Jump to content

Service / Mecanic pt DNEPR


Mihai IJ
 Share

Recommended Posts

Da.

Datorita timpului limitat dureaza mult( ordinul lunilor)

Vor trebui efectuate de principiu lucrari de alezare, honuire, rectificare  toate presupun deplasare si costuri, daca vrei te ocupi personal de aceste aspecte.

Trebuie o sursa de piese alta decat Gaspar.

Ar mai fi o varianta:

Am un amic care are un MT9, motor impecabil, porneste si se aude intr-un mare fel, va intekegeti si ai rezolvat-o , sigur mai bine dpdv financiar

La un service este 250 lei ora de manopera + Tva.

Iti vor factura cam 20 ore ( minim) asta fara piese si operatii prin aschiere de care vorbeam    sa mai zic?

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Mihai IJ said:

Și uite așa vor dispărea toate Dneprurile de pe șosele...

 

Dispar pentru ca multi cumpara un vis, o dorinta, fara sa stie in ce se baga iar in Romania exista perceptia gresita ca mobrele comuniste se repara cu "doua-trei sute de lei" iar motivul principal pt care reparatiile nu sunt ieftine este faptul multe nu sunt reparate corect si sunt prost intretinute ani de zile pana ajung intr-o stare proasta si ajung la vanzare. Fericitul sau nefericitul o cumpara cu zambetul pe buze sperand ca-i va reda gloria de alta data iar cand se loveste de realitate intra in depresie. Poate par cinic dar acesta este adevarul iar in Romania nu exista pasionati care sa tina intr-o stare buna de functionare mobrele vechi, exista cativa dar prea putini ca sa conteze.

 

Ca sa intelegi la ce nivel suntem motocicleta de mai jos a fost reconditionata de mine in cel mai mic detaliu, Dnepr 650 din 1976 cu motor si cadru matching numbers ceea ce e o raritate absoluta. Am pus-o la vanzare cu 3000 de euro (ieftin) si nu a cumparat-o niciun vajnic roman dar am primit in schimb niste oferte de mizerie pe care bineinteles ca le-am refuzat. A cumparat-o un francez fara sa negocieze nimic, a zis ca a ramas cu gura cascata dupa ce a vazut toate cele 550 de poze cu detaliile din procesul de reconditionare. In clipa de fata nu stiu daca cu 3000 de euro reusesti sa reconditionezi corect un Dnepr sau Ural 650.

 

5c8e713c2b51c_maner-dnepr-650(3).thumb.jpg.9eaa1939f0b563087191334dec2d6991.thumb.jpg.02f76eb6f026462fea90239ebbfd583c.jpg 19.thumb.jpg.7b53255964b99378ac8b82faecbf1094.jpg5.thumb.jpg.3f927c80fb55b97048ed86a62ef41275.jpg16.thumb.jpg.40cb1d2bd3c619cacf4c37c67cdd33aa.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 ore, Mihai IJ a spus:

Și uite așa vor dispărea toate Dneprurile de pe șosele...

 

Hai nu te bosumfla asa, trage aer in piept si strange banii ca sa-l repari.

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Hai sa iti raspund si eu, avand multa experienta cu aceste motociclete.

Detin si un Ural din 1980 care are 14000 km in stare de showroom, nerestaurat niciodata.

 

Dupa peste 20 de ani in care am detinut neincetat si motociclete din Rusia, pot sa iti spun ca au cateva probleme groaznice de calitate.

Aceste probleme nu sunt accidentale, ci special concepute, pentru a nu avea performante si fabilitate, pentru ca in tarile Sovietice nu se dorea sa se creeze gasti de motociclisti sau miscari impotriva curentului. Aceste motociclete sunt concepute special ca sa te tina ocupat cu reparatul.

 

Sfatul meu: Daca aceasta motocicleta are o valoare sentimentala, pastreaz-o si investeste in ea, insa in stare originala va fi non stop bolnava.

Daca nu, vinde-o, mai pune ceva si cumpara-ti un BMW boxer cu 2 supape (airhead). De exemplu, la maxim 3000 de euro poti gasi un R45 cu putini km in stare foarte buna - va fi cu totul altceva....

Link to comment
Share on other sites

...au mici probleme groaznice de calitate...

Rusii special au conceput industria constructoare de masini si standardele de calitate astfel incat aceasta sa nu poata produce decat semifabricate ...Au incercat si alte soluii , cu Gulag-ul , cu NKVD-ul dar nu au putut starpi bandele de motociclisti impotriva curentului...

La fel a fost si cu Daciile autohtone..ca sa nu apara gasti de drifteri...etc

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, Papa_Bear a spus:

De exemplu, la maxim 3000 de euro poti gasi un R45 cu putini km in stare foarte buna - va fi cu totul altceva....

 

R45 si R65 sunt niste glume proaste, restul de R-uri mai treaca-mearga dar cele doua sunt slabe rau. Sunt boxere dar lipsa lor de cuplu si putere este crunta iar majoritatea R45 si R65 care sunt la vanzare trebuie reparate desi sunt functionale. In locul lor este de preferat orice japoneza mono sau biciclindru de capacitate egala.

 

Ca sa revenim la Dnepr, daca gaseste un mecanic bun si baga piese de minima calitate va merge mult si bine cu conditia sa-l exploateze si sa-l intretina corect. O reparatie corecta presupune arbore rectificat, cuzineti noi NOS sau calitate europeana, set motor Almot, ax cu came nou sau NOS, tacheti noi, pinioane distributie NOS sau calitate europeana, pompa de ulei bucsata cu lagare de bronz, palierul frontal (chitara) rectificat la cota arborelui, chiulase cu ghiduri si supape noi NOS sau facute din altele de auto, aprindere cu Gotronic sau electronica Sovek dar originala, carburatoare Pekar K68 originale. Aceata descriere este un minimum ca sa ai un motor bun care exploatat si intretinut corect va merge un numar de kilometri rezonabil.

 

Acum 10 ore, Papa_Bear a spus:

Dupa peste 20 de ani in care am detinut neincetat si motociclete din Rusia, pot sa iti spun ca au cateva probleme groaznice de calitate.

 

Probleme mari au avut celr fabricate dupa 1980, pana atunci aveau o calitate decenta pentru blocul estic.

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, Nguyen a spus:

 

frontal (chitara) rectificat la cota arborelui, chiulase cu ghiduri si supape noi NOS sau facute din altele de auto, aprindere cu Gotronic sau electronica Sovek dar originala, carburatoare Pekar K68 originale. Aceata descriere este un minimum ca sa ai un motor bun care exploatat si intretinut corect va merge un numar de kilometri rezonabil.

 

 

Probleme mari au avut celr fabricate dupa 1980, pana atunci aveau o calitate decenta pentru blocul estic.

Carburatoarele K68 nu rezolva mare lucru. Au acelasi cui poanto a carui garnitura se topeste in benzinele actuale si nu mai inchide. Orice BMW intretinut este de 10 ori mai bun ca un boxer rusesc. In plus gasesti si piese noi de calitate buna. Cu japoneza in 1 sau 2 cilindri s-ar putea sa aibe surpriza ca nu mai gaseste piese....

Edited by Papa_Bear
Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, Papa_Bear a spus:

Au acelasi cui poanto a carui garnitura se topeste in benzinele actuale si nu mai inchide.

 

Exista si varianta de cui pontou cu tata de cauciuc, asta nu se topeste si nici garniturile acelea mici nu se topesc pana nu imbatranesc: https://www.ural-zentrale.de/en/motors/fuel-constructions/float-needle-k68-rubber-head

 

3460_0.JPG

Link to comment
Share on other sites

Acesta este pentru carburatoare chinezesti care copiaza modelele rusesti. Cele PEKAR nu au scaunul cuiului compatibil cu acest cui cu con de cauciuc.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, Papa_Bear a spus:

Cele PEKAR nu au scaunul cuiului compatibil cu acest cui cu con de cauciuc.

 

Eu am folosit cu succes cuie cu garnituri mici dupa ce mi s-a topit o garnitura dar care era veche de ani de zile. Intr-un K65 vechi rusesc am gasit cui pontou de asta nou chinezesc, deci ori se potriveste ori se poate adapta dar discutia asta are rost in cazul in care se doreste un aspect original al motocicletei. Altfel sunt carburatoare moderne care se pot adapta cu rezultate foarte bune, PZ30, Mikuni, sau copii Mikuni. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 ore, turanoid a spus:

Pz30 nu presteaza indeajuns pe dnepr.Chiar si cu pz32,dupa 80km/h,se fasaie-n avant;bibilit din jigloare,ar merge.

 

Carburile rusesti dau putere dar pot da si probleme, trebuie sa accepti niste compromisuri. Ori mergi pe rusesti si inveti sa le tii functionale ori treci pe PZ30 sau altele de genul si scapi de probleme dar sacrifici din putere. Eu zic ca K65 si K68 sunt rezonabile, departe de a fi perfecte dar te intelegi cu ele daca stii sa le mesteresti. Au pus unii carburi de Suzuki GS500, se pare ca merg perfect dar la rece primavara si toamna dai cateva pedale pana pornesti pt ca nu ai sistem de inundare al carburatoarelor.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai ce sa reglezi la carburatoarele rusesti.

Nivelul se face o data , inainte de montare si gata.

Daca exista ceva deformare profesionala , pentru ca , sa presupunem ca ai lucrat cu Werner von Braun , poti stabili doua pozitii la cuiul de dozaj vara/iarna si faci setarea de sf Marie Mare si de Pasti...ca sa fi prietenos cu planeta si sa o salvezi...Dar nimeni nu a mai vazut nipre grohaind iarna cam din perioada in care a disparut lupul tasmanian....Asa ca e inutil de umblat la dozaj...

In locul garniturilor de pe cuiul pontou, din jeleu YUMM-GUMM sa fac doua garnituri din cauciuc butilic, daca cuiele sunt modelul cu garnitura..

Reglatul garburatoarelor rusesti este un moft , ca si refacerea fondului de ten la iesirea din 'tauleta'... Iar RK-ul, este singura interventie uzuala(sezoniera) care da rezultate la morile astea cu ciocanele.... 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, ubord a spus:

Nu ai ce sa reglezi la carburatoarele rusesti.

 

Stii bine ca e dupa cum ai noroc, daca prinzi un carburator facut prost din fabrica nu-i dai de cap niciodata.

Link to comment
Share on other sites

Nu-mi pare a avea sens cramponarea asta de carburile rusesti;acum 20 de ani n-aveam prea multe alternative,.dar astazi,E fara numar;In primul rand,ele au fost concepute sa pulverizeze petrolul lampant al epocii;nou sa-l pui,di pi stoc sovietic,ele n-o sa-ti hatomizeze benzina contemporana, corespunzator.Ti-o gramajoreste liniute,ca pe prafurile de nas...si te miri ca e scump sa faci naveta cu dnepr.Nu mai zic daca o sa bage astia control noxe si la moto...Cu pz32,la al meu se poate pune sonda in capatul esapamentului,ca nu mai scoate noxe.[ies pe la coturi}Consum pina-n 5l/100km.Iarna se pune soc doar pe carbul cil. dreapta;asta tot timpul e mai rece,static,ca-l trage curentul intre atas si motor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

La 15.05.2023 la 18:42, Papa_Bear a spus:

Orice BMW intretinut este de 10 ori mai bun ca un boxer rusesc.

 

Si de 10 ori mai scump, a cumparat o cunostinta zilele trecute doua tobe si un ghidon cu aproape 500 de ore, piese noi dar aftermarket. Nu degeaba-i zice Bust My Wallet.

LE: am scris euro dar autocorectul a scris ore.

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...