Sari la conținut

Alegerea Motocicletei


remijaru
 Share

Postări Recomandate

Salut!

Odata am fost si eu in aceeasi situatie... si am ales Nipra! :baubau:

Trebuie sa mentionez ca sunt EXCEPTIONAL de multumit de alegerea mea.

Pe IJ Planeta 5 am mers multi km. (motocicleta unui prieten) si o cunosteam foarte bine: e o motocicleta relativ usoara, simpla si usor de intretinut, face probleme ca orice ruseasca, dar e mai potrivita pt. un incepator intr-ale reparatiilor. :baldy: Ce sa zic... nu mi-a displacut dar nici nu mi-a placut prea mult.

Despre Nipra... eu nu am agreat niciodata ideea de Nipru, insa dupa ce am vazut-o la un prieten pe asta pe care o am acum... everything changed!

Niprul e puternic, mult mai puternic decat IJ Planeta 5, mult mai stabil pe sosea si mult mai confortabil. Are un look mai clasic (mai ales daca e un pic modificat, si aici ma refer in primul rand la schimbarea porcariei de rezervor original cu unul de IJ Festival sau de M-72) si un duduit specific. E in 4 timpi, ai scapat de amestec de ulei si benzina, etc.

Acum o sa intervina carcotasii cu "nu-ti lua dom'le Nipra, ca e asa si pe dincolo, ca se strica, ca consuma, etc..."

Are si Niprul deficientele lui, specifice unui motor rusesc. Consuma destul de mult (intre 7 si 10 % sau chiar peste), se poate cala usor datorita racirii necorespunzatoare (motocicleta a fost conceputa pt. Rusia care are medii de temperatura de 8 - 12 grade, nu pt. zone calde).

Insa deficientele pot fi micsorate, daca nu chiar inlaturate: consumul se poate aranja un pic cu carburatoare Pekar-K68 sau de japoneza, iar prin schimbarea grupului de atas cu grup solo sau pinioanelor de viteza a 4-a se obtine o viteza mai ridicata la o turatie joasa, scazand atat consumul de benzina/ulei cat si riscul de a se supraincalzi si a avea probleme.

Prin urmare, Niprul, odata "aranjat" si apoi verificat din cand in cand te multumeste mult mai mult decat un Planeta 5.

 

P.S.: Cu Nipra mea nu am facut drumuri foarte lungi pt. ca nu o am de mult timp si nu prea stiu ce e prin ea, insa am fost la Ploiesti, la Snagov, aproape de Urziceni, si NU am avut nici un fel de problema. Singura nemultumire pe care o am este faptul ca pe la orele amiezii, prin oras, Niprul se incinge F. F. tare si nu mai merge cum trebuie!

 

Cu riscul de a te fi plictisit de tot ce am scris, iti urez succes in alegerea ta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ij p5 daca nu ai cunostinte solide de mecanica si bani de bagat in piese si modificari esentiale pentru fiabilizarea motorului de Dnepr.Daca cei @ 22 de cai ai planetei nu iti ajung,esti in stare sa desfaci un motor, sa-l faci la loc si sa mearga,iti permiti piese mai mute si mai scumpe-->Dnepr.Este un motor puternic, greu,foarte bun de mers al drum lung cu pasager si bagaje odata facut k lumea si reglat, ingrijit cum trebuie. Trebuie rezolvate problemele de racire( de ex radiator de ulei/baie marita cu aripioare de racire), instalarea unei frane fata pe disc si daca se poate schimbate rotile originale care sunt cam patrate din fabrica.Cum a mai zis cineva, e musai sa-i tragi un grup de solo. Toate astea costa destul incat sa te poti gandi ca merita mai bine o motocicleta japo, chiar si veche de 20 de ani. :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate astea costa destul incat sa te poti gandi ca merita mai bine o motocicleta japo, chiar si veche de 20 de ani. :baubau:

Metre, zau ca nu as prefera sa dau mai multi bani pe o japoneza antica in care sa stau cu mana la fel de mult ca in nepra. Sunt multumit de motor in sine: trage, porneste etc. tot ce e in rest e facut la misto: frana, design etc.

Dar, repet, nu l-as da pe o cazatura straineza doar fiindca e straineza. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt multumit de nepra! Inca :baldy:

Am facut setul in primavara si imi merge betonnnn. Niste bube mici cu tija de ambreiaj dar le-am rezolvat schimbandu-o. Pana la Brasov si inapoi nu am avut nici un fel de probleme cu ea. Mers in 100-130 cu grup solo. Eu am probleme cu incarcarea in oras, dar in rest pare sa mearga bine.

Daca ai rabdare iti zic dupa weekendul asta si cum s-a comportat la drum lung cu pasager si bagaje excesive!! I-am pus crashbaruri fata-spate + portbagaj. Chiar sunt curios cum o sa mearga pana la Tg Secuiesc si inapoi!

In oras a mers bine de indata ce i-am nimerit reglajele. Dar acum e drum lung si va fi ultra-mega-hiper incarcata saraca! N-o sa trec de 90 max acum si ...

continuarea pe saptamana care vine!!! :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu spun Ij planeta5 dar sa sti ca nu sun 100% obiectiv.Insa eu merg pe un principiu simplu.Mai putine piese in miscare mai multa siguranta in functionare.Principial ele difera mult.nipra e mai confortabila la drum nu tremura nu face asa urat ca laneta care sti foarte bine ca e destul de zgomotoasa fiind in 2 timpi.Insa la 2 timpi si asta iti spun din experienta probabilitatea de calare este mult mai mica cantitatera de ulei ptr ungere fiind determinata de tine in functie de cum ai de gand sa mergi si de conditiile atmosferice.In concluzie ca sa nu ne lungim daca iti ajung cei putinii cai care ii are o planeta eu spun sa ti iei una iar apoi cand mai aduni bani sa iti iei ceva de alta provenienta si in felul asta scapi de belele.Si ajungi sigur si la intalniri(iti iei cu tine un piston=250 mi;3 segmenti=90mii;o paltina =100mii; ceva de carpit lantu~=100 mii si cu un total de 540 mii ai rezolvat aproximativ 95% din eventualele probleme pentru care poti sa ramai in drum) Eu cam asta zic acum insa decizia e tot a ta.Bafta la cumparaturi!! :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere nu exista termen de comparatie. O japoneza de 20 de ani te duce sigur pana in ce punct al tarii vrei tu daca nu abuzezi de ea, si ai grija sa nu mergi fara ulei.Nici nu trebuie sa stii cum arata un piston sau un cuzinet.Un Nipru de 10 ani poate face acelasi lucru numai daca ai facut motorul ala ceas, adica sa indrepti ce a stricat rusu', si nici atunci nu ai garantia ca o piesa teoretic "indestructibila" nu crapa din senin.Daca ar avea piese de calitate in ea Nepra ar fi super-motor, dar nu cat timp pistoanele se umfla la temperatura ca gogoasa, iei un pinion nou care nu a vazut in viata lui tratament termic al coroanei,axele cutiei pot fi strambe din fabrica, bobina din alternator se poate invarti singura in rotor,un simering il pui azi si daca ai noroc pana seara nu incepe sa curga ulei, rulmentul de presiune de la ambreiaj e parca facut din tabla de conserva cu bilute de muci,ca sa nu mai zic de cazul in care SE RUPE arborele cotit din cauza unui defect de faricatie.. etc,etc. :baubau:

 

 

PS, Orestte, hai cu replica ca stiu ca te roade :baldy: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O japoneza de 20 de ani daca "Doamne fereste" crapa in drum (sau nu neaparat in drum), te uiti la ea... piesele de schimb pt. asa ceva sunt scumpe si destul de greu de gasit. Un motor de 20 de ani ramane un motor de 20 de ani, oricat de japonez ar fi el, sunt motoare mult mai complexe si care au lucrat in regimuri de turatii mai mari decat un Nipru. Plus de asta nu urca scari de 20 de trepte cu rampa de 45 de grade si nu sar borduri de 20 de cm sau santuri fara sa se rupa. :baubau:

Referitor la Nipra... da, multe din piesele care se gasesc pe piata noastra sunt piese de cacao, se crapa si se rup din senin, insa daca gasesti o sursa buna de piese si inlocuiesti treptat ce ti se pare ca e "putred" prin motor, nu mai ai treaba! Plus ca nici nu sunt scumpe (cel putin pt. mine).

Cat despre partea cu calatul motorului si "umflatul" pistoanelor, e o treaba destul de normala avand in vedere ca Niprul e facut pentru o zona cu clima medie spre rece si aripioarele de racire sunt subdimensionate!!! Mai ales ca fiecare din noi, posesorii de Nipre, mai uita de treaba asta si abuzeaza cam tare de ea mai ales in conditii de stress mare (drum lung, caldura mare)...

E dovedita treaba ca odata gasite piese bune, o mana de lucru priceputa care sa le asambleze meserias si mersul cu motorul in conditii omenesti (viteze de croaziera la drum lung de 80 - 110 km/h - depinzand si de incarcatura si vreme, ungere eficace prin verificarea/schimbarea uleiului in limita a 1000 km, demaraje neagresive si pauze de racire din cand in cand dupa gradul de dificultate a drumului si starea vremii) Nipra te tine k lumea.

Am mers cu Planeta 5 la drum lung si nu ia mai mult de 100 km/h cu doua persoane si incarcatura medie, iar la viteza respectiva huruie si vibreaza ca totii dracii (si vorbesc aici de o Planeta 5 f. bine intretinuta, reglata si condusa omeneste).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu Planeta 5 la drum lung si nu ia mai mult de 100 km/h cu doua persoane si incarcatura medie, iar la viteza respectiva huruie si vibreaza ca totii dracii (si vorbesc aici de o Planeta 5 f. bine intretinuta, reglata si condusa omeneste).

Da da asa cum huruie chiar si daca se foarfeca un segment tott ajungi la destinatie fara sa o strici de tot si fara sa repari la ea in mijlocul drumului pe 40` decat in cazuri foartea rare.Si apoi ce nu-ti ajunge 100 km/ora Intreaba-l pe AXA de cand si-a luat Guzu' daca a mers intretinut cu mai mult de 100 cu pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un Nipru bine reglat, cu piese cat de cat bune si cu grup solo nu huruie si nici nu vibreaza la 100 km/h, si nici nu i se foarfeca segmentii! REPET: un Nipru BUN, nu cine stie ce janghina alergata si dereglata care porneste la a n-a pedala!

Mai pe scurt - un Nipru facut "brici", la 100 km/h e foarte placut de condus!

Si apropo... Nipra nu prea face diferenta intre una sau doua persoane ca Planeta 5!

(bine... acum depinde si de ce persoane pui pe ele :baubau: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si apropo... Nipra nu prea face diferenta intre una sau doua persoane ca Planeta 5!

(bine... acum depinde si de ce persoane pui pe ele  :baubau: )

Pai ar fi si cazul ca la ce consum mediu are(ca de asta nu a adus nimeni vorba).Iar eu spuneam de planeta in cazul in care se intampla ceva reparatia nu e asa costisitoare chiar daca se efectuaza in drum.Oricum sa sti ca io am vazut nipre care merg dar probabilitatea sa gasesti una neharjaita e foarte mica,si bineinteles pretul la achizitie este pe masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers in 90 cu pasager si bagaje multe pana la Tg Secuiesc si vreau sa zic ca a mers Galinutza ca ceasul elvetian!!! La intoarcere doar cu pasager 100-120 km/h. Fara vibratii si fara sa incarce! Vesnica mea problema! Si tot a mers!! Am o baterie mica de alarme auto pt kickstarter iar apoi duce ea saraca in cei 9V pe care ii mai da alternatorul acum. Si tot a mers bine! Singura buba a fost un "surub" de la frana spate, pierdut pe drum din vina mea! (n-am avut siguranta din sarma buna si am pus o agrafa) care a fost inlocuit promt cu o tija firata de la un WC public, prelucrata ad-hoc... :baubau:

In plus am facut si un enduro pe cinste intre Zarnesti si Bran, saraca fiind incarcata pana la refuz! Drum de tara printre dealuri... BETONNNNNN....

PS: Mersi Orestte pt avans!!!! :baldy: Pacat la l-am belit din nou pe drumul de tara... Am luat niste gropi de-am zis ca se rupe-n 14!! Dar si-asa tot a mers pana la Bucale fara probleme. 600de km intr-un weekend. Consumul: 5.6l/100km. Cu bagaje si pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti un MZ. Parerea mea...

Eu am avut 2 ani un ETZ de 250, si mergea destul de bine.

Acuma depinde si cat de mare esti, eu sint mai pricajit, si cand am avut de ales intre planeta si mz, mi-a placut mai mult nemteasca. E mai micuta un pic, mai versatila, si parca mai nervoasa. Plus mai frumoasa...

Totusi, acuma am un Kawasaki GPZ de 500, si NU SUFERA COMPARATIE!! Daca poti, mai bine mai strangi un pic surubu, inchizi ochii si te risti la o japoneza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca poti, mai bine mai strangi un pic surubu, inchizi ochii si te risti la o japoneza.

:baubau: de acord!!

Insa daca nu ai banii aia sau dureaza pana faci rost de ei mai bine mergi pe orice decat sa stai nemotorizat!!! Iar intre timp pui deoparte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sorry fratilor ca nu am mai raspuns,dar sunt plecat din tara.acum am intrat si io intr-o sala de net si dupa 10 minute de gesticulat a inteles si supraveghetorul ce vreau de fapt :baubau:

Am uitat sa precizez ca eu am un ij deja planeta5,merge f bine nu am treqba cu el dar vreau ceva in 4 timpi.da eu m-am orientat pe nipra...imi place mult cum arata si mai ales cum merge.despre japoneza ce sa zic...eu vreau ceva sa dea spre chopper si piese la indemana.Despre MZ ce sa zic...nu am mers niciodata cu asa ceva,dar la 90 kg, ale mele,24 ani si 1,89 cm ai mei nu prea cred ca imi sta bine.

Oricum va multumesc pt pareri si mai astept in continuare sfaturi.Cat despre IJp5 stiu ca sunt piese ieftine,si ca merge bine stiu si asta...doar am facu clujul si bv cu el (intalniri). bafta all

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti Nipra! Eu asta am si crede-ma, ca daca ai probleme cu racirea se rezolva foarte usor: ia un ulei bun si de calitate... nu neaparat scump, dar neaparat strain, de preferinta cu indicativul 20w50, ca merge bine la temperaturi inalte. Alta chestie pe care poti sa o faci, este sa maresti capacitatea baii de ulei ca sa intre cam 4 litri (in loc de 2.5). Asta este destul de simplu, ca pastrezi rama cu suruburi si faci o alta oala. Bafta!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...