Sari la conținut

Fratilor,care Aveti M72 Hai Sa Ne Unim!


EAGLEMAX
 Share

Postări Recomandate

Mai eu am dat 1 700 000 pe dinam pe 6 V original de M72 am gasit tocmai in Ucraina(in cutie din 1983)

Am pus aprinderea cu platini originala noua(1986) 650 000 (care are si avans)

Bobina noua pe 6V 300 000

baterie noua 6V-18Ah

releu de inarcare pe 6 V 750 000

Carburi K68 noi-2 100 000

Si cred ca o sa mearga beton,inca nu am pornit-o ca am tablele la vopsit

 

TOTUL ESTE ORIGINAL SI NOU IN MOTOR(M-A RUPT LA BANI)

 

Daca vrei sa-ti bati capul cu alternator pe 12 V cum am vrut si eu sa fac prima oara e cam naspa:

tre sa tai din blocu motor acolo unde vine dinamu ala vechi(asta de nepra e ma mare)

tre sa faci un capac la bloc care sa-ti etanseze alternatoru

tre sa faci o tija prelungitoare de alternator la rotita care e actionata de distributie

tre sa renunti la filtru de aer

trebe bobina pe 12 V

trebe baterie pe 12V

TREBE RELEU DE INCARCARE PE 12V

 

SI CE REZOLVI?

ELE AU MERS F BINE PE 6V

SI EU AM GASIT TOATE PIESELE ORIGINALE NOIIIIIIIIIII-NOUTEEEE

INAFARA DE CARBURI CARE SUNT K68 TOT CE E IN MOTOR E ORIGINAL SI NOU(mai putin ambielaju care este boboc,nu are joc)

 

BAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII SIMSONACHE NU ESTI SANATOSSSSSSSSSSSSSSS????????? :lol:

CUM DA CUM AI PUTUT SA DAI 30 000 000 PE M???????????

E FOARTE MULT

SA STII CA SA-L FACI BETON MAI TREBE VREO 20 000 000

mai ti se pare mult??????????si mie de ce dracu l.am luat :lol: ca sa ma omoare ai mei???? :lol: :lol:

nu e mult omule avand in vd preturile si bag usor banii si cu grija da cand o sa iasa o sa am ceva ...........ceva dragut cu care sa calaresc si nu viteza inseamna totul da o sa am mai presus de toate SADISFACTIE,nu asta ai si tu????????? :crack:

:lol: brm brm poc poc

 

na si stopurile omului...fata de cele originale, sunt imense :lol:

in rest, am vazut motoru, e in mare parte original...stopurile nu sunt, nu stiu ce sa zic de busonul de benzina, da motoru nu e rau...mult nu ar ede muncit la el, decat de vopsit, cromat, estetice...a...si instalatia aia pe 12v :lol: simsonache, incearca tata de minsk ca vad ca e la moda acum :moron: :P :haha:

si esapamentili suna a original :lol:

 

frumos motor...oof...superb...imi iau si eu, ce mama req :lol:

bai ma sapi frate vi faci poze si le pui pe forum????????????frate nu se face asa daca nu le am si eu le vreau le vreau e moto meu meu meu :lol: salve ombre ce zici de drujba mea?????????

:lol: brm brm poc poc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu am spus ca ala de nipru mere perfect fara nici o adaptare...a trebuit sa frezez in bloc(lucru care durat cam 8 ore, ma plictisisem langa ala acolo)...nu sa faci toate operatiunile pe care le-a zis EAGLEMAX(sa dai filtru jos, sa faci nu stiu ce tija...)...in fine

cu putin sudoare s-a asezat chiar bine....

alternatoru este de nipru....sincer nu mai stiu ce putere are.....park 180W tin minte...si a costat cam vro 250 ron

simsonache...dc apuci sa il refaci complet iti zic ca e ff mult de munca ....(eu am lucrat 4 luni, in acest timp doar la motocicleta lucram, de dimineata pana seara)..

:lol: :crack:

eu am pus un stop frumusel cumpar de louis....park vro 10 euro era...

post-9218-1170001020_thumb.jpg

post-9218-1170001104_thumb.jpg

Editat de lebadake
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu am spus ca ala de nipru mere perfect fara nici o adaptare...a trebuit sa frezez in bloc(lucru care durat cam 8 ore, ma plictisisem langa ala acolo)...nu sa faci toate operatiunile pe care le-a zis EAGLEMAX(sa dai filtru jos, sa faci nu stiu ce tija...)...in fine

cu putin sudoare s-a asezat chiar bine....

alternatoru este de nipru....sincer nu mai stiu ce putere are.....park 180W tin minte...si a costat cam vro 250 ron

simsonache...dc apuci sa il refaci complet iti zic ca e ff mult de munca ....(eu am lucrat 4 luni, in acest timp doar la motocicleta lucram, de dimineata pana seara)..

:P :crack:

eu am pus un stop frumusel cumpar de louis....park vro 10 euro era...

mai ma gandeam eu ca nu e usor da nu intentionez sa ies vara asta ca eu mai si muncesc da ca am cu ce sa ma dau multam pt sfat si ma gandesc ca ai pus bobina dacie si releu incarcare si grup diode de dacie? eu asa am pus la simson ca nu mai mergea 6 v si banuiesc ca ai lumini nu te rogi si nu te chiombezi noaptea si porneste usor daca ai si o aprindere electronica mai protejaza si platina :haha: multam abia astept sa ma apuc de el da sa termin cu actele adica fac itp si iau nr ca le am rezervate de 3-4 lunii si dupa aceea vb sa mai dai cu vb

:lol: brm brm poc poc

 

eu nu am spus ca ala de nipru mere perfect fara nici o adaptare...a trebuit sa frezez in bloc(lucru care durat cam 8 ore, ma plictisisem langa ala acolo)...nu sa faci toate operatiunile pe care le-a zis EAGLEMAX(sa dai filtru jos, sa faci nu stiu ce tija...)...in fine

cu putin sudoare s-a asezat chiar bine....

alternatoru este de nipru....sincer nu mai stiu ce putere are.....park 180W tin minte...si a costat cam vro 250 ron

simsonache...dc apuci sa il refaci complet iti zic ca e ff mult de munca ....(eu am lucrat 4 luni, in acest timp doar la motocicleta lucram, de dimineata pana seara)..

:lol: :lol:

eu am pus un stop frumusel cumpar de louis....park vro 10 euro era...

apropo carburatoarele sunt de ij???????

sau de ce?

si cum merge si trage?

merita ceva vacumatic ceva nou????????? :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai ma sapi frate vi faci poze si le pui pe forum????????????frate nu se face asa daca nu le am si eu le vreau le vreau e moto meu meu meu :P salve ombre ce zici de drujba mea?????????

:moron: brm brm poc poc

 

ma nebune, alea sunt pozele, ca restul sunt cu mine pe motor :lol: ma vrei si pe mine? :lol:

si eu care ma bucuram ca motorul e in stare cat mai originala, tu ii schimbi ca nebunu si carburatoarele...iti dau eu unu de minimobra ca merge :haha: bolnavule, cauta piese de imz, ca e pacat de piesa :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma nebune, alea sunt pozele, ca restul sunt cu mine pe motor :lol: ma vrei si pe mine? :moron:

si eu care ma bucuram ca motorul e in stare cat mai originala, tu ii schimbi ca nebunu si carburatoarele...iti dau eu unu de minimobra ca merge :lol: bolnavule, cauta piese de imz, ca e pacat de piesa :lol:

:haha: :lol: :crack:

:P brm brm poc poc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare la M .ul meu vreau sa trec instalatia de pe 6 pe 12v ce alternator pot puna fara modificari?

si apropo ca nu am desfacut nimica la ea ieri am adus.o acasa care e treaba cu cablul acela care intar in capacul din fata la moto? adica modifica avansul la pornire sau care e faza?

cine are o acrte sa o pot seroxa si eu va rog???????????? :crack:

:lol: brm brm poc poc

fa tu instalatia aia pe 6 v sa mearga ca la mama ei si o sa fie beton, sa pui bec de far de 25/25 ca sa fie si mai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa tu instalatia aia pe 6 v sa mearga ca la mama ei si o sa fie beton, sa pui bec de far de 25/25 ca sa fie si mai bine

:lol: si asa o tine si originala....simsonache, daca te atingi de carburatoarele alea te las fara maini :moron:

da noi sa fim sanatosi :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

piese de K37 nu se mai fabrica de vreo 40 de ani. ia sa vedem daca ai vreun plutitor spart de unde il iei.

pai vedeti voi oameni buni ca eu nu il restaurez ci doar reconditionez piesele care merg reconditionate moto tabla si altele iar ce nu merge nu merge adaptez fara sa bata la ochii prea tare si il fac sa mearga sa ma mandresc cu el ce e mai inportant sa las orig tot si sa ma chinui cu el sau sa aduc inbuna tatiri si sa ma vedeti pe strada cu el mereu??????????eu vreau sa merg mereu cu el ca si cu simsonul nu ma japoneza deci ma dau si sunt mandru cu ce am si ce am

asa ca daca puteti sa ma ajutati sa ii dau viata chiar si cu mici modific atat la curent si carburatie umblu

de aceea voi intreba dau carburatoarele lor jos da mai intai le incerc dac nu merg ce imi recomandati ceva tot de comunista mai noua sau nou sau de japoneza cele cu vacum???????si instal de ce sa nu umblu?????? ca una e 12v si alta 6

:haha: brm brm poc poc

 

:P si asa o tine si originala....simsonache, daca te atingi de carburatoarele alea te las fara maini :lol:

da noi sa fim sanatosi :crack:

bai orele frate vin cu atasul peste tine in groapa asa ca ai mare grija ca acuma am moto nu gluma :lol:

:lol: brm brm poc poc

:moron: orle as da o bere da m a dat pe spate raceala :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu schimbi 6V! Nu schimbi ca sa nu fie si M-ul asta ca si Simsonul neoriginal. La fel cu carburatoarele, pune K68 cu flansa de adaptare de la Gaspar ca sunt bune. Mama daca cotofenesti M-ul asta...

Zice bine Zidu. Dar schimba stopu spate de pe atas ca e grotesc. Nu cumpara unul cum si-a cumparat lebadake :crack: .

 

Asa e M-ul normal cum il ai tu, cu motorul asa, nu trebuie sa luceasca, nu trebuie sa fie prefecta vopseaua, nu trebuie crom aiurea de mult... ca nu mai e M. Daca are o picatura de ulei sub el, da uneori rateuri, dar in rest merge ok si trage , ai motocicleta.

Uita-te la Chang-Jiangurile asta super vopsite si stralucitoare si recunoaste ca sunt chinezisme, nu M-uri.

 

Tobele, daca nu sunt atacate grav de tot de rugina cum sunt ale mele, inca mai pot si cromate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu schimbi 6V! Nu schimbi ca sa nu fie si M-ul asta ca si Simsonul neoriginal. La fel cu carburatoarele, pune K68 cu flansa de adaptare de la Gaspar ca sunt bune. Mama daca cotofenesti M-ul asta...

Zice bine Zidu. Dar schimba stopu spate de pe atas ca e grotesc. Nu cumpara unul cum si-a cumparat lebadake :crack: .

 

Asa e M-ul normal cum il ai tu, cu motorul asa, nu trebuie sa luceasca, nu trebuie sa fie prefecta vopseaua, nu trebuie crom aiurea de mult... ca nu mai e M. Daca are o picatura de ulei sub el, da uneori rateuri, dar in rest merge ok si trage , ai motocicleta.

Uita-te la Chang-Jiangurile asta super vopsite si stralucitoare si recunoaste ca sunt chinezisme, nu M-uri.

 

Tobele, daca nu sunt atacate grav de tot de rugina cum sunt ale mele, inca mai pot si cromate.

dar ce are stopu meu???

ala a fost cam singurul stop care se potrivea cu "troaca"asta(si era si nichelat, dar l-am facut negru, pt k nu vroiam prea mult "luciu")...

si l-am ales asa mare pt ca si motocicleta este destul robusta....si nu mergea un stop mititel...:moron:

ce vrei sa-ti mai zic??:lol:

Editat de lebadake
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu schimbi 6V! Nu schimbi ca sa nu fie si M-ul asta ca si Simsonul neoriginal. La fel cu carburatoarele, pune K68 cu flansa de adaptare de la Gaspar ca sunt bune. Mama daca cotofenesti M-ul asta...

Zice bine Zidu. Dar schimba stopu spate de pe atas ca e grotesc. Nu cumpara unul cum si-a cumparat lebadake :lol: .

 

Asa e M-ul normal cum il ai tu, cu motorul asa, nu trebuie sa luceasca, nu trebuie sa fie prefecta vopseaua, nu trebuie crom aiurea de mult... ca nu mai e M. Daca are o picatura de ulei sub el, da uneori rateuri, dar in rest merge ok si trage , ai motocicleta.

Uita-te la Chang-Jiangurile asta super vopsite si stralucitoare si recunoaste ca sunt chinezisme, nu M-uri.

 

Tobele, daca nu sunt atacate grav de tot de rugina cum sunt ale mele, inca mai pot si cromate.

 

asta i-am zis si eu...nu crom, nu vopsea metalizata cu luiu, stickere cu rally, semne de mertan si alte alea :moron: tre desfacut motoru sa vada ce broaste are inauntru si sa il curete doar...de cromat sa cromeze doar tevile de esapament....simsonache...ala e motor istoric de razbel, nu ca a mea de parada si atat...lasa-l asa...eu ti-am spus ca si vopseaua imi place cum e acum :crack:

 

mie imi plac stopurile...dau a...tractor :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: doamne????????ce am facut????????? mai oamenii buniiiiiiiiiiiiiii ce sunteti nu il cotofenesc(aleko)da nici asa nu il las asa ca hai sa ne vd si sa imi dai ceva carti sa vd ce si cum in el si dupa aceea mai vd in ce parte il duc

da de vopsit si nichelat si de curatat motorul si de umblat la pareta mecanica nici nu incape in discutie mai bine nu postez si ies

nu imi place da stiti voi despre M mai bine ca mine da eu vreau sa ii dau viata iar daca 12v nu e bine vd si ce influienta are cu avansul ???(aleko)ca acela e delcou din cat am vazut eu pe niste date tehnice nici nu l.am desfacut pe al meu.in fine sa trec de itp si ce mai trebuie sa iau nr ca azi am primit pt celalalt moto ca nu am itp si rca cacati si vd dupa ce il bucatesc

mai vb ca nu vreau sa ne certam si nici sa fac eu o prostie :crack: multumesc oricum

:moron: brm brm poc poc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salut,

Si eu intentionez sa-mi schimb instalatia electrica de la 6 la 12V. Cel mai costisitor mi se pare sa schimb dinamul de 6V cu alternator de 12V. Dar.... totusi, de ce sa schimb neaparat dinamul? Prin dublarea curentului de excitatie ar trebui si tensiunea data de dinam sa se dubleze, nu? Am masurat rezistenta bobinei de excitatie: este de 3.2 Ohmi. Sarma este destul de groasa si bobinajul mi se pare supradimensionat pt cei 6V, la care curentul n-are nici 2A. Am masurat si curentul de excitatie in timpul functionarii motorului: la turatia cea mai mica, la care inca nu intra in actiune bateria are valoarea maxima de 1.6A. La turatii mai mari scade la vreo 0.8A. E limpede ca bobinajul asta atat de robust suporta usor 3-4A, cat ar trebui ca tensiunea data de dinam sa se dubleze.

S-a mai gandit cineva sa incerce sa schimbe instalatia de la 6 la 12V fara sa schimbe dinamul?

Apoi, prin ce ar fi mai bun un alternator? Ca tot perii are si acesta. Diferenta ar fi colectorul, care are inele si am senzatia ca uzeaza mai putin periile. Dar oricum, periile dinamului nu s-au uzat in multi ani, deci asta nu mi se pare o problema.

Ce arere aveti?

 

Salut,

Si eu intentionez sa-mi schimb instalatia electrica de la 6 la 12V. Cel mai costisitor mi se pare sa schimb dinamul de 6V cu alternator de 12V. Dar.... totusi, de ce sa schimb neaparat dinamul? Prin dublarea curentului de excitatie ar trebui si tensiunea data de dinam sa se dubleze, nu? Am masurat rezistenta bobinei de excitatie: este de 3.2 Ohmi. Sarma este destul de groasa si bobinajul mi se pare supradimensionat pt cei 6V, la care curentul n-are nici 2A. Am masurat si curentul de excitatie in timpul functionarii motorului: la turatia cea mai mica, la care inca nu intra in actiune bateria are valoarea maxima de 1.6A. La turatii mai mari scade la vreo 0.8A. E limpede ca bobinajul asta atat de robust suporta usor 3-4A, cat ar trebui ca tensiunea data de dinam sa se dubleze. Oricum, 3-4A ar fi necesari doar la turatiile cele mai mici, ca altfel, la turatie normala 1.6A ar fi suficienti pt producerea celor 12V la acelasi curent la care dinamul da 6V. Deci va da putere dubla. Nu doar 45W cat scrie pe carcasa, ci 90.

S-a mai gandit cineva sa incerce sa schimbe instalatia de la 6 la 12V fara sa schimbe dinamul?

Apoi, prin ce ar fi mai bun un alternator? Ca tot perii are si acesta. Diferenta ar fi colectorul, care are inele si am senzatia ca uzeaza mai putin periile. Dar oricum, periile dinamului nu s-au uzat in multi ani, deci asta nu mi se pare o problema.

Ce arere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa si tu rost de o aripa de spate originala de <m. cadrul e de 72, motorul nu. si nici furca. cum vrei sa il faci pana la urma, ce fel de M? 61? 62?

 

 

Incerc sa o fac sa mearga cat mai repede, motoru, aripa si furca le-am luat la ocazie, nu am stat sa caut din cauza lipsei timpului, mai intai sa il fac sa mearga si dupaia o sa le inlocuiesc cu timpul, numai bine :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a mai gandit cineva sa incerce sa schimbe instalatia de la 6 la 12V fara sa schimbe dinamul?
da.

 

 

 

am cumparat eu un M care are dinamul rebobinat sau asa ceva. nu l-am folosit niciodata. am pus alternator, am facut tiganie, dar daca aprind faza mare noaptea se face ziua-n sat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...