Sari la conținut

Probleme la rece motor Honda 600 Shadow


Postări Recomandate

Salutare tuturor,

M am gandit sa deschid acest topic, pentru ca desi detin aceasta honda din 2017, nu ii dau de cap cu aceasta problema.

Pe scurt, cand este rece motorul, trag socul, pun contactul, actionez butonul demaror si motorul porneste imediat. Daca vreau sa plec de pe loc, motorul da in nas, si nu pot pleca decat daca ambalez motorul sau merg cu socul tras aproape de maxim. Mentionez ca motorul este din 1999, varianta cu un singur carburator. Am demontat carburatorul, l-m curatat, suflat cu aer comprimat si tot sa se comporta. Am verificat-reglat si jocul culbutorilor, si tot la fel.

Daca a mai patit asa ceva cineva si a rezolvat problema, va sunt recunoscator cu sfaturi sau cum pot remedia problema. 

Fostul proprietar nu a stiut sa-mi spuna nimic, pentru ca el o luase de o luna din Ungaria, si a crezut ca este doar din cauza ca era prea frig afara, respectiv martie 2017.

Multumesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Iulian1969 a spus:

Salutare tuturor,

M am gandit sa deschid acest topic, pentru ca desi detin aceasta honda din 2017, nu ii dau de cap cu aceasta problema.

Pe scurt, cand este rece motorul, trag socul, pun contactul, actionez butonul demaror si motorul porneste imediat. Daca vreau sa plec de pe loc, motorul da in nas, si nu pot pleca decat daca ambalez motorul sau merg cu socul tras aproape de maxim. Mentionez ca motorul este din 1999, varianta cu un singur carburator. Am demontat carburatorul, l-m curatat, suflat cu aer comprimat si tot sa se comporta. Am verificat-reglat si jocul culbutorilor, si tot la fel.

Daca a mai patit asa ceva cineva si a rezolvat problema, va sunt recunoscator cu sfaturi sau cum pot remedia problema. 

Fostul proprietar nu a stiut sa-mi spuna nimic, pentru ca el o luase de o luna din Ungaria, si a crezut ca este doar din cauza ca era prea frig afara, respectiv martie 2017.

Multumesc.

 


Cu socul procedezi asa: pornesti motorul cu socul tras maxim, apoi, cand se tureaza singur reduci usor din soc in asa fel incat sa stea la o turatie un pic mai sus decat cea de ralanti normal la cald. Pe masura ce se incalzeste motorul ar trebui sa creasca iar turatia si mai reduci un pic din soc. Chestia asta ar trebui sa dureze 3-4 minute daca temperatura ambientala in care a stat motorul este undeva pe la 10-20 de grade. Daca e foarte frig ar putea sa dureze 5-6 minute. Dupa asta reduci socul de tot, te sui si pleci fara sa te dai la ea brusc si tare de la inceput. Motorului ii ia cativa km sa ajunga la temperatura optima de functionare, in functie de temperatura ambientala si de greutatea incarcaturii. Abia apoi ar trebui sa functioneze perfect indiferent cat de tare te dai la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea este ca si daca incalzesc pe loc motorul 5 minute, tot trebuie sa merg cu socul tras si motorul ambalat, pana se incalzeste mai mult motorul. Si vara cand e f cald afara, dimineata tot asa trebuie sa plec de pe loc, pana se incalzeste probabil de 80-90 grade C.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Iulian1969 a spus:

Ideea este ca si daca incalzesc pe loc motorul 5 minute, tot trebuie sa merg cu socul tras si motorul ambalat, pana se incalzeste mai mult motorul. Si vara cand e f cald afara, dimineata tot asa trebuie sa plec de pe loc, pana se incalzeste probabil de 80-90 grade C.

 



Cam 90 de grade ar trebui sa fie temperatura optima de functionare.

Ai indicator de temperatura la bord?

Ce inseamna "ambalat"? Daca mergi cu el in jur de 3000-4000 rpm se opreste, sau cum?! Sau doar daca il lasi la ralanti?

La cat e reglat ralantiul cand motorul are 90 de grade? Si ce zice manualul mobrei despre asta?

Unde incepe rosu pe t7rometru?

Unde are motorul ala cuplul maxim si unde are puterea maxima?

 

Vezi, pentru asta s-au inventat mecanicii, unul priceput n-ar trebui sa te intrebe toate astea ci sa le gaseasca sau sa le stie el, apoi sa-ti regleze corect ralantiul, sa faca o 0roba la rece si la cald si apoi poate sa-ti spuna daca e normal ce facemotorul sau e ceva in neregula cu el.

Din pacate nu ma pricep la motorul ala si nici n-am timp sa stau sa caut manuale si alte date despre el. Daca imi raspunzi la intrebarile de mai sus s-ar putea sa pot sa-ti spun, in principiu, daca e normal sa faca asa sau nu.

Cauta date, manuale, cunoaste-ti motocicleta si apoi ne lamurim. Sau du-te la un service Honda si te rezolva ei.

PS Cica ralantiul la cald ar trebui sa fie pe la 1200 rpm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.04.2024 la 12:53, Iulian1969 a spus:

merg cu socul tras

Asta nu e in regulă.Cand inchizi socu,de fapt fortezi motoru sa traga mai multă benzină.Asta ne arată că,din diferite motive,in conditii normale motoru e subalimentat.Motive...carburator dereglat,jigler infundat nu cu praf,ci cu oxizi,care nu zboară la compresoru cu aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, pinnochio a spus:

Cand inchizi socu

La 🏍🏍 nu prea există clapetă care să facă asta, e un circuit adiacent de îmbogățire a amestecului.

Pe loc degeaba o lași să meargă, se va încălzi f greu! Dacă odată ajuns motorul la temperatura de lucru funcționează OK înseamnă că singura bubă e la utilizator.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.04.2024 la 19:06, Iulian1969 a spus:

Am demontat carburatorul, l-m curatat, suflat cu aer comprimat si tot sa se comporta.

 

E posibil sa ai depuneri sau oxizi pe emulsorul carburatorului si pe canalele fine iar acele depuneri nu ies la o simpla spalare. Am patit asa la o mobra si facea exact cum descrii tu, s-a rezolvat cu curatarea carburatorului in baie cu ultrasunete.

 

Asta presupunand ca chiar ai o problema la carburator.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...