Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aseara nu a mers motociclism.ro,

am scris dar se pare ca nu s-a postat.

 

De fapt, am deja conversia facuta pe H4 la faza scurta, si H7 pe faza lunga.

Nu am fost curios pana acum de becuri si lumina...

 

Intrebarea e daca mai are sens sa pun releu si fire mai groase pe faza scurta/lunga, sau mai bine o las asa.

Eventual imi iau un H4 LED, sa nu fie solicitare mare pe alternator.

 

Cine are 3VD, cum merge faza scurta si lunga, la mine cea scurta se aprinde farul din stanga, iar lunga se stinge stanga si se aprinde dreapta.

E normal?

 

Am gasit cu cat trebuie sa bata farurile in jos, la distanta de 7.5 metri in fata (perete)

inaltimea farului distanta la 7,5 m

Up to 34.5" (80 cm) 3" (76 mm)

35" to 39" (89-99 cm) 4" (102 mm)

39.5" or higher (100 cm) 4.5" (114 mm)

Articolul original http://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html

 

La mine merg ambele becuri pe faza scurta si ambele becuri pe faza lunga. am H4-uri. dar asa e instalatia facuta...

 

nu am avut probleme cu incarcarea si consumatorii nici cand avea in plus 2 proiectoare de 55w fiecare :)

 

alternatorul nostru duce 350W

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confirm cele spuse de Cava : alternatorul la 850 (atat 3VD cat si 4TX) da 14 V si 25 A (350 W)

:agree:

 

La mine merg ambele becuri pe faza scurta si ambele becuri pe faza lunga. am H4-uri. dar asa e instalatia facuta...

 

nu am avut probleme cu incarcarea si consumatorii nici cand avea in plus 2 proiectoare de 55w fiecare :)

 

alternatorul nostru duce 350W

Si la mine merg ambele si pe faza scurta si pe faza lunga. Eu tot H4 mi-am montat in locul celor de 35w, plus montarea a doua proiectoare cu xenon, H3.

post-25487-0-60528800-1363846392_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de raspunsuri baieti !

O sa verific daca nu cumva faza lunga e arsa la becul H4.

 

Si totusi ma gandesc la o chestie, de exemplu pe schema originala se consuma 2x35 = 70W indiferent ce faza se foloseste.

Daca aveti H4, se consuma 2x55 = 110W. Nu stiu cat consuma restul becurilor de pozitie, stop, aprinderea...

Sa nu fie solicitat alternatorul si sa nu mai incarce bateria. Dar daca voi rulati deja cu setup-ul asta nu cred ca e vreo problema.

 

Ca sa fiu pe "safe side" ce ziceti daca las faza scurta doar pe H4 (farul din stanga) pentru ca oricum 90-95% din drumuri le fac ziua, cand trebuie doar sa fii vazut de celelalte masini, iar cand comut pe faza lunga sa mearga ambele faruri (si H4 si H7). Asa o sa am o lumina incredibila noaptea...

 

De aici a doua intrebare: cand comut pe faza lunga de la intrerupator, la H4 sa ramana faza scurta (55w) sau sa comute si el pe faza lunga (60w)? Cred ca doar prin experimente imi dau seama cum e mai bine.

 

Am mai citit ca daca dai blitz, se aprind ambele filamente la H4, dar daca tii mai mult de cateva minute, face BUM becul H4.

 

Si in final cred ca o sa merg asa:

faza scurta - H4 (55w)

faza lunga - H4 (55w) + H7

BLITZ - H4 (55w+60w) + H7

 

Oricum blitzul trebuie sa fie tare, ca mai sunt "conservatori" care vin cu faza lunga, si nu schimba nici cand le dai blitz.

 

Astept pareri si din partea voastra.

 

PS: am gasit micro relee Hella, 20 A la 25 ron. Foarte mici, perfecte pentru moto.

Editat de flavius.corhei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La papuc, cand dau pe faza lunga, am o pozitie intermediara (e aproape defect intrerupatorul :D ) si mi se aprind ambele faze. De cand am descoperit treaba asta (in toamna), in loc de faza lunga folosesc ambele faze in acelasi timp si nu s-a intamplat nimic. Daca ai instalatia buna, cu relee pe fiecare faza, chiar nu ar trebui sa ai probleme.

 

Daca mergi mai mult ziua ai putea lasa numai un bec pe faza scurta, cu toate ca, personal, prefer sa vad cat mai bine pe scurta. Ar fi o solutie sa ai un intrerupator pe faza scurta a unuia dintre becuri ca sa-l aprinzi numai cand vrei.

 

Alternatorul (care, zic astia mai cititi, ar fi de fapt un magnetou) produce tot timpul aceeasi cantitate de curent pentru ca rotorul este un magnet constant (daca pot spune asa). Releul de tensiune are grija sa-ti puna la masa surplusul de curent pe care instalatia electrica si bateria nu ti-l consuma. In practica, s-ar putea spune ca, singura ta problema ar fi sa nu depasesti 350W (25A). Cu cat ai un consum mai redus, cu atat releul lucreaza din greu si trebuie sa-ti transforme curentul care este in plus (fata de ce este nevoie) in caldura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scos azi TDM-ul. S-au schimbat destule, inclusiv piese care nu erau 'in program' dar pt linistea mea, le-am schimbat. Revin cu o lista daca e cazul...

 

Impresii - motorul merge foarte calumea, cat l-am vazut pe mecanic si cat m-am plimbat in curte la munca, ca nu am avut echipamentul la mine (tocmai azi, dupa ce l-am carat toata saptamana). Ce nu mi-a placut e ca are niste rateuri micute pe tobe, cand o accelerezi cateva sute de ture de la relanti cand e rece. Mi-au zis ca ar fi bujiile, dar ele erau noi, inainte sa se intample beleaua. Posibil sa se fi degradat in asa hal, dupa toata smecheria asta? La cald nu face. Iar carbul zic ca e reglat bine, refacut, sincronizat...



Apropo, foarte multumit de cum se comporta cutia de viteze cu motul 7100. Parca e cu totul alta motocicleta... Pana acum de 7100 am fost cel mai multumit. Nici 300V care l-am avut pe 125cc, nu mi-a facut impresia ca ar fi mai bun. Poate pe termen lung sa conteze mai mult calitatea 300V-ului. Motorex nu mai bag in viata mea, Repsol - peste motorex - sub motul, dar nu isi justifica pretul, iar in cealalta moto cred ca fac un experiment si bag ulei auto ieftin dar schimbat foarte des (2500km max) - idee venita de la unul care a facut peste 200.000 km cu setul original de dacie (facea schimburile la vreo 1500km - avea pe cineva la un service si era mocca).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

alta curiozitate de a mea: de ce draku se duce telescopul din stanga cum stai pe motor? intotdeauna acela a avut probleme la orice TDM vazut de mine, sau pe care l-am avut in proprietate?!?!?!

 

dece stanga?

La Florin curge cel de pe dreapta. Nu are lovituri evidente. Simeringurile sunt schimbate de mine anul trecut (41x53x8/9,5).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scos azi TDM-ul. S-au schimbat destule, inclusiv piese care nu erau 'in program' dar pt linistea mea, le-am schimbat. Revin cu o lista daca e cazul...

 

Impresii - motorul merge foarte calumea, cat l-am vazut pe mecanic si cat m-am plimbat in curte la munca, ca nu am avut echipamentul la mine (tocmai azi, dupa ce l-am carat toata saptamana). Ce nu mi-a placut e ca are niste rateuri micute pe tobe, cand o accelerezi cateva sute de ture de la relanti cand e rece. Mi-au zis ca ar fi bujiile, dar ele erau noi, inainte sa se intample beleaua. Posibil sa se fi degradat in asa hal, dupa toata smecheria asta? La cald nu face. Iar carbul zic ca e reglat bine, refacut, sincronizat...

 

Apropo, foarte multumit de cum se comporta cutia de viteze cu motul 7100. Parca e cu totul alta motocicleta... Pana acum de 7100 am fost cel mai multumit. Nici 300V care l-am avut pe 125cc, nu mi-a facut impresia ca ar fi mai bun. Poate pe termen lung sa conteze mai mult calitatea 300V-ului. Motorex nu mai bag in viata mea, Repsol - peste motorex - sub motul, dar nu isi justifica pretul, iar in cealalta moto cred ca fac un experiment si bag ulei auto ieftin dar schimbat foarte des (2500km max) - idee venita de la unul care a facut peste 200.000 km cu setul original de dacie (facea schimburile la vreo 1500km - avea pe cineva la un service si era mocca).

 

 

300V nu are rost sa-l bagi intr-un motor de strada. Ala e facut pentru curse. Iti faci cursa cu el si-l schimbi.

Pe vremea lui Ceasca asa mergeam si Dacia lui taica-meu : schimbat uleiul la 3000 km. Dar puneam ulei de transformator (o relatie ni-l procura, tot moca!). Am desfacut motorul pe la 130.000 ca nu-mi venea sa cred ca e posibil sa fie totul ok. Setul era ca nou. Mecanicul m-a intrebat cum naiba am facut de arata asa bine motorul? Evident ca nu i-am spus (uleiul il schimbam noi, acasa, pe sestache :))

 

Din ce stiu io, rateurile in evacuare apar din cauza arderii incomplete a amestecului carburant, eliminarea acestuia pe evacuare si aprinerea lui in zone mai calde (tobe).

Asta poate insemna : supape de evacuare care nu inchid bine; bujii defecte ; fise sau bobine defecte.

Se mai poate si ca benzina sa fie proasta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce stiu io, rateurile in evacuare apar din cauza arderii incomplete a amestecului carburant, eliminarea acestuia pe evacuare si aprinerea lui in zone mai calde (tobe).

Asta poate insemna : supape de evacuare care nu inchid bine; bujii defecte ; fise sau bobine defecte.

Se mai poate si ca benzina sa fie proasta...

Sa traiesti Leaveyou! Da, benzina e veche, din toamna. Pana acum nu am intalnit probleme (asa de evidente) cu benzina veche, dar am prieteni care au patit-o, asa ca ii voi face si plinul cu benzina proaspata, voi schimba bujiile si dupa sunt sigur ca ii va trece. Supapele sunt ok toate (adica sper ca si-au facut treaba cum trebuie baietii aia). Nu mi-a placut chestia asta la service ca a ramas asta cu micile rateuri(Adica am dat o gramada de banet, nu ma incurcam la 2 bujii, care sunt 50 de lei max.), nu am insistat nici eu ca voiam neaparat mobra inapoi - de pe 17 noiembrie era la ei si stiu ca daca e ceva, nu au cum sa imi dea cu tifla.

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupun ca din cauza apei si a altor lichide care ajung pe acolo si, din pacate, raman acolo pana se evapora. De putine ori ajungem in partea aia a tuburilor ca sa le stergem sau sa le lustruim. Le-ai putea polisha si sa folosesti un produs pentru protectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai, nu cred ca ai ce sa strici.

 

Apropo, ce nu pot eu sa sufar ghiolbanii. Iar s-a apucat unul de mi-a strans o bujie de am 'rupt' cheia in ea. In rest, am schimbat bujiile, am completat si antigelul (cred ca si curge un pic pe la termostat, dar trebuie sa mai verific), am curatat si uns cablul de ambreiaj, am verificat uleiul si e cam la minim - completez maine ca am un bidon de 7100 luat in plus (daca nu observam eu, 'ai de la service nu au zis nimic), iau o canistra de benzil si astept macar un 10-15 grade sa o iau la un test.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@banzay: daca umbli la termostat, neaparat sa schimbi simeringul din carcasa. Am aflat pe propria piele: daca dai numai cu silicon, o sa inceapa din nou sa curga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai umblu, a fost alarma falsa, dar iti multumesc pt. sfat, e foarte bine de stiut asta! Era ceva varsat pe jos si am am crezut ca e antigel (nu era la nivel) si nu am avut curaj sa gust de pe jos :)

 

Am curatat franele fata, lubrifiat cablurile de acceleratie, kilometraj, ambreiaj, am pus benzina, am completat uleiul (era luata de la service la minim), mai ramane frana spate sa o curat ca sa fiu impacat si sa verific incarcarea. Acum 'problema'...daca inainte tinea binisor frana, acum frana tine mult prea bine, sper sa ma obisnuiesc repede cu ea, sa nu dau cu fundul de asfalt.

 

LE : am gasit aici cum se regleaza furca, daca si la 3vd e ca la 4tx: http://www.dualsportafrica.com/Yamaha%20TDM850%20Manual.pdf 3 - 13 si 3 - 14. In stanga surubelul care se regleaza cu surubelnita plata se opreste la un momentdat, insa in dreapta nu, click-aie intr-o fericire si nici gand sa se opreasca? Fac eu ceva gresit sau e ceva ce nu merge cum trebuie? Parca si la zxr erau cam la fel treburile, se reglau jambele la fel.

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot deschizi la termostat, si in caz ca vrei termostat,... se potriveste ala de tico.

Motul 7100 am folosit si eu. Foarte bun. Desi ma gandeam sa trec sezonul urmator pe un 15w-50 sau similar, ca e obosit motorul.

mie cu motul 7100 imi patineaza ambreajul cateodata, si scrie in carte sa nu folosim ulei superior celui recomandat de fabrica. dupa ce scot motorulde la iernat o sa schimb uleiul cu motul dar 5100.

Editat de dromamobilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LE : am gasit aici cum se regleaza furca, daca si la 3vd e ca la 4tx: http://www.dualsportafrica.com/Yamaha%20TDM850%20Manual.pdf 3 - 13 si 3 - 14. In stanga surubelul care se regleaza cu surubelnita plata se opreste la un momentdat, insa in dreapta nu, click-aie intr-o fericire si nici gand sa se opreasca? Fac eu ceva gresit sau e ceva ce nu merge cum trebuie? Parca si la zxr erau cam la fel treburile, se reglau jambele la fel.

 

Trebuie sa se opreasca. Tija de pretensionare nu cred ca este un surub fara sfarsit. Sa nu fie vreo problema cu filetul...Oricum, din ce stiu, are 4 sau 5 click-uri de facut. Cand invarti surubelnita in sens orar --> intaresti furca. Daca invarti in sens anti-orar --> slabesti furca.

Cel mai sigur, insa, iti poate spune Patrick.

 

La 3VD tot ansamblul (de pistonase si cilindri) din furca e un pic diferit de cel de la 4TX.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am zis sa nu fac ceva gresit. la vf de exemplu, am amortizoarele diferite, cu alt reglaj pe fiecare. la tdm,

e stanga merge normal. pe dreapta, parca merge incontinuu si de asta nu prea am inteles...oricum, in momentul asta sunt si cam obosit, mai incerc in weekend, poate ma eliberez un pic. multumesc!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...