Stendec Postat Octombrie 24, 2023 Share Postat Octombrie 24, 2023 Salutare ! As vrea sa stiu care este reglajul standard la furca fata pentru Suzuki Bandit 650N 2005. cat am sapat eu am gasit doar pentru spate dar nimic despre fata . Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 24, 2023 Share Postat Octombrie 24, 2023 Pai esti sigur ca are suspensie reglabila? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stendec Postat Octombrie 24, 2023 Autor Share Postat Octombrie 24, 2023 poti vedea si in poze .....au reglajul preload al arcului adica cate cercuri trebuie sa fie in afara. caci asa se calculeaza. pe spate scrie ca trebuie la 3 e pozitia standard.dar de fata nu am gasit nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 24, 2023 Share Postat Octombrie 24, 2023 n-ar trebui sa cauti pozitia standard, ci sa cauti cea mai buna setare pentru kg-ele tale si modul in care o ghidonezi, si mai ales mediul prin care o faci. sunt x tutoriale despre cum sa reglezi SAGul la cotetz, baga un search ca va fii mai edificator decat orice iti zice cineva aici PS ca o paranteza, fiind o motoreta din 2005 nu o poti compara dpdv mecanic cu informatiile de cand a fost ea noua. De ce zic asta? Pt ca arcul isi pierde din proprietati si cu timpul devine mai scurt, vezi in manual limita de service pt inlocuirea lui. mai apar si uzuri interne ale pieselor ce compun furca, etc. Cand ai facut service-ul la furca ultima data, dar inainte de asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Octombrie 25, 2023 Share Postat Octombrie 25, 2023 Fiind o japoneza, eu zic ca arcurile sunt pentru kg putine, nu pentru europeni. Dar inainte sa te apuci de "black magic" sau cel mai imprecis lucru :)), mai bine schimba uleiul, verifica cuzinetii si fa minim 1000 km cu revizia facuta. O sa vezi ca in cei 1000km o sa zambesti si nici nu o sa stii despre suspensie. Nu e o motocicleta la care sa ceri multe pe partea de suspensie, ca doar nu e nici de circuit, nici de Rally-Raid. Asculta de @Cavalerudaca te apuci de magie sau da 100 lei pe ulei si de restul banilor te dai cei 1000 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Octombrie 25, 2023 Share Postat Octombrie 25, 2023 (editat) Acum 19 ore, Stendec a spus: Salutare ! As vrea sa stiu care este reglajul standard la furca fata pentru Suzuki Bandit 650N 2005. cat am sapat eu am gasit doar pentru spate dar nimic despre fata . Multumesc Salut, din ce vad pe netu mare, se zice ca furca la a ta moto ar fi reglabila pentru preload. Nu gasesc nimic daca si de dampening, rebound. Dar ca idee, pana sa incepi cu reglaje, primul pas, asa cum ti-a fost sugerat, este sa vezi starea mecanica a suspensiei intai. O revizie, ulei, kit complet cu garnituri bla bla. Apoi, te duci fain frumos pe youtube si scrii la search- how to adjust motorcycle sag. In cateva cuvinte-suspensia e de mai multe tipuri: -aia cheala, fara reglaje-ce ai, aia folosesti. -aia cu reglaje de preload fata spate. -aia cu reglaje preload plus dampening, poate separat si rebound daca e o moto performanta. Bun, fiecare reglaj face ceva. Tu ai doar de preload, ca re in linii mari, presupune sa ajustezi TENSIUNEA INITIALA DIN ARCURI , astfel incat sa reglezi "cat se lasa"sub greutatea proprie a motocicletei plus pilot, eventual bagaje, pasager, bla bla. Buun, treaba asta, cat se lasa, se cheama SAG in engleza. Uzual, buna practica zice ca SAG ul ar trebui sa fie undeva intre 0.2-0.3 x TOTAL CURSA SUSPENSIE. Ca sa permita suspensiei cursa suficienta sus/jos. Daca sa zicem ca ai 10cm cursa la suspensie, SAG ul de referinta ar trebui sa fie 0.25x10=2.5cm Cand faci reglaj fata, faci si spate. Ca altfel zapacesti geometria-fie ajunge sa stea prea pe fata, fie prea pe spate. Pe iutub , cum ti-am zis, gasesti tutorial cum sa masori, explicat, etc. Apoi, in termeni largi, sa zicem ca Dampening-e cum se comprima, cat de repede, moale, bla bla,-rebound, cum revine suspensia dupa comprimare. N-ai treaba tu, nu ai asa ceva pe banditu ala din 2005. Dar ca idee, sa stii de ele, ca poate mai auzi. ATENTIE MARE LA REGLAJ PRELOAD-daca dai din REGLAJE PESTE LIMITA, ai mari sanse sa busesti sistemul-valabil si pentru furca, si pentru amortizor spate-cand ai reglaj la robinet. Dar la Bandit 2005, sigur reglajul pe amortizor e la cheie. Acolo il faci fara graba, treptat, pe cate o treapta-probabil ai 5. Bafta. Editat Octombrie 25, 2023 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 25, 2023 Share Postat Octombrie 25, 2023 Acum 2 ore, Patrick_M a spus: Fiind o japoneza, eu zic ca arcurile sunt pentru kg putine, nu pentru europeni. Dar inainte sa te apuci de "black magic" sau cel mai imprecis lucru :)), mai bine schimba uleiul, verifica cuzinetii si fa minim 1000 km cu revizia facuta. O sa vezi ca in cei 1000km o sa zambesti si nici nu o sa stii despre suspensie. Nu e o motocicleta la care sa ceri multe pe partea de suspensie, ca doar nu e nici de circuit, nici de Rally-Raid. Asculta de @Cavalerudaca te apuci de magie sau da 100 lei pe ulei si de restul banilor te dai cei 1000 km. Cel mai bine ar fi sa nu o faca singur, ca doar din cele cateva fraze scrise imi pot da seama de nivelul de expertiza tehnica, bun poate pt un schimb de bec sau ulei. Pt o furca mai ai nevoie si de niste scule mai deosebine, nu e ceva ce merge facut usor in fata blocului pe genunchi :)) @Adrian M.i-ai dat fazan cu toate explicatiile tale, frumos detaliat, dar cred ca doar l-am bagat mai tare in ceata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Octombrie 25, 2023 Share Postat Octombrie 25, 2023 Acum 1 minut, Cavaleru a spus: Cel mai bine ar fi sa nu o faca singur, ca doar din cele cateva fraze scrise imi pot da seama de nivelul de expertiza tehnica, bun poate pt un schimb de bec sau ulei. Pt o furca mai ai nevoie si de niste scule mai deosebine, nu e ceva ce merge facut usor in fata blocului pe genunchi :)) @Adrian M.i-ai dat fazan cu toate explicatiile tale, frumos detaliat, dar cred ca doar l-am bagat mai tare in ceata :D:D Daca ce i-am spus l-a bulversat, atunci e clar ca nu are ce cauta sa umble la motoreta. Si poate merge la mecanic pentru asta. Am raspuns, pentru ca vad uzual intrebarea asta, si confuzie, preload, vs suspensie mai moale/rigida, reglaje, bla bla. Si da, nu prea o poti face singur-adica o faci, dar greeeu, echilibrata moto-daca ai un perete/stalp langa, sa poti sta pe ea, plus metoda soricelu, sa vezi cat se comprima sa masori sag , e frecus Eu am chinuit o pe doamna la astfel de manevre :)))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Octombrie 25, 2023 Share Postat Octombrie 25, 2023 Daca omul s-a gandit sa regleze ceva ce e nou pentru el, inseamna ca stie sa tina o cheie in mana si sa invarta "inafara", precum zice. Cred ca se poate orienta dupa explicatiile noastre. Universitatea Iutub chiar preda unele cursuri bune, daca stii cum arata o tubulara de 10 si nu e o confunzi cu o inelara de 10. Sa avem rabdare si sa vedem ce deznodamant are acest topic (cu ajutorului domnului - ca doamne"le" ajuta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 25, 2023 Admin Share Postat Octombrie 25, 2023 Suzuki Bandit N din 2005. Eu am altă întrebare, cu ce viteză și pe ce drumuri mergi de simți nevoia de reglaje profesioniste pe mobră aia? La toate mobrele am reglat singur suspensiile prin încercări și ce-mi spunea drumul, nu de pe Youtube sau altele. Și am avut exclusiv mobre grele, nu un puf de Bandit mic. Cum.bine spunea un coleg mai sus, fă întâi o revizie la furci, eventual pui un arc progresiv pe față dacă simți că se înfundă repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Octombrie 26, 2023 Share Postat Octombrie 26, 2023 Acum 11 ore, l.u.v a spus: Suzuki Bandit N din 2005. Eu am altă întrebare, cu ce viteză și pe ce drumuri mergi de simți nevoia de reglaje profesioniste pe mobră aia? La toate mobrele am reglat singur suspensiile prin încercări și ce-mi spunea drumul, nu de pe Youtube sau altele. Și am avut exclusiv mobre grele, nu un puf de Bandit mic. Cum.bine spunea un coleg mai sus, fă întâi o revizie la furci, eventual pui un arc progresiv pe față dacă simți că se înfundă repede. Eu te-as contrazice un pic. Moto vin din fabrica pe o setare oarecare. Au si niste arcuri gandite pentru un rider de o greutate medie de x kg. Daca sunt de origine japoneza, de regula vreo 70 kg. ADica din fabrica, arcurile sunt cam moi pt cineva mai greu, si din start motoreta se lasa mai mult decat trebuie, fiindca are preloadul prea putin reglat. Am avut speta asta la ultimele 2 moto noi din start. si la ambele am reglat cum am sugerat mai sus. E diferenta sesizabila intre cum era din fabrica vs setata corect pt mine. Ugrade uri incepi sa faci dupa ce ai facut setarile de preload, respectiv o revizie la furca fata daca i veche si obosita. Sa nu mai zic ca si amortizoarele isi pierd din eficienta in timp, si la o moto din 2005, sunt deja cam obosite, si cel mai probabil sunt capsulate, si nici nu le poti face o revizie(la putine se poate). Suspensia este una dintre cele mai neglijate aspecte la moto, si culmea, afecteaza enorm comportamentul, stabilitatea, manevrabilitatea, bla bla bla... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 26, 2023 Admin Share Postat Octombrie 26, 2023 Ai dreptate, sunt total de acord. Am punctat doar că la o mobră așa ușoară și basic îți poți face singur un reglaj simplu al suspensiilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.