DizlPower Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 Salut, va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat sau o idee daca se poate. Am o Honda xl600r si ieri mi-a sarit lantul odata. Dupa ce l-am pus la loc am sesizat era foarte slab si am luat-o spre casa neavand chei la mine...pana acasa a mai sarit de vreo 4 ori pana cand in final a sarit siguranta de la partea unde se incheie lantul si s-a desfacut. Intrebarea este daca pot gasi o siguranta ?, daca incerc sa o fabric artizanal, tine ? sau nu se merita si mai bine cumpar un lant nou...? Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 Depinde si de cat de uzat e lantul. Daca are uzura mare nu merita sa te mai chinui sa-l repari. Daca totusi lantul e bun , numai ca nu a fost intins suficient poti sa incerci sa-l inchizi fara siguranta prin nituire, e mai simplu si mult mai sigur decat sa improvizezi o siguranta; dezavantajul in acest caz e ca trebuie sa demontezi bascula sau sa-l tai atunci cand vrei sa-l scoti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motororult Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 ......... Intrebarea este daca pot gasi o siguranta ?, daca incerc sa o fabric artizanal, tine ? sau nu se merita si mai bine cumpar un lant nou...? Va multumesc Nituri si lacate pt lanturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragon Warrior Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 (editat) Lantul nu se nituieste. Pur si simplu boltul zalei e facut de asa natura incat sa se blocheze pe pozitia corecta. El se poate scoate cu o presa de lant care e o jucarie mica ce incape in trusa de scule. http://www.motorcycle-superstore.com/photos/300/g7929.jpg http://www.quality-cycle.com/Chain_Breaker...vet_Kit_001.jpg Si eu sunt de aceeasi parere. Daca lantul e uzat schimba-l. Daca nu, ii scoti zaua de demontare rapida si il conectezi normal. Dezavantajul e ca trebuie sa cari presa dupa tine daca vrei sa umbli la lant. Cu zaua de demontare rapida il desfaceai cu mana. Editat Martie 4, 2007 de Dragon Warrior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DizlPower Postat Martie 4, 2007 Autor Share Postat Martie 4, 2007 (editat) Lantul arata binisor....si de scos l-am scos cand s-a desfacut...are cineva in oras la mine o scula de nituit lanturi care e facuta de husqvarna cred pentru lanturi de drujba, poate merge (desi trebuie sa demontez bascula) daca nu o sa incerv variantele cu kiturile de lant, va multumesc mult. P.S: Pentru varianta lant nou, stie cineva unde pot gasi ? eventual in ro ? Editat Martie 4, 2007 de DizlPower Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motororult Postat Martie 4, 2007 Share Postat Martie 4, 2007 P.S: Pentru varianta lant nou, stie cineva unde pot gasi ? eventual in ro ? OFF T. E valabil si pentru tine , cum si pt altii: complecteazati profilul , ca sa stim de unde esti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragon Warrior Postat Martie 6, 2007 Share Postat Martie 6, 2007 Deci operatiunea de nituire implica deformarea nitului. Nituirea este o imbinare nedemontabila. Pe cand boltul lantului poate fi demontat oricand folosind o presa de lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Martie 6, 2007 Share Postat Martie 6, 2007 Unele lantz-uri nu au sigurantza, iar cand le cumperi trebuie sa desfaci un nit si sa il pui la loc dupa ce ai montat lantz-ul . Exista presa speciala . Pe mine m-a ajutat CataM dar e din bucuresti si nu cred ca te ajuta prea mult informatia. Offtopic: Imi amintesc ca mi-a cazut si mie odata lantz-ul , dar eram cu jawa, si a sarit sigurantza . Nu am mai gasit-o si am rupt sarma dintr-un gard -> am legat lantz-ul cu sarma si am mers cu 30Km/h pana acasa (de la politehnica pana in titan) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragon Warrior Postat Martie 6, 2007 Share Postat Martie 6, 2007 (editat) Cred ca glumesti. Orice lant de motocicleta se poate demonta cu o presa de lant. Datul basculei jos se face cand nu ai presa si nu ai chef sa desfaci lantul cu combinatia Ciocan-dorn-piulita. Se poate paradi daca iti tremura mana. Editat Martie 6, 2007 de Dragon Warrior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragon Warrior Postat Martie 6, 2007 Share Postat Martie 6, 2007 (editat) Nu e asa. Daca lantul ar veni demontat in cutie, atunci cutia ar trebui sa aiba dublul grosimii datorita boltului scos (boltul de la zaua la care umbli nu trebuie scos complet pentru ca nu il mai bagi la loc nici cu politia). Asa ca producatorul alege sa bage lantul inchis in cutie. La fel si robotului care il asambleaza ii este mai "la indemana" sa bage toate bolturile complet, nu sa lase unul afara. Editat Martie 6, 2007 de Dragon Warrior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Martie 6, 2007 Share Postat Martie 6, 2007 amuzanta explicatia asta ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Martie 6, 2007 Share Postat Martie 6, 2007 Da lanturile vin desfacute pt motocicletele cu bascula inchisa (exemplu R1 din2005) iar pt inchidere exista zaua speciala "master link" care se monteaza si nituieste cu presa (ansamblul nu e demontabil-in caz de demontare se inlocuieste zaua de inchidere cu una noua) Zaua de inchidere are aceeasi tensiune de rupere ca si restul zalelor pt motociclete de motocros (lant fara o ringuri) sau putere si cilindree mica sau se poate folosi zaua cu siguranta (clip) In acest caz zaua de inchidere e mai sensibila decat restul zalelor Lantul 'endless" se livreaza de obicei in kit pt aplicatii unde se poate monta prin demontarea basculei ,metoda de altfel recomandata de fabricant in majoritatea cazurilor. @ Dragon Warrior: Este cumva adevarat ca pana acum nu ai mai montat un lant cu master link ? Pe articulatie boltul intra lejer,are cote de strangere doar la placuta laterala. daca ai impresia ca iese greu probabil ai depresat un lant fara a poliza niturile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Martie 7, 2007 Share Postat Martie 7, 2007 Salut, va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat sau o idee daca se poate. Am o Honda xl600r si ieri mi-a sarit lantul odata. Dupa ce l-am pus la loc am sesizat era foarte slab si am luat-o spre casa neavand chei la mine...pana acasa a mai sarit de vreo 4 ori pana cand in final a sarit siguranta de la partea unde se incheie lantul si s-a desfacut. Intrebarea este daca pot gasi o siguranta ?, daca incerc sa o fabric artizanal, tine ? sau nu se merita si mai bine cumpar un lant nou...? Va multumesc gasesti sigurante in magazin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladdiac Postat Martie 7, 2007 Share Postat Martie 7, 2007 Mie mi s-a rupt lantul la intrare in Braila ... si din cate am auzit sunt singurul la care i s-a rupt lantul la o japoneza. Am fost la Suzuki Galati si cei de acolo mi-au zis ca lanturile (cu o-ringuri) vin ori capsate (si trebuie data jos bascula) ori desfacute; in general se schiba kitul (pinioane + lant). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Martie 19, 2007 Share Postat Martie 19, 2007 (editat) DECI? vorbesc prostii sau gresesc? nu de alta, dar o sa vreau sa schimb lantul in 2 luni.. dau ba-scula jos, da? In manualul de reparatii al CBR-ului (si la multe alte marci/modele), la capitolul schimbare lant nu se pomeneste nimic de dat jos bascula pentru schimbare. Metoda agreata de fabricant este cea cu lant cumparat 'deschis' (livrat cu zaua de 'innadire') si nituit cu unealta agreata de fabrica (in cazul nostru unealta agreata de fabricantul lantului - DID, Regina etc). Si-a schimbat un prieten la GSX-R lantul prin metoda demontarii basculei (si-a cumparat lant inchis) dar a decurs destul de dificil - trebuie avut grija la amortizorul central cand se preseaza la loc arcul, la lagarele basculei etc. Dureaza mult mai mult, implica mult mai multe operatiuni, scule si riscuri. Mi se pare mult mai simplu prin nituirea lantului cu conditia sa fie nituit cu o 'unealta' adecvata. Editat Martie 19, 2007 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.