Dan-Andrei Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 As vrea sa schimb uleiul din telescoape. Se poate fara sa dau jos telescoapele? Stiu ca trebuie desfacute suruburile de scurgere si trebuie comprimata furca, dar cam atat. Peste tot exista tutoriale, insa numai daca vrei sa schimbi si semeringurile si sa dai jos tot ansamblul fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maj Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 un set de semeringuri costa 8 eur.daca faci o treaba fa-o bine pana la capat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Februarie 21, 2007 Autor Share Postat Februarie 21, 2007 Ma refer la faptul ca semeringurile sunt noi, nu scapa ulei deloc. Si as putea sa profit de chestia asta si sa nu mai dau jos telescoapele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 Daca amortizoarele au surub de scurgere, e treaba usoara . Desfaci capacul mare din capat de sus, desfaci surubul de scurgere cu o sticla taiata la indemana, lasi sa se scurga uleiul cu grija sa nu dai pe discuri, dupa aia comprimi ( pompezi) suspensia de mai multe ori sa scuipe tot . Pui la loc surubul jos, umpli pe sus cu cat ulei si de care scrie la carte, pui capacul la loc si gata. Problema e ca daca nu ai cric central fie trebuie sa suspenzi motocicleta de fata, fie lucrezi pe rand la fiecare amortizor astfel incat in parmanenta unul sa sustina motocicleta. Iti va trebui un prieten sa te ajute la operatiuni sa tina motorul. Daca (,) cumva jugul de sus e strans si peste capac( amortizorul e prins mai jos) , mai intai slabesti jugul. Atentie la capacul de amortizort de sus, daca il desfaci cu greutatea motocicletei pe suspensii , arcul poate sa-l arunce destul de violent cand scapa. Spor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Februarie 21, 2007 Autor Share Postat Februarie 21, 2007 (editat) Eu intelesesem ca mai intai desfac amandoua suruburile de scurgere (cu moto doar pe stander spate) si apoi comprim furca sa iasa uleiul din amandoua telescoapele (simultan). Apoi o suspend pe roata fata, scot capacele (alea care sar tare) si pun ulei. Adica vreau sa spun ca nu inteleg cum iese uleiul daca desfac si capacele de sus si suruburile de scurgere simultan. Si nu inteleg cum pompez daca e suspendata de fata. Editat Februarie 21, 2007 de Dan-Andrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raulus Postat Februarie 22, 2007 Share Postat Februarie 22, 2007 pai simplu: desfaci si surubele de sus (alea pe unde bagi uleiul, nu tot capacul) ca sa aiba pe unde intra mai usor aerul care inlocuieste uleiul iar cu comprimatul... nu prea ii vad rostrul, gravitatia isi face singura treaba scotand uleiul. si oricum, nu iese tot, ramanand pe pereti, in zonele de jos, ulei tip mazga, plin de praf si jeg, sub forma de majun. singura metoda de a-l elimina si pe asta fiind de a desface telescoapele si de a-l sterge cu carpa nu-i musai sa fie suspendata roata cand scoti uleiul. oricum suspensia sta pe doar arcuri, uleiul e doar de amortizare in timpul socurilor pe care presupun ca nu vrei sa i le administrezi in cand scoti uleiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A n d y Postat Februarie 22, 2007 Share Postat Februarie 22, 2007 (editat) daca spui ca simeringurile-s in regula, nu da ulei deloc si in cazul asta tind sa cred ca amortizoarele functioneaza cum trebuie... de ce vrei sa schimbi uleiul? Poate te ajuta asta... daca sari peste partea cu schimbat simeringurile. Oricum, spor Editat Februarie 22, 2007 de BAlanuS-u' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Februarie 22, 2007 Autor Share Postat Februarie 22, 2007 Gata, m-ai speriat cu "majunul". Imi bag picioarele, ma apuc si scot telescoapele cu totul! Macar sa fie treaba cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorcer Postat Februarie 22, 2007 Share Postat Februarie 22, 2007 nush unde ai vazut tu suruburi de scurgere ca eu al naibi sa fiu daca pe al meu am gasit asa ceva ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Februarie 22, 2007 Autor Share Postat Februarie 22, 2007 Intr-adevar, sunt mai greu de vazut pentru ca sunt mici. Este un surub Philips in partea de jos a furcii. O sa bag poze daca e neaparata nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raulus Postat Februarie 22, 2007 Share Postat Februarie 22, 2007 BAlanuS-u' uleiul din furca se schimba in mod regulat (nu tre sa curga) si la diferite intervale de timp in functie de furca... ca si la cutie/grup/motor dan, ai grija ca nu e de joaca cu furca, daca vrei sa desfaci, fa-o in liniste, intinde-te pe mai multe zile sa fii sigur, mai ales ca o faic prima data. fii foarte atent la firele de nisip sa nu intre pe undeva, inclusiv pe la axul rotii. si nu demonta sub nici o forma jugul sau capacele superiare ale telescoapelor (bine daca ai telescoapele invers se schimba problema ideea e sa nu umblii la arcuri). io am patit-o stricand suruburile ce tin jabele de telescoape de m-au costat 50e bucata, ca erau si pe post de ceva vale... a, da mai bine intai scurge uleiul si vezi cum arata. daca spre final devine gros rau... atunci poate e bine sa cureti tot, dar daca nu atunci lasa-l asa si doar schimba-l Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A n d y Postat Februarie 22, 2007 Share Postat Februarie 22, 2007 BAlanuS-u' uleiul din furca se schimba in mod regulat (nu tre sa curga) si la diferite intervale de timp in functie de furca... ca si la cutie/grup/motor ... Nu te contrazic... doar pun intrebarea daca e necesar pentru ca: - uleiul la furca ar trebui schimbat cand expira termenul de valabilitate al acelui ulei (am vazut ca termenul e trecut pe ambalaj... si problema aici se pune la nivel de multi ani) - comparatia cu uleiul de motor/cutie/grup nu cred ca se poate face datorita lipsei uzurii mecanismelor gresate aici (in ceea ce priveste dimensiunea fenomenului) si datorita nivelului temperaturii la care e supus acest ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raulus Postat Februarie 22, 2007 Share Postat Februarie 22, 2007 intreaba un mecanic si o sa-ti spuna ca uleiul de furca se schimba cam la 20.000km poate ceva mai mult difera de la caz la caz aici problema nu e uzura mecanismelor gresate, ci imperfectiunea simeringurilor. cu alte cuvinte intra jeg. mai mult sau mai putin. oricum, nu datorita uzurii mecanismelor se schimba uleiul din motor/grup/cutie, ci datorita pierderii proprietatilor uleiului. el are o garantie, dar aia e pentru stat in sticla la temperatura relativ constanta. pus in lucru la diferite termperaturi sigur isi pierde din proprietati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shamok Postat Februarie 22, 2007 Share Postat Februarie 22, 2007 care e diferenta dintre telescoape moto si auto..? Ca la auto nu cred ca schimbi uleiul din telescoape nici macar la 50.000 km. La moto de ce ar fi altfel...? ...hai vara hai !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Februarie 23, 2007 Share Postat Februarie 23, 2007 Si eu am aceeasi problema - tre' sa schimb uleiul din doua motive: - e cam mult si imi clantzane si dintzii in gura cand merg pe drum mai naspa; - vreau sa ii pun un ulei hidraulic de calitate mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Februarie 25, 2007 Autor Share Postat Februarie 25, 2007 care e diferenta dintre telescoape moto si auto..? Ca la auto nu cred ca schimbi uleiul din telescoape nici macar la 50.000 km. La moto de ce ar fi altfel...? ...hai vara hai !!! Eu unul iti pot spune ca in 10.000 de km cu motoreta am schimbat uleiul de furca de doua ori. Prima data am bagat Yacco si dupa 7000 km era ciorba - in contextul in care semeringurile sunt super ok. Asa ca am schimbat, trecand la Valvoline, care se pare ca isi mentine inca vascozitatea. Oricum am in plan niste arcuri progresive (asta daca nu o vand) si de aceea ma bate gandul sa schimb din nou uleiul, cu unul si mai gros. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hannibal Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 Ai vreun manual in care iti spune CAT ulei bagi in amortizoare? Eu am un YZF 750 si nu am gasit nicaieri acesta informatie. 10x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A n d y Postat Martie 3, 2007 Share Postat Martie 3, 2007 Ai vreun manual in care iti spune CAT ulei bagi in amortizoare? Eu am un YZF 750 si nu am gasit nicaieri acesta informatie. 10x YAMAHA YZF 750 R - 469 cmc (SAE 5W) YAMAHA YZF 750 SP - 464 cmc (SAE 5W) Mai multe detalii gasesti AICI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.