Redresor Postat Martie 28, 2006 Share Postat Martie 28, 2006 E mai buna solutia cu rebobinatul decat ce vroiam eu sa fac.vroiam sa fac un ridicator de tensiune cu un integrat specializat LM2577adj, dar nu prea are randament.Nu tine magnetoul atata curent.Ar trebui sa dea cam 10-12 A pentru ca becul de far de 12V consuma 4 A. Curentul de 10-12 A se pierde prin randamentul circuitului.))) Totusi, mai ieftin si mai usor e rebobinarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 28, 2006 Share Postat Martie 28, 2006 Eu am calculat asa: I = E/R R= (E*E)/W R=(12*12)/45 = 144/45 = 3,2 ohmi I=12/3,2 = 3,75A Ce soclu are becul din fata?e ca tipul obisnuit de far de dacie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Martie 29, 2006 Share Postat Martie 29, 2006 CUMPAR MOBRA CU ACTE IN REGULA....id de messenger supapa_jr sau dati pm ca sunt aproape toata ziua pe forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Eu am calculat asa: I = E/R R= (E*E)/W R=(12*12)/45 = 144/45 = 3,2 ohmi I=12/3,2 = 3,75A Ce soclu are becul din fata?e ca tipul obisnuit de far de dacie? Daca imi aduc aminte bine era un bec de 25/35W cu un adaptor. Adaptorul era identic cu becul de far de Dacia care avea 40/45W. Altceva foarte bun la Mobra era sa schimbi bobina de inductie cu una de Trabant, pe 6V. Am avut si aprindere electronica dupa o schema din Tehnium. La magnetoul Bosch nu se vedea nici o imbunatatire, dar la Ducatti era mai bine. In rest, segmenti cromati, daca gasesti, toba originala completa si carburator de Hoinar. La extrem se poate incerca marirea compresiei prin rabotarea chiulasei, dar nu mai mult de 0,7 mm.daca faci si modificarea cu marirea raportului de compresie grija mare sa nu ai calamina pe piston si sa folosesti bujii cu cifra termica 300. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Pai eu totusi vreau sa imi iau Hoinar.singurul motiv este ca are cutia cu 5 trepte.Pacat ca nu mai are racirea cu turbina, dar oricum, merge si asa. Eu am vazut la site pe Selum ca fac becuri si de 6V , chiar foarte multe.Fiecare varianta de bec are si versiunea de 6V.Am fost mirat cand am vazut si becuri cu halogen la 6v. AM vazut si eu schema de aprindere din Tehnium.Vroiam sa fac ceva imbunatatit,fara traf, dar ar fi complicat . Cel mai bine e cum ati spus dumneavoastra, sa rebobinez bobina de far. Aici e atasa catalogul selum becuri auto, poate mai vrea cineva sa se uite. 170604_AUTOLAMPS_SELUM.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ady_mobristu_tm Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Salut sunt nou pe aici ....Binenteles ca mobra mea ma facut sa ajung prin toate chestile astea legate de motoare si cu ea am invatat asta Am nevoie si de ceva piese poate ne intelegem de niste segmenti.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ady_mobristu_tm Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 era unu nagy_arpad de la care vreau sa imi cumpar pe bani frumosi ceva piese de mobra ramasitele de la alui si il tot apelez,mesaje etc si nu da nici un semn de viata.Poate doarme omu cu ele_n pat si nu vrea sa le vanda pe bani frumosi,mai stiiii?????????)))))))) eu va mai spun ca am nevoie nebuna de niste placi de ambreaj cu tot cu carcasa lor de mobra sa fie si cand ma gandesc ca altii le lasa+n fundu curtii sau le arunca_n ploaie si la fier batran .Dar eu inca mai sunt dispus sa platesc piese oricare ar fi pe ele si nu sunt nebun doar indragostit nici disperat.Poate ca asa veti crede.Va las si numarul meu care e 0726 26 83 18 sper sa nu fiti neseriosi decat asa mai bine ignore mee.numa bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 30, 2006 Share Postat Martie 30, 2006 Vezi ca e aici pe forum un baiat din Iasi care are piese de Mobra de vanzare, ID-ul lui este Iulian New. Ia legatura cu el, e baiat de treaba. Vezi aici, e topicul lui /Vand-Piese-Mobra-t30021.html Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ady_mobristu_tm Postat Martie 31, 2006 Share Postat Martie 31, 2006 am nevoie sa cumpar o mobra radiata sau un hoiar radiat si piese set motor sa o fac pe amea ca tin mult la ea.....ddaca e ceva anuntatima pe mess care e marcuti_adrian@yahoo.com sau pe nr meu 0726 26 83 18 si vorbim eu sunt din timisoara si daca ati fi si voi de pe aici ar fi f.f. poate cunoasteti tipi d_astia cu mobre de vinzare daca voi nu aveti si batetile apropou pls ca eu stiu sa_mi recunosc pe cei ce ma ajuta numa bine si sauzim numa de bine ...))))))) salut am nevoie de piese de mobra placi de ambreaj set motor in special de la set segmentii si ofer pret f.f.f.bun zic eu anuntatima pe mess meu marcuti_adrian@yahoo.com sau pe 0726268318 daca e ceva va rog mlt ca_s tare disperat si nui nime care sa ma bage in seama pe aici mai rar intru si de acea mai bine va rog eu sunatima numa bine saluty cu faru si drum uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ady_mobristu_tm Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 SPUNETIMI DACA VA PLACE MOBRA MEA? TOT MOBRA MEA SPUNETIMI DACA VA PLACE MOBRA MEA? TOT MOBRA MEA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ady_mobristu_tm Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 Aici sunt eu cu mobra mea....ce ziceti e cam batranica nu???????? eram cam somnoros in ziua aia cand am facut poza ca am dormit toata ziua pana la 4 dupa masa..))))))))))))))))))))))))))))))))0 era cam ora 5 jumate cand am facut pozele acumade vreo 4_5 zile....puneti si voi poze cu avoastre era un mos la mine in sat si zicea cam asa"__________________Voi tineretu asta invatati mecanica pe la mobrele astea pe urma vine timpu sa va luati masina pe urma banii de gagici si gagicile pe mobra o uitati cu timpu...Eu pot sa spun ca o am de 4 ani de zile si cateodata inca imi mai da senzatii casi in ziua in care am cumparato mereu ceva nou asa sunt eu cu toate ca altii miau zis sa_i dau foc si so arunc pe bega sau pe timis dar asta_s eu mie_mi plac batranelele astea de mobra si toti batranii intorc capul dupa mine pe strada si_mi zambesc cand o scot la aer pe_afara ..... Astea_s niste poze cara tare mult conteaza pentru mine si sunt sigur ca o sa le vada si nevasta,,,copii mei pe care o sa_i am sa_l vada pe tati cand era mic cu motoreta lui si sa zambeasca si ei la randul lor:) mai ziceti si voi ceva pe aici eu cred ca vorbesc de unu singur......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecs Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 Sa-ti traiasca batranica, sa te duca unde vrei fara probleme. Apropo de unde esti? O ai inmatriculata, ca ... cine stie poate ne intalnim pe la intruniri... Frumoasa mobrasaki a ta... cum ai facut bordul? Uite-o si pe iubita mea... Salutari cu faru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 Pai eu totusi vreau sa imi iau Hoinar.singurul motiv este ca are cutia cu 5 trepte.Pacat ca nu mai are racirea cu turbina, dar oricum, merge si asa. Eu am vazut la site pe Selum ca fac becuri si de 6V , chiar foarte multe.Fiecare varianta de bec are si versiunea de 6V.Am fost mirat cand am vazut si becuri cu halogen la 6v. AM vazut si eu schema de aprindere din Tehnium.Vroiam sa fac ceva imbunatatit,fara traf, dar ar fi complicat . Cel mai bine e cum ati spus dumneavoastra, sa rebobinez bobina de far. Aici e atasa catalogul selum becuri auto, poate mai vrea cineva sa se uite. Becul care merge la Mobre este cu soclu P45T - 1301910 care e de 40W pe faza scurta si 45W pe faza lunga. Nu lua galben si nu lua halogen. Galben lumina e mai proasta iar halogenul cere mai mult curent (puteri mai mari) si o sa ai de fapt lumina mai proasta si risti sa arzi bobinajul magnetoului, intrerupatorul de far si firele. Cu becul de 40/45W ai destula lumina. De asemenea becul de 6V va lua prea mult curent si lumina va fi mai proasta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 Becul care merge la Mobre este cu soclu P45T - 1301910 care e de 40W pe faza scurta si 45W pe faza lunga. Nu lua galben si nu lua halogen. Galben lumina e mai proasta iar halogenul cere mai mult curent (puteri mai mari) si o sa ai de fapt lumina mai proasta si risti sa arzi bobinajul magnetoului, intrerupatorul de far si firele. Cu becul de 40/45W ai destula lumina. De asemenea becul de 6V va lua prea mult curent si lumina va fi mai proasta. Daca tot o sa modific bobinajul, il fac serios,.Deocamdata nu stiu cum arata bobina aia shi oricum, o sa calculez eu sa vedem ce sarma imi trebuie.Ca sa tina mai mult curent imi trebuie sarma mai groaza.Deocamdata nu stiu nik.Oricum, becul de 40/45 W e suficient. Un bec halogen de 40/45W consuma exact la fel cat un bec normal de 40/45W, dar lumineaza mai puternic pentru ca halogenul are proprietatea de a intarzia cu mult dezintegrarea filamentului din cauza arderii. Globul unui bec cu halogen e mai mic decat al unui bec normal shie facut din cuart ca sticla s-ar topi. Pt ca gazul din grupa halogenilor care e in globul de sticla al becului protejaza filamentul,acesta poate sa dea lumina mai stralucitoare. halogenul permite marirea puterii unui bec pana la .......cam 70W. Un bec care are globul vid nu rezista mai mult de 100-200 de ore la o asemenea putere,plus ca ar trebui sa aiba globul imens ca sa nu se topeasca....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 Daca tot o sa modific bobinajul, il fac serios,.Deocamdata nu stiu cum arata bobina aia shi oricum, o sa calculez eu sa vedem ce sarma imi trebuie.Ca sa tina mai mult curent imi trebuie sarma mai groaza.Deocamdata nu stiu nik.Oricum, becul de 40/45 W e suficient. Un bec halogen de 40/45W consuma exact la fel cat un bec normal de 40/45W, dar lumineaza mai puternic pentru ca halogenul are proprietatea de a intarzia cu mult dezintegrarea filamentului din cauza arderii. Globul unui bec cu halogen e mai mic decat al unui bec normal shie facut din cuart ca sticla s-ar topi. Pt ca gazul din grupa halogenilor care e in globul de sticla al becului protejaza filamentul,acesta poate sa dea lumina mai stralucitoare. halogenul permite marirea puterii unui bec pana la .......cam 70W. Un bec care are globul vid nu rezista mai mult de 100-200 de ore la o asemenea putere,plus ca ar trebui sa aiba globul imens ca sa nu se topeasca....... Augustin, Magnetoul de Mobra e limitat si din cauza sectiunii miezului. Becul de 70W inseamna 70W electrici. Daca gasesti halogen la 40/45W e perfect, dar eu n-am vazut asa ceva. Sarma nu iti trebuie mai groasa ci mai subtire, fiindca va genera mai putin curent (45W/12V=3.75A) comparat cu ce a trebuit sa dea inainte (30W/6V=5A). De asemenea iti trebuie si spatiul ca sa pui mai multe spire. Nu va trebui insa sa dublezi numarul de spire. De fapt ti-as recomanda sa pui direct becul de 12V si sa vezi cum merge. S-ar putea sa ai surpriza sa mearga totul fara modificari. Masoara cu un volmetru in alternativ (preferabil nu digital) tensiunea la far cand turezi motorul si vezi cat ai. Daca ai la becul de far peste 13V e deja destul. Mai mult si becul se arde repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 7, 2006 Share Postat Aprilie 7, 2006 Daca tot o sa modific bobinajul, il fac serios,.Deocamdata nu stiu cum arata bobina aia shi oricum, o sa calculez eu sa vedem ce sarma imi trebuie.Ca sa tina mai mult curent imi trebuie sarma mai groaza.Deocamdata nu stiu nik.Oricum, becul de 40/45 W e suficient. Un bec halogen de 40/45W consuma exact la fel cat un bec normal de 40/45W, dar lumineaza mai puternic pentru ca halogenul are proprietatea de a intarzia cu mult dezintegrarea filamentului din cauza arderii. Globul unui bec cu halogen e mai mic decat al unui bec normal shie facut din cuart ca sticla s-ar topi. Pt ca gazul din grupa halogenilor care e in globul de sticla al becului protejaza filamentul,acesta poate sa dea lumina mai stralucitoare. halogenul permite marirea puterii unui bec pana la .......cam 70W. Un bec care are globul vid nu rezista mai mult de 100-200 de ore la o asemenea putere,plus ca ar trebui sa aiba globul imens ca sa nu se topeasca....... Teoria ca teoria...... Am avut eu bec halogen de 12V 40/45 W (l-am gasit la un magazin de piese auto Dacia) si lumina mai prost decat cel obisnuit. Asa am zis si eu, ca o sa lumineze mai tare, dar de fapt dadea o lumina galbuie, obosita si se-ncingea ca naiba.. frigea sticla farului.... Iti trebuie mai multe spire pentru tensiune mai mare, si din lipsa de spatiu rezulta sectiune mai mica. Dar merge foarte bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario_b Postat Aprilie 11, 2006 Share Postat Aprilie 11, 2006 Dupa n'spe mii de patanii si cautari ma apropii de a cumpara o Mobra !!! E cam varza, nu stiu multe despre ea!! Am cateva intrebari: 1) Se mai gasesc piese noi? In special ptr motor... 2) E varza saraca, ruginita, arata de parca a trecut prin 2 razboaie, nu stiu cat sa cer pe ea! E uitata de vreme in curte la un amic, dar nu e a lui din pacate, e a unui tip care s-a mutat din satul ala si a uitat-o acolo!! Incerc de o sapt sa dau de ala, pana acum nimic, dar ma apropii de el!!!Ce ziceti de 500mii, mi se pare un pretz bun mai ales ca nu e cine stie ce!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Aprilie 11, 2006 Share Postat Aprilie 11, 2006 Dupa n'spe mii de patanii si cautari ma apropii de a cumpara o Mobra !!! E cam varza, nu stiu multe despre ea!! Am cateva intrebari: 1) Se mai gasesc piese noi? In special ptr motor... 2) E varza saraca, ruginita, arata de parca a trecut prin 2 razboaie, nu stiu cat sa cer pe ea! E uitata de vreme in curte la un amic, dar nu e a lui din pacate, e a unui tip care s-a mutat din satul ala si a uitat-o acolo!! Incerc de o sapt sa dau de ala, pana acum nimic, dar ma apropii de el!!!Ce ziceti de 500mii, mi se pare un pretz bun mai ales ca nu e cine stie ce!!! Ce vrei sa faci cu ea??? e mica-n draci(am si eu una langa cz-ul meu d cross) si ma tot gandesc s-o evacuez la remat(faza e ca ii apartine tatalui meu si cica vrea s-o inmatriculeze, el e un bivol de 103 kg si 1.89m) Ce utilitate are??? chiar nu va inteleg, faceti si voi un calcul, o sa va plictisiti imediat de ea si o sa vreti ceva mult mai mare. mai bine mai astepti si mai bagi la ciorap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario_b Postat Aprilie 12, 2006 Share Postat Aprilie 12, 2006 Pai pentru tine e un nimic, ca ai deja o Suzi, dar ptr mine care n-am avut niciodata asa ceva, nu am mers niciodata pe asa ceva, dar intotdeauna mi-am dorit sa am una, e ceva, nu? Si la banii care ii dau pe Mobra, e afacere... mai ales ca banii aia ii beam intr-un weekend in orash... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nebun_4ever Postat Aprilie 12, 2006 Share Postat Aprilie 12, 2006 Si eu tot 70 km/h am atins cu mobra..Dar putin probabil sa atingi viteza de 100-110 km/h fara modificari aerodinamice a motoretei... Eu cu ETZ 250cc ating destul de greu aceasta viteza..Si motorciletele de 125cc trec greu pragul de 100 km/h..(excludem cele de competitie) Multi batrani se lauda ca au mers cu 90 km/h dar parerea mea este ca din cauza kilometrajului inprecis, zic ei asta..Si eu cand am mers cu 70 km/h paralel cu o alta motocicleta la mine pe kilometraj arata intre 80 si 90...(tremura si acul deja) :-))) Viteze medii calculat pe distante de 150 - 200 km am atins cu mobra in cel mai fericit caz 45 km/h singur, si 35-40 km/h cu doua persoane... Asa ca este departe si viteza accea de 70-80 km/h mers constant.. Sal. Sunt destul de nou pe aici. Apropo am si yo un hoinar de care sunt inebunit. Scoase cateva filtre din toba, niste segmenti buni si reusesti sa prinzi 100-110, dar dupa aceea crapa motorul, o spun dupa experienta personala. Am mers o data cat a tinut motorul si intr-o panta mica trecuse putin de 110 ( mergeam pe langa un prieten cu masina) dar dupa acea plimbare a trebuit sa fac segmentare. asa ca poti merge linistit cu 90 km/h. Apropo asta e hoinarul meu de care sunt tare mandru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ady_mobristu_tm Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 Iar intru paici si vad tot treburile astea cam demodata mobra mea tocmai am puso la conservat ca sa o vada si familia mea pe vremurile viitoare peste ani de zile si sa_l vada mai ales copiii mei pe taty cand era mic calare pe prima motoreta a lui, apoi sa zambeasca si sa dau jos paturile de pe ea sa o scot la lumina zilei... Cam atat am avut de spus....mai ziceti si voi ceva p_aici:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario_b Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 Care sunt diferentele si asemanarile intre mobra si hoinar??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 In primul rand sunt deosebiri vizibile la cadru, ghidon, far. Bascula spate la Hoinar este din teava si are instalat pe ea si suportii de picioare pentru pasager, ceea ce e foarte incomod. Picioarele pasagerului se misca in raport cu seaua. La Mobra bascula e din tabla stantata si suportii de picioare sunt atasati de cadru. Instalatia electrica e aceeasi, dar Hoinarul a venit numai cu magnetou Bosch. Toba e diferita ca pozitie si forma. Carburatorul e diferit (cel de Hoinar e mai bun - modern si cu diametru mai mare - si merge si la Mobra). Rotile si franele sunt identice. Cilindrul are ferestre (admisie, evacuare si baleiaj) diferite si la Hoinar aripioarele de racire sunt foarte mari pentru ca nu are racire fortata cu ventilator. Cutia de viteze are 5 trepte la Hoinar si numai patru la Mobra. Prinderile motorului sunt identice, deci poti instala motorul/cutia de viteze de la un model la celalalt. Puterea motoarelor e diferita (Hoinar 5HP al 8000 rpm, Mobra 4HP la 7000 rpm) datorita turatiei mai ridicate a Hoinarului, lipsa ventilatorului si a carburatorului mai mare. Cred, nu sunt sigur, ca pistoanele sunt identice. Segmentii si boltul sunt la fel. Ambielajul e diferit (mai mic si mai usor la Hoinar) ca sa se poata roti la turatii mai mari. Rezervoarele cred ca sunt la fel. Viteza maxima data de fabricant a fost diferita - 60 km/h Mobra si 70 km/h Hoinar. Una peste alta desi arata mai rau si mai "enduro" Hoinarul nu te va duce pe munte, dar Mobra a fost capabila sa faca asta. Eu am urcat cu Mobra mea la Ranca dinspre Novaci, cu doua persoane si bagaje (circa 150 kg sarcina) incet dar am ajuns fara sa ma opresc. Un prieten a incercat ceva similar cu Hoinarul dar a trebuit sa opreasca de trei ori sa raceasca motorul. Distanta e numai vreo 20 km dar e foarte in panta si drumul era extrem de prost (drum de carute). Pe sosea insa, la drum drept Hoinarul era mai rapid si cu demaraj mai bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario_b Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Mersi mult de explicatie, eu credeam ca Hoinarul are un motor mai puternic pe cadru de Mobra.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pepi Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Pe mobra puteti folosi carburator de K 125, sa vedeti atunci performanta+ consum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.