ucrainean de sudura a cadrelor pentru a pozitiona rotile in "X" ......99,99% asa sunt sudate!

De aia nu au produs niciodata scule solo (cu 2 exceptii 'escortul' in vreo 20 de exemplare, si petardele alea cu roti de 18 , pe final de faliment a firmei...'))

De aia , e necesara a 3-a roata...sau de ce nu chiar sia 4-a...

224410_1_trinixy_ru.jpg

224410_2_trinixy_ru.jpg

Prima dată a fost fumul negru că avem carburatoare nasoale. Acum mai iese albastru pe la 3500rpm dar numai pe stânga unde segmentii sunt praf. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Korn said:

O alta problema este la jug. Abia reușesc să țin o banda de mers 🤣 Trebuie sa desfac și să vad ce este însă cred că asta este un alt subiect. Mă uit prin topicuri sa vad daca s-ar scris despre așa ceva.

 

La jug vei gasi probleme mari dar care pot fi rezolvate cu rabdare. Cel mai probabil va trebui sa faci o piulita de jug la strung, cea care are gulerul de fixare si ghidare a camasii de rulment.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, mobiletron said:

 

La jug vei gasi probleme mari dar care pot fi rezolvate cu rabdare. Cel mai probabil va trebui sa faci o piulita de jug la strung, cea care are gulerul de fixare si ghidare a camasii de rulment.

 

 

 

 

O să arunc un ochi azi, dacă nu plouă și pun niste poze. 

Link to comment
Share on other sites

La 16.09.2022 la 8:26, ubord a spus:

...fum albastru ...mai grav decat fum negru, vezi fum negru

....fum negru ...mai grav decat fum alb , vezi fum alb(....nu s-au hotarit care e noul papa?...)

Albastru inseamna ulei ...segmenti raclori (blocati/rupti) set, sau ghid pe admisie...

Negru mai grav decat alb , carburatie/"echilibrare" stinga dreapta...

Niciodata nu va fi simetric in toata plaja de regimuri! De aia are doua motoare unul pe stinga , si unul pe dreapta(....la care nu mai umbla nimeni cind se monteaza si atas...)

Rulment(ti) sparti la jug , bile patrate , alezajele pentru rulmentii jugului futute de la bilele patrate care au sarit ....sau , pur si simplu modelu ucrainean de sudura a cadrelor pentru a pozitiona rotile in "X" ......99,99% asa sunt sudate!

De aia nu au produs niciodata scule solo (cu 2 exceptii 'escortul' in vreo 20 de exemplare, si petardele alea cu roti de 18 , pe final de faliment a firmei...'))

De aia , e necesara a 3-a roata...sau de ce nu chiar sia 4-a...

224410_1_trinixy_ru.jpg

224410_2_trinixy_ru.jpg

"Zi-le Loredana!"

La 16.09.2022 la 8:26, ubord a spus:

...fum albastru ...mai grav decat fum negru, vezi fum negru

....fum negru ...mai grav decat fum alb , vezi fum alb(....nu s-au hotarit care e noul papa?...)

Albastru inseamna ulei ...segmenti raclori (blocati/rupti) set, sau ghid pe admisie...

Negru mai grav decat alb , carburatie/"echilibrare" stinga dreapta...

Niciodata nu va fi simetric in toata plaja de regimuri! De aia are doua motoare unul pe stinga , si unul pe dreapta(....la care nu mai umbla nimeni cind se monteaza si atas...)

Rulment(ti) sparti la jug , bile patrate , alezajele pentru rulmentii jugului futute de la bilele patrate care au sarit ....sau , pur si simplu modelu ucrainean de sudura a cadrelor pentru a pozitiona rotile in "X" ......99,99% asa sunt sudate!

De aia nu au produs niciodata scule solo (cu 2 exceptii 'escortul' in vreo 20 de exemplare, si petardele alea cu roti de 18 , pe final de faliment a firmei...'))

De aia , e necesara a 3-a roata...sau de ce nu chiar sia 4-a...

224410_1_trinixy_ru.jpg

224410_2_trinixy_ru.jpg

Mircea este si ramane un Dinescu al motocicletelor sovietice , Concluziile sale magistrale raman o piatra de hotar (rectificata), in panteonul literaturii post-revolutionare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...