Sari la conținut

Yamaha r6 2004


Postări Recomandate

Salutare, dețin și eu o Yamaha r6 din 2004. Când merg cu ea temperatura e normală, totul ok, până ajung în oraș și temperatura crește peste 100 și intră radiatorul să răcească, după ce a răcit am observat ca îmi dă puțin antigel afară, e ceva normal? Nu mă pricep absolut deloc. M-ar ajuta mult niște păreri de la niște oameni care s-au mai întâlnit cu astfel de cazuri sau care sunt în domeniu și știu 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Asta înseamnă că funcționează totul ok.

Orice supersport are "problema" asta. E normal să urce până la 114° in oraș.. Incearcă să eviți traficul pe cât posibil. 

Poți folosi antigel mai bun, sau schimbat la timp. Tot o sa mai dea surplus.

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
Acum 11 minute, Cristian C. a spus:

Asta înseamnă că funcționează totul ok.

Orice supersport are "problema" asta. E normal să urce până la 114° in oraș.. Incearcă să eviți traficul pe cât posibil. 

Poți folosi antigel mai bun, sau schimbat la timp. Tot o sa mai dea surplus.

Asfalt uscat!

Deci sa înțeleg ca nu e o problemă? E ceva normal sa dea antigel afară. Și specific ca temperatura nu a ajuns niciodată la 114, maxim 102, pornește radiatorul și se răcește imediat, numai ca după ce a răcit aruncă antigel afară 

mersi mult și asfalt uscat!! 

Editat de Yamaha rj09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omu' vrea un diagnostic - gratis - precis! Păi se poate atâta tupeu, auzi, să-i sugerezi ceva fără să fii absolut sigur?!? Dacă își cumpără bușon și nu se rezolvă cazul să faci bine să-i dai banii pe el! Eeeeiiiii, drăcie...

Păi nu de asta există motociclism.ro, să-și repare oamenii 🏍🏍 fără drumuri la service și bani cheltuiți?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Omu' vrea un diagnostic - gratis - precis! Păi se poate atâta tupeu, auzi, să-i sugerezi ceva fără să fii absolut sigur?!? Dacă își cumpără bușon și nu se rezolvă cazul să faci bine să-i dai banii pe el! Eeeeiiiii, drăcie...

Păi nu de asta există motociclism.ro, să-și repare oamenii 🏍🏍 fără drumuri la service și bani cheltuiți?!?

Nu era mai bine să-ți fi văzut tu de treaba ta?? Nici nu s-a pus problema ca vreau un diagnostic clar și precis, mai mult voiam să mă asigur dacă e o problemă sau nu chestia asta, trebuie să fii tâmpit la cap să crezi ca poți rezolva problema cerând o părere pe un grup. Motocicleta e achiziționată de mine recent, nici nu s mecanic, habar n am, pur și simplu am cerut o părere crezând ca s a mai confruntat cineva cu problema asta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și ai primit o părere f pertinentă! Ideea e că manifestări similare pot avea cauze diferite și ceea ce ți s-a sugerat ar fi prima chestie de făcut.

E plin forumul de useri noi care își fac cont atunci când au anumite probleme în speranța că primesc soluții "în plic", apar 2-3 în fiecare zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Yamaha rj09 a spus:

Nu era mai bine să-ți fi văzut tu de treaba ta?? Nici nu s-a pus problema ca vreau un diagnostic clar și precis, mai mult voiam să mă asigur dacă e o problemă sau nu chestia asta, trebuie să fii tâmpit la cap să crezi ca poți rezolva problema cerând o părere pe un grup. Motocicleta e achiziționată de mine recent, nici nu s mecanic, habar n am, pur și simplu am cerut o părere crezând ca s a mai confruntat cineva cu problema asta. 


Nu era mai bine sa nu fi intrat tu pe forum?! Ca pana sa sa iti iei cotoarba asta fara sa ai habar nici cate roti are nu te-a interesat de forum. N-ai deschis un topic inainte, sa e prezinti si tu, sa ne spui ce mult iubesti motociclismul, cat de mult ti-ai dori sa faci parte din comunitate etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu, nu e normal să îți arunce antigel pe la bușonul radiatorului.

Instalația e proiectată să lucreze într-o marjă de presiune.

Dacă din varii motive presiunea crește, acel capac dă drumul la lichid pe la o supapă special făcută.

Dacă nu ar elibera lichidul, suprapresiunea astfel creată ar sparge furtune sau radiatorul.

De multe ori acea supapă se înfundă și necesită schimbarea capacului.

Dar eu aș începe cu ce este cel mai simplu și cel mai probabil să se fi întâmplat.

Verifică radiatorul ca să nu ai pe exterior fagurii colmatați cu praf/noroi.

Când mergi pe ploaie roata față aruncă noroi fix pe mijloc, în radiator.

Sunt foarte mulți care nu dau importanță acestui lucru simplu și merg cu ele până se înfundă radiatorul.

Aerul nu mai intră, răcirea nu se face și presiunea crește în instalație😏

Soluțiile sunt două:

1. o prelungire aftermarket la aripa față.

https://images.app.goo.gl/vDDdKTZmTT3SJ2FfA

2. Verificarea periodică, spălarea și suflarea cu aer a radiatorului.

Mergi la o spălătorie self service, o lași 10 minute să se răcească motorul, dai cu soluție degresantă pe radiator, lași sa acționeze și apoi speli cu presiune mică.

Ideal cu un furtun sau dacă nu, ții lancea de spălat cu presiune la distanță.

Dacă faci asta regulat nu vei mai avea probleme.

 

Succes!

 

PS : ți-am scris detaliat ca la copii mici ca să înțelegi corect fenomenul.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)

Dacă ar fi fagurele radiatorului înfundat ar crește mai mult temperatura și nu s-ar răci imediat! 😉

102° e o temperatură absolut normală, fiind circuit presurizat apa chioară ar fierbe în el pe la 110°, antigelul mai sus. Asta dacă bușonul  își face treaba bine.

Apropo, sper că ai antigel în sistemul de răcire,  nu H²O cișmelată!

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, Speedy.K a spus:


Nu era mai bine sa nu fi intrat tu pe forum?! Ca pana sa sa iti iei cotoarba asta fara sa ai habar nici cate roti are nu te-a interesat de forum. N-ai deschis un topic inainte, sa e prezinti si tu, sa ne spui ce mult iubesti motociclismul, cat de mult ti-ai dori sa faci parte din comunitate etc.

Țin să ți zic să ți vezi de treaba ta. Nu știu cine ești, nu mă interesează, dacă nu ți convine ceva, pur și simplu trebuie sa eviti, nu să comentezi, nu știu ce vârsta ai, dar dacă ai o vârstă mai înaintată, prietene, ești încuiat rău. 
specific, voiam doar o părere, pentru cine era dispus să îmi ofere, nu am obligat pe nimeni. Cotoarba, auzi la el :)) 

Acum 23 minute, l.u.v a spus:

Nu, nu e normal să îți arunce antigel pe la bușonul radiatorului.

Instalația e proiectată să lucreze într-o marjă de presiune.

Dacă din varii motive presiunea crește, acel capac dă drumul la lichid pe la o supapă special făcută.

Dacă nu ar elibera lichidul, suprapresiunea astfel creată ar sparge furtune sau radiatorul.

De multe ori acea supapă se înfundă și necesită schimbarea capacului.

Dar eu aș începe cu ce este cel mai simplu și cel mai probabil să se fi întâmplat.

Verifică radiatorul ca să nu ai pe exterior fagurii colmatați cu praf/noroi.

Când mergi pe ploaie roata față aruncă noroi fix pe mijloc, în radiator.

Sunt foarte mulți care nu dau importanță acestui lucru simplu și merg cu ele până se înfundă radiatorul.

Aerul nu mai intră, răcirea nu se face și presiunea crește în instalație😏

Soluțiile sunt două:

1. o prelungire aftermarket la aripa față.

https://images.app.goo.gl/vDDdKTZmTT3SJ2FfA

2. Verificarea periodică, spălarea și suflarea cu aer a radiatorului.

Mergi la o spălătorie self service, o lași 10 minute să se răcească motorul, dai cu soluție degresantă pe radiator, lași sa acționeze și apoi speli cu presiune mică.

Ideal cu un furtun sau dacă nu, ții lancea de spălat cu presiune la distanță.

Dacă faci asta regulat nu vei mai avea probleme.

 

Succes!

 

PS : ți-am scris detaliat ca la copii mici ca să înțelegi corect fenomenul.

 

 

 

Mersi mult de tot! O să urmez toți pașii, o să schimb și capacul de la radiator. O zi frumoasă să ai!! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Dacă ar fi fagurele radiatorului înfundat ar crește mai mult temperatura și nu s-ar răci imediat!

Dacă este colmatat parțial se întâmplă fix cum e la el.

Când circulă afară are un flux de răcire constant, când intră în oraș ii crește temperatura.

Acum 1 oră, Yamaha rj09 a spus:

Mersi mult de tot! O să urmez toți pașii, o să schimb și capacul de la radiator. O zi frumoasă să ai!! 

Cu placere!

Încearcă prima oară și verifică vizual dacă radiatorul e murdar, apoi îl cureți.

Să ne ții te rog la curent.

Baftă !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Yamaha rj09 a spus:

Țin să ți zic să ți vezi de treaba ta. Nu știu cine ești, nu mă interesează, dacă nu ți convine ceva, pur și simplu trebuie sa eviti, nu să comentezi, nu știu ce vârsta ai, dar dacă ai o vârstă mai înaintată, prietene, ești încuiat rău. 
specific, voiam doar o părere, pentru cine era dispus să îmi ofere, nu am obligat pe nimeni. Cotoarba, auzi la el :)) 

Mersi mult de tot! O să urmez toți pașii, o să schimb și capacul de la radiator. O zi frumoasă să ai!! 


Spre deosebire de noi toti care stim exact cine esti, ce hram porti si ce e in vechitura aia de 20 de ani forjata de toti reisarii de Magheru.

Intamplarea face sa fi avut acum ceva ani o problema identica, doar ca, eu fiind un bosorog incuiat, prefer sa-mi tin parerile pentru mine si oamenii civilizati care stiu sa ceara sfaturi la modul decent si sa accepte criticile la modul respectuos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, ENEOS a spus:

Dacă ar fi fagurele radiatorului înfundat ar crește mai mult temperatura și nu s-ar răci imediat! 😉

102° e o temperatură absolut normală, fiind circuit presurizat apa chioară ar fierbe în el pe la 110°, antigelul mai sus. Asta dacă bușonul  își face treaba bine.

Apropo, sper că ai antigel în sistemul de răcire,  nu H²O cișmelată!

Antigel am, bine ultima oară i-am făcut completarea cu apă distilată, temperatura la motor mai mult de 102 nu crește, și asta doar în oraș, în exterior temperatura stă normal. Mersi de părere!! 

Acum 4 minute, Speedy.K a spus:


Spre deosebire de noi toti care stim exact cine esti, ce hram porti si ce e in vechitura aia de 20 de ani forjata de toti reisarii de Magheru.

Intamplarea face sa fi avut acum ceva ani o problema identica, doar ca, eu fiind un bosorog incuiat, prefer sa-mi tin parerile pentru mine si oamenii civilizati care stiu sa ceara sfaturi la modul decent si sa accepte criticile la modul respectuos.

Sunt un băiat chiar foarte respectuos, asta dacă m-ai cunoaște. Pur și simplu am vrut o părere, dacă ești dispus să îmi dai o părere, bine, dacă nu, nu are rost să mai comentezi. Pe bune acum. În caz ca aveți o vârstă mai înaintate decât a mea, țin să-mi cer scuze. 
 Și vechitura asta de 20 de ani chiar mă face fericit! Salutare și asfalt uscat! 

Acum 13 minute, l.u.v a spus:

Dacă este colmatat provizoriu se întâmplă fix cum e la el.

Când circulă afară are un flux de răcire constant, când intră în oraș ii crește temperatura.

Cu placere!

Încearcă prima oară și verifică vizual dacă radiatorul e murdar, apoi îl cureți.

Să ne ții te rog la curent.

Baftă !

Sigur ca da. Mersi mult!! Salutare 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, Yamaha rj09 said:

 Și vechitura asta de 20 de ani chiar mă face fericit! Salutare și asfalt uscat! 

 

 

eu nu mai am 20 de foarte mult timp, dar uneori mai reusesc sa ma fac singur fericit, e ok!

bine, mai putin cand imi dau in ochi!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, MotoS Garage a spus:

 

eu nu mai am 20 de foarte mult timp, dar uneori mai reusesc sa ma fac singur fericit, e ok!

bine, mai putin cand imi dau in ochi!

 

Asta e pentru “nenea” ce a zis de vechitura mea de 20 de ani :)) sincer arata destul de bine :))

IMG_9712.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Yamaha rj09 said:

Asta e pentru “nenea” ce a zis de vechitura mea de 20 de ani :)) sincer arata destul de bine :))

IMG_9712.jpeg

 

sigur nu se referea la aspectul ei. sunt mecanic moto si am profesat 18 ani strict pe moto. un motor de 20 de ani, cu mici exceptii asta e, o vechitura de care s-a tras intr-una, mai ales o vitezana. stiu ca nu e ceea ce vrei sa auzi, dar daca o duci la un service te iei cu mainile de cap. iti recomand sa citesti doar manualul de UTILIZARE, acolo iti spune ce trebuie sa faci sila ce interval de km si/sau ani, dupa caz. intretinerea NU inseamna ulei, bujii si filtre, ci MULT mai multe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, MotoS Garage a spus:

 

sigur nu se referea la aspectul ei. sunt mecanic moto si am profesat 18 ani strict pe moto. un motor de 20 de ani, cu mici exceptii asta e, o vechitura de care s-a tras intr-una, mai ales o vitezana. stiu ca nu e ceea ce vrei sa auzi, dar daca o duci la un service te iei cu mainile de cap. iti recomand sa citesti doar manualul de UTILIZARE, acolo iti spune ce trebuie sa faci sila ce interval de km si/sau ani, dupa caz. intretinerea NU inseamna ulei, bujii si filtre, ci MULT mai multe.

Motocicleta are 35k km, ultimul TUV aici in Germania l-a avut la 32k, am cumparat-o recent, sincer eu nu prea am fost fan Yamaha, ce-i drept îmi plac sportivele și preferam un Honda cbr600rr, dar uite ca s-a ivit sa imi cumpăr o Yamaha care aveam o părere proasta despre, dar înainte să o achiziționez m-am mai interesat pe la colegi și nu prea au avut probleme cu ele, acum depinde și cum o nimerești, eu o am de o lună și am făcut cu ea cam 1500km, singura chestie ce am observat la ea, când ajunge temperatura la 102 și îmi pornește radiatorul îmi dă antigel afară, sincer nu mereu, dar uneori îmi dă și trebuie să fac completarea cu antigel 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, MotoS Garage a spus:

nu iti da afara nimic pe la radiator, iti da pe la vasul de expansiune, cel mai probabil pentru ca e peste nivel...

Nu m-am referit ca imi da pe la radiator, am zis cand imi pornește radiatorul atunci îmi arunca antigel afară prin vasul de expansiune 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radiatorul nu pornește nicăieri! Poate electroventilatorul s-o facă.

Păi ai completat cu antigel sau cu H²O? Hotărăște-te!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Radiatorul nu pornește nicăieri! Poate electroventilatorul s-o facă.

Păi ai completat cu antigel sau cu H²O? Hotărăște-te!

Când i-am făcut nivelul ultima dată, i-am pus apă distilată 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...