kyvacka Postat Martie 22, 2007 Share Postat Martie 22, 2007 Coane, realizezi ca n-o sa bag ulei si gata, chiar daca stiam cum mergea . Am zis c-o sa desfac carterele, deci curatarea e implicita! Ideea e ca nu prea gasesc timp... Revin cu... Am vazut in cartea tehnica de ETZ ca boltul sta pe un rulment cu role, deci cred ca e de alta dimensiune fata de cel de ES, dar pistonul in sine are acelasi alezaj? si inaltimea lui - de la centrul boltului - se potriveste? pentru ca nu prea vad unde pot gasi piston nou pt ES... Am auzit ca se poate turna, dar nu stiu unde si pe nimeni care se ocupa cu asta, poate ma puteti indruma, v-as fi profund recunoscator ! Toate bune! daca zici ca cilindrul tau e alezat la 72 si ceva mm[si te cred ptr. ca e o modificare comuna]inseamna ca merge la fix un piston de Trabant[diam bolt 20 mm].colivie cu ace la bolt nu poti sa folosesti decat in combinatie cu o biela construita special ptr. a fi folosita cu asa ceva.la ES se foloseste bucsa din bronz grafitat si boltul original are 18 mm.ptr. piston de trabant apeleaza la un magazin specializat.se gasesc noi si segmenti si bolturi.de altfel piesele de MZ sunt pe toate drumurile,doar la pret un pic mai piperate.spor la treaba! apai nu fa prostia ca dupa atata amar de vreme sa torni ulei si gata...chit ca stii care e treaba.,.,.desfaci, speli cu motorina, asamblezi ca nou...si uleiu nou, full sintetic daca am timp, vedem cum, si te ajut la motoarele in doi timpi nu se foloseste ulei sintetic in cutia de viteze[ambreiajul face figuri ptr. ca e prea subtire]. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 22, 2007 Autor Share Postat Martie 22, 2007 (editat) daca zici ca cilindrul tau e alezat la 72 si ceva mm[si te cred ptr. ca e o modificare comuna]inseamna ca merge la fix un piston de Trabant[diam bolt 20 mm].colivie cu ace la bolt nu poti sa folosesti decat in combinatie cu o biela construita special ptr. a fi folosita cu asa ceva.la ES se foloseste bucsa din bronz grafitat si boltul original are 18 mm.ptr. piston de trabant apeleaza la un magazin specializat.se gasesc noi si segmenti si bolturi.de altfel piesele de MZ sunt pe toate drumurile,doar la pret un pic mai piperate.spor la treaba! la motoarele in doi timpi nu se foloseste ulei sintetic in cutia de viteze[ambreiajul face figuri ptr. ca e prea subtire]. Da! Este exact ceea ce stiam si io! O confirmare binevenita! Multzam fain! Deci pot sa folosesc pistonul meu, cu bolt de 20, dar trebuie sa scot bucsa uzata si sa fac alta! Sper sa reusesc s-o scot, pentru ca va trebui sa improvizez o presa, strungar care sa-mi faca alta gasesc! Ulei in cutie foloseam T90, sper ca era ce trebuia... cind o sa ajung acolo o sa mai intreb. Toate bune! Editat Martie 22, 2007 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 22, 2007 Share Postat Martie 22, 2007 la motoarele in doi timpi nu se foloseste ulei sintetic in cutia de viteze[ambreiajul face figuri ptr. ca e prea subtire]. inseamna ca ala al meu semi e bun? am auzit pretutindeni ca tataaa....full sintetic ca e super, dai am zis...eu nu am....am un amic care baga valvoline la minsk, era super ok, da nu stiu de care...in orice caz nu de floarea soarelui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 22, 2007 Autor Share Postat Martie 22, 2007 Am scos bucsa! E foarte subtire! 3-4 zecimi !!! Nu e prea subtire? O sa intreb strungarul daca poate sa-mi faca alta dintr-una mai groasa pe care o am, fara sa fie cumva cazul sa umblu la biela. Daca nu se poate, desi cu asta a mers, o sa schimb totul... desi nu as vrea !!! Precum am zis, pistonul, segmentii si boltul sint foarte bune! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 22, 2007 Share Postat Martie 22, 2007 Am scos bucsa! E foarte subtire! 3-4 zecimi !!! Nu e prea subtire? O sa intreb strungarul daca poate sa-mi faca alta dintr-una mai groasa pe care o am, fara sa fie cumva cazul sa umblu la biela. Daca nu se poate, desi cu asta a mers, o sa schimb totul... desi nu as vrea !!! Precum am zis, pistonul, segmentii si boltul sint foarte bune! Toate bune! daca nu iti place ca e asa subtire poti sa incerci altceva.sa faci bucse in piston,in umerii ptr. bolt si sa faci o bucsa cu diam de 18mm ptr. bolt original de 18 mm,dar eu zic ca te complici degeaba.o bucsa facuta din bronz grafitat la dimensiunile corecte ar trebui sa te tina macar vreo 5000km.daca isi face joc poti oricand sa o inlocuiesti. inseamna ca ala al meu semi e bun? am auzit pretutindeni ca tataaa....full sintetic ca e super, dai am zis...eu nu am....am un amic care baga valvoline la minsk, era super ok, da nu stiu de care...in orice caz nu de floarea soarelui full sintetic e bun ptr. motoare in 4 timpi moderne[mult mai solicitate ca o biata Simsoneta].la tine as recomanda un ulei mineral de motor[ex. 10W].T90 e si el bun dar ambreiajul lucra mai bine cu un ulei multigrad.oricum si la 4 timpi de moto[circuit comun de ungere ptr. motor si cutie]uleiul sintetic e nemaipomenit ptr. motor dar reprezinta un compromis ptr. ambreiaj si pinioane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat August 26, 2007 Autor Share Postat August 26, 2007 daca nu iti place ca e asa subtire poti sa incerci altceva.sa faci bucse in piston,in umerii ptr. bolt si sa faci o bucsa cu diam de 18mm ptr. bolt original de 18 mm,dar eu zic ca te complici degeaba.o bucsa facuta din bronz grafitat la dimensiunile corecte ar trebui sa te tina macar vreo 5000km.daca isi face joc poti oricand sa o inlocuiesti. DeÂşi n-am făcut nimic propriu-zis pentru MZ-ul meu în această vară, avînd două probleme mult mai importante: una a fost licența pe care a trebuit s-o obțin, iar cealaltă, mult mai importantă, naÂşterea primului copil, nu înseamna că nu m-am mai gîndit măcar Âşi la motocicletă! Am ajuns la concluzia că este nevoie să schimb bucÂşa din bielă, dar Âşi bolțul pistonului. Prin urmare, va trebui să fac bucÂşe Âşi în umerii acestuia. Pentru acest lucru am nevoie de o bucată de bronz grafitat pe care nu Âştiu de unde pot s-o procur! Mă poate ajuta cineva în această privință? Ideea e că strungari se mai găsesc, dar marea majoritate dintre ei lucrează cu materialul clientului... Deci, cine ma ajută Âşi pe mine? Nu e extrem de urgent, dar în toamna asta chiar vreau să continuu cu recondiționarea. Mulțumesc anticipat! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat August 26, 2007 Share Postat August 26, 2007 Bronz grafitat???!!!Are sa te tina vre-o doua zile.E prea moale.Foloseste bronz normal.Se gaseste de cumparat in depozitele de materiale de constructi.Poate ai noroc sa gasesti si pe la fier vechi mai ieftin PS.Iti vorbesc din proprie experienta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat August 26, 2007 Autor Share Postat August 26, 2007 Bronz grafitat???!!!Are sa te tina vre-o doua zile.E prea moale.Foloseste bronz normal.Se gaseste de cumparat in depozitele de materiale de constructi.Poate ai noroc sa gasesti si pe la fier vechi mai ieftin PS.Iti vorbesc din proprie experienta Nu cred că vorbeÂşti serios! ÂŞtiu că ai recondiționat o mulțime de motociclete, dar tot tu ai recondiționat Âşi motoarele? Bronzul grafitat este singurul care e permis la aÂşa ceva! Din contră, bronzul normal lucrează altfel la astfel de bucÂşe (dilatare diferită Âşi frecare!). Grafitul este extrem de important pentru alunecarea care este acolo. Nu cred că neamțul a proiectat bucÂşele alea din bronz grafitat pentru că era fraier... Uită-te la bucÂşele de la Oltcit, de exemplu. Oricum, merci de informație! Bronz normal am, dar este soluția de rezervă. Plus că, uitîndu-mă printre fiarele din balcon am găsit o bucÂşa grafitată pe care aÂş putea s-o strunjesc si să nu mai schimb bolțul, dar ar fi prea subțire, de aici Âşi incertitudinile mele, vezi mai sus... Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan simson Postat August 27, 2007 Share Postat August 27, 2007 Nu cred că vorbeÂşti serios! ÂŞtiu că ai recondiționat o mulțime de motociclete, dar tot tu ai recondiționat Âşi motoarele? Bronzul grafitat este singurul care e permis la aÂşa ceva! Din contră, bronzul normal lucrează altfel la astfel de bucÂşe (dilatare diferită Âşi frecare!). Grafitul este extrem de important pentru alunecarea care este acolo. Nu cred că neamțul a proiectat bucÂşele alea din bronz grafitat pentru că era fraier... Uită-te la bucÂşele de la Oltcit, de exemplu. Oricum, merci de informație! Bronz normal am, dar este soluția de rezervă. Plus că, uitîndu-mă printre fiarele din balcon am găsit o bucÂşa grafitată pe care aÂş putea s-o strunjesc si să nu mai schimb bolțul, dar ar fi prea subțire, de aici Âşi incertitudinile mele, vezi mai sus... Toate bune! Salut colega ! Stii, si eu tot cu firma MZ. Am una mai noua in schimb eu sint mai vechi ca tine. Asta ca sa fie un echilibreu intre noi. Am observat ca esti tare indirjit in lupta cu babadia de ES. Esti de admirat ca vrei sa o scoti la vopsea. Eu tot cu o baba m-am "tinut" cu ani in urma. Deh, unor tineri le plac astea mai "coapte". Eram curios cum arata cind era in functiune. Ai cumva poze ? Sa-ti vad si eu gusturile. Asfalt uscat, sub carucior ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat August 28, 2007 Autor Share Postat August 28, 2007 Salut colega ! Stii, si eu tot cu firma MZ. Am una mai noua in schimb eu sint mai vechi ca tine. Asta ca sa fie un echilibreu intre noi. Am observat ca esti tare indirjit in lupta cu babadia de ES. Esti de admirat ca vrei sa o scoti la vopsea. Eu tot cu o baba m-am "tinut" cu ani in urma. Deh, unor tineri le plac astea mai "coapte". Eram curios cum arata cind era in functiune. Ai cumva poze ? Sa-ti vad si eu gusturile. Asfalt uscat, sub carucior ! Coane, am o singură poză cu bătrîna doamnă, alături de finuța ei, Planeta lu' finu-meu . Numa de poze nu mi-a ars, la cîte probleme mi-a făcut Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soti Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 Gresala in legatura cu bucsa de la bolt au facut-o cei care au reconditionat ambielajul,pentru ca ar fi trebuit sa-ti ceara boltul si sa-ti faca bucsa cind biela era scosa(se facea o bucsa mai grosa in carne apoi se presa in biela apoi se struja la interior pentru cota boltului apoi canale de ungere). Nu incerca sa faci bucsi in umerii pistonului,iese un r***t. Si pentru ca m-am lovit de un MZ ES 175 pe care am vrut sa-l cumpar, 2 intrebari:Unde are seria de cadru? Este identica cu cea de pe motor? Eu am gasit ceva (o eticheta nituita) intre cele doua seii si nu corespundea cu cea de pe motor.An acte (de tip vechi adica talon si act notarial) nu erea trecuta decit seria motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Septembrie 4, 2007 Autor Share Postat Septembrie 4, 2007 (editat) Ştiu că aşa ar fi trebuit să facă, dar bolţul pe care-l aveam atunci avea stratul de cementare uzat (şanţuri !!!) Măcar să fi făcut doar greşeala asta , precum ziceam la început, nici măcar nu l-au pus la punct, adică l-au decalat cu cîteva grade... Oricum, acum nu mă dau banii afară din locuinţă, deci voi încerca varianta cu bucşe în umerii pistonului, sper să mă ţină sezonul viitor, pînă îmi revin financiar Referitor la actele pentru acel MZ, seria cadrului e pe suportul din stînga faţă al motorului. Nu corespunde cu seria motorului. Pe plăcuţa dintre şei este trecut numărul de omologare (la mine e ceva care incepe cu PAZ - parcă) şi este trecută şi seria cadrului, dar nu mai ştiu dacă şi a motorului, nu-i exclus să fie! Mai scrie şi ce capacitate are motorul şi anul de fabricaţie! Sper că îţi va folosi! Toate bune! Editat Septembrie 4, 2007 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soti Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 ÂŞtiu că aÂşa ar fi trebuit să facă, dar bolțul pe care-l aveam atunci avea stratul de cementare uzat (Âşanțuri !!!) Măcar să fi făcut doar greÂşeala asta , precum ziceam la început, nici măcar nu l-au pus la punct, adică l-au decalat cu cîteva grade... Oricum, acum nu mă dau banii afară din locuință, deci voi încerca varianta cu bucÂşe în umerii pistonului, sper să mă țină sezonul viitor, pînă îmi revin financiar Referitor la actele pentru acel MZ, seria cadrului e pe suportul din stînga față al motorului. Nu corespunde cu seria motorului. Pe plăcuța dintre Âşei este trecut numărul de omologare (la mine e ceva care incepe cu PAZ - parcă) Âşi este trecută Âşi seria cadrului, dar nu mai Âştiu dacă Âşi a motorului, nu-i exclus să fie! Mai scrie Âşi ce capacitate are motorul Âşi anul de fabricație! Sper că îți va folosi! Toate bune! Anca o data-ti spun nu te ancurca cu bucsi an umerii pistonului,e munca in zadar. seria pe care am gasito eu antre seii arata cam asa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Septembrie 4, 2007 Autor Share Postat Septembrie 4, 2007 (editat) Anca o data-ti spun nu te ancurca cu bucsi an umerii pistonului,e munca in zadar. seria pe care am gasito eu antre seii arata cam asa: Ok, pot să folosesc bolţul pe care-l am acum, cu o bucşă foarte subţire, de cîteva zecimi? Dacă da, din ce s-o fac? Merci! Toate bune! Editat Septembrie 4, 2007 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soti Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 Cea mai buna treaba in situatia asta ar fi sa faci alt bolt an functie de cota bucsii din biela si sa aduci la cota si gaurile din piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 Ba dar chiar nu gasesti sa cumperi un bolt si o bucsa calumea de MZ? Nu merge cu nici o variati,e trebuie sa fie exact cum e original ca altfel nu merge. Cauta si tu pe net. Vezi la www.ostmotorrad.de. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Septembrie 4, 2007 Autor Share Postat Septembrie 4, 2007 Ba dar chiar nu gasesti sa cumperi un bolt si o bucsa calumea de MZ?Nu merge cu nici o variati,e trebuie sa fie exact cum e original ca altfel nu merge. Cauta si tu pe net. Vezi la www.ostmotorrad.de. Găsesc probabil, dar vezi tu, ori iau bolț Âşi bucÂşă, dar atunci trebuie să iau Âşi piston Âşi segmenți, ori fac manțocăria asta care să mă țină un sezon. Aste e dilema mea, pe lîngă partea finanțoasă! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soti Postat Septembrie 4, 2007 Share Postat Septembrie 4, 2007 Daca ala verde metal. este motorul tau,fa-i o lucrare de calitate.E pacat sa mergi o vara apoi sa-l desfaci iar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Septembrie 5, 2007 Autor Share Postat Septembrie 5, 2007 Daca ala verde metal. este motorul tau,fa-i o lucrare de calitate.E pacat sa mergi o vara apoi sa-l desfaci iar. AÂş fi vrut io să fie motorul meu,nu e nici pe departe . Este unul restaurat prin Germania, mi se pare chiar că este într-un muzeu. Al meu arată mult mai rău... Âşi incomplet... Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Februarie 25, 2008 Autor Share Postat Februarie 25, 2008 Ieri de dimineață, împreună cu Andrei_D (căruia țin să-i mulțumesc pe această cale! ) am demontat MZ-ul pînă la ultima Âşaibă! N-am deschis Âşi motorul, doar l-am dat jos de pe cadru. Am constatat că tot ce ține de fiare se prezintă in stare bună, chiar mai bună decît credeam, dar îmi lipsesc cîteva chestii, iar pe altele le voi modifica. Motocicleta n-a fost în starea originală nici cînd am cumpărat-o io acum 13 ani, plus că nu-mi permit s-o recondiționez; vreau doar s-o fac funcțională. Am promisiunea de la finul meu, motociclist vechi Âşi el, dar neforumist (o fi Âştiind el ceva ) că ma va ajuta cu tot ce poate, aÂşa că sper ca în primăvara asta, cel tîrziu pe la începutul verii, să readuc motocicleta pe Âşoselele patriei! Daca reuÂşesc, Âşi sper să reuÂşesc, nu voi lipsi de la întîlnirea de comuniste din acest an. Am fost la întîlnirea de ataÂşe de anul trecut cu un Ural al altui fin (chiar dacă fară ataÂş), dar anul ăsta aÂş vrea foarte mult să vin cu MZ-ul meu. Vă voi ține la curent cu evoluția resuscitării, poate chiar Âşi cu cîteva poze. Acum pun o singură poză din subsolul unde a stat cîțiva ani. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Februarie 25, 2008 Share Postat Februarie 25, 2008 Flexu si peria o asteapta ! Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 25, 2008 Share Postat Februarie 25, 2008 si o bricheta spor la treaba mane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Februarie 25, 2008 Autor Share Postat Februarie 25, 2008 si o bricheta spor la treaba mane Imi aduci tu benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
judas Postat Februarie 25, 2008 Share Postat Februarie 25, 2008 Ieri de dimineață, împreună cu Andrei_D (căruia țin să-i mulțumesc pe această cale! ) am demontat MZ-ul pînă la ultima Âşaibă! N-am deschis Âşi motorul, doar l-am dat jos de pe cadru. Am constatat că tot ce ține de fiare se prezintă in stare bună, chiar mai bună decît credeam, dar îmi lipsesc cîteva chestii, iar pe altele le voi modifica. Motocicleta n-a fost în starea originală nici cînd am cumpărat-o io acum 13 ani, plus că nu-mi permit s-o recondiționez; vreau doar s-o fac funcțională. Am promisiunea de la finul meu, motociclist vechi Âşi el, dar neforumist (o fi Âştiind el ceva ) că ma va ajuta cu tot ce poate, aÂşa că sper ca în primăvara asta, cel tîrziu pe la începutul verii, să readuc motocicleta pe Âşoselele patriei! Daca reuÂşesc, Âşi sper să reuÂşesc, nu voi lipsi de la întîlnirea de comuniste din acest an. Am fost la întîlnirea de ataÂşe de anul trecut cu un Ural al altui fin (chiar dacă fară ataÂş), dar anul ăsta aÂş vrea foarte mult să vin cu MZ-ul meu. Vă voi ține la curent cu evoluția resuscitării, poate chiar Âşi cu cîteva poze. Acum pun o singură poză din subsolul unde a stat cîțiva ani. Toate bune! Salut ! La cum arata aici in poza deja saracul ES, vei avea de lucru, nu gluma ! Apropo : rezervorul de la ce e ? Spor la lucru de pe acuma, ca daca nu, cred ca nici in vara nu-l termini. Motorul e functional? Macar ala sa fie ok, pt. ca partea cu finisajele se rezolva relativ usor, depinzand de gustul tau, adica cat de frumos si durabil vrei sa fie.ES 175-ul meu era in stare mult mai buna ca si al tau, si inca mai am de lucru pe el , de 2 ani azimaine....,dar am rabdare. Numa bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Februarie 25, 2008 Autor Share Postat Februarie 25, 2008 Salut ! La cum arata aici in poza deja saracul ES, vei avea de lucru, nu gluma ! Apropo : rezervorul de la ce e ? Spor la lucru de pe acuma, ca daca nu, cred ca nici in vara nu-l termini. Motorul e functional? Macar ala sa fie ok, pt. ca partea cu finisajele se rezolva relativ usor, depinzand de gustul tau, adica cat de frumos si durabil vrei sa fie.ES 175-ul meu era in stare mult mai buna ca si al tau, si inca mai am de lucru pe el , de 2 ani azimaine....,dar am rabdare. Numa bine ! Îți Âştiu MZ-ul de multă vreme, e în pozele mele favorite! Sper să îl fac pe al meu sa arate măcar pe jumătate cum e al tău; din păcate îmi lipsesc destule ca să-l aduc în starea aia. Printre altele, un garaj. Deocamdata e tot în balcon, demontat si pus pe căprării. Motorul nu e 100% funcțional, dar va fi! ÂŞi îl voi trece pe 12 volți, pe magnetou - cel mai probabil. Rezervorul cred că e de ceva M, dar e modificat de fostul proprietar. Îmi place cum arată cu el, sper să nu-mi sară puritanii în cap că nu e 100% original . O să am mult de lucru, dar e bine că am putut să-l demontez fără ajutorul ciocanului! Să vedem ce-o fi după vopsitorie... Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.