Sari la conținut

Consum ulei - Honda CBR900RR


Postări Recomandate

Salut,

o intrebare pentru cei mai experimentati:

 

De ce un CBR 900RR sc28 consuma uleiul Bel-Ray EXS FULL SYNTHETIC ESTER 4T 10W-50 dar nu consuma deloc uleiul IPONE R4000 RS 10W50? Regim de utilizare sportiv (viteze si turatii ridicate), consumul de ulei aprox 300ml, distanta aprox 300km. La regim de functionare mai linistit ( touring, oras) nu consuma ulei. Motorul functioneaza bine. Ambele uleiuri au fost testate conform celor de mai sus la cate doua intervale de intretinere.

 

Orice parere, critica, gluma, intrebare sunt binevenite. 

 

PS Motocicleta are 100000 de km.

Editat de RazvanLNI
new info
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

Eu am folosit Ipone R4000 RS si nu tin minte sa fie sintetic.Bel Ray-ul ce l-ai mentionat tu,este sintetic.Nici eu nu am avut probleme cu Ipone.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IPONE R4000 RS este semi-sintetic, e mai potrivit pentru modelul tău de motocicleta... pe vremea când s-a fabricat (1992-1997) nu existau încă uleiuri sintetice. Bel Ray EXS full sintetic e un ulei mai nou și-l consuma. Nu e nimic în neregula cu motocicleta sau cu uleiul...pur si simplu nu se potrivesc...practic se halesc unul pe altul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru opinii! Pare destul de firesc si logic, desi uneori imi faceam griji referitor la sanatatea motorului. Voi continua cu IPONE si voi supraveghea indeaproape nivelul de ulei. 

Bafta! 

Editat de RazvanLNI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, piticot a spus:

IPONE R4000 RS este semi-sintetic, e mai potrivit pentru modelul tău de motocicleta... pe vremea când s-a fabricat (1992-1997) nu existau încă uleiuri sintetice. Bel Ray EXS full sintetic e un ulei mai nou și-l consuma. Nu e nimic în neregula cu motocicleta sau cu uleiul...pur si simplu nu se potrivesc...practic se halesc unul pe altul...

 

Asta este un fenomen de care am mai auzit, insa pe care nu am reusit sa il inteleg. Uleiul sintetic de aceeasi viscozitate (teoretic si mai stabila decat viscozitatea unui semi sintetic) trece de segmenti si e ars? De ce?

 

Am mai auzit aceeasi treaba la V-Strom-uri. Ca motorul e proiectat in anii 90 si nu are sens sa folosesc ulei full sintetic ca il consuma.

La SV-ul meu vechi am pus si mineral si semi si full sintetic si mereu a fost acelasi consum de ulei (adica neglijabil). Am pus Motul, Repsol, Mobil1, BelRay, Motorex (10W-40, 15W-50) si singura diferenta a fost in cat de bine schimba treptele (agata vs nu agata dar e clunky vs extrem de lin->aici Motorex si Repsol fiind cele mai ok fara sa am o explicatie stiintifica de ce).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiurile au un anumit grad de molecule sitetice care le ajuta sa obtina performatele dorite de la ulei. vorbim de ungere, curare, transfer termic si racire.. etc.

in functie de gradul de molecule sintetice uleiul e clasificat

 

Prin urmare un ulei sintetic are un continut ridicat de compusi chimici care au rolul mentionat mai sus iar cel mai probabil moleculele acestor compusi sunt mult mai mici si pot trece de segementi mai usor decat cele din cazul uleiurilor semi-sintetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru

×
×
  • Creează nouă...