Jump to content

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian
 Share

Recommended Posts

Am reusit in sfarsit ieri sa termin de inmatriculat noua motocicleta - o Yamaha TDM 850, dupa "numai" 2 saptamani de alergat dupa N acte si prostii.

 

Evident ca sunt super incantat de ea (am facut in jur de 700 km cu ea pana acum), si mi se pare ca se descurca foarte bine si la drum lung si in oras.

 

Intrucat vin din faimosul grup al posesorilor de GS 500, am zis sa fac unul si pentru noi.

 

 

 

Deci, daca aveti pareri, sfaturi, nevoie de ajutor intr-o anumita problema cu animalul, folositi cu incredere topicul :D.

 

Ca sa incep eu, pentru cei care au nevoie uite link catre manualul de reparatie Haynes pentru TDM, TRX si XTZ, ca sa nu mai repete si altii cautarea mea de 3 zile prin toate coltisoarele internetului :lol:.

 

 

 

post-6271-1174033576_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu e secret. Am luat-o din Bulgaria - Svishtov, e peste Dunare de Zimnicea, vreo 140 km de Bucuresti, cu 1900 de euro. E din '92 si avea ~49.500 km, intre timp a trecut de 50k.

 

Apropos, stie cineva de unde fac rost de o cheie de bujii pentru ea? Trebuie de 18, dar cu pereti foarte subtiri (tabla). Dupa ce am invartit in seara asta vreo 10 minute la cheia abia luata de la Draper, mi-a venit idea sa masor si am bagat de seama ca de fapt doar frecam peretii gaurii in care e bujia, ca nu intra cat sa apuce :D

Link to comment
Share on other sites

Hihi, cred ca marele nostru grup e compus din vreo 5-6 in tara pana acum,sa fiu corectat daca gresesc.

Un motor "pieptos" cum mi-a zis un mecanic cu experienta.

Eu am deja 4000 km din noiembrie pana acum cu a mea si-s la fel de multumit.

Cheie de bujii eu mi-am facut dintr-un cap de cheie tubulara de 18 luat din magazin plus o teava sudata pe ea.Daca nu incape mai iei la polizor din ea, la mine a incaput fara.

Bujii recomand cu caldura ngk iridium DPR8(9)EIX - 8 mai calda("de iarna"), 9 mai rece.Le-am gasit pe ambele(sau cand una cand alta) si in manuale si pe site-urile louis si NGK.Eu am pus cu 9 si merge brici, se simte si la pornire si la mersul/puterea motorului.

PS:pun 2 poze cu vacutza neagra la drum.

post-7714-1174338183_thumb.jpg

post-7714-1174338204_thumb.jpg

Edited by S George
Link to comment
Share on other sites

Pai tot Iridium mi-am luat si eu, si acum ma uit la ele pe raft in casa, ca nu pot sa scot pe celelalte din motor.

Am cheie tubulara de 18 lunga, se prinde in clichet, deci am cum sa o actionez, problema e ca nu intra suficient. Si fiind Draper, nu cred ca pot sa o polizez pe exterior, ca probabil consum 3 pietre inainte de a zgaria cat de cat aliajul de crom-vanadiu tratat termic si mecanic. Asa ca trebuie sa gasesc de undeva o cheie proasta, de-aia facuta din teava presata probabil.

Link to comment
Share on other sites

Pai atunci ar fi o solutie sa cauti prin magazine un cap din ala scurt (2,5-3 cm) si sa le compari cu ce ai acum la diametru, poate ai noroc.Si daca gasesti sudezi teava ca altfel (cu "prelungitorul") nu trece bujia prin ea pana la capat.

Link to comment
Share on other sites

Salutari,fericiti posesori de TDM.Ma bate gandul sa-mi iau si eu,cum e pe drum mai prost motorul,cum se comporta?Imi place f mult,dar eu mai merg si pe drum de tzara cu Pegaso si merge bine,TDM-ul cum e?

Chei de 18 n-o sa gasiti asa usor,am avut si eu aceeasi problema,dar s-a rezolvat /index.php?...80133&st=40 .

Bafta si numai bine :D

Link to comment
Share on other sites

Pe drum mai rau, adica macadam/forestier merge bine, in functie si de ce gume ai pe el, insa cam atat cu offroad-ul ca dupa aia devine un chin, motorul are totusi 230 kg si nu te poti lupta cu balena prin namoale si dune de nisip.Pe sosea e regina.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ma bate si pe mine gandul sa-mi iau un animalut din asta, ca m-am saturat de "drumurile noaste toate" cu surprizele lor, dar am dubii in privinta manevrabilitatii in traficul din oras (e destul de mare). Pt cei care aveti deja unul, este suficient de agil si manevrabil sau e util exclusiv pt ture lungi? Si inca ceva, pe serpentine cum se descurca (inclinat etc)?

S-auzim de bine!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

:cheers: :lol: :crack: :crack:

Gata !! De joia trecuta am intrat in club ! :lol:

post-6024-1180355909_thumb.jpg

Felicitari!Superb arata! :cheers: Poti spune cati bani,ce an si ce rulaj,pls?Ma gandesc sa-mi iau shi eu una shi sondez piata.Ai luat-o din afara?

S-o stapanesti sanatos shi fara incidente! :cheers:

Link to comment
Share on other sites

Salutare!! la toti posesorii de TDM-uri am intrat si eu in grup! de foarte scurt timp ...inca n-am apucat sa-i fac poze.. :cheers: dar vor urma in scurt timp.

Am o nelamurire ...modelul meu e din 93 am gasit pe net un manual de servis in care scrie uleiul de sus si uleiul de jos...?? ce vrea sa zica .. are cutia separata? si atunci joja de sup sa e pt cutie..? si mai are una pt motor..? ca eu n-o gasesc.. sunt putin confuz..,

Asi fi foarte recunoscator dc mi-ati raspunde pt ca vreau sa schimb uleiul + filtru si nu sunt sigur care-i treaba... ce sa-mi comand..?

Bafta ! :cheers:

Link to comment
Share on other sites

Felicitari!Superb arata! :cheers: Poti spune cati bani,ce an si ce rulaj,pls?Ma gandesc sa-mi iau shi eu una shi sondez piata.Ai luat-o din afara?

S-o stapanesti sanatos shi fara incidente! :cheers:

3200 euro din germania.99' , 36500 km.Norocul meu ca am primit cu ea o gramada de extra .

Link to comment
Share on other sites

Salutare!! la toti posesorii de TDM-uri am intrat si eu in grup! de foarte scurt timp ...inca n-am apucat sa-i fac poze.. :cheers: dar vor urma in scurt timp.

Am o nelamurire ...modelul meu e din 93 am gasit pe net un manual de servis in care scrie uleiul de sus si uleiul de jos...?? ce vrea sa zica .. are cutia separata? si atunci joja de sup sa e pt cutie..? si mai are una pt motor..? ca eu n-o gasesc.. sunt putin confuz..,

Asi fi foarte recunoscator dc mi-ati raspunde pt ca vreau sa schimb uleiul + filtru si nu sunt sigur care-i treaba... ce sa-mi comand..?

Bafta ! :cheers:

 

 

 

Poti sa postezi pagina din manualul respectiv? Pt ca probabil e o problema de interpretare si nu-mi dau seama la ce te referi.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa postezi pagina din manualul respectiv? Pt ca probabil e o problema de interpretare si nu-mi dau seama la ce te referi.

 

 

..uite am facut 2 semne la nelamuririle mele.. >

Link to comment
Share on other sites

..uite am facut 2 semne la nelamuririle mele.. >

Clara treaba !

Probabil dictionarul e de vina :cheers:

Cele 2 tipuri de ulei se refera la temparaturile exterioare .

Adica:pana la 15 grade Celsius 10W30 ulei mai subtire, sau de la 5 grade 20W40 ulei mai gros.

Mai demult nu era ulei cu plaja de temperatura mare.Acuma exista chiar 0W60 daca vrei.

Pune tu un ulei 10W40.

:cheers:

Link to comment
Share on other sites

Clara treaba !

Probabil dictionarul e de vina :crack:

Cele 2 tipuri de ulei se refera la temparaturile exterioare .

Adica:pana la 15 grade Celsius 10W30 ulei mai subtire, sau de la 5 grade 20W40 ulei mai gros.

Mai demult nu era ulei cu plaja de temperatura mare.Acuma exista chiar 0W60 daca vrei.

Pune tu un ulei 10W40.

:cheers:

 

 

...oo mersi mult.. cred ca nu mi-am dat seama din cauza entuziasmului.... :crack: acum m-am uitat mai bine si ai dreptate....eram confuz pt ca n-am mai intalnit exprimarea asta.. acum imi comand un filtru + 4 L de ulei si-l schimb!

P.S: TDM-ul e un motor exceptional nu credeam ca e atat de reusit din toate punctele de vedere....e super!

Mersi inca o data si sper sa ne vedem pe doua roti dc ai/aveti drum prin S-V -ul tarii !!! >> :cheers: :cheers: :lol: . . . . .

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar. Principala modificare la motor e schimbarea decalajului intre aprinderea celor 2 cilindri, cu efectul ca nu poti folosi aprinderea de 4TX la 3VD si invers.

In rest cosmetice, in afara de modelul '99 (ultimul an de 850) care are bord digital, INDICATOR DE BENZINA (am scris asa pt ca lipsa lui mi se pare o nesimtire a producatorului, desi stiu ca e ceva foarte comun).

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar. Principala modificare la motor e schimbarea decalajului intre aprinderea celor 2 cilindri, cu efectul ca nu poti folosi aprinderea de 4TX la 3VD si invers.

In rest cosmetice, in afara de modelul '99 (ultimul an de 850) care are bord digital, INDICATOR DE BENZINA (am scris asa pt ca lipsa lui mi se pare o nesimtire a producatorului, desi stiu ca e ceva foarte comun).

Asa este cu decalajul de aprindere + precizarea ca pt a-i mari cuplul motor au montat bielele la 270 grade pe vibrochen(la 3VD ele sunt la 180).

Link to comment
Share on other sites

sa inteleg ca indicator de benzina nu are decat incepand cu modelul '99 ?

din cate am citit, TDM 850 s-a fabricat pana in 2001

 

 

pe diferite site-uri, proprietarii se plangeau de sistemul electric pe care il considerau deficitar

si de cloncanitul cutiei de viteze la schimbare in treptele I, II, III

ce imi puteti spune despre asta ?

 

:cheers:

tdm_New_Microsoft_Word_Document.doc

Edited by hawkeye
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...