skywallker Posted May 30, 2023 Share Posted May 30, 2023 Salutare tuturor, Pe limba unui începător, cum alegem rotile pt. Supermoto?!?! Am un crf 300l și doresc sa-i iau o pereche de roti supermoto.. ce trebuie sa caut? Știm ca pe 17 .. dar la AX? Disc ? Etrier cum cauți? Ce dimensiuni , distante, mărimi.. ?!?! Ce trebuie urmărit? Mai ales dacă sunt second-hand.. de noi e simplu.. cauți după motor și 1000 euro mai târziu le ai.. dar când ĺe cauți second-hand la ce trebuie sa fi atent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian M. Posted May 30, 2023 Share Posted May 30, 2023 tinand cont ca pare ca nu ai habar de subiect, ori apelezi la un mecanic, ori iei un kit complet. De exemplu: https://soloracer.com/crfsmwheels.html ce vrei tu, nu va iesi ieftin nici daca o faci din bucati, sh, etc etc. Trebuie urmarit sa fie pe dimensiunile potrivite, apoi ai nevoie de discuri, si tot asa. nu iesi tare ieftin, si iti si bati capul tare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted May 30, 2023 Share Posted May 30, 2023 7 hours ago, skywallker said: cum alegem rotile pt. Supermoto?!?! În funcție de dimensiunile pe care le acceptă fizic motocicleta. Mă refer în primul rând la roata spate, care este limitată de lățimea basculei. Aș mai menționa și "în funcție de mărimile omologate pentru motocicleta ta", dar CRF-ul nu cred că este omologat cu roată de 17 zolli pe față (de exemplu) oricum. Mai departe, vei dori probabil ca jantele să fie tubeless; majoritatea covârșitoare a gumelor de stradă actuale acceptă doar tubeless. Fie cumperi jantele direct tubeless, fie le faci tu din jante spițate normale (există kit-uri). Aș mai menționa și faptul că un schimb de roți nu-ți transformă un dual-sport sau enduro în supermoto. Ai nevoie și de alte suspensii și alte frâne (cel puțin). Mai contează și motocicleta de la care pleci. CRF-ul de 300 nu mi se pare neapărat o alegere bună în acest sens: cam grea, underpowered și foarte îngustă. Un CRF 450 în schimb... Dar fiecare cu ce-i place. 7 hours ago, skywallker said: dar la AX? Disc ? Etrier cum cauți? Ce dimensiuni , distante, mărimi.. ?!?! Ce trebuie urmărit? Mai ales dacă sunt second-hand Pentru sistemul de frânare contează ce prinderi ai la nivelul furcii pentru etrier/e- asta dacă nu vrei să schimbi și furca. Discurile se iau ulterior, în funcție de etrier și roată. Alt etrier va însemna însă și altă pompă; acolo nu ai limitări, dar costă. Pentru suspensie trebuiesc minim schimbate arcurile și uleiul din furcă, dar în mod ideal furca cu totul. Amortizorul spate depinde cât de tare îl poți face, altfel trebuie și acolo altul. Dacă vrei să le iei componente SH, acceptă faptul că cel puțin unele dintre ele vor trebui servisate. Nu știu dacă reiese bine din ceea ce am spus până acum, dar sunt de fapt mulți bani de băgat într-un CRF 300 pentru a-l face supermoto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted May 30, 2023 Share Posted May 30, 2023 Teoria e minunată. În practică însă problemele apar la diametrul și lungimile axelor, dar mai ales la poziția discurilor de frână și a foii spate care trebuie să rămână pe același plan. E clar însă că inițiatorul e la nivel de fantezii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skywallker Posted May 31, 2023 Author Share Posted May 31, 2023 Eneos.. la ce te referi ca inițiatorul e la nivel de fantezie?!?!? Ca nu înțeleg ce ai vrea sa zici... ca e imposibil sa faci asta? Eu am întrebat dacă știe careva concret.. a făcut cineva pe 300l? Dacă cunoașteți va rog informati-ne. Povesti în jurul subiectului ca AX, foi, etriere știu și eu ... nu sunt la primul motor.. :)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
florin46p Posted May 31, 2023 Share Posted May 31, 2023 Salut, Ce diametru au axurile de la CRF ? ce diametru au discurile de frana ? Daca stii asta o cam poti rezolva. Distantiere se fac, sunt cativa strungari in TImisoara, eu mi-am facut chiar si axurile pentru un KTM (la fel ca si tine m-am zgarcit la ceva bani si le-am facut pe bucati :))))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prafrau Posted June 7, 2023 Share Posted June 7, 2023 (edited) Daca imi amintesc bine ax-urile sunt 17mm fata/spate. Varianta simpla e sa-ti iei roti de crf250m daca gasesti pe undeva, o sa mearga cu doar un distantier de etrier. Daca gasesti roti supermoto de xr400 merg si alea. Altfel, pentru fata o sa se mai potriveasca roata de xr650r, wr250x si dr650. Cum asa ceva probabil nu o sa gasesti, roata fata de exc pre 2004 sau crf pre 2012 (sau pe acolo) o sa fie de 20 de mm, apoi iti faci distantiere la un strungar care sa functioneze si ca bucsi. Daca nu se aliniaza discul de frana cu centrul etrierului iti poti face un distantier pentru disc la freza (ktm-urile supermoto veneau din fabrica cu el la un moment dat). Apoi muti furtunul de frana pe exterior si iei protectiile de furca la cutter pana incape cauciucul. Pentru spate la fel, exc pre 2013 sigur (dupa aia e mai complicat) o sa aiba ax de 20 de mm, si iar distantiere la strung. In spate ai de aliniat atat discul de frana cat si pinionul. Discurile le iei in functie de janta, 220 spate si 320 fata. Posibil sa iti ramana in bord eroare de abs chiar daca muti inelele pe noile jante. Iti mai trebuie un distantier de etrier fata pentru disc de 320 (ieftin de cumparat, enervant de facut la freza) si minim furtune frana cu insertie metalica. Poti lua si o pompa fata de 13-14 mm de pe un ninja 300 sau ceva similar, dar ar fi bine sa o reconditionezi inainte s-o pui. Nu e nevoie sa schimbi etrierul fata, nu ala e problema, dar niste placute ebc FA629HH sau sbs 859 rsi ar fi binevenite (de verificat, placutele sunt pentru 250l). Daca ai mai mult de 50 de kg suspensiile sunt prea moi, se rezolva ieftin cu schimbat 3 arcuri si poate alt ulei in furca. Chiar daca ai gasi una care sa se potriveasca in jug, furca nu o sa o poti schimba cu una specifica de supermoto fiindca jugul tau e prea ingust pentru etrieri radiali cu 4 pistoane si o sa-ti atinga etrierul spitele. Teoretic si asta poti rezolva aruncand in brembo cu 800 de euro pentru un etrier forjat de supermoto (sau luand de la dezmembrari un etrier de aprilia sxv, dar dupa aia ai nevoie de o pompa de frana de 16-17mm si e aproape imposibil de gasit kit-ul de reparatie pentru etrier oricum). Personal nu as face asta cu un crf300l fiindca e prea mare bataie de cap pentru prea putina distractie, dar daca ai chef de un proiect e o modificare destul de simpla. Edited June 7, 2023 by prafrau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skywallker Posted June 8, 2023 Author Share Posted June 8, 2023 Multumesc pentru raspuns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.