Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

Eu l-am schimbat la 10 Mm (Mega metri = 1000 Km, pentru cine nu mai stie multiplii :D ). Nu consider ca drumurile romanesti au vreo influenta asupra uleiului. Filtrul de aer in schimb... alta poveste. Cred ca trebuia sa-l inlocuiesc inca de la 10 Mm, ca nu era intr-o stare prea buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu, asa ca fapt divers, schimb uleiul si filtrul (de cand am motocicleta), undeva intre 5000-7000 km parcursi, indiferent de regimul de exploatare. Sunt de parere, caci cu cat il schimbi mai des, cu atat motorul motocicletei, masinii, a utilajului, va avea o viata mai lunga, avand mereu un ulei mult mai proaspat pentru ungere, neschimbandusi proprietatile.

Asta ramane la latitudinea fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-am schimbat la 10 Mm (Mega metri = 1000 Km, pentru cine nu mai stie multiplii :D ). Nu consider ca drumurile romanesti au vreo influenta asupra uleiului.

Ok, dar zi si cum iti agata cutia la 10 Mm. Si nu se incalzea si motorul mai tare cumva? Plus ca in general concluziile aici se trag pe termen lung.

 

Ref. la praf, am vazut recomandarea intr-un manual VW ca reviziile sa fie injumatatite daca se merge numai in regim de oras sau in mediu cu mult praf si combustibil de slaba calitate. Acum, probabil ca nu e neaparat din cauza uleiului, ci a celorlalte filtre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ref. la praf, am vazut recomandarea intr-un manual VW ca reviziile sa fie injumatatite daca se merge numai in regim de oras sau in mediu cu mult praf si combustibil de slaba calitate.

Evident, reviziile programate / calculate la 10-12.000 km sun concepute pentru o exploatare normala, adica la drum intins

La mers mult in oras nu te mai poti lua dupa nr de km, pentru ca se merge mult prea mult in relanti / viteza I-a / a II-a, maxim a III-a

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, dar zi si cum iti agata cutia la 10 Mm. Si nu se incalzea si motorul mai tare cumva?

Era din cauza ambreiajului prea larg. L-am strans si de atunci merge perfect.

N-am observat sa se incalzeasca mai tare.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesante chestiile ce le scrieti. Eu schimb uleiul si filtrul de ulei la 6000 km. Ceea ce mai conteaza este km la care se afla mobra. Daca ai o motocicleta cu 10 .000 km nu e totuna ca una la 60.000 chit ca la schimbul de ulei de saptamana trecuta uleiul arata destul de frumos.

 

in schimb filtrul de aer depinde foarte mult de drumurile pe care mergi. Eu il schimb la 10.000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aruncati un ochi si aici: http://www.valvolineeurope.com/english/pro...g_the_right_oil

 

In general au baza de date bine facuta, iar la 3VD si 4TX intervalul pe care il dau este 6000km, doar la 900 e de 10.000km. Mai interesant este ca la 3VD recomanda un ulei mineral 20W-50 sau un 10W-40 auto (tot mineral), iesit din fabricatie :D Dar de, au trecut anii, au mai evoluat si uleiurile.

 

type : TDM 850 (1991 - 1995)

Engine/transmission 5

Capacity : LubeCap 3,6 liter

: FilterCap 0,1 liter

Use condition : Normal

Service intervals : Change 6000 km / 12 months

Recommendation : Motorcycle Oil 4T 20W-50

: Turbo 10W-40

 

 

type : TDM 850 (1995 - 2001)

Engine/transmission 5

Capacity : LubeCap 3,6 liter

: FilterCap 0,1 liter

Use condition : Normal

Service intervals : Change 6000 km / 6 months

Recommendation : SynPower 4T 10W-40

: DuraBlend 4T 10W-40

: DuraBlend 4T 20W-50

 

 

 

type : TDM 900 (2005 - )

Engine/transmission 6

Capacity : LubeCap 3,9 liter

: FilterCap 0,1 liter

Use condition : Normal

Service intervals : Change 10000 km / 12 months

Recommendation : SynPower 4T 10W-40

: DuraBlend 4T 10W-40

: DuraBlend 4T 20W-50

Use condition : Initial service

Service intervals : Change 1000 km

Recommendation : SynPower 4T 10W-40

: DuraBlend 4T 10W-40

: DuraBlend 4T 20W-50

Editat de LinX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai frate, ce motor e TDM-ul ! :D

Chiar merge 12000 km cu un schimb???

Sau Haynes vorbeste prostii?

 

nenea citeste toata fraza era vorba de filtrul de aer si filtru de ulei. Uleiul l-am schimbat la mai putin de 5000km :)

Mesaj completat

ms de lamuri linxule, si uite asa promovezi tu valvoline-ul in fata motulului meu preferat si mult iubit :)

 

o sa icnerc si eu anu viitor valvoline sa vedem ce stie si cum se comporta. oricum la stilul meu de mers nu cred ca o sa simt vreo diferenta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nenea citeste toata fraza era vorba de filtrul de aer si filtru de ulei. Uleiul l-am schimbat la mai putin de 5000km :)

Mesaj completat

ms de lamuri linxule, si uite asa promovezi tu valvoline-ul in fata motulului meu preferat si mult iubit :D

 

o sa icnerc si eu anu viitor valvoline sa vedem ce stie si cum se comporta. oricum la stilul meu de mers nu cred ca o sa simt vreo diferenta :)

Pentru TDM-isti si nu numai, vand camera video Oregon Scientific ATC 2K, waterproof, autonomie 4 ore, filmeaza 59 de minute pe cardul de 2 Gb la rezolutie maxima.

85 euro, danalex.1985@yahoo.com / 0722675842

post-46261-1256222827_thumb.jpg

post-46261-1256222832_thumb.jpg

post-46261-1256222838_thumb.jpg

post-46261-1256222856_thumb.jpg

post-46261-1256222865_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nenea citeste toata fraza era vorba de filtrul de aer si filtru de ulei. Uleiul l-am schimbat la mai putin de 5000km :)

Cristi, te ataci degeaba, eu am spus-o la modul admirativ

Chiar nu am avut treaba cu tine :D

Imi cer scuze pentru formularea ambigua, care a lasat loc la interpretari gresite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De astazi motoru' e-n garaj in TM.

Am apucat azi o tura mica de tot [5km sa fi fost?] impreuna cu @radu_tdm_tm. Tot astazi am reusit sa blochez roata spate si sa simt cum danseaza cu mine TDM-ul, asta din cauza ca mergeam vioi [legal], si relativ tarziu am inceput sa franez inainte de curba. Oricum, a prins bine experienta anterioara pe bicicleta :rolleyes: si nu am cazut.

Alta constatare personala: cand opresc la semafor de ex, si o scot din viteza, cand e s'o bag in viteza nu prea nimereste si trebuie miscata putin [impinsa]. Probabil ca sa se aseze mecanismul din cutia de viteza [nu sunt inginer mecanic].

Daca e vreme buna, fug si maine la plimbare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cestia cu bagatu in viteza 1-a e o treaba simpla. nu are sincroane ca la cutia de viteze de masina. dasta cateaodata bagata in 1-a e mai deficil. eu pt ca sunt mic prefer sa o bag intr-a 2-a si sa plec cu ea asa , un pic mai turata :rolleyes:

 

nu e prea misto cand patesc chestia asta mai ales ca sunt scund in picioare si prin bucuresti asfaltul e valurit fix unde se intampla faza asta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o scot din viteza, cand e s'o bag in viteza nu prea nimereste si trebuie miscata putin [impinsa]. Probabil ca sa se aseze mecanismul din cutia de viteza [nu sunt inginer mecanic].

Nu trebuie sa fii inginer mecanic

Trebuie sa verifici cablul de ambreiaj, eventual sa-l mai intinzi putin

Jocul cablului nu trebuie sa depaseasca 2-3 mm la capatul de la maneta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cestia cu bagatu in viteza 1-a e o treaba simpla

 

Hm. Din neutru intr-a-ntaia, pe loc si cu ambreiajul dat drumul dupa ce fusese adusa la neutru, ar trebui sa intre fara sa misti motocicleta. Doar ca face un "clanc" mai puternic eventual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine nu e asa. sau paote apas eu prea cu frica. mai vedem :rolleyes:

Mesaj completat

Nu trebuie sa fii inginer mecanic

Trebuie sa verifici cablul de ambreiaj, eventual sa-l mai intinzi putin

Jocul cablului nu trebuie sa depaseasca 2-3 mm la capatul de la maneta

 

 

manualul zicea ceva de 1 cm :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm. Din neutru intr-a-ntaia, pe loc si cu ambreiajul dat drumul dupa ce fusese adusa la neutru, ar trebui sa intre fara sa misti motocicleta. Doar ca face un "clanc" mai puternic eventual.

:rolleyes: La mine intra la fel, foarte usor din neutru intr-a-ntaia, doar face un zgomot mai puternic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, nu are nimeni un manual Haynes scanat ? poate are ceva imagini mai explicite despre depanarea anumitor parti de TDM.

Salutare Mircea, singurele manuale pe care le am eu sunt acestea: Manuale TDM

Poate iti sunt de folos cu ceva manualele, altele nu mai am.

Numai bine :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...