piffi Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 e prea fig si gheata pe asfalt ca sa pot iesi, nu vreau sa ma risc ,si am verificat incarcarea si trece de 14 v,da nu cred ca pornita vreo 20 min ai fac rau,mai ales ca bateria ramane pe motor pe timpul ierni,cu respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crivascu Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 si eu procedam la fel....iarna lasam bateria pe motoreta si o porneam din cand in cand. ceea ce am observant era faptul ca , cel putin la a mea, mai mult rau ii faceam. mersul asta la relanti imi afuma bujiile si forta bateria de fiecare data cand vroiam sa pornesc, ca o lua mai greu fiind ger. in timpul verii cand mergeam cu ea in mod current nu se intampla asta.si la un moment dat trebuiau scoase si periate...in ceea ce priveste bateria, daca e pornita odata la o saptamana sau doua si merge 10 min la relanti nu cred ca se obtine mare lucru chiar daca incarcarea este peste 14v. cred ca e incarcata prea putin timp sa fac fata repausului si gerului. eu am ajuns la concluzia ,si asta fac de ceva ani, ca mai bine golesc carburatoarele, scot bateria si la hibernare. cand vine primavara ii fac bateriei o reancarcare completa pe redresor , pun benzina nou luata de la peco si de fiecare data a pornit la prima cheie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 22, 2013 Share Postat Decembrie 22, 2013 Incarca bine si in ralanti, da' in 10 minute de mers pe loc nu o incarci cat consuma ca sa porneasca motorul. Dar in primul rand e vorba de condensul in motor, d-aia ziceam ca nici uleiul ala care circula pe acolo nu e tocmai ideal. Sunt mai multe aspecte aici. O data, un motor pornit pe frig e bine sa-si faca un ciclu complet de incalzire - elimina condensul. Al doilea - dupa o saptamana sau doua de stat, pelicula de ulei din partile esentiale ale motorului nu prea mai e la locul ei. Pornirea la rece oricum contribuie cel mai mult la uzura unui motor. Daca tu ii faci asta in fiecare saptamana sau o data la doua saptamani, in trei luni de iarna o sa faci o uzura in motorul ala cat pentru 50.000 de km (poate exagerez, dar da bine pentru a sustine ideea ) Apoi, astea doua combinate, inseamna ca tu o sa uzezi motorul prin porniri la rece si ungere cu un ulei amestecat cu condens. Stiti cum arata spuma care se formeaza cand intra antigel in ulei ? Asa ceva apare si de la condens, intr-o proportie putin mai mica. Acest condens dispare cand motorul e folosit in sarcina si se incalzeste sufcient. Dar in 10-20 de minute de mers la ralanti va garantez ca nu o sa obtineti niciunul dintre efectele benefice pe care le doriti si o sa faceti mai mult rau. Nu sunt adeptul hibernarii - motocicleta pe standuri, rotile suspendate (sa nu se deformeze cauciucurile ), ulei turnat in capul pistoanelor (sa nu rugineasca ), etc, etc. Ba din contra, eu tin motorul sub husa si permanent la dispozitie, pentru ca mai merg cu el cand vremea o permite. Dar il pornesc doar daca plec cu el. Altfel sta nepornit - chiar si 4-5 saptamani, n-are nici e naiba. S-aveti parte de cadouri frumoase saptamana asta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crivascu Postat Decembrie 22, 2013 Share Postat Decembrie 22, 2013 Eu iarna si daca urca temp putin nu ies.probabil din comoditate. De aceea eu chiar intru la hibernare . Si eu astept cadouri...poate apare parbrizul. Oricum nu l montez dar sunt curios. Nu intru in garaj nici batut pana la primavara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piffi Postat Decembrie 22, 2013 Share Postat Decembrie 22, 2013 da probabil o sa dau bateria jos de pe motor ca sta mai bine in casa la caldura si o sa mai pun si redresorul pe ea din cand an cand ca sa se incarce ,numai bine si sa fiti cuminti ca sa vina mosu pe la voi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crivascu Postat Decembrie 23, 2013 Share Postat Decembrie 23, 2013 Atentie la redresor! Sa fie moto ,cu incarcare de pana la 1A. Eu la fel incarcam cu redresor auto de 5A si nu stiam de ce s au stricat...sa aveti sarbatori frumoase!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Decembrie 23, 2013 Share Postat Decembrie 23, 2013 Crivascu zice bine Craciun Fericit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dot977 Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 La multi ani, tuturor! Am si eu o dilema de sfarsit de an si va rog sa ma lamuriti. Intentionez sa-mi cumpar un TDM si nu stiu ce model sa aleg. Dispun de aprx 2500 euro si vreau sa stiu care sunt diferentele majore intre 4TX si 900, diferente care sa ma determine sa optez pt unul sau altul ? Mentionez ca prefer o motocicleta pe care sa mi-o servisez singur in garaj (avantaj 4TX, banuiesc) in detrimentul uneia cu injectie la care, in eventualitatea unei defectiuni, sa ma uit ca vitelul. Cei mai experimentati in mesteritul la TDM-uri, imi puteti spune pentru care dintre ele ati opta ? Care dintre ele e mai fiabil, mai placut la condus si mai ieftin la intretinut ? De fapt, afara de franarea cu ABS, injectie si roti mai late, prin ce se mai deosebesc? Multumesc celor care-si vor face timp sa-mi raspunda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crivascu Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 ...cum tot pierd vremea m`am gandit sa zic si eu cate ceva referitor la modele 850 si 900. din pctul meu de vedere la tdm 900 exista evolutie pe mai multe planuri ,,,,in primul rand inginerii de la Yamaha nu pot scoate un urmator model sa fie asa pur si simplu mesterit in spatele casei. bordul este regandit si adduce mult catre noul trend plus ca are afisaj electronic la nivelul benzinei, arata temperature lichidului de racire nu doar bec cum avem cei cu 4tx sau 3 vd, ca aspect este mult evoluat, are injectie si ce i drept sunt mai reusite cele dupa 2004 , mai are o treapta in plus care la drum isi spune cuvantul....consum mai mic si turatie mai mica la aceeasi viteza ca unui 4tx ...si sunt mai multe.... acum treaba asta cu mesteritu` sti cum mi se pare ca suna?! decat sa`mi iau un pasat din 2003 la care nu prea am cum umbla mai bine iau o dacia 1310 ca pot eu sa o repar. Ideea este ca ambele sunt bune, fii sigur...incearca sa te urci pe fiecare si cumpar`o pe cea care iti place mai mult. Nu te lasa pacalit de unele pareri subiective....probabil ca multi dintre noi care avem 4 tx am fi tentati sa sustinem ca nu exista motoreta mai buna ca noastra....dar nu e asa...toate sunt bune ,depinde cum vei avea grija de ea. cum ii schimbi consumabilele si la ce intervale, cum o utlizezi , la ce regimuri de turatii o folosesti , daca o trantesti se strica si una si alta.,...si greu se repara amandoua...ar fi multe de spus....success in alegere!! si inca ceva ....daca nu te pricepi deloc la mecanica te vei uita ca"vitelul", sa nu fie cu suparare ,tu ai spus`o, si la 850 si la 900. daca te pricepi catusi de putin vei reusi sa umbli studiind si intreband la oricare dintre ele. nu ti imgaina ca 4 tx e asa simplu de ar putea umbla oricine, iar 900 le este super complicat .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 La bugetul specificat, cred ca cel mai bine se incadreaza un 4TX. La 4TX si 3VD ai indicator (cu ac) pentru temperatura lichidului de racire (daca e fabricat pana in 1999) - cred ca Crivascu s-a referit la indicatorul de benzina (care la 4TX de dupa 1999 apare in locul indicatorului de temperatura a lichidului de racire existent pe 3VD si 4TX-urile pana in 1999) . 5PS (900) e o mobra mai evoluata. Din punct de vedere al pilotajului, insa, diferentele nu-s mari intre cele doua tipuri. Desi e evident ca viitorul este al 5PS-ului, inclin sa spun ca 4TX-ul inca face fatza cerintelor. Ai avantajul unei servisari mai simple (adica accesibila mai multor service-uri sau chiar proprietarului) si pe cel al pretului, cum deja am spus. Deosebiri sunt mici. Cadrul la 900 este din aluminiu, mobra fiind mai usoara. Motorul la 900 este ceva mai mare (si, evident, mai puternic). Accesul la acumulator este mai simplu la 5PS. In afara de ce ai amintit tu, nu prea mai sunt deosebiri. Un 5PS bun, cred ca-l poti lua de pe la 2800-3000 euro. Un 4TX de dupa 1999 (pe care-l recomand avand destule imbunatatiri fatza de modelele precedente) il iei undeva intre 1900-2300 euro. Cum vad ca vii de pe St, 4TX-ul este ceva mai apropiat de ST (desi nu faci mare isprava pe off nici cu 4TX-ul) decat poate fi 5PS. Bafta in alegere! La multi ani, tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crivascu Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 St?! Este vorba de bmw f650? Da ai dreptate la 3vd are ceas la temp apei( ca doar am si avut 3vd).exact de la '99 dispare ceasul inlocuit de indicator combustibil. Eu daca as fi on locul tau mi as lua 900le. Dar vorba si colegului, la banii astia decat un 900 prapadit,mai bine 850 brici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 ST = SuperTenere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 Din toate punctele de vedere 900-le e superior 4TXului, mai putin la aspect din punctul meu de vedere. Daca poti sa servisezi singur un 4TX, la fel de bine servisezi si 900-le. As spune chiar ca servisarea e mai usoara la 900 decat la 4TX, pentru ca injectia nu trebuie bibilita, asa cum faci cu carburatoarele. Singurul lucru pe care nu poti sa-l faci in regim DIY este sa cureti injectoarele, dar le poti demonta acasa si le poti duce la un atelier pentru a fi curatate cu ultrasunete. E mult mai ieftin decat sa duci mobra in servis pentru aceeasi operatiune. Si oricum injectoarele nu au nevoie de curatare decat in cazuri extreme - daca pui motorina in loc de benzina si mai si pornesti motorul, de exemplu. Spre diferenta de carburatoare, la injectie nu exista camera de nivel constant unde sa stea benzina si sa apuce sa faca depuneri. Iar de la mizerie in rezervor - iarasi caz extrem - cedeaza mai intai pompa (nasol...). Dar mentenanta este identica la ambele - de la schimbul de placute de frana pana la reglatul jocului supapelor si schimbul lantului de distributie. In cazul problemelor pe circuitul de alimentare (pompa de benzina, injectoare) lucrurile sunt mult mai costisitoare, dar gradul de dificultate nu e mai ridicat. Insa la 2500 de euro gasesti destul de usor un 4TX ultima generatie (1999-2001) accesorizat (cutii bagaje, crash-bar, etc) si in stare mai mult decat ok decat un 900 chel, din prima generatie si cu siguranta fara ABS. La multi kilometri frumosi in 2014, bai TDMistilor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crivascu Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 la asta chiar nu ma gandisem...st1300,f650st, dar nici un caz la supertenere ST = SuperTenere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dot977 Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 Multumesc celor care ati lasat fripturile si vinul si v-ati facut timp sa-mi raspundeti. Eu nu detin un XTZ 750 (adica Super Tenere) ci un XTZ 660 (adica un Tenere din 97 ). Daca reusesc sa-l dau pana in primavara, mai adaug ceva bugetului initial de 2500. La TDM-ul de 900 mi s-a parut acceleratia cam violenta, o sa-mi ia ceva timp sa ma obisnuiesc. Oricum, fata de un mono, asa cum e XTZ-ul meu, diferentele sunt majore. Voi vedea ce am sa aleg. Sa fiti sanatosi si sa aveti parte de un an nou si prosperitate cate de mult se poate ! Petrecere frumoasa diseara ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 TDM Romania va ureaza tuturor un An Nou fericit si plin de sanatate si impliniri! Sa aveti parte de mii de kilometri in seile mobrelor voastre! La multi ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 cine era cu tdm-ul azi pe autostrada A1?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crivascu Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 La multi ani!!! Sa aveti un an nou plin de realizari si sanatate!! Si sa traiasca cei ce au facut forumul asta ca multe sunt pe aici care ne ajuta sa ne lamurim multe necunoscute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 Mai multe informatii grupate pe categorii gasesti aici: http://tdmromania.ro/forum/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crivascu Postat Ianuarie 2, 2014 Share Postat Ianuarie 2, 2014 Merci! Am si acolo cont, nu puteam rata. Adevarul ca multe lucruri le am aflat de pe forumurile astea. Ce greu era ac ani de zile cand nu gaseai piese ptr motoare sau macar un sfat. de pe 30 decembrie am ramas "pursange" tdm ist..... am vandut Varadero... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leaveyou Postat Ianuarie 2, 2014 Share Postat Ianuarie 2, 2014 Bravo! Felicitări pentru vânzare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crivascu Postat Ianuarie 2, 2014 Share Postat Ianuarie 2, 2014 (editat) Merci!! ce sa zic......imi pare rau intr`un fel de varadero....dar iubesc si tdm ul aproape ca l`am echipat de drum. ottoman se pare ca saptama viitoare imi va trimite parbrizul touring si acumulatorul.........si urmeaza sa mi trimita si anvelopele , ca astea de pe motoreta sunt cele din fabrica din 2000....si e gata de drum sa vb cu el..........poate trimite si vara mai repede )) Editat Ianuarie 2, 2014 de Crivascu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Ianuarie 3, 2014 Share Postat Ianuarie 3, 2014 Si eu m-am apucat sa pun ceva accesorii, un topcase, diverse electrice, am dat niste comenzi de echipament, dar mai am mult de lucru, ca inca e imprastiat prin cutii TDM-ul meu.Am luat ieri electricele la puricat, mi-am pus un voltmetru, am curatat contacte, etc. Caut acum niste proiectoare, dar nu vreau sa dau 50 de euroi pe bucata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 3, 2014 Share Postat Ianuarie 3, 2014 (editat) Si eu m-am apucat sa pun ceva accesorii, un topcase, diverse electrice, am dat niste comenzi de echipament, dar mai am mult de lucru, ca inca e imprastiat prin cutii TDM-ul meu.Am luat ieri electricele la puricat, mi-am pus un voltmetru, am curatat contacte, etc. Caut acum niste proiectoare, dar nu vreau sa dau 50 de euroi pe bucata... legat de proiectoare o sa iti trimit luni un link pe pm, il am salvat in calc la servici, de acolo o sa imi iau eu auzi... da al cui e bordul?? ca parca nu prea e de 4tx? Editat Ianuarie 3, 2014 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Ianuarie 3, 2014 Share Postat Ianuarie 3, 2014 DaSchmutz are 3VD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.