Sari la conținut

Motoare De Enduro


Postări Recomandate

esteresti la 525 exact ca si la alta moto de gen.

Multumesc pt raspunsuri.

Cand am spus fiabilitate sau mestereala, nu m-am gandit la skimb ulei, care e clar skimbat mai des la 525 decat la Varadero-ul meu; ci la un reglaj supapa, un amortizor de aerisit, un simering, un ambreiaj, un set de segmenti, etc .. lucruri care daca sunt reparate PREA des devin suparatoare. Voiam sa comparati cu un enduro "normal" la cap, nu cu o alta nebunie de gen :blink:

Eu l-as cumpara ca fier universal, nu doar ca hobby montan. Nu vreau sa plec in turul hotelelor de lux din Europa cu el, dar orice excursie a mea incepe si se termina pe ASFALT. Anual fac o medie de 8-9-10.000 km, cu multa ura pt asfalt, dar fara de care nu pot, caci stau in Bucuresti si cel mai apropiat noroi montan e la min 100km. Stiu ca poate ar fi mai potrivit un KTM LC4 640 Enduro sau Adventure ... dar atunci cand ajung in teren, nu ma mai satur, vreau mai tare si mai sus. Daca 525EXC este o scula FIABILA, atunci e ok, altfel mai caut ... poate yamaha wr450f ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu l-as cumpara ca fier universal, nu doar ca hobby montan. Nu vreau sa plec in turul hotelelor de lux din Europa cu el, dar orice excursie a mea incepe si se termina pe ASFALT. Anual fac o medie de 8-9-10.000 km, cu multa ura pt asfalt, dar fara de care nu pot, caci stau in Bucuresti si cel mai apropiat noroi montan e la min 100km. Stiu ca poate ar fi mai potrivit un KTM LC4 640 Enduro sau Adventure ... dar atunci cand ajung in teren, nu ma mai satur, vreau mai tare si mai sus. Daca 525EXC este o scula FIABILA, atunci e ok, altfel mai caut ... poate yamaha wr450f ?

 

 

EXC, WR si altele de acest gen nu sunt motociclete cu care sa mergi calare pana la munte. Sunt motoare pe care le cari cu platforma pana-n buza padurii.

Am trecut si eu exact prin ce treci tu. Mi-am dat seama ca fara o platforma si fara o a doua motocicleta (pentru strada), nu am sanse sa tin asa ceva.

Daca vrei un fier KTM universal, LC4 ENDURO e raspunsul. De la alte firme ar mai fi TTR, XR-R si DRZ-ul S. Daca nu faci drumuri lungi ca multe bagaje si pasager, cred ca DRZ-ul S ar fi cea mai buna alternativa. Eu am ales LC4 deoarece fac si drumuri lungi cu pasager si bagaje, iar cei 400 cm ai DRZ-ului mi s-au parut cam prea putini pentru astfel de calatorii.

 

bafta :friends:

 

--- Mesaj completat în 06 Oct 2007 18:30 -------------

Hop si eu!

 

TT 600, DR-Z 400 sau XR 650!

Stau in cumpana si da, stiu, nu-s chiar de hard enduro, dar am auzit chestii frumoase despre ele.

Imi tre o motoreta cu care sa ajung si in locatie pe asfalt.

 

Si spuneti-mi si mie, cat de rau e sa n-ai buton, doar carja?

La 250 e ushor s-o dai peste cap dar la 650 nu mai e chiar asha!

 

<small>--- Mesaj completat în 03 Oct 2007 18:07 -------------</small><br/>Am uitat sa trec si XT 600!

 

 

DRZ 400 S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Eu am avut TTR. La 600 fara decompresor manual (ex: dr 600), e tare rau cu carja!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, dar incerc sa gasesc raspunsul printre motocicletele USOARE ! Poate ca acest raspuns nu exista, dar am auzit de niste polonezi care au facut o tura bestiala pana in Africa de Sud pe niste WR-uri 450. Au bagat si asfalt, cum altfel, au avut si bagaje (exclus pasager), au mers cateva zeci de mii de km iar problemele lor nu s-au datorat mersului pe asfalt cu motoare prea HardEnduro.

Varianta Enduro sau Adventure a lui LC4 este excelenta, numai ca putin prea grea pt mine .. urmatorii 2-3 ani nu am pasager, nu plec in ture europene si nu car bagaje ! Maxim costumul de ploaie si un pulover, sau kestii mici, marunte, usoare, care eventual pot incapea lejer intr-un rucsac usor (pt ture de max 1-2-3 zile). Exclus genti sau accesorii specifice AdventureTourer-elor !

Nu-mi place viteza, nici cu R1 si nici cu Varadero nu merg (de regula) mai tare de 120kmh, stau cuminte la 90-120 max ! Asta nu inseamna ca nu-mi place acceleratia puternica unde DRZ-ul mi-e mic (dar si putin cam firav pe amortizoare pt suta mea de kile si dorinta de a merge tare in offroad). Poate noul 530EXC cu 3 pompe Eaton ...

Mai cercetez :friends:

 

le: ideea de platforma pur si simplu nu imi place si NU o voi lua in calcul niciodata !

Editat de MensSana
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

am auzit de niste polonezi care au facut o tura bestiala pana in Africa de Sud pe niste WR-uri 450. Au bagat si asfalt, cum altfel, au avut si bagaje (exclus pasager), au mers cateva zeci de mii de km iar problemele lor nu s-au datorat mersului pe asfalt cu motoare prea HardEnduro.

Alea erau TTR, alta mancare de peste: http://www.lordmaciek.easyisp.pl/afryka2005/

 

Cum s-a spus mai sus, pentru enduro (hard-enduro) e EXC/WR/CRF & Co. Pentru adventure e LC4, TT & Co. Sau AfricaTwin/Transalp/F650 ... dar ne indepartam de "enduro".

 

Tu ai cateva probleme care nu se vor pupa niciodata:

- pe teren nu faci treaba fara crampoane, pe asfalt nu ai ce face cu ele;

- in teren iti trebuie motor usor, pe asfalt te bate vantul

- un motor de enduro are service la 20h de functionare, pe asfalt "consumi" repede orele astea

- unui motor de enduro nu-i face bine turatia constanta de pe sosea

- pe asfalt ai nevoie de automie (rezervor), in teren devii prea greu

- pe asfalt trebuie lumini, semnale, oglinzi - in teren le rupi imediat

 

Asa ca ori iei 2 motoare + remorca, ori iei un motor care le face relativ bine pe ambele, dar nici una perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu inseamna ca nu-mi place acceleratia puternica unde DRZ-ul mi-e mic (dar si putin cam firav pe amortizoare pt suta mea de kile si dorinta de a merge tare in offroad).

 

Sincer, cred ca gresesti daca ai impresia ca DRZ-ul are amortizoarele prea slabe pentru suta ta de kg. Spre exemplu, jambele telescoapelor sunt de 49 mm comparativ cu cele ale KTM-ului lc4 enduro care sunt de 43 mm.

Sateri ale telescoapelor pentru DRZ: 14 pozitii- compresie, 18 pozitii- extensie, cursa 300mm.

Suspensie spate : Monoamortizor cu 26 pozitii- compresie, 21 pozitii- extensie .

Tu-ti doresti o motoreta cat mai usoara. DRZ-ul are 133 kg la gol, comparativ cu LC4 enduro care are 149 kg.

Si daca te gandesti ca iti poti lua un drz NOU cu doar 5700 E..............

Daca n-as face si calatorii lungi cu bagaje si pasager, eu mi-as lua un DRZ.

 

 

ps- nu fac nicio reclama. acum, eu sunt fan ktm. incerc doar sa gandesc cat mai rational pentru ceea ce-ti doresti. cred ca drz-ul e cel mai apropiat pentru ce ti-ai propus tu sa faci cu motoreta. daca vroiai si calatorii lungi cu bagaje si pasager, iti spuneam KTM lc4 enduro.

 

 

--- Mesaj completat în 08 Oct 2007 19:09 -------------

:laugh: asa este .. speram ca EXC-ul sa se potriveasca scopului meu, mai ales noul 530 ! Dar ai dreptate 100%, trebuie sa ma dau batut :friends: probabil un LC4Enduro este keia, vad ca Angi se descurca cu el

 

Trebuie spus ca in teren, cu un LC4 nu vei avea niciodata performantele pe care le poti avea cu un EXC.

Inca nu s-a inventat motocicleta enduro care sa mearga ca un hard-enduro in teren si ca un enduro-touring pe sosea.

Depinde si de cum privesti problema. Daca nu vrei sa mergi la concursuri iar prietenii tai n-au doar EXC-uri, poti sa mergi linistit si cu un LC4. In mod cert, provocari, satisfactii si distractie iti ofera ambele tipuri de motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Recomand cu caldura DRZ 400 S. E un motor care se fabrica de mult timp si cred ca nu degeaba. Nou e 5758e ... eu atat am dat pe el, dar in 3000-3500 gasesti unul SH bun. E urmasul lui DR 350, e facut pentru enduro, e street legal, suporta si cros... cred ca e un compromis bun...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In plus s-ar putea sa faci mai multe cu un DRZ decat cu un EXC de ex. Mai putina putere e mai gestionabila pentru majoritatea enduristilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp am incalecat pe noul 530 si m-am indragostit .. desi e dublu ca pret fata de DRZ. E putin mai scund decat suzuki si (zic ei) poate ceva mai fiabil motorul fata de "vekiul" 525 (mai bine lubrefiat).

Despre DRZ numai de bine am citit peste tot, dar se spune ca proprietarii si-ar vinde sufletul pt a 6-a viteza, top speed-ul este insuficient kiar si pt cei mai linistiti din fire :lol:

Poate ca niste cauciucuri mixte ar face din 530 o jucarie cu spectru larg de aplicatii, dar poate totusi voi aveti dreptate, DRZ e exact ceea ce caut, mai studiez :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salut !

 

Fratzilor, eu cred ca motocicleta trebuie aleasa in functie de dotarea motociclistului. Eu de exemplu am 1.70m si 85 Kg si ma simt f bine pe Yamaha mea YZ250 din '89.

Cand m-am catarat pe Gilera RC600 am vazut o diferenta extraordinara si evitam sa o inclin pe curbe la viteza mica de frica sa n-o scap jos. Nici nu m-as vedea pe o Africa Twin :( .

In schimb unul de 2m inaltime si 100+ Kg cred ca ar fi in largul lui pe o Africana. ...parerea mea...

 

Eu ma dau de vreo 3 luni cu YZ-ul si deja m-am obijnuit cu ea. Am ajuns sa fac sarituri cu pasager cu tot. E foarte fiabila si nervoasa si in ture mici si in ture mari. La anii ei (din '89 !!! ) se tine umar la umar cu un 450 EXC din 2005.

M-am dat si cu 250 SXF din 2005 dar e muuuult mai bland ( deh...4T ) dar si mult mai confortabil (parca nu atingeai pamantul ; parea ca zboara) fata de Yamaha mea care este foarte rigida.

 

Deci : RECOMAND YAMAHA 2T :ok: !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 2 months later...
Vizitator _Raul_

@ Moderator/Admin :

 

De ce nu mai este topicul asta sticky?

Eu am citit foarte multe lucruri interesante aici.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...