Sari la conținut

Consum ulei - Honda CBR900RR


RazvanLNI
 Share

Postări Recomandate

Salut,

o intrebare pentru cei mai experimentati:

 

De ce un CBR 900RR sc28 consuma uleiul Bel-Ray EXS FULL SYNTHETIC ESTER 4T 10W-50 dar nu consuma deloc uleiul IPONE R4000 RS 10W50? Regim de utilizare sportiv (viteze si turatii ridicate), consumul de ulei aprox 300ml, distanta aprox 300km. La regim de functionare mai linistit ( touring, oras) nu consuma ulei. Motorul functioneaza bine. Ambele uleiuri au fost testate conform celor de mai sus la cate doua intervale de intretinere.

 

Orice parere, critica, gluma, intrebare sunt binevenite. 

 

PS Motocicleta are 100000 de km.

Editat de RazvanLNI
new info
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

Eu am folosit Ipone R4000 RS si nu tin minte sa fie sintetic.Bel Ray-ul ce l-ai mentionat tu,este sintetic.Nici eu nu am avut probleme cu Ipone.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IPONE R4000 RS este semi-sintetic, e mai potrivit pentru modelul tău de motocicleta... pe vremea când s-a fabricat (1992-1997) nu existau încă uleiuri sintetice. Bel Ray EXS full sintetic e un ulei mai nou și-l consuma. Nu e nimic în neregula cu motocicleta sau cu uleiul...pur si simplu nu se potrivesc...practic se halesc unul pe altul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru opinii! Pare destul de firesc si logic, desi uneori imi faceam griji referitor la sanatatea motorului. Voi continua cu IPONE si voi supraveghea indeaproape nivelul de ulei. 

Bafta! 

Editat de RazvanLNI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, piticot a spus:

IPONE R4000 RS este semi-sintetic, e mai potrivit pentru modelul tău de motocicleta... pe vremea când s-a fabricat (1992-1997) nu existau încă uleiuri sintetice. Bel Ray EXS full sintetic e un ulei mai nou și-l consuma. Nu e nimic în neregula cu motocicleta sau cu uleiul...pur si simplu nu se potrivesc...practic se halesc unul pe altul...

 

Asta este un fenomen de care am mai auzit, insa pe care nu am reusit sa il inteleg. Uleiul sintetic de aceeasi viscozitate (teoretic si mai stabila decat viscozitatea unui semi sintetic) trece de segmenti si e ars? De ce?

 

Am mai auzit aceeasi treaba la V-Strom-uri. Ca motorul e proiectat in anii 90 si nu are sens sa folosesc ulei full sintetic ca il consuma.

La SV-ul meu vechi am pus si mineral si semi si full sintetic si mereu a fost acelasi consum de ulei (adica neglijabil). Am pus Motul, Repsol, Mobil1, BelRay, Motorex (10W-40, 15W-50) si singura diferenta a fost in cat de bine schimba treptele (agata vs nu agata dar e clunky vs extrem de lin->aici Motorex si Repsol fiind cele mai ok fara sa am o explicatie stiintifica de ce).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiurile au un anumit grad de molecule sitetice care le ajuta sa obtina performatele dorite de la ulei. vorbim de ungere, curare, transfer termic si racire.. etc.

in functie de gradul de molecule sintetice uleiul e clasificat

 

Prin urmare un ulei sintetic are un continut ridicat de compusi chimici care au rolul mentionat mai sus iar cel mai probabil moleculele acestor compusi sunt mult mai mici si pot trece de segementi mai usor decat cele din cazul uleiurilor semi-sintetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, RazvanLNI a spus:

Multumesc pentru opinii! Pare destul de firesc si logic, desi uneori imi faceam griji referitor la sanatatea motorului. Voi continua cu IPONE si voi supraveghea indeaproape nivelul de ulei. 

Bafta! 


Ar trebui sa se comporte la fel, adica sa nu consume, cu orice marca buna de ulei semi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata ce zice si un AI, confirma ce ati zis voi:

are the synthetic oil molecules smaller than a mineral ones?

 

✅ Yes — synthetic oil molecules are generally smaller, more uniform, and more consistent than mineral oil molecules.

But let’s get a bit more technical to explain why that matters.

🧬 Molecular Structure: Synthetic vs. Mineral Oil

🛢️ Mineral Oil (Conventional Oil)

Derived directly from crude oil through distillation and refining.

Contains a wide range of hydrocarbon molecule sizes and shapes — some long, some short, some branched, some ring-shaped.

This irregularity leads to:

Less predictable performance

More oxidation and sludge formation

Less stability at extreme temperatures

⚗️ Synthetic Oil

Engineered in a lab to have consistent molecular size and structure.

Molecules are typically:

Smaller and more uniform

Designed for specific performance characteristics

Free of impurities found in mineral oils (e.g. sulfur, waxes)

Conclusion

Synthetic oil molecules are more uniform and often smaller, giving them superior flow, protection, and stability.

This molecular precision is one of the main reasons synthetic oil outperforms mineral and semi-synthetic oils.

 

Clar in cazul meu, motorul fiind de tehnologie mai veche si cu multi kilometri si ore de functionare, uleiul sintetic va fi consumat. 

Am inteles explicatia si ma bucur ca motorul nu are nimic ,in afara de uzura specifica varstei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu LLM-urile astea e ca e ca si cum ai intreba pe un forum :D

 

uite aici alt raspuns de la LLM:

 

"are the synthetic oil molecules smaller than mineral ones?

 

Great question! 🛢️ The difference between synthetic and mineral oil molecules isn’t just about size—it’s about uniformity and structure.

🧪 Molecular Comparison: Synthetic vs. Mineral Oil

Synthetic Oil:

Engineered in labs with uniform molecular structures.

Molecules are similar in size and shape, often smaller and more consistent.

This uniformity allows for smoother flow, better lubrication, and greater stability under extreme conditions2.

Mineral Oil:

Derived from crude oil and refined.

Contains a mix of molecule sizes and shapes—think of it like a blend of golf balls, tennis balls, and basketballs.

This inconsistency can lead to less efficient lubrication and more breakdown over time.

So while synthetic oil molecules may not always be smaller, they are more consistently sized and shaped, which gives them a performance edge. It’s like comparing a jar of identical ball bearings to a jar of random pebbles—synthetic oil is the ball bearings."

 

Practic se contrazice singur (exact ca si cum ar citi parerile de pe un forum): "sunt mai mici, dar nu sunt mai mici". Pe scurt, cine stie?

Eu unul incerc sa gasesc surse credibile, iar LLM nu este o sursa credibila decat daca iti da niste referinte stiintifice.

 

 

Nu incerc sa zic ca moto are o problema. Eu unul as folosi uleiul care nu este consumat si i-as da inainte la plimbare/circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarat, insa pana la urma conteaza daca motorul functioneata corect cu un anumit ulei, in conditiile pe care eu le intampin. Deci motorul nu are nimic, iar uleiul portrivit pentru el in regimul de functionare ales de mine este cel semisintetic pentru ca nu-l consuma. De ce apare diferenta intre cele doua tipuri de uleiuri ? Pare logica faza cu moleculele.

Diferentele de semantica ale AI ului sunt amuzante, informatiile furnizate  trebue luat cu grija, dar asta e o alta discutie.

Editat de RazvanLNI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, radu86 a spus:

Practic se contrazice singur (exact ca si cum ar citi parerile de pe un forum): "sunt mai mici, dar nu sunt mai mici". Pe scurt, cine stie?

 

Practic . . . stii literele, citesti cuvintele si adesea intelegi un text scris.

Chiar daca nu intelegi mereu textul, stii literele si cuvintele.

 

Vezi? Si eu ma contrazic singur: intelegi, da’ nu intelegi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

plm, aveti nevoie de AI ca sa intelegeti ce v-am explicat in limba romana....

 

dc plm nu ati intrebat de la inceput AIul si mai intrebati aici sa ne pierdem timpul sa va raspundem...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))), nu stiu de ce initiatorul a intrebat AI-ul. Eu am intrebat AI-ul numai ca sa vad daca imi raspunde acelasi lucru.

 

Important este ca initiatorul s-a lamurit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...